epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Vyhláška ze dne 25.2.1972 o zajištění přípravy a realizace staveb, jejichž objekty mohou zároveň sloužit účelům civilní obrany

    26.4.1972 | Sbírka:  19/1972 Sb. | Částka:  7/1972ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 84/1958 Sb.
    Pasivní derogace: 105/1981 Sb.
    19/1972 Sb.
    VYHLÁŠKA
    federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj
    ze dne 25. února 1972
    o zajištění přípravy a realizace staveb, jejichž objekty mohou zároveň sloužit účelům civilní obrany
    Federální ministerstvo pro technický a investiční rozvoj v dohodě se Státní plánovací komisí a ministerstvy vnitra a financí Československé socialistické republiky stanoví podle § 53 písm. a) a b) zák. č. 133/1970 Sb., o působnosti federálních ministerstev, a podle § 16 odst. 1 písm. a) zákona č. 84/1958 Sb., o územním plánování:
    § 1
    Účel a obsah vyhlášky
    (1) V zájmu ekonomie ve výstavbě je nutno tam, kde jsou pro to podmínky, spojovat stavby pro civilní obranu (dále "CO") se stavbami pro mírové účely a vhodné objekty občanské vybavenosti, průmyslové i jiné výstavby řešit a realizovat tak, aby sloužily jak účelům společenským nebo hospodářským, tak i pro potřeby ukrytí obyvatelstva a pracujících.
    (2) Vyhláškou se upravuje postup při zajišťování přípravy a realizace staveb, jejichž objekty uvedené v odst. 1 mohou zároveň sloužit účelům CO (dále "dvouúčelové stavby").
    § 2
    Postup souvisící s přípravou dvouúčelových staveb
    (1) Při zpracování podrobných územních plánů (jejich změn, popřípadě doplňků k nim) ve městech a obcích, určených orgány CO, 1) je nutno v samostatné doložce řešit i ukrytí obyvatelstva a pracujících a určit objekty, které lze využít jako dvouúčelové pro potřeby CO. Bez zpracování této doložky nebo bez písemného potvrzení příslušného orgánu CO, že doložku není třeba zpracovávat, nelze podrobné územní plány (jejich změny, popřípadě doplňky k nim) schválit.
    (2) Zpracování doložky zajišťuje zadavatel u zpracovatele podrobného územního plánu (jeho změny, popřípadě doplňku k němu) ve spolupráci s příslušným orgánem CO. Schvaluje ji orgán, který schvaluje podrobný územní plán (jeho změnu, popřípadě doplněk k němu).
    (3) Investor ještě před vypracováním projektového úkolu na stavbu oboru 801, 802, 811, 812, 815, 821, 825 a na stavbu 816 81 jednotné klasifikace stavebních objektů 2) je povinen se obrátit vždy na příslušný orgán CO, který po projednání věci s investorem určí, zda stavba bude dvouúčelová. V záporném případě vydá o tom investorovi potvrzení, v kladném případě mu oznámí údaje, které musí být respektovány při zpracování projektového úkolu.
    (4) Jestliže je třeba využít pro účely CO objekty jiných staveb než uvedených v předcházejícím odstavci, postupuje se obdobně, avšak s tím, že orgán CO sám vyzve včas investora k projednání věci.
    (5) Investor je povinen předložit orgánu CO na jeho žádost všechny podklady, které má a které mohou přispět k určení, zda stavba bude řešena jako dvouúčelová.
    (6) Investor předloží vypracovaný a projednaný 3) projektový úkol stavby, u níž orgán CO určil, že bude dvouúčelová, ještě před jeho schválením orgánu CO k posouzení, že obsah projektového úkolu není v rozporu s potřebami CO a k potvrzení dvouúčelovosti stavby.
    (7) Investor dvouúčelové stavby předloží projednaný 4) projekt (projekt ve stadiu souhrnného projektového řešení) též k vyjádření orgánu CO, zda projekt je v souladu s potřebami CO. 5) Výsledek oznámí orgán CO investorovi nejdéle do 30 dnů od předložení souhrnného projektového řešení. V případě, že orgán CO nedodrží tuto lhůtu, má se za to, že nemá proti souhrnnému projektovému řešení námitek.
    (8) Obdobně se postupuje i u projektů v konečném stadiu. 6)
    § 3
    Hlavní zásady technického řešení dvouúčelových staveb
    (1) Dvouúčelová stavba musí být řešena a provedena tak, aby plně vyhovovala oběma sledovaným účelům hned po svém dokončení, to znamená, aby také mohla být uvedena do pohotovosti bez provádění dodatečných prací a opatření. 1) Bezpodmínečně musí být dokončena celá konstrukce stavby, vyhovující účelům CO, včetně speciálních uzávěrů, instalací a všech úprav, které zabezpečují přechod z mírového využití stavby na bojový provoz.
    (2) Na vypracování projektů i na realizaci dvouúčelových staveb se vztahují vedle předpisů platných pro ostatní stavby ještě zvláštní předpisy pro stavby CO. 2)
    (3) Předpisy uvedené v předchozím odstavci je třeba dodržet i při provádění dodatečných prací a změn a při zabudování dalších zařízení potřebných pro mírový provoz stavby.
    § 4
    Pomoc orgánů CO
    Orgány CO poskytují investorovi, generálnímu projektantovi i dodavatelům odbornou pomoc při řešení všech otázek, které vyplývají z toho, že stavba je dvouúčelová.
    § 5
    Úhrada nákladů spojených s přípravou a realizací dvouúčelových staveb
    (1) Po potvrzení dvouúčelovosti stavby podle § 2 odst. 6 projedná investor s orgánem CO zároveň i výši podílu z nákladů na přípravu a realizaci stavby, který bude uhrazen dotací (subvencí) ze státního rozpočtu na investice CO. Na základě tohoto projednání potvrdí orgán CO předběžně tento podíl. Na základě souhrnného rozpočtu stavby projedná investor za účasti generálního projektanta s orgánem CO konečnou výši podílu. Orgán CO definitivně potvrdí výši podílu.
    (2) Podle poměru určeného v předchozím odstavci se uhradí náklady na přípravnou a projektovou dokumentaci a náklady na provádění stavby.
    (3) Z dotací (subvencí) ze státního rozpočtu na investice CO mohou být uhrazeny zásadně pouze náklady, které jsou vyvolány potřebami CO a nejsou nutné pro mírový provoz (užívání) stavby. Ve výjimečných případech, o kterých - na návrh ústředního orgánu investora po odborném vyjádření federálního ministerstva vnitra - štábu CO ČSSR - rozhodne příslušné ministerstvo financí spolu s příslušnou Státní plánovací komisí nebo Českou plánovací komisí nebo Slovenskou plánovací komisí, mohou být z dotací (subvencí) ze státního rozpočtu na investice CO hrazeny zčásti, tj. v rozsahu ovlivnění přípravami CO, i ostatní náklady na stavbu. Celková částka hrazená z dotací (subvencí) ze státního rozpočtu na investice CO nesmí však překročit náklady, kterých by si vyžádala výstavba samostatného úkrytu CO o stejné kapacitě, odolnosti a vybavení.
    (4) Podle obdoby způsobu popsaného v odstavcích 1 až 3 se určují a uhrazují i náklady potřebné na údržbu a provoz (užívání) stavby pro jeden i druhý účel.
    (5) Bez předběžného potvrzení podle odst. 1 nemůže být schválen projektový úkol dvouúčelové stavby. Definitivní potvrzení podle odst. 1 odevzdá investor příslušné pobočce Státní banky československé jako podklad pro financování stavby.
    (6) O dotaci (subvenci) ze státního rozpočtu na investice CO pro dvouúčelové stavby požádá investor svůj nadřízený orgán v rámci návrhu zvláštní části plánu a v rámci návrhu rozpočtu (finančního plánu).
    § 6
    Hodnocení efektivnosti investice
    Efektivnost investice se hodnotí jednak z hlediska mírového využití stavby, jednak z hlediska CO. Hodnocení z hlediska mírového využití se provádí podle obecných zásad, platných pro daný druh stavby. Jako rozpočtový náklad stavby se v tomto případě uvažuje náklad, který investor uhrazuje za tu část stavby, která bude sloužit mírovému využití. Z hlediska CO je ukazatelem efektivnosti investice náklad na ukrytí jedné osoby. Jako celkový náklad se při tomto hodnocení efektivnosti použije částka, která se hradí z dotací (subvencí) ze státního rozpočtu na investice CO.
    § 7
    Provádění stavby a technický dozor investora
    (1) Při provádění dvouúčelových staveb musí být respektovány nejen předpisy, upravující provádění ostatních staveb, nýbrž i předpisy, které musí být dodržovány na stavbách sloužících účelům CO.
    (2) Technický dozor provádí investor podle platných předpisů pro celou stavbu. Ke kontrole prací, které jsou rozhodující pro správnou funkci stavby z hlediska potřeb CO, přizve investor orgán CO. Pracovníci orgánu CO provádějí dozor z hlediska CO nezávisle na technickém dozoru investora. Požadavky na provádění a postup prací uplatňují pracovníci orgánu CO výlučně prostřednictvím investora.
    § 8
    Předání a převzetí stavby
    Předání a převzetí stavby provádí investor a orgán CO společně podle platných předpisů. Bez souhlasu orgánu CO nemůže být stavba investorem převzata. Orgán CO je oprávněn požadovat prostřednictvím investora od dodavatele provedení zkoušek stavby i jejího vnitřního zařízení z hlediska plné způsobilosti a pohotovosti pro ukrytí před jejím převzetím.
    § 9
    Určení pořizovací ceny dvouúčelové stavby
    Investor požádá prostřednictvím svého nadřízeného ústředního orgánu příslušné ministerstvo financí o souhlas, aby pro účely odpisů byla stanovena pořizovací cena základního prostředku po odečtení příspěvku z finančních zdrojů na investice CO.
    § 10
    Přechodná a závěrečná ustanovení Účinnost
    (1) Touto vyhláškou nejsou investorské orgány a organizace zbaveny povinnosti projednávat přípravnou a projektovou dokumentaci staveb s orgány CO podle vyhlášky č. 107/1966 Sb., o dokumentaci staveb.
    (2) Zrušují se Metodické pokyny Státní komise pro techniku ze dne 20. května 1966: dvouúčelová výstavba úkrytů CO. 1)
    (3) Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení a vztahuje se na stavby, které k tomuto dni nemají dosud schválen projektový úkol.
    Ministr:
    Ing. Šupka v. r.
    1) Orgány na jednotlivých stupních správního i hospodářského řízení, jejichž úkolem je podle ústavního zákona č. 10/1969 Sb., o Radě obrany státu, a podle zákona č. 40/1961 Sb., o obraně Československé socialistické republiky, pečovat o civilní obranu obyvatelstva a pracujících.
    1) Pro využití výhod dvouúčelových řešení objektů zajistí federální ministerstvo vnitra - štáb CO ČSSR ve spolupráci s příslušnými ústředními orgány investora a KNV zpracování a vydání katalogů vzorových řešení a příkladů.
    1) Věstník Státní komise pro techniku, ročník I, částka 5, ze dne 25. listopadu 1966.
    2) Jednotnou klasifikaci stavebních objektů a oborový číselník vydal Federální statistický úřad v Ústavu racionalizace ve stavebnictví - vydavatelství, Praha, roku 1970 pod publikačním číslem 1.54.55 a) a b).
    2) Zvláštní předpisy pro stavby CO vydalo federální ministerstvo vnitra - štáb CO ČSSR.
    3) § 7 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 107/1966 Sb., o dokumentaci staveb.
    4) § 17 a násl. vyhl. č. 107/1966 Sb., o dokumentaci staveb.
    5) Rozsah výstavby dvouúčelových staveb pro potřeby CO je vymezen limity, stanovenými státním plánem a státním rozpočtem na investice CO.
    6) Orgán CO upozorní investora zvlášť na ty práce, které jsou rozhodující pro správnou funkci stavby z hlediska potřeb CO.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 01.06.2023Velká novela zákoníku práce (online - živé vysílání) - 1.6.2023
    • 02.06.2023Whistleblowing a interní vyšetřování - prakticky a efektivně (online - živé vysílání) - 2.6.2023
    • 06.06.2023Digitální služby (online - živé vysílání) - 6.6.2023
    • 07.06.2023Vyjednávání s prvky mediace (online - živé vysílání) - 7.6.2023
    • 09.06.2023Nové stavební právo a jeho velká věcná novela od 1. 7. 2023 (online - živé vysílání) - 9.6.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    • Novinky v IT právu a e-commerce pro rok 2023
    • Na co si dát v roce 2023 nejen z pohledu Tax Compliance pozor - Na co se budou zaměřovat finanční úřady v roce 2023?
    • Na co si dát v roce 2023 nejen z pohledu Tax Compliance pozor - Změny v oblasti zdanění od roku 2023
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Mgr. Tomáš Munzar, advokát trvale spolupracující s AK Bříza & Trubač - vítěz kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Musí zaměstnavatel vydat předpis k ochranným pracovním prostředkům?
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 8.
    • JUDr. Natálie Kuňáková, LL.M., advokátka trvale spolupracující s AK Petráš Rezek - kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Střídavá péče do každé rodiny?
    • JUDr. Jakub Sivák, Ph.D., právník, externí pedagog PF UK v Praze, státní zástupce působící na Obvodním státním zastupitelství pro Prahu 8 - kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Stavební škoda na nemovitosti: silný náhradový nárok bez možnosti liberace
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 8.
    • Nesouhlas vlastníka pozemní komunikace s připojením sousední nemovitosti nadále již nepředstavuje pro stavebníka neodstranitelnou překážku pro realizaci jeho stavebního záměru
    • Střídavá péče do každé rodiny?
    • Musí zaměstnavatel vydat předpis k ochranným pracovním prostředkům?
    • JUDr. Natálie Kuňáková, LL.M., advokátka trvale spolupracující s AK Petráš Rezek - kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Mgr. Tomáš Munzar, advokát trvale spolupracující s AK Bříza & Trubač - vítěz kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Aktuální stav novely zákoníku práce a přehled očekávaných změn
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Nová pravidla pro práci na dálku v novele zákoníku práce
    • Střídavá péče do každé rodiny?
    • Možnosti nahrazení úředního ověření podpisu elektronickým podpisem v korporátním právu
    • Do práce na kole? Aneb na co si musí dávat zaměstnavatel pozor, aby nepřišel k silničnímu lišeji.
    • Změny v pracovněprávních předpisech související s novelou zákoníku práce
    • Jak může umělá inteligence pomoci firemním právníkům a advokátním kancelářím?

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Poskytnutí informací

    Ve světle závěrů nálezu sp. zn. Pl. ÚS 25/21 není důvodu, pro který by v případě, kdy Ústav zdravotnických informací a statistiky („ÚZIS“) aplikuje konkrétní zákonný důvod...

    Právo na soudní ochranu (exkluzivně pro předplatitele)

    Zásada trestního řízení zakotvená v § 2 odst. 4 trestního řádu vyžadující, aby trestní věci byly projednávány urychleně bez zbytečných průtahů, se nemůže obracet proti těm, v...

    Předběžné opatření (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní soud považuje při rozhodování o předběžném opatření za klíčové dodržení veškerých zásad spravedlivého procesu, neboť sice dochází jen k "zatímní" úpravě poměrů,...

    Trvání vazby (exkluzivně pro předplatitele)

    Procesní pochybení soudu prvního stupně, které spočívá v tom, že neinformoval obviněného o návrhu státního zástupce na prodloužení vazby, nezaslal mu jej a neposkytl mu lhůtu k...

    Výchovné prostředí (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejlepší zájem dítěte není, a to zejména v případech vyžadujících ingerenci soudu, „jednosměrnou cestou“. Je úzce propojen s nezřídka komplikovanými rodinnými vztahy a...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.