epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Roční předplatné
  • Více

    Vyhláška ze dne 9.8.1967, kterou se upravuje uvolňování pracovníků a jejich umísťování a hmotné zabezpečení v souvislosti s likvidací neefektivních provozů a s jinými racionalizačními opatřeními

    24.8.1967 | Sbírka:  86/1967 Sb. | Částka:  31/1967ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 113/1965 Sb., 65/1965 Sb., 101/1964 Sb., 70/1958 Sb., 54/1956 Sb.
    Pasivní derogace: 74/1970 Sb., 132/1968 Sb.
    86/1967 Sb.
    VYHLÁŠKA
    Státní komise pro finance, ceny a mzdy, Státní plánovací komise, Státního úřadu sociálního zabezpečení a Ústřední rady odborů
    ze dne 9. srpna 1967,
    kterou se upravuje uvolňování pracovníků a jejich umísťování a hmotné zabezpečení v souvislosti s likvidací neefektivních provozů a s jinými racionalizačními opatřeními
    Změna: 132/1968 Sb.
    Státní komise pro finance, ceny a mzdy, Státní plánovací komise, Státní úřad sociálního zabezpečení a Ústřední rada odborů stanoví podle § 26 odst. 2 zákoníku práce č. 65/1965 Sb., § 13 zákona č. 70/1958 Sb., o úkolech podniků a národních výborů na úseku péče o pracovní síly, § 143 zákona č. 101/1964 Sb., o sociálním zabezpečení, § 63 odst. 2 zákona č. 54/1956 Sb., o nemocenském pojištění zaměstnanců, a na základě usnesení vlády podle § 25 odst. 1 zákona č. 113/1965 Sb.:
    § 1
    Rozsah platnosti
    (1) Touto vyhláškou se upravuje uvolňování a přemísťování pracovníků v souvislosti s likvidací neefektivních provozů a s jinými racionalizačními nebo organizačními opatřeními a v důsledku uplatnění zákazu některých prací a pracovišť pro ženy, jejich hmotné zabezpečení při přechodu do nového zaměstnání a před jeho nástupem a jejich nároky v oblasti nemocenského pojištění a sociálního zabezpečení.
    (2) Vyhláška se vztahuje na
    a) pracovníky uvolněné na základě výpovědi dané socialistickými organizacemi*) z důvodů uvedených v § 46 odst. 1 písm. a) až c) a na pracovnice uvolněné v důsledku uplatnění zákazu některých prací a pracovišť pro ženy (§ 150) výpovědí podle § 46 odst. 1 písm. e) nebo dohodou z uvedených důvodů podle § 43 zákoníku práce č. 65/1965 Sb.,
    b) členy výrobních družstev uvolněné na základě výpovědi dané výrobním družstvem nebo dohodou podle družstevních předpisů*) z důvodů odpovídajících důvodům rozvázání pracovního poměru podle odstavce a) (dále jen "pracovníci").
    (3) Ustanovení § 1 odst. 5, § 3 odst. 4 až 6 a § 4 až 12 se vztahují též na vojáky z povolání a příslušníky Sboru národní bezpečnosti a Sboru nápravné výchovy propuštěné ze služebního poměru z důvodu uvedeného v § 26 odst. 2 písm. d) zákona č. 76/1959 Sb., o některých služebních poměrech vojáků.
    (4) Tato vyhláška se vztahuje i na členy jednotných zemědělských družstev a na osoby, které v družstvu trvale pracují a nejsou k němu v pracovním poměru ani jeho členy, s odchylkami, které stanoví ministr zemědělství a výživy v dohodě s ministrem práce a sociálních věcí.
    (5) Výhody vyplývající z této vyhlášky se neposkytují pracovníkům, s nimiž byl pracovní poměr rozvázán z jiných důvodů (např. pro porušení pracovní kázně).
    (6) Výhody vyplývající z této vyhlášky se pracovníkům zachovávají, jestliže jejich pracovní poměr v novém zaměstnání byl bez jejich viny zrušen a ve zkušební době.
    § 2
    Postup při uvolňování pracovníků
    (1) Při uvolňování pracovníků postupuje organizace podle § 42 až 50 zákoníku práce. Organizace je zejména povinna ve spolupráci s národním výborem pracovníkům účinně pomáhat při získávání nového vhodného zaměstnání a postupovat při jejich uvolňování a dalším umístění tak, aby přechod na nové pracoviště byl plynulý a aby jen výjimečně bylo nutno používat opatření k hmotnému zabezpečení pracovníků podle § 4 až 7. Při umísťování pracovníků přihlížejí organizace i národní výbory k jejich odůvodněným zájmům a potřebám. Přitom úzce spolupracují s orgány Revolučního odborového hnutí.
    (2) Organizace uvolňuje především pracovníky, u nichž jsou předpoklady pro snadnější umístění a zapracování na jiných pracovištích, zejména v odvětvích a oblastech s nedostatkem pracovních sil. Přihlíží přitom zejména k možnosti využití kvalifikace pracovníků, popřípadě jejich přeškolení pro novou výrobu nebo jinou profesi. Zvláštní ohled je přitom povinna brát, kromě případů uvedených v § 47 odst. 2 zákoníku práce, na starší pracovníky před vznikem nároku na starobní důchod a na závažné rodinné důvody (např. zaměstnání druhého manžela, školní docházku, popřípadě učební poměr dětí). U těchto pracovníků využije organizace především všech možností účelného jejich umístění v jiných provozech podniku nebo výrobní hospodářské jednotky.
    (3) Organizace je povinna spolu s příslušným orgánem Revolučního odborového hnutí včas seznámit pracovníky, kteří mají být uvolněni, s ekonomickými a politickými důvody tohoto opatření, jakož i s tím, jak bude pro ně zabezpečeno nové zaměstnání.
    (4) Při uvolňování pracovníků dává organizace přednost skončení pracovního poměru dohodou. Organizace je povinna uvést v písemné dohodě důvod rozvázání pracovního poměru. Projeví-li pracovník zájem přejít do nového zaměstnání před uplynutím výpovědní lhůty, je uvolňující organizace povinna umožnit mu dřívější odchod.
    (5) V zájmu plynulého přechodu pracovníků na nová pracoviště uzavírají organizace podle potřeby vzájemné dohody o přejímání uvolněných pracovníků a o jejich vhodném přeškolení ještě před uvolněním z dosavadního zaměstnání.
    § 3
    Hmotné zabezpečení při přechodu do nového zaměstnání
    (1) Uvolní-li organizace pracovníka, jemuž dala výpověď, v dohodě s ním ještě před uplynutím výpovědní lhůty, poskytne mu náhradu ve výši průměrného výdělku za nevyužitou výpovědní lhůtu.**) Náhradu v tomto rozsahu poskytne organizace rovněž pracovníku, rozvazuje-li se pracovní poměr dohodou a k jeho skončení dojde přede dnem, kterým by pracovní poměr skončil, kdyby pracovníku v den uzavření dohody byla dána výpověď."
    (2) Pracovníku, který je zainteresován v uvolňující organizaci na jejích hospodářských výsledcích účastí na podílech, se při splnění ostatních podmínek platných pro přiznávání podílů poskytne poměrná část podílu za dobu, po kterou v příslušném roce v organizaci pracoval, včetně nevyužité výpovědní lhůty.
    (3) V uznání dosavadní práce může uvolňující organizace poskytnout pracovníku se souhlasem závodního výboru základní organizace Revolučního odborového hnutí odstupné až do výše šestinásobku jeho průměrného měsíčního výdělku. Přitom přihlédne zejména k délce trvání pracovního poměru pracovníka, jeho pracovním výsledkům a zásluhám, popřípadě k výdělkovým možnostem v novém zaměstnání.
    (4) Pracovník, který uzavře pracovní smlouvu v náboru prováděném národními výbory, obdrží též náležitosti poskytované při tomto náboru podle zvláštních předpisů. Na tyto pracovníky se nevztahují ustanovení odstavců 5 a 6.
    (5) Pracovníku, který po přechodu do jiné organizace bude vykonávat práci, pro niž se musí zaškolit nebo zapracovat, je přejímající organizace povinna zajistit zaškolení nebo zapracování a poskytnout mu po dobu k tomu potřebnou mzdové vyrovnání poskytované při zaškolování (zapracování) podle předpisů platných v jednotlivých odvětvích a oborech.
    (6) Poskytování náhrad cestovních, stěhovacích a jiných výdajů se řídí obecnými předpisy.**)
    Hmotné zabezpečení před nástupem nového zaměstnání
    § 4
    (1) Nemůže-li pracovník přes pomoc uvolňující organizace a národního výboru nastoupit vhodné zaměstnání bezprostředně po skončení dosavadního pracovního poměru, přísluší mu při splnění podmínek stanovených v této vyhlášce příspěvek před nástupem nového zaměstnání.
    (2) Příspěvek se poskytuje pracovníku ve výši 60 % jeho průměrného čistého výdělku dosaženého v organizaci, která jej uvolnila, nejvýše však v částce 1800 Kčs měsíčně. Průměrný čistý výdělek se vypočte tak, že od průměrného výdělku zjištěného podle § 30 až 33 vládního nařízení č. 66/1965 Sb. a popřípadě podle vyhlášky č. 84/1966 Sb. se odečte daň ze mzdy podle sazby příslušné pro pracovníka ve mzdovém období, kdy jeho pracovní poměr skončil.
    (3) Příspěvek se zvýší o částku odpovídající přídavkům na děti, které by pracovníku podle příslušných předpisů náležely, pokud na ně nepobírá výchovné nebo sirotčí důchod nebo pokud by nárok na přídavky na děti nepříslušel jiné osobě.
    (4) Pokud pracovník má nárok na důchod starobní, invalidní nebo vdovský, poskytne se mu příspěvek před nástupem nového zaměstnání snížený o částku důchodu jemu náležejícího (po srážce zvláštní daně z důchodu), nejdéle však po dobu šesti měsíců.
    § 5
    (1) Podmínkou přiznání příspěvku před nástupem nového zaměstnání je, že uvolněný pracovník se prokazatelně přihlásil u okresního národního výboru, v jehož obvodu má trvalé bydliště, o nové zaměstnání a že o příspěvek požádal.
    (2) Přihlásil-li se pracovník o zaměstnání včas, tj. nejpozději do tří dnů ode dne skončení pracovního poměru, popřípadě po odpadnutí překážky, pro kterou se nemohl v této lhůtě přihlásit, přizná se mu příspěvek ode dne následujícího po skončení pracovního poměru. Příspěvek se přizná, jen je-li doba od skončení dosavadního pracovního poměru pracovníka do nástupu nového zaměstnání delší než jeden týden.
    (3) Jestliže se pracovník z vlastní viny včas nepřihlásil o zaměstnání u příslušného okresního národního výboru, přizná se mu příspěvek ode dne, kdy se přihlásil u okresního národního výboru, do dne nástupu nového zaměstnání, je-li tato doba delší než jeden týden.
    § 6
    (1) Příspěvek se nepřizná, popřípadě odejme pracovníku, který bez vážných důvodů odmítne nastoupit vhodné zaměstnání přiměřené jeho zdravotnímu stavu a schopnostem a pokud možno i kvalifikaci nebo účastnit se výpomoci organizované národním výborem pro zemědělské špičkové, sezónní nebo podobné krátkodobé práce. Účastní-li se pracovník na přechodnou dobu takové výpomoci, přísluší mu příspěvek vedle dosaženého výdělku.
    (2) Příspěvek nenáleží pracovníku po dobu, po kterou se mu poskytují peněžité dávky nemocenského pojištění nahrazující ušlý výdělek.
    (3) Vznikne-li pracovní neschopnost po uplynutí ochranné lhůty ze zaměstnání, takže pracovníku nenáležejí dávky nemocenského pojištění, přísluší mu příspěvek před nástupem nového zaměstnání po celou dobu pracovní neschopnosti a po jejím ukončení až do opětovného nastoupení zaměstnání. V tomto případě může okresní národní výbor zvýšit pracovníku příspěvek až do výše nemocenského, které by mu jinak náleželo, pokud to je odůvodněno vyššími náklady spojenými s nemocí.
    (4) Pracovníku, který nemá nárok na dávky nemocenského pojištění proto, že již uplynula ochranná lhůta ze zaměstnání, náležejí v době, kdy pobírá příspěvek před nástupem nového zaměstnání, také případné jednorázové dávky obdobné dávkám nemocenského pojištění (podpora při narození dítěte a pohřebné), jsou-li jinak splněny podmínky pro jejich poskytování podle předpisů o nemocenském pojištění pracovníků.
    § 7
    O přiznání, popřípadě odnětí příspěvku a jednorázových dávek (§ 6 odst. 4) rozhoduje okresní národní výbor příslušný podle místa trvalého bydliště pracovníka. Příspěvek a jednorázové dávky vyplácí okresní národní výbor měsíčně pozadu. Okresní národní výbor může pracovníku poskytnout na jeho žádost po 14 dnech od vzniku nároku na příspěvek zálohu ve výši poloviny měsíčního příspěvku.*)
    § 8
    Nároky v oblasti nemocenského pojištění
    (1) Do započitatelného výdělku, z něhož se stanoví opakující se peněžité dávky nemocenského pojištění, se nezahrnuje náhrada za nevyužitou dobu výpovědní lhůty a odstupné podle § 3 ani příspěvky poskytované v náboru prováděném národními výbory, s výjimkou příspěvku na zapracování. Mzdové vyrovnání podle § 3 odst. 5 se započítává.
    (2) Doba pobírání příspěvku před nástupem nového zaměstnání se započítává do doby zaměstnání rozhodné pro účely nemocenského pojištění. O této době vydá okresní národní výbor pracovníku potvrzení.
    (3) Podmínky pro nárok pracovníka na přídavky na děti se zjišťují podle obecných předpisů. Přídavky na děti za poslední měsíc zaměstnání v uvolňující organizaci se poskytnou v této organizaci, jen jestliže pracovník získal za tento měsíc stanovený počet odpracovaných dnů včetně dnů postavených jim na roveň. Nastoupí-li pracovník do zaměstnání v nové organizaci během kalendářního měsíce, poskytnou se mu v nové organizaci přídavky na děti, jestliže v tomto kalendářním měsíci získal celkem stanovený počet odpracovaných dnů (směn) včetně dnů postavených jim na roveň. Do počtu odpracovaných dnů se započtou i pracovní dny, po které pracovník byl v evidenci okresního národního výboru jako uchazeč o zaměstnání, popřípadě pracovní dny, za které mu byl poskytnut příspěvek před nástupem nového zaměstnání; potvrzení o počtu pracovních dnů mu vydá okresní národní výbor.
    (4) Při zániku uvolňující organizace přecházejí její práva a povinnosti v oblasti nemocenského pojištění na přejímající organizaci, popřípadě na orgán provádějící likvidaci. Po skončení likvidace poskytuje případné opakující se peněžité dávky nemocenského pojištění okresní odborová rada (okresní správa nemocenského pojištění) příslušná podle bydliště pracovníka. Zanikající organizace je povinna před skončením své činnosti potvrdit pracovníku všechny potřebné podklady pro uplatnění nároku na dávky nemocenského pojištění.
    Nároky v oblasti sociálního zabezpečení
    § 9
    (1) Nároky uvolněných pracovníků v oblasti sociálního zabezpečení se posuzují podle obecných předpisů*) a podle dále uvedených ustanovení.
    (2) U uvolněných pracovníků se považuje skončení (změna) zaměstnání I. (II.) pracovní kategorie za zanechání (změnu) tohoto zaměstnání z vážných důvodů (§ 1 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 102/1964 Sb., kterou se provádí zákon o sociálním zabezpečení), jestliže ke dni uvolnění získali z doby potřebné pro nárok na důchod aspoň 20 let v zaměstnání I. (II.) pracovní kategorie.
    (3) Správa důchodů vyměří na žádost pracovníka jeho důchod z průměrného měsíčního výdělku zjištěného z hrubých výdělků za posledních 10, popřípadě za posledních 5 kalendářních roků před rokem, v němž došlo k uvolnění pracovníka, je-li tento průměr pro něho výhodnější než průměrný měsíční výdělek zjištěný podle obecných předpisů.
    (4) Náhrada poskytnutá pracovníku za zbytek nevyužité výpovědní lhůty, příspěvek na zapracování poskytovaný v náboru prováděném národními výbory a mzdové vyrovnání tvoří součást hrubých výdělků započitatelných pro účely důchodového zabezpečení. Odstupné a příspěvky poskytované pracovníku v náboru prováděném národními výbory nejsou započitatelné pro účely důchodového zabezpečení.
    (5) Doba, za kterou se poskytuje příspěvek před nástupem nového zaměstnání, se započítává do doby zaměstnání.
    (6) Při zjišťování průměrného měsíčního výdělku se k době poskytování příspěvku před nástupem nového zaměstnání ani k poskytnutému příspěvku nehledí. Účastní-li se však pracovník v době poskytování příspěvku výpomoci organizované národním výborem pro zemědělské špičkové, sezónní nebo podobné krátkodobé práce (§ 6 odst. 1), hledí se při zjišťování průměrného měsíčního výdělku k této době a k dosaženému výdělku, je-li to pro něho výhodnější.
    § 10
    Pracovníkům se změněnou pracovní schopností se poskytuje příspěvek před umístěním (§ 72 zákona č. 101/1964 Sb. a § 94 vyhlášky č. 102/1964 Sb.) ve výši příspěvku před nástupem nového zaměstnání, není-li pro ně výhodnější úprava podle předpisů o sociálním zabezpečení.
    Přechodná a závěrečná ustanovení
    § 11
    U pracovníků provozů zrušených v době od 1. ledna 1966 do dne počátku účinnosti této vyhlášky, jímž dosud nebyl přiznán důchod podle předpisů o sociálním zabezpečení, lze v jednotlivých případech hodných zřetele postupovat v oblasti sociálního zabezpečení podle § 9 na základě rozhodnutí předsedy Státního úřadu sociálního zabezpečení (§ 142 zákona č. 101/1964 Sb.).
    § 12
    (1) Organizace je povinna uvést pro účely sociálního zabezpečení na evidenčním listu o době zaměstnání a výdělku*) pracovníka, že pracovník byl uvolněn podle této vyhlášky.
    (2) Organizace je dále povinna vydat pracovníku na jeho žádost potvrzení o jeho průměrném čistém výdělku a o ostatních skutečnostech souvisících s jeho pracovním poměrem v organizaci, rozhodných pro posouzení nároku na příspěvek před nástupem nového zaměstnání.
    § 12a
    (1) Pokud se v této vyhlášce odkazuje na ustanovení zákoníku práce, rozumějí se tím u výrobních družstev odpovídající ustanovení stanov výrobního družstva a usnesení představenstva Svazu výrobních družstev.***) Pracovním poměrem se u členů výrobních družstev rozumí členský poměr.
    (2) Pokud se ve vyhlášce stanoví spolupráce organizací a národních výborů s orgány Revolučního odborového hnutí, rozumí se tím u výrobních družstev komise péče o členy podle stanov výrobního družstva.
    (3) Nároky v oblasti nemocenského pojištění členů výrobních družstev se řídí ustanoveními § 8 s odchylkami vyplývajícími z vyhlášky č. 88/1967 Sb., o nemocenském pojištění členů výrobních družstev.
    § 13
    Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
    Ministr-předseda Státní komise pro finance, ceny a mzdy:
    Ing. Sucharda v. r.
    První náměstek předsedy Státního úřadu sociálního zabezpečení:
    Dr. John v. r.
    První náměstek předsedy Státní plánovací komise:
    Morkus v. r.
    Tajemník Ústřední rady odborů:
    Kozelka v. r.
    *) § 275 zákoníku práce, § 30 až 33 vládního nařízení č. 66/1965 Sb., kterým se provádí zákoník práce, a vyhláška č. 84/1966 Sb., kterou se stanoví odchylky pro výpočet průměrného výdělku pro některé skupiny pracovníků.
    *) § 72 odst. 1 vládního nařízení č. 100/1966 Sb., o plánovitém řízení národního hospodářství, ve znění vlád. nař. č. 83/1967 Sb.
    *) Zákon č. 101/1964 Sb., o sociálním zabezpečení a prováděcí předpisy k němu.
    *) § 89 zákona č. 101/1964 Sb. a § 123 a další vyhlášky č. 102/1964 Sb., kterou se provádí zákon o sociálním zabezpečení.
    **) Vyhláška č. 100/1964 Sb., o náhradách cestovních, stěhovacích a jiných výdajů.
    *) § 8 zákoníku práce č. 65/1965 Sb.
    *) čl. 28 písm. a) až c) a čl. 24 stanov výrobního družstva.
    **) § 275 zákoníku práce, § 30 až 33 vládního nařízení č. 66/1965 Sb., kterým se provádí zákoník práce, a vyhláška č. 84/1966 Sb., kterou se stanoví odchylky pro výpočet průměrného výdělku pro některé skupiny pracovníků.
    ***) Usnesení představenstva Ústředního svazu výrobních družstev ze dne 21. prosince 1965 č. 754, o úpravě pracovněprávních vztahů členů výrobních družstev.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 18.10.2023Značka a další duševní vlastnictví v podnikání - využití, ochrana, marketing (online - živé vysílání) - 18.10.2023
    • 19.10.2023Novela ZZVZ se zaměřením na IT veřejné zakázky - Co je v dané oblasti nového? (online - živé vysílání) - 19.10.2023
    • 20.10.2023Jak se dělá skvělá smlouva o dílo – na veřejné zakázky (nejen) na stavební práce (online - živé vysílání) - 20.10.2023
    • 24.10.2023Mezigenerační předání (rodinného) bohatství (ideálně dobře připravené) (online - živé vysílání) - 24.10.2023
    • 25.10.2023Od nápadu k exitu: Právní život start-upu (online - živé vysílání) - 25.10.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 29.11.2023TAX FORUM 2024 – daňové a účetní novinky roku 2024 - 29.11.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Smluvní pokuta ve smlouvě o realitním zprostředkování
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Vybrané změny v zákoníku práce podepsané prezidentem
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • K možnosti zrušení obchodní korporace v důsledku nezaložení účetních záznamů do sbírky listin obchodního rejstříku
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?
    • Whistleblowing prakticky – implementace vnitřního oznamovacího systému
    • Navigace ve firemní compliance v době umělé inteligence
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • Změny definice zadavatele v novelizaci zákona o zadávání veřejných zakázek
    • Některé aspekty výkonu autorského dozoru (se zohledněním právní úpravy v novém stavebním zákoně)
    • Whistleblowing prakticky – implementace vnitřního oznamovacího systému
    • Smluvní pokuta ve smlouvě o realitním zprostředkování
    • Vybrané změny v zákoníku práce podepsané prezidentem
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Promlčení pohledávky, jejíž splatnost je závislá na vůli věřitele
    • Zadlužení potomka jako důvod pro vydědění
    • Podmínky mimořádného vydržení a výprosa jako možná překážka
    • Jak má objednatel postupovat, odmítá-li od zhotovitele převzít nedokončené či vadné dílo?
    • Práce přesčas zahrnutá ve mzdě
    • Případy spoluzavinění při dopravní nehodě
    • Přídatné spoluvlastnictví

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Nájem bytu (exkluzivně pro předplatitele)

    Jestliže nájemce bytu (domu) provede úpravu, přestavbu či jinou změnu bytu (domu) bez souhlasu pronajímatele, je pronajímatel oprávněn domáhat se uvedení bytu (domu) do původního stavu...

    Neúčinnost právního jednání (exkluzivně pro předplatitele)

    Má-li to, co neúčinným jednáním ušlo z dlužníkova majetku, nižší hodnotu než je výše věřitelovy pohledávky za dlužníkem, zprostí se osoba, která je zatížena povinností podle...

    Ochrana spotřebitele (exkluzivně pro předplatitele)

    Z ustálené rozhodovací praxe SDEU vyplývá, že povinnost vnitrostátních soudů aplikovat tzv. zásadu efektivity je vázána na případy zjevného porušení unijního práva, kdy důvodem...

    Podnájem bytu

    Podmínkou splatnosti nedoplatku za služby je skutečnost, že vyúčtování bylo provedeno řádně (tj. v souladu s předpisy jej regulujícími) a nájemce s ním byl seznámen. O vyúčtování...

    Promlčení (exkluzivně pro předplatitele)

    V případě úroku z prodlení okamžik, kdy je věřitel objektivně s to své právo uplatnit před orgány veřejné moci, nemůže předcházet dni, kdy se dlužník dostává do prodlení se...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.