epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • Další vzdělávaní advokátů
      • Konference
      • Roční předplatné
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Roční předplatné
    • Více

      Vyhláška ze dne 6.12.1946 o národní správě obytných domů, konfiskovaných podle dekretu č. 108/1945 Sb.

      6.12.1946 | Sbírka:  2144/1946 Ú.l.I | Částka:  220/1946ASPI

      Vztahy

      Nadřazené: 108/1945 Sb.
      Prováděcí: UL03/47, UL02/47
      Pasivní derogace: 241/1949 Ú.l.I
      2144/1946 Ú.l.I
      Vyhláška
      osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy v Praze
      ze dne 6. prosince 1946
      o národní správě obytných domů, konfiskovaných podle dekretu č. 108/1945 Sb.
      Osidlovací úřad a Fond národní obnovy vyhlašují v dohodě s ministerstvy vnitra, financí a sociální péče a zemskými národními výbory podle § 5, odst. 1, č. 2 dekretu presidenta republiky ze dne 25. října 1945, č. 108 Sb., o konfiskaci nepřátelského majetku a Fondech národní obnovy, a podle § 4, odst. 1, č. 2 a 4 vládního nařízení ze dne 1. března 1946, č. 45 Sb., kterým se vydává statut a jednací řád Fondů národní obnovy:
      I.
      O národní správě obytných domů.
      § 1.
      (1) Národní výbory pečují o to, aby všechny obytné domy, konfiskované v jejich správním obvodu podle dekretu presidenta republiky ze dne 25. října 1945, č. 108 Sb., o konfiskaci nepřátelského majetku a Fondech národní obnovy (v dalším jen konfiskační dekret), byly řádně spravovány a zejména, aby do všech obytných domů byla zavedena národní správa, a aby byli pro ně ustanoveni národní správci podle dekretu presidenta republiky ze dne 19. května 1945, č. 5 Sb., o neplatnosti některých majetkově-právních jednání z doby nesvobody a o národní správě majetkových hodnot Němců, Maďarů, zrádců a kolaborantů a některých organisací a ústavů (v dalším jen dekret o národní správě).
      (2) Obytnými domy rozumějí se rodinné domky (vily), nájemní domy obytné, svobodárny a noclehárny.
      § 2.
      (1) K zavedení národní správy do obytných domů jest podle § 7, písm. e) dekretu o národní správě příslušný: místní národní výbor, jde-li o dům, jehož hodnota nepřevyšuje 5.000.000 Kčs, a okresní národní výbor, jde-li o dům, jehož hodnota převyšuje 5.000.000 Kčs.
      (2) Do obytných domů, do kterých národní správa dosud nebyla zavedena, zavede ji neprodleně příslušný národní výbor a ustanoví národního správce.
      § 3.
      (1) Samostatná národní správa se nezavádí do takových obytných domů (§ 1, odst. 2), které jsou součástí podniku konfiskovaného podle konfiskačního dekretu, do něhož byla národní správa již zavedena, jsou-li pro provoz tohoto podniku nutné.
      (2) Samostatná národní správa se nezavádí do domů, jež jsou vlastnictvím znárodněných ústavů smluvního (soukromého) pojištění a peněžních ústavů a peněžních podniků, na které se vztahuje vyhláška osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy v Praze ze dne 30. září 1946 (Ú. l. I č. 183/1946, běž. č. 1871).
      § 4.
      Je-li pochybnost, zda je dům konfiskován podle konfiskačního dekretu či nic, a hrozí-li nebezpečí v prodlení, jmenuje okresní národní výbor zatímního národního správce do té doby, dokud nebude ve věci rozhodnuto (§ 9 dekretu o národní správě).
      § 5.
      (1) Ustanovuje-li se národní správce pro více obytných domů (hromadná národní správa), určí národní výbor počet domů, které má spravovati společné národní správce, a sám provede jejich výběr, hledě k tomu, aby národní správce vzal do národní správy kromě domů výnosných i domy méně výnosné a zcela nevýnosné.
      (2) Hromadná národní správa budiž zaváděna toliko v těch obcích, ve kterých není dostatek způsobilých uchazečů pro národní správu, a v těch případech, ve kterých více obytných domů tvoří hospodářských celek a jsou v téže obci. Počet domů svěřených národnímu správci smí býti jen tak veliký, aby národní správce mohl domy spravovati osobně.
      (3) O zavedení hromadné národní správy podá národní výbor příslušné oblastní úřadovně osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy (v dalším jen oblastní úřadovna) zprávu do 15 dnů.
      § 6.
      (1) V obcích, ve kterých větší počet domů dosud není pod národní správou pro nedostatek uchazečů o národní správu, vyzve příslušný národní výbor do 15 dnů po počátku účinnosti této vyhlášky veřejnou vyhláškou, aby se vhodné osoby - zejména z řad veřejných zaměstnanců a vysloužilců - přihlásily o hromadnou národní správu.
      (2) Zůstane-li tato vyhláška bez výsledku, je příslušný národní výbor povinen ustanoviti národním správcem vhodnou osobu z řad zaměstnanců národního výboru.
      II.
      O národních správcích.
      § 7.
      (1) Národním správcem smí býti ustanovena pouze osoba, která prokáže, že jest
      1. československým státním občanem nebo že je za něho považována podle § 1 nebo § 2 ústavního zákona ze dne 12. dubna 1946, č. 74 Sb., o udělení státního občanství krajanům, vracejícím se do vlasti,
      2. české, slovenské nebo jiné slovanské národnosti, bezúhonná, národně i státně spolehlivá a že i její rodinní příslušníci, žijící s ní ve společné domácnosti, jsou bezúhonní a státně spolehliví a nejsou národnosti německé nebo maďarské; ustanovení o národnosti neplatí u osob, jmenovaných v §§ 1 a 5 zákona ze dne 15. května 1946, č. 136 Sb., o umisťování a jiném zaopatření účastníků národního boje za osvobození, a v § 84, odst. 1 zákona ze dne 18. července 1946, č. 164 Sb., o péči o vojenské a válečné poškozence a oběti války a fašistické persekuce, ač-li nejde o příslušníky národnosti německé nebo maďarské.
      (2) Národní správce má míti odborné i praktické znalosti ke správě obytných domů, zejména, jde-li o větší domy nájemní, a budiž ustanoven pokud lze z uživatelů bytu v domě neb aspoň osob, majících řádné bydliště v obci, v níž má národní správu domu.
      (3) Přednostní právo býti ustanoven národním správcem mají osoby uvedené v §§ 1 a 5 zákona č. 136/1946 Sb. a v § 84 zákona č. 164/1946 Sb.
      § 8.
      (1) Národní správce jest oprávněn a povinen učiniti všechna opatření, jichž jest v řádné správě zapotřebí. Je povinen jednati s péčí řádného hospodáře a odpovídá za škodu, která by vzešla zanedbáváním povinnosti.
      (2) Národní správce jest povinen k opatřením, která náležejí k běžné správě obytného domu, jsa zejména povinen zaříditi, aby
      1. nájemné a jiné úplaty za užívání bytů a jiných místností v domě, určené v pohraničním území podle vyhlášky osidlovacího úřadu ze dne 19. ledna 1946 (Ú. l. I č. 14/1946, běž. č. 224) a ve vnitrozemí nejvýše přípustné podle předpisů nejvyššího úřadu cenového a co do vedlejších platů rozvržené na jednotlivé uživatele, a to v pohraničním území podle ustanovení bodu 9, písm. d) směrnic č. 510 ze dne 9. ledna 1946, vydaných k cit. vyhlášce, byly řádně a včas placeny;
      2. všechny platy a jiné výdaje spojené se správou a udržováním domů byly správně a včas zaplaceny;
      3. všechny byty a jiné místnosti v domě, určené k pronájmu, byly pronajaty a to v souladu se zákonem ze dne 18. července 1946, č. 163 Sb., o mimořádných opatřeních bytové péče;
      4. dům byl udržován v dobrém stavu, a aby při tom bylo dbáno vyhlášky osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy ze dne 9. srpna 1946 (Ú. l. I č. 157/1946 běž. č. 1693) a směrnic k ní vydaných;
      5. veškeré platy jak na příjmech, tak na vydáních se dály prostřednictvím peněžního ústavu, který pro obec určí Fond národní obnovy v dohodě s Ústředním svazem peněžnictví, a aby peněžní ústav dostal všechny účetní doklady;
      6. měl přesnou znalost o příjmech a vydáních národní správy, jsa také mimo jiné povinen:
      7. neměniti určené nájemné (úplatu za užívání bytů nebo jiných místností), leč v rámci vyhlášky osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy v Praze ze dne 7. června 1946 (Ú. l. I č. 99/1946, běž. č. 1402) a dodatků k ní vydaných;
      8. skládati o svém hospodaření účty ve lhůtách určených národním výborem a Fondem národní obnovy nebo při zrušení národní správy a při svém odvolání, jakož i podati kdykoliv potřebné nebo vyžádané zprávy a vysvětlení národnímu výboru a Fondu národní obnovy (§ 22, odst. 1 dekretu o národní správě).
      (3) K opatřením, která nenáležejí k běžné správě, jakož i ke všem jednáním zvláštní důležitosti, jako k pronájmu bytů a jiných místností, pachtovním a domovnickým smlouvám, k opravám a adaptacím, jako vůbec ke všem stavebním změnám na domě nebo uvnitř domu, potřebuje národní správce svolení příslušného národního výboru. Pokud jde o opravy a adaptace, musí národní správce zvlášť dbáti ustanovení vyhlášky osidlovacího úřadu a Fondu národní obnovy v Praze ze dne 9. srpna 1946 (Ú. l. I č. 157/1946, běž. č. 1693). Uzavírati zápůjčky nebo jakýmkoliv jiným způsobem nemovitost zavazovati smí národní správce toliko po předchozím svolení příslušného národního výboru a Fondu národní obnovy.
      § 9.
      Jakmile národní správce zboží slib podle § 18 dekretu o národní správě, provede příslušný národní výbor svým zástupcem ohledání domu za účasti národního správce. O výsledku místního ohledání sepíše se protokol.
      § 10.
      (1) Národní správce obytných domů má nárok na úhradu prokazatelných hotových výloh vzniklých při správě domu a na odměnu činící nejvýše 2 % úhrnného hrubého výnosu všech spravovaných domů. U spravovaných domů s většími hrubými výnosy, jakož i při hromadných správách budiž vždy zkoumáno, zda výše odměny je v poměru k rozsahu prací se správou spojených, a tam kde tomu tak není, odměna se sníží až na 1 %. Toto zkoumání provede příslušná oblastní úřadovna.
      (2) Bydlí-li národní správce v rodinném domku, jehož je národním správcem, nemá nároku na odměnu za národní správu tohoto domku, není-li v něm jiných nájemníků.
      III.
      O dozoru na národní správce.
      § 11.
      Příslušný národní výbor a Fond národní obnovy přímo nebo svým orgánem dohlížejí na to, jak národní správce hospodaří.
      § 12.
      (1) Příslušný národní výbor odvolá národního správce,
      1. pominou-li důvody, pro které národní správa byla zavedena (§ 1 dekretu o národní správě),
      2. nekoná-li národní správce řádně své povinnosti (§ 8).
      (2) Odvolání národního správce musí býti vydáno písemně a musí býti náležitě odůvodněno.
      (3) Příslušný národní výbor zavede podle okolností případu řízení podle § 26 dekretu o národní správě nebo podle § 19 konfiskačního dekretu.
      IV.
      Evidence výtěžků národních správ obytných domů.
      § 13.
      (1) U peněžního ústavu budou soustředěny příjmy a vydání národních správ z celé obce a budou účtovány na zvláštních účtech pro každý dům zvlášť a celkově odděleně.
      (2) Národní výbor je povinen sděliti národnímu správci a peněžnímu ústavu výměry nájemného.
      (3) Proplácení výdajů provádí peněžní ústav na trvalý poukaz národního správce, jde-li o výdaje pravidelně se opakující, a na jednorázový poukaz, jde-li o drobné správní výlohy; bližší ustanovení budou obsahovati směrnice vydané podle § 17.
      (4) Platy k úhradě mimořádných výdajů, zejména za provedené opravy a adaptace, mohou se státi jen na poukaz národního správce opatřený schvalovací doložkou příslušného národního výboru po předchozím přezkoumání technickým znalcem.
      (5) Peněžní ústav je povinen, jakmile byly během kalendářního roku v obci provedeny opravy obytných domů, jejichž úhrnný náklad dosahuje dvě třetiny celkového hrubého ročního výnosu všech v obci spravovaných domů, oznámiti to neprodleně příslušnému národnímu výboru a oblastní úřadovně.
      (6) Peněžním ústavům přísluší za práci spojenou s inkasem nájemného z konfiskovaných obytných domů a se správou těchto domů podle směrnic vydaných podle § 17 přiměřená odměna, jejíž výši určí Fond národní obnovy v Praze v dohodě s Ústředním svazem peněžnictví, nejvýše však 2 % z úhrnného vyinkasovaného ročního hrubého výnosu spravovaných domů, kromě prokazatelných hotových výloh.
      § 14.
      (1) Peněžní ústavy jsou povinny předkládati fondu národní obnovy zevrubné výkazy a dovoliti kdykoliv přístup orgánům příslušného národního výboru a Fondu národní obnovy k úplné revisi účetních záznamů a dokladů o příjmech a výdajích spravovaných domů. Způsob a obsah periodických i mimořádných výkazů určí směrnice vydané podle § 17.
      (2) Peněžní ústavy jsou povinny odváděti čisté výtěžky národních správ i s úroky za uplynulý rok v prvém čtvrtletí následujícího roku Fondu národní obnovy.
      V.
      Zvláštní ustanovení pro obce s jinou zavedenou úpravou vybírání činží.
      § 15.
      (1) V obcích, ve kterých byla národní správy obytných domů před účinností této vyhlášky národním výborem upravena jiným jednotným způsobem závazným pro všechny národní správy obytných domů v obci, nebo v obcích, ve kterých sice národní správy jednotlivých obytných domů jsou svěřovány národním správcům, ale je již zavedena služba inkasní a správa domovního majetku způsobem odchylným od ustanovení § 13, jsou národní výbory povinny požádati příslušnou oblastní úřadovnu o schválení této úpravy ve lhůtě čtyř neděl po počátku účinnosti této vyhlášky a dáti jí za tím účelem všechna potřebná vysvětlení. Oblastní úřadovna se může schválení odepříti zejména, nevyhovuje-li úprava národní správy v závažných věcech ustanovením §§ 8 až 10 nebo směrnic vydaných podle § 17, nebo není-li s to podati včas přesné výkazy o příjmech a výdajích nebo přesahuje-li náklad s ní spojený povolenou míru. Oblastní úřadovna může schválení vázati na podmínku, že úprava národní správy se změní nebo doplní způsobem, který zároveň určí; nebude-li podmínka splněna do ustanovené lhůty, odepře oblastní úřadovna schválení. Oblastní úřadovna může odvolati udělené schválení, změní-li se předpoklady, za kterých bylo schválení uděleno, nebo zjistí-li se při revisi (§ 14, odst. 1) vážné závady.
      (2) Ustanovení o vlastní úpravě národní správy podle odstavce 1 mohou býti změněna jen se schválením oblastní úřadovny.
      (3) Fond národní obnovy určí způsob a míru úhrady nákladu spojeného s úpravou podle odstavce 1.
      (4) Na úpravu národní správy podle odstavce 1 se nevztahují ustanovení §§ 8 až 10 o národních správcích.
      (5) Ustanovení § 14 jest obdobně užíti také na obce uvedené v odstavci 1.
      VI.
      Odvedení výtěžků národních správ za léta 1945 a 1946.
      § 16.
      Národní správcové obytných domů, místní nebo okresní národní výbory, jiné úřady a ústavy a každý, kdo opatruje čisté výtěžky národní správy obytných domů za krok 1945 a 1946 a je dosud neodvedli, jsou povinni je odvésti Fondu národní obnovy v Praze do konce března 1947 s výkazem příjmů a vydání.
      VII.
      Směrnice.
      § 17.
      Bližší ustanovení o právech a povinnostech národních správců, místních a okresních národních výborů a oblastních úřadoven podle této vyhlášky a peněžních ústavů, uvedených v § 8, odst. 2, č. 5, o způsobu účtování příjmů a výdajů podle § 13 a zprávách podle § 14 budou obsahovati směrnice vydané k této vyhlášce osidlovacím úřadem a Fondem národní obnovy v Praze.
      VIII.
      Závěrečná ustanovení.
      § 18.
      Směrnice vydané pro národní správce orgánem příslušným podle § 7 dekretu o národní správě nebo nadřízeným úřadem, pokud odporují této vyhlášce nebo směrnicím, k ní podle § 17 vydaný, pozbývají účinnosti dnem, kterého nabude účinnosti tato vyhláška.
      § 19.
      Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení.

      Novinky v eshopu

      Online konference

      • 30.11.2023Daňové spory (online - živé vysílání) - 30.11.2023
      • 01.12.2023Nový stavební zákon v detailu III – hmotné právo a prováděcí předpisy (online - živé vysílání) - 1.12.2023
      • 05.12.2023Trestní odpovědnost právnických osob a compliance programy: praktické poznatky a zkušenosti (interaktivní seminář) (online - živé vysílání) - 5.12.2023
      • 06.12.2023Manuál přípravy na soutěžní šetření (online - živé vysílání) - 6.12.2023
      • 08.12.2023Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 8.12.2023

      Online kurzy

      • Zvlášť zranitelná oběť „aneb jak jí můžeme z pozice zmocněnce pomoci“
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (říjen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
      Lektoři kurzů
      JUDr. Tomáš Sokol
      JUDr. Tomáš Sokol
      Kurzy lektora
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      Kurzy lektora
      Mgr. Veronika  Pázmányová
      Mgr. Veronika Pázmányová
      Kurzy lektora
      Mgr. Marek Bednář
      Mgr. Marek Bednář
      Kurzy lektora
      Mgr. Michaela Riedlová
      Mgr. Michaela Riedlová
      Kurzy lektora
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      Kurzy lektora
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Tomáš Nielsen
      JUDr. Tomáš Nielsen
      Kurzy lektora
      všichni lektoři

      Magazíny a služby

      • EPRAVO.CZ Magazine 2023
      • Monitoring judikatury (24 měsíců)
      • Monitoring judikatury (12 měsíců)
      • Monitoring judikatury (6 měsíců)

      Nejčtenější na epravo.cz

      • 24 hod
      • 7 dní
      • 30 dní
      • Elektronické pracovněprávní dokumenty po novele zákoníku práce
      • Fyzická osoba jako poskytovatel zajištění podnikatelského úvěru – jedná jako podnikatel nebo spotřebitel?
      • „Job sharing“ – převažující výhody či nevýhody?
      • Specifika výslechu obětí trestné činnosti
      • Důkazní břemeno
      • 10 otázek pro … Lucii Hrdou
      • Aktuality z prava verejnych zakazek listopad 2023
      • Sousedská práva a mimořádné vydržení v judikatuře Nejvyššího soudu ČR
      • Aktuální trendy ESG reportů
      • Elektronické pracovněprávní dokumenty po novele zákoníku práce
      • Předžalobní výzva a její výklad v praxi
      • Návrh dlužníka na moderaci smluvní pokuty soudem podle judikatury nejvyššího soudu
      • Home office – práce na dálku
      • Vládní konsolidační balíček prošel Sněmovnou. Přinášíme přehled nejdůležitějších změn
      • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
      • Co smí myslivecká stráž? A kdy může zastřelit psa nebo kočku?
      • Dohody nejen ve světle novely zákoníku práce
      • Delší dovolená nebo příspěvek na stravování?
      • Právnická firma roku 2023
      • Umělá inteligence a právo. Patrně první rozsudek ve věci umělé inteligence
      • Smluvní pokuta (po novu) v kontextu dalších aktuálních rozhodnutích Nejvyššího soudu
      • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2023 - část 2.
      • Promlčení pohledávky na zaplacení faktury
      • Českou republiku čeká transpozice další evropské směrnice v oblasti pracovního práva

      Pracovní pozice

      Soudní rozhodnutí

      Exekuce

      Při zkoumání, zda exekuční titul netrpí zásadními vadami není relevantní, zda a jak efektivně hájil povinný svá práva v nalézacím řízení. Zastavení řízení z důvodu...

      Důkazní břemeno

      V případě řešení otázky zákazu výpovědi neznamená prokázání těhotenství zaměstnankyně v určité době před doručením výpovědi z pracovního poměru, že zaměstnavatel nese...

      Změna závazku

      Jestliže smluvní strany dohodou změní v průběhu závazkového vztahu obsah vzájemných práv a povinností, v důsledku čehož vznikne věřiteli další pohledávka, neexistuje žádný...

      Dokazování (exkluzivně pro předplatitele)

      Důkazními prostředky listinné povahy v občanském soudním řízení mohou být (podle okolností projednávané věci) též písemná (čestná) prohlášení fyzických osob, jsou-li...

      Náklady řízení

      Pokud odvolací soud ve sporu o určení vlastnictví k nemovitosti vyjde z fiktivní tarifní hodnoty 50 000 Kč podle § 9 odst. 4 písm. b) advokátního tarifu, ač účastníci řízení i soud...

      Hledání v rejstřících

      • mapa serveru
      • o nás
      • reklama
      • podmínky provozu
      • kontakty
      • publikační podmínky
      • FAQ
      • obchodní a reklamační podmínky
      • Ochrana osobních údajů - GDPR
      • Nastavení cookies
      100 nej
      © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
      Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
      Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

      Jste zde poprvé?

      Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


      Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


      Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


      Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



      Nezapomněli jste něco v košíku?

      Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


      Přejít do košíku


      Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.