epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Roční předplatné
  • Více

    Výnos ze dne 29.12.1987 o plánech zdolávání závažných provozních nehod při vrtných a geofyzikálních pracích a při těžbě, úpravě a podzemním skladování kapalných nerostů a plynů v přírodních horninových strukturách

    29.12.1987 | Sbírka:  7/1988 Ú.v. | Částka:  10/1988ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 24/1972 Sb., 41/1957 Sb.
    Pasivní derogace: 71/2002 Sb., 341/1992 Sb., 340/1992 Sb.
    7/1988 Ú.v.
    VÝNOS
    Českého báňského úřadu č. 5/87, č.j.: 6500/87 ze dne 29. prosince 1987 o plánech zdolávání závažných provozních nehod při vrtných a geofyzikálních pracích a při těžbě, úpravě a podzemním skladování kapalných nerostů a plynů v přírodních horninových strukturách
    Změna: 340/1992 Sb., 341/1992 Sb.
    Český báňský úřad stanoví podle § 57 odst. 1 písm. d) a odst. 2 zákona č. 41/1957 Sb., o využití nerostného bohatství (horní zákon) a podle § 10 písm. a) zákona České národní rady č. 24/1972 Sb., o organizaci a o rozšíření dozoru státní báňské správy, v dohodě s příslušnými výbory odborových svazů a příslušnými ústředními orgány státní správy:
    ČÁST PRVNÍ
    Úvodní ustanovení
    § 1
    Rozsah platnosti
    Tento výnos se vztahuje na organizace, které vykonávají vrtné nebo geofyzikální práce, těžbu, úpravu nebo podzemní skladování kapalných nerostů a plynů v přírodních horninových strukturách,1) a na pracovníky těchto organizací.
    § 2
    Výklad pojmů
    Pro účely tohoto výnosu se považuje za
    a) závažnou provozní nehodu (dále jen "havárii") mimořádná událost, která ohrožuje životy a zdraví osob nebo majetek (erupce, požár, výron plynů apod.),
    b) plán zdolávání havárií (dále jen "havarijní plán") soubor opatření směřujících k záchraně života a ochraně zdraví pracovníků a osob a k ochraně majetku při haváriích s popisem způsobů a seznamem prostředků umožňujících zdolání předpokládaných havárií.
    ČÁST DRUHÁ
    Zásady vypracování havarijního plánu
    § 3
    (1) Havarijní plán musí být vypracován pro každou provozní jednotku organizace (vrtbu, podzemní zásobník plynu apod.), ve které se provádějí práce a činnosti uvedené ve zvláštním předpisu.1) Pro skupinu provozních jednotek organizace může být vydán jeden havarijní plán, pokud jejich pohotovostní a operativní části jsou shodné. Havarijní plán musí být přehledný, stručný a srozumitelný.
    (2) Vypracování havarijního plánu se zúčastní pracovníci určení vedoucím pracovníkem, zástupce závodní báňské záchranné stanice a podle potřeby také zástupce obvodní nebo hlavní báňské záchranné stanice.
    (3) K havarijnímu plná se mohou přikládat jen písemnosti, které stanoví tento výnos (§ 7, 20 a 22).
    (4) Za včasné vypracování a správnost havarijního plánu odpovídá vedoucí pracovník, který jej před vydáním projedná s příslušným odborovým orgánem.
    § 4
    Části havarijního plánu
    Havarijní plán obsahuje část pohotovostní, operativní a mapovou.
    § 5
    Závaznost havarijního plánu
    Havarijní plán je závazný pro všechny, kteří se zdržují v prostorech a objektech provozní jednotky organizace, pro kterou je havarijní plán vypracován.
    § 6
    Uložení havarijního plánu
    (1) Havarijní plán musí být uložen na takovém místě, aby byl ihned k dispozici tomu, kdo má zdolávání havárie řídit.
    (2) Místo uložení havarijního plánu určí vedoucí pracovník.
    ČÁST TŘETÍ
    Pohotovostní část havarijního plánu
    § 7
    Obsah pohotovostní části havarijního plánu
    Pohotovostní část havarijního plánu obsahuje:
    a) seznam pracovníků, organizací a orgánů, které je nutno v případě určitého druhu havárie povolat na místo havárie,
    b) seznam pracovníků, organizací a orgánů, které je nutno informovat o určitém druhu havárie,
    c) povinnosti jednotlivých pracovníků při havárii.
    § 8
    Seznamy pracovníků, organizací a orgánů
    Seznamy pracovníků, organizací a orgánů, které je nutno v případě určitého druhu havárie povolat na místo havárie nebo je o havárii informovat, musí být vypracovány přehledně a v pořadí, v jakém, mají být povoláváni nebo informováni. První musí být povolán vedoucí likvidace havárie a příslušná báňská záchranná stanice. U všech pracovníků, organizací a orgánů musí být v seznamech uvedeny také adresy a telefonní, případně dálnopisné spojení nebo jiný způsob vyrozumění.
    § 9
    Povinnosti pracovníků
    (1) V době havárie jsou pracovníci organizace, jakož i pracovníci cizích organizací, a to bez ohledu na své pracovní zařazení, povinni uposlechnout příkazy vedoucího likvidace havárie.
    (2) Technicko-hospodářští pracovníci, zdržující se mimo provozní jednotku organizace, v níž došlo k havárii, s výjimkou těch, kteří jsou podle havarijního plánu povinni se dostavit na místo havárie, musí se po obdržení zprávy o havárii hlásit osobně nebo telefonicky u svého nadřízeného.
    (3) Zpozoruje-li pracovník havárii nebo její příznaky, je povinen
    a) poskytnout veškerou pomoc2) pro záchranu ohrožených osob,
    b) odstranit podle možnosti vzniklé nebezpečí, případně provést potřebná opatření k zamezení jeho šíření,
    c) ohlásit havárii nebo její příznaky neprodleně dozorčímu orgánu, poskytnout veškerou pomoc2) a řídit se příkazy vedoucího likvidace havárie nebo jiného nadřízeného pracovníka.
    § 10
    Vedoucí likvidace havárie
    (1) V organizaci nebo její provozní jednotce musí být určen vedoucí likvidace havárie. Vedoucího likvidace havárie písemně určí vedoucí pracovník. Vedoucím likvidace havárie nesmí být vedoucí báňské záchranné stanice.
    (2) Vedoucím likvidace havárie může být jen pracovník, který je dokonale seznámen s místními podmínkami a jehož způsobilost řídit zdolávání havárie byla ověřena před komisí jmenovanou obvodním báňským úřadem.
    (3) V době zdolávání havárie nesmí být vedoucí likvidace havárie pověřován jinými úkoly.
    § 11
    Povinnosti vedoucího likvidace havárie
    (1) Vedoucí likvidace havárie řídí práce na záchranu osob a zdolávání havárie.
    (2) Vedoucí likvidace havárie je povinen po obdržení zprávy o havárii se neprodleně dostavit na místo havárie a ujmout se řízení zdolávání havárie.
    (3) Vedoucí likvidace havárie po rozboru situace posoudí, případně upraví operativní část havarijního plánu, určí způsob zdolávání havárie a dává příkazy k
    a) záchraně pracovníků a majetku,
    b) provedení potřebných opatření ke zdolávání havárie,
    c) povolání závodního, případně dalších báňských záchranných sborů a jednotek požární ochrany, a to podle povahy havárie,
    d) vyrozumění zdravotnického dispečinku rychlé zdravotnické pomoci, jsou-li havárií ohroženy životy nebo zdraví pracovníků, a k zajištění dalšího postupu podle plánu péče o zraněné,3)
    e) povolání dalších pracovníků, organizací a orgánů potřebných při zdolávání havárie,
    f) ochraně a zajištění bezpečnosti osob a majetku v okolí místa havárie.
    (4) Vedoucí likvidace havárie překontroluje správnost, případně splnění příkazů uvedených v odstavci 3, pokud byly vydány před jeho příchodem.
    (5) Vedoucí likvidace havárie dále podle okolností informuje odpovědné pracovníky sousedních objektů, které by havárie mohla ohrozit, a zabezpečuje přísun materiálu a zařízení, potřebných pro zdolávání havárie.
    (6) Vedoucí likvidace havárie určí pracovníka, který překontroluje, zda byli na místo havárie povoláni pracovníci, organizace a orgány uvedené v seznamech podle § 8.
    (7) Vedoucí likvidace havárie je oprávněn přivolat havarijní komisí (§ 28), případně další pracovníky jako poradní orgán pro řízení zdolávání havárie.
    (8) Vedoucí likvidace havárie určí datum a hodinu počátku a končení zdolávání havárie. Tyto údaje musí být zaznamenány (§ 13 odst. 2).
    § 12
    Stanoviště vedoucího likvidace havárie
    (1) Stanoviště vedoucího likvidace havárie určí havarijní plán a musí být vybaveno tak, aby umožňovalo řízení zdolávání havárie.
    (2) Vedoucí likvidace havárie může před ukončením zdolávání havárie opustit své stanoviště jen z důvodu nutného odpočinku při dlouhotrvajícím zdolávání havárie. V tomto případě pověří dalším řízením zdoláváním havárie svého zástupce (§ 14), který potvrdí převzetí funkce podpisem v záznamu (§ 13 odst. 2).
    (3) Na stanovišti vedoucího likvidace havárie se mohou zdržovat jiné osoby jen se souhlasem vedoucího likvidace havárie; organizace je povinna vytvořit pro to potřebné podmínky. Výjimku tvoří pracovníci státní báňské správy a vedoucí pracovník.
    § 13
    Příkazy vedoucího likvidace havárie
    (1) Vedoucí likvidace havárie dává příkazy písemně. Převzetí příkazu potvrzuje ten, komu je určen, případně ten, kdo je jeho předáním pověřen. Příkazy vedoucího likvidace havárie, které jsou předávány pracovníku telekomunikačním zařízením, je povinen pracovník opakovat a tím potvrdit jejich srozumitelnost.
    (2) Všechny příkazy, hlášení a další důležité skutečnosti spojené s havárií musí být zaznamenány písemně chronologicky s udáním času. U příkazů a hlášení musí být uvedeno i jméno a příjmení toho, kdo příkazy nebo hlášení dává a přijímá. Kromě písemného záznamu se údaje zaznamenávají magnetofonem.
    § 14
    Zástupce vedoucího likvidace havárie
    (1) Vedoucí likvidace havárie musí mít zástupce, kterého písemně určí vedoucí pracovník.
    (2) Zástupce vedoucího havárie se ujímá řízení zdolávání havárie v době nepřítomnosti vedoucího likvidace havárie nebo na jeho příkaz; v této době má všechny povinnosti vedoucího likvidace havárie.
    (3) Zástupce vedoucího likvidace havárie musí splňovat požadavky § 10 odst. 2.
    (4) Pokud je určeno více zástupců, určí vedoucí pracovník písemně pořadí, ve kterém se ujímají řízení zdolávání havárie.
    (5) Zástupcem vedoucího likvidace havárie nesmí být vedoucí báňské záchranné stanice.
    § 15
    Inspekční služba
    Inspekční služba se vykonává podle zvláštních předpisů.4)
    § 16
    Povinnosti inspekční služby
    Pracovník vykonávající inspekční službu má až do příchodu vedoucího likvidace havárie nebo jeho zástupce všechny povinnosti vedoucího likvidace havárie. Další povinnosti může mít určeny havarijním plánem.
    § 17
    Báňská záchranná služba
    (1) Organizaci báňské záchranné služby a její činnost při zdolávání havárií upravuje zvláštní předpis.5)
    (2) zrušen
    (3) Vedoucí báňských záchranných sborů se zdržuje na stanovišti, které určí vedoucí likvidace havárie.
    § 18
    Povinnosti vedoucího pracovníka
    (1) Vedoucí pracovník nebo jím určený pracovník je podle příkazu vedoucího likvidace havárie povinen
    a) organizovat pomoc postiženým,
    b) přivolat další pracovníky organizace,
    c) kontrolovat přísun potřebného materiálu a zařízení,
    d) organizovat dopravu,
    e) organizovat stravování a ubytování pracovníků zúčastněných na zdolávání havárie,
    f) informovat příslušná místa o povaze havárie, o průběhu záchranných prací a o postupu zdolávání havárie.
    (2) V případě, že vedoucí likvidace havárie není schopen správně a rychle řídit zdolávání havárie, je vedoucí pracovník nebo jím určený pracovník povinen zbavit jej této funkce a určit nového vedoucího likvidace havárie podle § 10 nebo § 14.
    § 19
    Povinnosti technicko-hospodářských pracovníků
    (1) V pohotovostní části havarijního plánu se určí ostatním technicko-hospodářským pracovníkům další povinnosti spojené s organizací zdolávání havárie a jejich následků. Jde zejména o tyto povinnosti:
    a) zabezpečování pomoci postiženým podle plánu péče o zraněné,3) který organizace vypracovává podle zvláštních předpisů,3) a podávání zpráv rodinám postižených,
    b) zajišťování nepřetržité obsluhy telefonu, telefonní ústředny nebo telekomunikačního spojení, povolání a informovanost pracovníků, organizací a orgánů uvedených v pohotovostní části havarijního plánu,
    c) zajišťování pohotovosti potřebného počtu dopravních prostředků, stálé pohotovosti řidičů a organizace dopravy na místo havárie,
    d) zajišťování materiálně technického zásobování místa havárie,
    e) organizování zásobování vodou,
    f) zřizování strážní služby ohroženého prostoru,
    g) organizování dozimetrické služby,
    h) organizování ubytování, stravování a odpočinku.
    (2) Pracovníci, kteří plní povinnosti uvedené v odstavci 1, se musí zdržovat na místě určeném v havarijním plánu a mohou se z něj vzdálit pouze se souhlasem vedoucího likvidace havárie.
    (3) V havarijním plánu musí být uvedeno, kdo v případě nepřítomnosti určeného pracovníka bude plnit jeho povinnosti.
    ČÁST ČTVRTÁ
    Operativní část havarijního plánu
    § 20
    Obsah operativní části havarijního plánu
    Operativní část havarijního plánu obsahuje řešení všech předvídatelných druhů havárií, určení způsobů a prostředků pro rychlé a účinné zdolání havárií, způsob rychlého vyrozumění ohrožených osob a jejich záchrany a opatření na zamezení nebo omezení škodlivého vlivu havárií na okolní objekty a životní prostředí.
    § 21
    Připravenost materiálů a zařízení
    (1) Organizace určí, které materiály a zařízení a v jakém množství musí být připraveny ke zdolávání havárie a kde musí být uloženy (havarijní sklad).
    (2) Materiály a zařízení se mohou použít jen na zdolávání havárie a jejich úbytek musí být neodkladně doplněn.
    ČÁST PÁTÁ
    Mapová část havarijního plánu
    § 22
    Obsah mapové části havarijního plánu
    (1) Mapovou část havarijního plánu tvoří základní průzkumná mapa6) a další druhy map určené zvláštními předpisy.7) Pokud je potřebné uložit některé mapy odděleně, určí místo jejich uložení havarijní plán. V případě havárie musí být zajištěno jejich rychlé doručení vedoucímu likvidace havárie.
    (2) Do map je nutno zakreslit všechny objekty, které mohou být havárií ohroženy nebo použity při zdolávání havárie, a okruhy předpokládaného zamoření nebo ohrožení podle jednotlivých druhů havárií.
    § 23
    Zásady zpracování a vedení map
    (1) Základní průzkumná mapa musí být vyhotovena podle zvláštního předpisu.6)
    (2) Změny, které mohou ovlivnit řízení zdolávání havárie, musí být v mapách provedeny neodkladně.
    ČÁST ŠESTÁ
    Seznámení s havarijním plánem a cvičné poplachy
    § 24
    (1) Pracovníci musí být před prvním vstupem na pracoviště seznámeni s tou částí havarijního plánu, která se jich týká, zejména se záchrannými cestami a s tím, jak se mají při havárii chovat.
    (2) Pracovníci, kterým havarijní plán ukládá zvláštní povinnosti, musí být s nimi seznámeni.
    (3) Seznámení pracovníků podle odstavce 1 a 2 se musí opakovat při každé změně havarijního plánu, pokud se jich tato změna týká, nejméně však jednou za rok.
    (4) Odstavce 1 až 3 se vztahují i na pracovníky cizích organizací pracující v provozní jednotce organizace.
    (5) Za seznámení pracovníků s havarijním plánem odpovídá vedoucí organizace nebo jím určený pracovník.
    § 25
    Cvičné poplachy
    (1) Cvičnými poplachy je organizace povinna ověřovat připravenost ke zdolávání těch druhů havárií, s kterými se uvažuje v havarijním plánu.
    (2) Cvičného poplachu se musí zúčastnit všichni pracovníci, kterých se havarijní plán týká. Pracovníci, kteří se pro nepřítomnost nezúčastnili cvičného poplachu, musí být po nástupu do práce seznámeni s námětem a provedením cvičného poplachu. O tomto náhradním seznámení musí být sepsán záznam.
    (3) Cvičné poplachy se musí konat nejméně jednou za rok ve všech směnách.
    (4) Cvičný poplach se provádí za účasti báňských záchranářů.
    (5) Za přípravu, průběh a vyhodnocení cvičného poplachu odpovídá vedoucí likvidace havárie. Cvičný poplach pod dozorem vedoucího likvidace havárie řídí jeho zástupce a technici pověření inspekční službou, aby se ověřila jejich způsobilost řídit zdolávání havárie.
    (6) O konání cvičného poplachu musí organizace předem uvědomit obvodní báňský úřad a hlavní nebo obvodní báňskou záchrannou stanici.
    (7) Cvičný poplach může vyhlásit i pracovník státní báňské správy.
    (8) O průběhu cvičného poplachu musí být sepsán chronologický záznam.
    (9) Na základě záznamu provede organizace rozbor cvičného poplachu a určí opatření na odstranění zjištěných nedostatků.
    ČÁST SEDMÁ
    Doplňování a kontrola havarijního plánu
    § 26
    (1) Změny a doplňování havarijního plánu musí být provedeny neodkladně a srozumitelně s uvedením data a jména a podpisem pracovníka, který je provedl, a to ve všech vyhotoveních havarijního plánu.
    (2) Za včasné provedení změn a doplňování havarijního plánu odpovídá vedoucí pracovník.
    § 27
    Kontrola havarijního plánu
    (1) Havarijní plán musí nejméně jednou za rok zkontrolovat komise jmenovaná vedoucím pracovníkem. Při kontrole musí komise také ověřit, zda havarijní plán je v souladu se skutečným stavem na provozní jednotce organizace.
    (2) O výsledku kontroly havarijního plánu musí být sepsán záznam.
    (3) Hlavní nebo obvodní báňská záchranná stanice kontroluje havarijní plán na provozních jednotkách organizaci v obvodu své působnosti nejméně jednou za rok. Při této kontrole musí prověřit zejména vybavenost požárních, případně havarijních skladů, stav prostředků na zdolávání havárií a stav zařízení protihavarijní prevence. O výsledku kontroly sepíše záznam s návrhem opatření a předá jej vedoucímu pracovníkovi.
    ČÁST OSMÁ
    § 28
    Havarijní komise
    (1) Pro řešení postupů spojených se zdoláváním havárií jmenuje vedoucí organizace havarijní komisi.
    (2) Havarijní komise je poradním orgánem vedoucího likvidace havárie.
    (3) Havarijní komise je svolána a vykonává svou činnost na pokyn vedoucího likvidace havárie nebo vedoucího organizace, případně na základě požadavku státní báňské správy.
    (4) Členy havarijní komise jsou zkušení pracovníci, kteří ovládají způsoby zdolávání různých druhů havárií, a to z vlastní i cizích organizací, vědeckých a výzkumných ústavů, vysokých škol apod.
    (5) Členy havarijní komise nemohou být pracovníci, kterým jsou podle tohoto výnosu určeny jiné povinnosti.
    (6) Havarijní komise zejména
    a) hodnotí situaci a navrhuje další postup pro zdolávání havárie včetně příslušných prostředků a opatření,
    b) doporučuje opatření při zamoření prostoru škodlivými plyny (označení, hlídky, kontrola ovzduší apod.),
    c) doporučuje opatření na ochranu ohrožených osob a majetku.
    (7) Stanovisko havarijní komise k postupu při zdolávání havárie je doporučením a nezbavuje vedoucího likvidace havárie odpovědnosti za řízení zdolávání havárie.
    ČÁST DEVÁTÁ
    Závěrečná ustanovení
    § 29
    Zrušovací ustanovení
    Pro organizace, na které se vztahuje tento výnos, pozbývají platnosti směrnice Ústředního báňského úřadu z 1. dubna 1966 č.j. 2200/1966 pro sestavení plánu na likvidaci závažných nehod při hornické činnosti prováděné povrchovým způsobem s výjimkou povrchových provozů hlubinných dolů (povrchové havarijní směrnice), registrované v částce 1/1967 Sb.
    § 30
    Účinnost
    Tento výnos nabývá účinnosti dnem 1. července 1988.
    Ing. Bartoš, v.r.
    náměstek předsedy Českého báňského úřadu
    1) Výnos Českého báňského úřadu ze dne 23. července 1981 č. 17/1981 Ústředního věstníku ČSR č.j. 4600/81 o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a o bezpečnosti provozu pro vrtné a geofyzikální práce a pro těžbu, úpravu a podzemní skladování kapalných nerostů a plynů v přírodních horninových strukturách (reg. v částce 33/1981 Sb.) ve znění výnosu ČBÚ ze 7. července 1986 Ú.v. ČSR č.j. 4601/1986 (reg. v částce č. 18/1986 Sb.).
    2) § 172 odst. 2 Zákoníku práce.
    3) Směrnice ministerstva zdravotnictví ČSR č. 15/1983 o poskytování obvodních zdravotnických služeb a poskytování zdravotnických služeb pracujícím v závodě (reg. v částce 23/1983 Sb.).
    4) § 01 020 výnosu ČBÚ ze dne 3. ledna 1971 č. j. 1/1971, kterým se vydává předpis o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a o bezpečnosti provozu v organizacích, pokud podléhají zákonu č. 41/1957 Sb., o využití nerostného bohatství (horní zákon), (reg. v částce 7/1971 Sb.); § 20 výnosu ČBÚ č. 4/1980 Ú. v. ČSR ze dne ze dne 12. května 1980 č.j. 2700/1980 o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a o bezpečnosti provozu v organizacích, které podléhají státnímu odbornému dozoru orgánů státní báňské správy podle zákona ČNR č. 24/1972 Sb., o organizaci a o rozšíření dozoru státní báňské správy (reg. v částce 26/1980 Sb.).
    5) Výnos ČBÚ č. 12/1986 ze dne 7. července 1986 č. j. 3500/1986 o báňské záchranné službě při vrtných a geofyzikálních pracích a při těžbě, úpravě a podzemním skladování kapalných nerostů a plynů v přírodních horninových strukturách (reg. v částce 18/1986 Sb.).
    6) Výnos ČBÚ ze dne 1. července 1974 č.j. 3700/1974, jímž se vydává důlně měřický předpis pro geologický průzkum a pro těžbu ložisek ropy a zemního plynu (reg. v částce 6/1976 Sb.).
    7) Vyhláška č. 37/1986 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona ČNR o požární ochraně.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 18.10.2023Značka a další duševní vlastnictví v podnikání - využití, ochrana, marketing (online - živé vysílání) - 18.10.2023
    • 19.10.2023Novela ZZVZ se zaměřením na IT veřejné zakázky - Co je v dané oblasti nového? (online - živé vysílání) - 19.10.2023
    • 20.10.2023Jak se dělá skvělá smlouva o dílo – na veřejné zakázky (nejen) na stavební práce (online - živé vysílání) - 20.10.2023
    • 24.10.2023Mezigenerační předání (rodinného) bohatství (ideálně dobře připravené) (online - živé vysílání) - 24.10.2023
    • 25.10.2023Od nápadu k exitu: Právní život start-upu (online - živé vysílání) - 25.10.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 29.11.2023TAX FORUM 2024 – daňové a účetní novinky roku 2024 - 29.11.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Dohoda o práci na dálku "home-office"
    • Morální bezúhonnost jako předpoklad pro výkon činnosti pedagogického pracovníka
    • Hromadné žaloby 3.0
    • Náhrada nemajetkové újmy
    • Vegetativní stav – náklady na výživu
    • Odpovědnost orgánů státu za normotvornou činnost
    • Problematika střetu zájmů u orgánů obchodní korporace
    • Další významné rozhodnutí NSS v oblasti vnitroskupinových služeb
    • Daruji versus odkazuji aneb formulační chyba, která Vás může přijít draho
    • Nad jedním výběrovým řízením
    • Problematika střetu zájmů u orgánů obchodní korporace
    • Dohoda o práci na dálku "home-office"
    • Odmítnutí další práce vykonávané zaměstnancem během jeho pracovní neschopnosti - Může být následkem výpověď?
    • 10 otázek pro … Veroniku Šemberovou
    • Nadbytečnost zaměstnance jako důvod k výpovědi zaměstnance
    • Další významné rozhodnutí NSS v oblasti vnitroskupinových služeb
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Zadlužení potomka jako důvod pro vydědění
    • Jak má objednatel postupovat, odmítá-li od zhotovitele převzít nedokončené či vadné dílo?
    • Smluvní pokuta ve smlouvě o realitním zprostředkování
    • Doručování elektronicky i do vlastních rukou po novele zákoníku práce
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • Vybrané změny v zákoníku práce podepsané prezidentem
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Nájem bytu

    Při stanovení výše úhrady za užívání bytu po skončení družstevního nájmu do jeho vyklizení se nepoužije § 2295 o. z., výši úhrady je třeba stanovit podle principů bezdůvodného...

    Vegetativní stav – náklady na výživu

    Princip plného odškodnění nevyjadřuje nárok poškozeného či jeho sukcesora na absolutní výši náhrady, ať již poskytnuté mimosoudně nebo soudem přiznané. Odráží povinnost...

    Právo na život

    Byť mají stát a zdravotníci ve smyslu čl. 2 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod ve spojení s čl. 31 Listiny základních práv a svobod povinnost poskytovat zdravotní...

    Daň z nemovitých věcí (exkluzivně pro předplatitele)

    Pojem „jednotlivá část obce“ (§ 12 zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí) je třeba ústavně konformně vyložit tak, že touto částí nemusí být pouze souvislá část...

    Okolnosti vylučující protiprávnost činu

    Za situace, že soud dospěje ke skutkovému závěru, že provedené dokazování neumožňuje učinění závěru, že obviněný v rozsahu celého skutku, který je mu kladen obžalobou za vinu,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.