epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Vyhláška ze dne 1.7.1987 o České vodohospodářské inspekci

    24.7.1987 | Sbírka:  66/1987 Sb. | Částka:  14/1987ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 130/1974 Sb.
    Aktivní derogace: 55/1966 Sb., 136/1960 Sb.
    Pasivní derogace: 23/1992 Sb.
    66/1987 Sb.
    VYHLÁŠKA
    ministerstva lesního a vodního hospodářství České socialistické republiky
    ze dne 1. července 1987
    o České vodohospodářské inspekci
    Ministerstvo lesního a vodního hospodářství České socialistické republiky stanoví podle § 12 odst. 1 zákona České národní rady č. 130/1974 Sb., o státní správě ve vodním hospodářství:
    § 1
    Základní ustanovení
    (1) Zřizuje se Česká vodohospodářská inspekce (dále jen "inspekce") jako odborný kontrolní orgán ve věcech ochrany jakosti vody a hospodaření s vodou.
    (2) Inspekce řídí a za její činnost odpovídá ředitel, kterého jmenuje a odvolává ministr lesního a vodního hospodářství České socialistické republiky.
    (3) Inspekce je státní rozpočtovou organizací. Inspekce se člení na ústředí a inspektoráty; podrobnosti o organizaci inspekce upravuje organizační řád.
    § 2
    Úkoly inspekce
    (1) Inspekce v rámci vrchního vodohospodářského dozoru1) vykonává dozor u organizací nad:
    a) vypouštěním odpadních a zvláštních vod do vod povrchových, podzemních a do veřejných kanalizací,
    b) provozem a údržbou čistíren odpadních vod a jiných vodohospodářských děl sloužících k zneškodňování, snížení nebo odstranění znečistění vod, sleduje i postup výstavby těchto zařízení,
    c) ochranou povrchových a podzemních vod před jejich znečisťováním a znehodnocováním jinými látkami než odpadními vodami,
    d) obecným užíváním povrchových vod a užíváním povrchových vod k plavbě, aby toto užívání neohrožovalo čistotu vod,
    e) ovlivňováním vodohospodářských poměrů a ochranou přirozené akumulace vod a vodních zdrojů před znečistěním,
    f) plněním povinností uložených rozhodnutím vodohospodářských orgánů těmi, kteří s vodami nakládají, popř. spravují vodohospodářská díla, jde-li o
    1.sledování množství a jakosti povrchových, podzemních, zvláštních a odpadních vod,
    2.sledování jiných látek než odpadních vod včetně radioaktivity,
    3.přípravu preventivních opatření na ochranu vod před znečistěním,
    g) hospodárným národohospodářsky účelným nakládáním s vodami,
    h) dodržováním ustanovení o úplatách za vypouštění odpadních vod do povrchových,2) zejména z hlediska výše úplat ve vztahu ke skutečnému znečisťování vod.
    (2) Inspekce plní další úkoly vyplývající ze zvláštních předpisů,3) jakož i úkoly odborného kontrolního orgánu ve věcech jakosti vod a hospodaření s vodou, uložené jí ministerstvem lesního a vodního hospodářství České socialistické republiky.
    § 3
    Výkon kontrolní činnosti inspekce a spolupráce s kontrolními orgány
    (1) Inspekce zjišťuje v kontrolovaných organizacích nedostatky, jejich příčiny a osoby zodpovědné za jejich vznik nebo trvání; podle povahy věci zjišťuje příčiny nedostatků i u orgánů, které řídí kontrolované organizace (dále jen "nařízené orgány"). Při zjištění hrubých nedostatků nebo nedostatků, jejichž odstranění není možné v rámci působnosti kontrolované organizace, vyžaduje zásah nadřízeného orgánu.4)
    (2) Inspekce projednává výsledky kontroly s kontrolovanou organizací a doporučuje jí své návrhy na úseku ochrany jakosti vod a racionálního hospodaření s vodou. Na základě kontrolních poznatků seznamuje inspekce nadřízené orgány kontrolovaných organizací se závěry svých zjištění a navrhuje jim opatření ke zkvalitnění řízení a kontroly, k uplatňování ekonomických nástrojů a k celkovému zlepšení práce na úseku ochrany jakosti vod, racionálního hospodaření s vodou a k zabezpečování systematické kontroly jejich plnění. Za účelem prevence zevšeobecňuje a zveřejňuje výsledky svých kontrol.
    (3) Inspekce je povinna spolupracovat při výkonu kontroly s kontrolními útvary v kontrolovaných organizacích a v jejich nadřízených orgánech, jakož i s jinými kontrolními orgány.
    § 4
    Spolupráce inspekce s národními výbory
    (1) Inspekce navrhuje národním výborům jako vodohospodářským orgánům opatření k odstranění zjištěných nedostatků a uložení pokut organizacím a pracovníkům organizací;5) přitom národním výborům poskytuje potřebné podklady.
    (2) Inspekce při plnění úkolů spolupracuje s národními výbory, při sestavování plánů kontrolní činnosti přihlíží k jejich požadavkům a předává jim poznatky získané při výkonu této činnosti k využití pro výkon vodohospodářského dozoru.
    (3) Inspekce poskytuje národním výborům a jimi řízeným, popř. spravovaným organizacím, zejména podnikům vodovodů a kanalizací, k jejich žádosti odbornou pomoc, zejména stanovisky k investiční činnosti, k přípravě změn ve výrobním procesu a úpravě vodohospodářských děl závažné z hlediska ochrany čistoty vod; poskytuje jim odbornou pomoc též pro preventivní působení, zejména při vypracování, uskutečňování a hodnocení opatření týkajících se zamezování znečisťování vod a nehospodárného nakládání s nimi.5)
    § 5
    Spolupráce inspekce s ostatními orgány a součinnost s institucemi a pracujícími
    (1) Inspekce při plnění svých úkolů spolupracuje s ústředními orgány státní správy, s kontrolními, inspekčními a jinými odbornými orgány, zejména s orgány hygienické služby, státní báňské správy, dozoru nad jadernou bezpečností, ochrany přírody a orgány prokuratury.
    (2) Inspekce se při své činnosti opírá o zkušenosti a iniciativu pracujících a využívá jejich stížností, podnětů a oznámení. Využívá iniciativu společenských organizací, zejména Revolučního odborového hnutí, Socialistického svazu mládeže, českého svazu ochránců přírody a Českého rybářského svazu a poskytuje jim metodickou a poradenskou pomoc.
    § 6
    Zrušovací povinnost
    Zrušuje se vyhláška ministerstva zemědělství, lesního a vodního hospodářství č. 136/1960 Sb., o Státní vodohospodářské inspekci, ve znění vyhlášky Ústřední správy vodního hospodářství č. 55/1966 Sb.
    § 7
    Účinnost
    Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. října 1987.
    Ministr:
    Ing. Kalina v.r.
    1) § 12 odst. 1 a § 11 odst. 2 zákona ČNR č. 130/1974 Sb., o státní správě ve vodním hospodářství.
    2) Nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 35/1979 Sb., o úplatách ve vodním hospodářství.
    3) § 17 vyhlášky ministerstva lesního a vodního hospodářství ČSR č. 6/1977 Sb., o ochraně jakosti podzemních a povrchových vod. Čl. 6 bod 37 a 39 směrnice č. 2/1980 Ústředního věstníku ČSR o hospodaření s prostředky Státního fondu vodního hospodářství. § 7 odst. 1 zákona ČNR č. 77/1969 Sb., o Státním fondu pro zúrodnění půdy, ve znění zákona č. 175/1982 Sb.
    4) Část VI. Zásad kontroly v národním hospodářství a ve státní správě č. 66/1982 Sb.
    5) Nařízení vlády ČSR č. 26/1975 Sb., o pokutách za porušování povinnosti stanovených na úseku vodního hospodářství.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 19.10.2022Právo & Praxe 2022 (online - živé vysílání) - 19.10.2022
    • 10.11.2022Trestní právo daňové (online - živé vysílání) - 10.11.2022

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2022)
    • Framing v online prostředí a právo na sdělování autorských děl veřejnosti
    • Zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců
    • Zákazy konkurence u zaměstnanců
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    Kurzy lektora
    Mgr. Jiří Harnach
    Mgr. Jiří Harnach
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 19.10.2022Právo & Praxe 2022
    • 10.11.2022Trestní právo daňové - 10.11.2022
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2022
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nové povinnosti podnikatelů i efektivnější ochrana spotřebitele
    • Oprava základu DPH u nedobytné pohledávky a pohledávky státu z DPH v insolvenčním řízení
    • (Ne)implementace směrnice 2019/1152 o transparentních a předvídatelných pracovních podmínkách v Evropské unii a porovnání s německou právní úpravou
    • Jak legálně zpracovávat pacientská data pro vědecké účely?
    • Incidenční spor
    • Posuzování okamžiku skutečného vzniku nemoci z povolání za účelem rozvázání pracovního poměru
    • Compliance program - prevence trestní odpovědnosti právnické osoby
    • Vylučovací žaloba
    • Ověření skutečného majitele jako součást AML kontroly
    • Krajní nouze a nutná obrana – co mají společného, a v čem se liší?
    • Nelegální stahování autorských děl z pohledu trestního práva
    • Praktické postřehy ohledně autorskoprávních licenčních doložek ve smlouvách o dílo
    • Zrušení naplánované nebo určené dovolené a odvolání zaměstnance z dovolené
    • Nařízení Brusel II ter: významné změny nejen v řízeních ve věcech rodičovské odpovědnosti
    • Nejvyšší správní soud – finanční úřady mají právo si od policie vyžádat záznamy z kamer
    • Cloudy a právo - 2 díl: Tisíc a jeden právní požadavek
    • Dohoda o ukončení pracovního poměru podepsaná pod nátlakem
    • Použití výpovědního důvodu dle ust. § 52 písm. f) zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 1.
    • Stavební deník
    • K jednorázovému příspěvku na dítě
    • Co a kdy přinese do pracovního práva směrnice EU o transparentních a předvídatelných pracovních podmínkách?
    • Letní problémy na pracovišti – řešení z pracovněprávního pohledu
    • Dopady pozemkových úprav na vlastnické a jiné právní vztahy k pozemkům

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Incidenční spor

    Lhůta k podání žaloby na určení neplatnosti smlouvy podle ustanovení § 289 odst. 3 insolvenčního zákona není lhůtou procesní, pro jejíž zachování by postačoval postup dle § 57...

    Insolvence (exkluzivně pro předplatitele)

    Přirostly-li podle dohody stran smlouvy o úvěru smluvené úroky, s jejichž úhradou byl úvěrový dlužník v prodlení, k jistině před rozhodnutím o úpadku úvěrového dlužníka, je...

    Mandátní smlouva (exkluzivně pro předplatitele)

    Obecný požadavek, aby mandant podroboval správnost výstupů z činnosti mandatáře při zařizování sjednané obchodní záležitosti kontrolní činnosti, se neslučuje se smyslem a účelem...

    Náhrada škody (exkluzivně pro předplatitele)

    AML upravuje v návaznosti na právo Evropské unie některá opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu a některá práva a povinnosti osob při...

    Odpovědnost za škodu způsobenou provozem motorového vozidla (exkluzivně pro předplatitele)

    Osoba odpovědná za škodu způsobenou provozem motorového vozidla při dopravní nehodě na území České republiky je povinna nahradit zahraničnímu poskytovateli sociálního zabezpečení...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2022, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.