epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Nařízení ze dne 7.5.1954 o organisaci výkonných orgánů národních výborů

    17.5.1954 | Sbírka:  23/1954 Sb. | Částka:  13/1954ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 13/1954 Sb.
    Prováděcí: 124/1955 Ú.l., 198/1954 Ú.l.
    Aktivní derogace: 20/1953 Sb., 45/1952 Sb., 42/1952 Sb., 123/1951 Sb., 121/1951 Sb., 120/1951 Sb., 119/1951 Sb., 14/1950 Sb., 142/1949 Sb., 139/1949 Sb., 81/1949 Sb., 80/1949 Sb., 79/1949 Sb., 76/1949 Sb., 302/1948 Sb., 301/1948 Sb., 280/1948 Sb.
    Pasivní derogace: 33/1958 Sb., 7/1957 Sb.
    23/1954 Sb.
    VLÁDNÍ NAŘÍZENÍ
    ze dne 7. května 1954 o organisaci výkonných orgánů národních výborů.
    Změna: 7/1957 Sb.
    Vláda republiky Československé nařizuje podle § 33 zákona č. 13/1954 Sb., o národních výborech:
    ČÁST PRVNÍ
    Rozdělení úkolů národních výborů v hlavním městě Praze, v městě Bratislavě a v krajských městech
    § 1
    (1) Úkoly národních výborů všech stupňů plní na území hlavního města Prahy a na území města Bratislavy ústřední národní výbor a obvodní národní výbory.
    (2) Ústřední národní výbor a jeho výkonné orgány zajišťují především úkoly, které jinak náležejí krajským národním výborům a jejich výkonným orgánům.
    (3) Obvodní národní výbory a jejich výkonné orgány zajišťují v městských obvodech úkoly, které jinak náležejí okresním a místním národním výborům a jejich výkonným orgánům. Obvodní národní výbory a jejich výkonné orgány nezajišťují však úkoly, které z důvodu jednotného provádění nebo z důvodu účelnosti nezbytně vyžadují, aby je vykonával ústřední národní výbor a jeho výkonné orgány. Tyto úkoly určí ústřední národní výbor se souhlasem vlády.
    § 2
    (1) Úkoly okresních a místních národních výborů plní v krajských městech městské národní výbory.
    (2) V krajských městech, v nichž působí obvodní národní výbory, zajišťují městský národní výbor a jeho výkonné orgány především úkoly, které jinak náležejí okresním národním výborům a jejich výkonným orgánům.
    (3) Obvodní národní výbory a jejich výkonné orgány zajišťují v městských obvodech úkoly, které jinak náležejí místním národním výborům. Obvodní národní výbory a jejich výkonné orgány nezajišťují však úkoly, které z důvodu jednotného provádění nebo z důvodu účelnosti nezbytně vyžadují, aby je vykonával městský národní výbor a jeho výkonné orgány. Tyto úkoly určí městský národní výbor se souhlasem krajského národního výboru.
    ČÁST DRUHÁ
    Výkonné orgány národních výborů
    ODDÍL 1
    Rada národního výboru
    § 3
    (1) Rada národního výboru zajišťuje a organisuje plnění úkolů národního výboru na všech úsecích hospodářské, kulturní a společenské výstavby, a to podle usnesení svého národního výboru a podle směrnic národních výborů vyšších stupňů a jejich rad a podle směrnic vlády.
    (2) Ústřední úřady jsou povinny všestranně pomáhat radám národních výborů při plnění úkolů národních výborů, pečlivě se zabývat jejich náměty a připomínkami a v přiměřené lhůtě je vyřídit.
    § 4
    (1) Rada národního výboru je oprávněna řešit všechny otázky, náležející k úkolům národního výboru, pokud nejsou svěřeny do výlučné pravomoci národního výboru.
    (2) Jako výkonný orgán národního výboru plní rada zejména tyto úkoly:
    a) připravuje zasedání národního výboru ve spolupráci s jeho stálými komisemi a usnáší se na svolání zasedání národního výboru;
    b) podává národnímu výboru pravidelné zprávy o své činnosti a o činnosti svých odborů, správ a ostatních orgánů;
    c) pečuje o správné a včasné vyřízení stížností a ostatních podnětů pracujících, podaných národnímu výboru nebo jeho radě;
    d) projednává podle svého plánu práce plnění úkolů na jednotlivých úsecích činnosti národního výboru a řídí, kontroluje a sjednocuje práci svých odborů a správ, stanoví směrnice pro jejich činnost a schvaluje jejich plány práce;
    e) rozvíjí a podporuje socialistické soutěžení, zejména na úseku zemědělské výroby a výkupu, místního hospodářství, finančního hospodářství, náboru pracovních sil a sběru odpadových surovin;
    f) řídí a kontroluje práci rad národních výborů nižšího stupně a pomáhá jim při plnění jejich úkolů;
    g) pozastavuje výkon usnesení národního výboru nižšího stupně, byla-li usnesením porušena socialistická zákonnost;
    h) ruší a mění nesprávná rozhodnutí svých odborů a správ a výkonných orgánů národních výborů nižších stupňů.
    § 5
    (1) Rada národního výboru všestranně upevňuje své spojení s pracujícími. Organisuje přijímací dni svých členů i členů národního výboru. Rozvíjí spolupráci s výbory žen, podporuje vytváření pomocných sborů občanů (uličních výborů, sborů důvěrníků národního výboru a pod.) a zajišťuje jejich činnost.
    (2) Rada národního výboru úzce spolupracuje se stálými komisemi národního výboru, radí se s nimi, předkládá jim k projednání otázky z jejich oboru, pozorně sleduje jejich připomínky a náměty, podporuje rozvíjení spolupráce mezi stálými komisemi a odbory a správami, všestranně pečuje o činnost stálých komisí a vytváří všechny předpoklady pro jejich práci.
    (3) K projednání určitých věcí zve rada na své schůze odborníky, významné pracovníky a jiné občany, kteří mohou pomoci k úspěšnému vyřešení věci. Pozvaní pracovníci mají poradní hlas.
    § 6
    (1) Rada národního výboru rozhoduje vždy ve sboru.
    (2) Rada národního výboru pověří předsedu, jeho náměstky a tajemníka dohledem nad jednotlivými úseky činnosti rady a jejich odborů a správ. Tyto úseky činnosti vymezí podle jednotlivých odborů a správ.
    (3) Při tomto rozdělení úkolů svěří rada národního výboru předsedovi dohled nad nejvýznamnějšími úseky činnosti rady. Tajemníkovi svěří zpravidla věci souvisící s prací masově organisační, s řízením rad národních výborů nižšího stupně, s přípravou zasedání národního výboru a schůzí rady, se zajišťováním pomoci stálým komisím a členům národních výborů, s přípravou plánu úkolů a sledováním socialistického soutěžení. Dohled nad ostatními úseky činnosti svěří rada náměstkům předsedy. Jednomu z náměstků svěří zpravidla též péči o rozvíjení činnosti výborů žen.
    (4) Ostatní své členy pověřuje rada národního výboru různými jednotlivými úkoly, které vyplynou z jednání rady.
    ODDÍL 2
    Odbory a správy rad národních výborů
    § 7
    (1) Národní výbory zřizují pro jednotlivé obory státní správy odbory a správy rady národního výboru.
    (2) Odbory a správy rad národních výborů se zřizují v takovém počtu a s takovým určením, jak to odpovídá úkolům hospodářské, kulturní a společenské výstavby, které má národní výbor na svém území zajišťovat.
    (3) Národní výbory organisují jednotlivé odbory a správy tak, aby svou organisační strukturou byly schopny plnit uložené úkoly. Při tom je třeba dbát toho, aby těžiště operativní činnosti bylo u odborů a správ rad okresních národních výborů a aby odbory a správy rad krajských národních výborů řídily a kontrolovaly práci odborů a správ rad národních výborů nižšího stupně.
    § 8
    (1) Ústřední a krajské národní výbory vytvářejí zpravidla tyto odbory a správy:
    správu zemědělství a lesního hospodářství
    správu místního hospodářství
    správu dopravy
    správu obchodu
    odbor finanční
    odbor školství a kultury
    odbor zdravotnický
    odbor sociálního zabezpečení
    odbor výkupu zemědělských výrobků
    odbor pro vnitřní věci
    odbor pracovních sil
    odbor pro výstavbu
    odbor vodního hospodářství
    odbor průmyslový
    odbor pro věci církevní.
    (2) Ústřední a krajské národní výbory mohou se souhlasem vlády zřídit podle potřeb hospodářské a kulturní výstavby svého území i jiné odbory (správy), po případě mohou upustit od zřízení některého odboru (správy).
    (3) Jako vlastní aparát rady zřizují ústřední a krajské národní výbory zpravidla odbor organisační a kontrolní a odbor kádrový; dále zřídí plánovací komisi (oddíl 3) a podle zvláštních předpisů štáb civilní obrany.
    § 9
    (1) Okresní národní výbory, městské národní výbory a obvodní národní výbory v Praze a v Bratislavě vytvářejí zpravidla tyto odbory:
    odbor zemědělství a lesního hospodářství
    odbor místního hospodářství
    odbor dopravy a průmyslu
    odbor obchodu
    odbor finanční
    odbor školství a kultury
    odbor zdravotnický
    odbor sociálního zabezpečení
    odbor výkupu zemědělských výrobků
    odbor pro vnitřní věci
    odbor pracovních sil
    odbor pro výstavbu.
    (2) Okresní, městské a obvodní národní výbory v Praze a v Bratislavě mohou se souhlasem krajského (ústředního) národního výboru zřídit podle potřeb hospodářské a kulturní výstavby svého území i jiné odbory, po případě mohou upustit od zřízení některého odboru.
    (3) Jako vlastní aparát rady zřizují okresní, městské a obvodní národní výbory v Praze a v Bratislavě zpravidla všeobecný odbor; dále zřídí plánovací komisi (oddíl 3) a okresní a městské národní výbory zřídí podle zvláštních předpisů štáb civilní obrany.
    § 10
    Místní národní výbory v obcích nad 6000 obyvatel mohou podle potřeb hospodářské a kulturní výstavby svého území, přihlížejíce ke svým úkolům, vytvářet se souhlasem krajského národního výboru obdobné odbory a vlastní aparát rady jako městské národní výbory.
    § 11
    U rad místních národních výborů v obcích do 6000 obyvatel a u rad obvodních národních výborů v krajských městech se odbory a správy nezřizují, pokud zvláštní předpisy neustanovují jinak nebo krajský národní výbor nestanoví výjimku. Plnění úkolů místního (obvodního) národního výboru zajišťuje a organisuje rada přímo za pomoci svých členů, členů národního výboru, zaměstnanců národního výboru a dobrovolných pracovníků z řad občanů.
    § 12
    Národní výbor může se souhlasem národního výboru vyššího stupně, krajský nebo ústřední národní výbor se souhlasem vlády, stanovit, že odbor (správa) rady bude vykonávat práce též pro radu jiného národního výboru téhož stupně.
    § 13
    (1) Národní výbory organisují jednotlivé odbory (správy) v souladu s působností příslušných ústředních úřadů.
    (2) Vnitřní organisaci svých odborů (správ) stanoví rada národního výboru v mezích zásad schválených vládou a v rámci základních systemisačních ukazatelů.
    § 14
    (1) Vedoucího odboru (správy) ustanovuje a zprošťuje národní výbor na návrh rady podaný se souhlasem vedoucího odboru (správy) rady národního výboru vyššího stupně, u odborů (správ) ústředního a krajského národního výboru se souhlasem příslušného ústředního úřadu.
    (2) Ostatní zaměstnance odboru (správy) ustanovuje a zprošťuje rada národního výboru na návrh vedoucího odboru (správy), pokud zvláštní předpisy nestanoví jinak.
    (3) Vedoucí odboru (správy) pečuje o stálé zvyšování politické a odborné kvalifikace zaměstnanců odboru (správy). Řídí jejich práci tak, aby všechny úkoly byly včas a řádně plněny. Při tom se opírá o spolupráci s orgány závodních zaměstnaneckých složek, zejména s orgány Revolučního odborového hnutí a Československého svazu mládeže.
    § 15
    Vedoucí odboru (správy) rozhoduje a činí opatření ve všech věcech obstarávaných v odboru (správě). Právo rozhodovat a činit opatření může přenést na zaměstnance odboru (správy) v rozsahu, který zároveň stanoví.
    § 16
    (1) Vedoucí odborů a správ jsou povinni řídit se jednak usneseními svého národního výboru a jeho rady, jednak pokyny vedoucího odboru nebo správy rady národního výboru vyššího stupně a příslušného ústředního úřadu.
    (2) O případných rozporech, nebudou-li odstraněny dohodou, rozhodne rada národního výboru vyššího stupně, po případě vláda.
    § 17
    (1) Vedoucí odborů (správ) vytvářejí při svých odborech (správách) pomocné a poradní sbory, komise a aktivy, a to buď podle zvláštních předpisů nebo v souvislosti s plněním úkolů odboru (správy).
    (2) Tyto sbory (komise, aktivy) mohou být zřizovány pro úkoly trvalé i dočasné. Rozhodovací pravomoc nemají.
    ODDÍL 3
    Plánovací komise
    § 18
    (1) Plánovací komise je objektivním orgánem rady národního výboru, při kterém je zřízena.
    (2) Jejím úkolem je zejména:
    a) zajišťovat jednotnou metodiku plánovacích prací odborů a správ rady národního výboru,
    b) vypracovávat návrhy perspektivních a ročních plánů rozvoje hospodářství, řízeného národním výborem,
    c) prověřovat plnění plánu rozvoje hospodářství kraje a předkládat radě krajského národního výboru zprávy o výsledcích kontroly spolu s návrhy opatření k zabezpečení plnění tohoto plánu,
    d) vypracovávat pro radu národního výboru národohospodářské rozbory a posudky ve věcech řízení a plánování národního hospodářství v obvodu národního výboru,
    e) zabývat se všemi možnostmi využití místních zdrojů surovin, materiálu, pracovních sil i ostatních zdrojů a možnostmi jejich účinného zužitkování.
    (3) Odbory a správy rady národního výboru jsou povinny předkládat své návrhy, týkající se plánu nebo kontroly plnění plánu, plánovací komisi k posouzení.
    § 19
    (1) Pokud jde o metodiku svých prací, řídí se krajské plánovací komise a městské plánovací komise v Praze a v Bratislavě pokyny státního úřadu plánovacího, ostatní plánovací komise též pokyny plánovacích komisí národních výborů vyššího stupně.
    (2) Plánovací komise jsou podřízeny pouze národnímu výboru, při němž jsou zřízeny, a jeho radě.
    § 20
    (1) Krajské plánovací komise a městské plánovací komise v Praze a Bratislavě se skládají z předsedy, jeho náměstků a 7 až 10 členů.
    (2) Předsedu a jeho náměstka ustanovuje zpravidla ze členů rady národní výbor se souhlasem ministra - předsedy státního úřadu plánovacího; totéž platí o jejich zproštění. Členy plánovací komise ustanovuje a zprošťuje rada národního výboru na návrh předsedy plánovací komise.
    § 21
    (1) Okresní, městské, obvodní a místní plánovací komise se skládají z předsedy a 4 až 6 členů.
    (2) Předsedu ustanovuje a zprošťuje národní výbor na návrh rady podaný se souhlasem předsedy plánovací komise národního výboru vyššího stupně. Členy komise ustanovuje a zprošťuje rada národního výboru na návrh předsedy plánovací komise.
    § 22
    (1) Předsedové plánovacích komisí a jejich náměstkové vykonávají svou funkci jako své zaměstnání.
    (2) Pro obstarávání prací plánovací komise přidělí se jí potřebný počet zaměstnanců z řad zaměstnanců národního výboru.
    § 23
    Podrobnější předpisy o plánovacích komisích vydá předseda vlády, který též určí odměny předsedů plánovacích komisí a jejich náměstků podle § 22 odst. 1.
    ODDÍL 4
    Výbory pro tělesnou výchovu a sport
    § 24
    (1) Krajské, ústřední, okresní a městské národní výbory, obvodní národní výbory v Praze a v Bratislavě a místní národní výbory v obcích s více než 6.000 obyvatel zřizují výbory pro tělesnou výchovu a sport, jež obstarávají státní správu ve věcech tělesné výchovy a sportu. Obvodní národní výbory v krajských městech a místní národní výbory v obcích do 6.000 obyvatel, avšak s více než 2.000 obyvatel, mohou zřídit výbor pro tělesnou výchovu a sport, dá-li k tomu souhlas krajský národní výbor.
    (2) Předsedu a členy výboru pro tělesnou výchovu a sport ustanovuje a zprošťuje národní výbor na návrh rady podaný, pokud jde o předsedu, se souhlasem vyššího výboru pro tělesnou výchovu a sport.
    (3) Výbor pro tělesnou výchovu a sport je ze své činnosti odpověden jednak národnímu výboru a jeho radě, jednak vyššímu výboru pro tělesnou výchovu a sport. Orgány nadřízené výborům pro tělesnou výchovu a sport mají právo přezkoumávat jejich rozhodnutí a opatření a nesprávná rozhodnutí a opatření rušit nebo měnit.
    (4) Podrobnější předpisy o výborech pro tělesnou výchovu a sport vydá státní výbor pro tělesnou výchovu a sport při vládě republiky Československé.
    ČÁST TŘETÍ
    Poměr národních výborů k jiným orgánům
    § 25
    (1) Národní výbory sledují činnost všech orgánů státní správy a jiných orgánů na svém území, hodnotí, jak plní své úkoly, a usnadňují jim jejich plnění.
    (2) Tyto orgány jsou povinny dát předsedovi ústředního, krajského, okresního, městského národního výboru, obvodního národního výboru v Praze a v Bratislavě na jeho požádání vysvětlení a sdělit mu údaje nutné k tomu, aby národní výbor mohl plnit úkol uvedený v odstavci 1.
    § 26
    Tímto nařízením se nemění poměr národních výborů a jejich výkonných orgánů k orgánům státního požárního dozoru a k orgánům státní arbitráže. Rovněž se nemění postavení a úkoly hygieniků a hlavních a vedoucích účetních.
    ČÁST ČTVRTÁ
    Ustanovení závěrečná
    § 27
    (1) Zrušeny jsou všechny předpisy, které upravují organisaci národních výborů a jejich výkonných orgánů, zejména:
    a) zákon č. 280/1948 Sb., o krajském zřízení,
    b) zákon č. 76/1949 Sb., o organisaci správy v hlavním městě Praze,
    c) vládní nařízení č. 80/1949 Sb., o vnitřní organisaci pražských orgánů lidové správy,
    d) vládní nařízení č. 81/1949 Sb., o rozdělení výkonu působnosti pražských orgánů lidové správy,
    e) vládní nařízení č. 139/1949 Sb., o organisaci lidové správy v okresech,
    f) zákon č. 142/1949 Sb., o výkonu lidové správy v sídlech krajů,
    g) vládní nařízení č. 14/1950 Sb., o organisaci místních národních výborů,
    h) vládní nařízení č. 119/1951 Sb., o tajemnících místních národních výborů,
    ch) všechny předpisy podle nich vydané.
    (2) Nedotčeny zůstávají předpisy o trestních komisích rad národních výborů.
    § 28
    Působnost v jednotlivých oborech státní správy, kterou dosud vykonávaly národní výbory jednotlivých stupňů, přísluší nadále zásadně odborům (správám) rad národních výborů téhož stupně.
    § 29
    Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 17. května 1954; provedou je všichni členové vlády.
    Široký v. r.
    Dr. Dolanský v. r.                 Málek v. r.
    gen. arm. Dr. Čepička v. r.        Maurer v. r.
    Kopecký v. r.                      Dr. Nejedlý v. r.
    Uher v. r.                         Dr. Neuman v. r.
    Barák v. r.                        Nosek v. r.
    Beran v. r.                        Plojhar v. r.
    David v. r.                        Poláček v. r.
    Dvořák v. r.                       Pospíšil v. r.
    Ďuriš v. r.                        Ing. Púčik v. r.
    Ing. Jankovcová v. r.              Reitmajer v. r.
    Jonáš v. r.                        Smida v. r.
    Krajčír v. r.                      Ing. Šimůnek v. r.
    Krosnář v. r.                      Dr. Škoda v. r.
    Dr. Kyselý v. r.                   Dr. Šlechta v. r.
                               Štoll v. r.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 10.11.2022Trestní právo daňové (online - živé vysílání) - 10.11.2022

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2022)
    • Framing v online prostředí a právo na sdělování autorských děl veřejnosti
    • Zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců
    • Zákazy konkurence u zaměstnanců
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    Kurzy lektora
    Mgr. Jiří Harnach
    Mgr. Jiří Harnach
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 10.11.2022Trestní právo daňové - 10.11.2022
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2022
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • K limitům práva na informace o odměnách statutárních orgánů a zaměstnanců povinných osob podle zákona o svobodném přístupu k informacím
    • Zdanění kryptoměn pohledem aktuální judikatury
    • Nad judikaturou Ústavního soudu v otázce náhrady nákladů v řízení o zrušení a vypořádání spoluvlastnictví
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Nezabavitelná částka
    • Vedlejší činnost zaměstnance
    • Úskalí při zrušení podílového spoluvlastnictví k bytovému domu
    • Ztráta licence a další osud Sberbank
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Vedlejší činnost zaměstnance
    • Pracovní právo - zbytečné lékařské prohlídky
    • Neorganizované organizační změny aneb kdopak je tu nadbytečný?
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?
    • Návrh zákona o ochraně oznamovatelů je opět ve hře
    • Úskalí při zrušení podílového spoluvlastnictví k bytovému domu
    • Právní prostředky ochrany proti bossingu
    • Darování nemovitosti z pohledu dárce a obdarovaného - Část 2.
    • Úřední ověření elektronického podpisu (e-legalizace) od 1. července 2022
    • Obrat v posuzování právních domněnek a fikcí užitých ve smlouvách ve světle rozsudku Nejvyššího soudu ze dne 23. 3. 2022, sp. zn. 23 Cdo 1001/2021
    • Kdy dává zaměstnavatel tvůrčímu zaměstnanci mlčky souhlas s prací přesčas? Stanovisko Nejvyššího soudu.
    • Náhrada škody způsobené členem statutárního orgánu SVJ
    • Střídavá péče jako postulát, ze kterého není úniku?
    • Určení (ne)existence zástavního práva jako naturálního práva a jeho výmaz z katastru nemovitostí
    • Ukládání pokut podle GDPR: dosavadní praxe a nová metodika ke kalkulaci pokut

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Nemajetková újma (exkluzivně pro předplatitele)

    Osobou, která má po určitou část trestního řízení zákonem stanovená práva a povinnosti, je i osoba, u níž se koná domovní prohlídka (popřípadě prohlídka jiných prostor a...

    Nezabavitelná částka

    Při stanovení nezabavitelné částky, která povinnému nesmí být sražena z měsíční mzdy (§ 278 o. s. ř.), se částka normativních nákladů na bydlení pro rok 2022 (vymezená...

    Advokacie (exkluzivně pro předplatitele)

    Splnění podmínky získání vysokoškolského vzdělání v oboru právo v magisterském studijním programu studiem na vysoké škole v České republice podle § 37 odst. 1 písm. b) bodu 1...

    Pandemický zákon (exkluzivně pro předplatitele)

    I. Aktivně procesně legitimován k podání návrhu na zrušení mimořádného opatření podle § 101a odst. 1 s. ř. s. ve spojení s § 13 zákona č. 94/2021 Sb., o mimořádných opatřeních...

    Územní a stavební řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Společenství vlastníků jednotek je účastníkem společného územního a stavebního řízení podle § 94k písm. e) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2022, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.