epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Zákon ze dne 24.4.1992, kterým se mění a doplňuje zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 103/1990 Zb.

    10.6.1992 | Sbírka:  262/1992 Sb. | Částka:  56/1992ASPI

    Vztahy

    Aktivní derogace: 186/1990 Sb., 43/1990 Sb., 3 (6/1989), 73/1987 Sb., 4 (36/1985), 105/1985 Sb., 8 (23/1983), 19 (13/1983), 11 (3/1983), 8/1983 Sb., 10 (33/1982), 6 (14/1982), 13 (4/1981), 2 (1/1981), 14 (28/1977), 95/1977 Sb., 87/1976 Sb., 86/1976 Sb., 50/1976 Sb., 3 (27/1974), 4 (40/1973), 2 (7/1972), 2/1972
    Pasivní derogace: 183/2006 Sb.
    262/1992 Sb.
    Zákon
    ze dne 24. dubna 1992,
    kterým se mění a doplňuje zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 103/1990 Sb.
    Federální shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky se usneslo na tomto zákoně:
    Čl.I
    Zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 103/1990 Sb., se mění a doplňuje takto:
    1. § 1 odst. 1 zní:
    "(1) Územní plánování soustavně a komplexně řeší funkční využití území, stanoví zásady jeho organizace a věcně a časově koordinuje výstavbu a jiné činnosti ovlivňující rozvoj území.".
    2. V § 2 odst. 1 se text pod písmeny a) a b) nahrazuje tímto textem:
    "a) stanoví limity využití území,
    b) reguluje funkční a prostorové uspořádání území,".
    3. V § 2 odst. 2 se vypouští text: "z cílů a úkolů stanovených národohospodářskými plány".
    4. V § 3 se vypouští text pod písmenem c).
    Dosavadní text pod písmenem d) se označuje písmenem c).
    5. § 6 se vypouští.
    6. V § 9 se vypouští text na konci druhé věty:
    "a zpracovává se v souladu se základními cíli dlouhodobých výhledů".
    7. V § 10 se vypouští text na konci věty:
    "v souladu se základními cíli stanovenými dlouhodobým výhledem rozvoje národního hospodářství".
    8. V § 11 se vypouští druhá věta.
    9. V § 17 odst. 3 se vypouští text: "a v souladu s cíli a úkoly stanovenými národohospodářskými plány".
    10. V § 29 odst. 1 se druhá věta nahrazuje touto větou:
    "Závazné jsou základní zásady uspořádání území a limity jeho využití, které jsou stanoveny v regulativech funkčního a prostorového uspořádání území; ostatní části řešení jsou směrné.".
    11. § 29 odst. 2 zní:
    "(2) Závazné a směrné části územně plánovací dokumentace vymezí schvalující orgán. V závazné části vždy vymezí veřejně prospěšné stavby, pro které lze pozemky, stavby a práva k nim vyvlastnit. Závaznou část schváleného územního plánu vyhlásí obecně závazným právním předpisem1) příslušná obec; v případech, kdy si schválení územního plánu velkého územního celku vyhradí vláda republiky, vyhlásí závaznou část schváleného plánu svým nařízením.".
    1) § 16 zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů. § 6 zákona SNR č. 369/1990 Sb., o obecním zřízení, ve znění pozdějších předpisů.
    12. V § 29 odst. 3 se za slova "podkladem pro vypracování" vkládají slova "a schvalování".
    13. V § 31 odst. 2 se na konci připojuje slovo "přiměřeně".
    14. V § 34 odst. 1 se v první větě za slovo "stavbám" vkládají slova "včetně sousedních pozemků a staveb" a slovo "územním" se vypouští.
    15. § 34 odst. 2 zní:
    "(2) Účastníkem územního řízení o umístění stavby a o využití území je též obec, pokud obecní úřad není stavebním úřadem; v územním řízení hájí důležité místní zájmy.".
    16. V § 34 se vypouští odstavec 3 a dosavadní odstavec 4 se označuje jako odstavec 3.
    17. V § 35 se dosavadní text označuje jako odstavec 1 a vypouští se jeho poslední věta. Nově se doplňuje odstavec 2, který zní:
    "(2) Neposkytuje-li předložený návrh dostatečný podklad pro posouzení umístění navrhované stavby nebo jiného opatření v území (§ 32), zejména vlivů na životní prostředí, vyzve stavební úřad navrhovatele, aby návrh v přiměřené lhůtě doplnil potřebnými údaji nebo podklady, a upozorní jej, že jinak územní řízení zastaví. Nedoplní-li navrhovatel návrh na vydání územního rozhodnutí požadovaným způsobem ve stanovené lhůtě, stavební úřad územní řízení zastaví.".
    18. V § 38 se dosavadní text označuje jako odstavec 1 a nově se doplňuje odstavec 2, který zní:
    "(2) Jestliže nemá navrhovatel k pozemku vlastnické nebo jiné právo, lze bez souhlasu vlastníka územní rozhodnutí o umístění stavby nebo rozhodnutí o využití území vydat jen tehdy, jestliže je možno pro navrhovaný účel pozemek vyvlastnit.".
    19. Za § 38 se vkládá nový § 38a, který zní:
    "§ 38a
    S územním řízením se spojují, pokud to nevylučuje povaha věci nebo nestanoví-li zvláštní předpisy jinak, i jiná řízení nutná k umístění stavby nebo k určení využití území.".
    20. V § 39 se v první větě za slova "o životní prostředí" vkládají slova "včetně architektonických a urbanistických hodnot v území".
    21. Za § 46 se vkládá nový § 46a, který zní:
    "§ 46a
    (1) Vybrané činnosti ve výstavbě, které mají rozhodující význam pro ochranu veřejných zájmů při přípravě, projektování nebo provádění staveb, mohou vykonávat pouze osoby, které k nim prokázaly odbornou způsobilost zkouškou a obdržely průkaz odborné způsobilosti (autorizaci).
    (2) Za vybrané činnosti ve výstavbě se pro účely tohoto zákona považují:
    a) zpracování územně plánovací dokumentace,
    b) geodetická měření pro projektovou činnost a vytyčovací práce,
    c) projektování staveb,
    d) hodnocení vlivu staveb na životní prostředí,
    e) statické a dynamické výpočty konstrukcí staveb,
    f) vedení staveb a provádění stavebního dozoru,
    g) průzkumy, zkoušení a diagnostika staveb.
    (3) Podrobnosti o autorizaci k vybraným činnostem ve výstavbě, o způsobu a podmínkách jejího udělování stanoví zákony národních rad.".
    22. § 47 zní:
    "§ 47
    (1) Zhotovitel (dodavatel) stavby musí pro stavbu použít jen výrobky, které mají takové vlastnosti, aby po dobu předpokládané existence stavby byla při běžné údržbě zaručena požadovaná mechanická pevnost a stabilita, požární bezpečnost, hygienické požadavky, ochrana zdraví a životního prostředí, bezpečnost při užívání, ochrana proti hluku a úspora energie.
    (2) Při ověřování vlastností výrobků se postupuje podle zvláštních předpisů.4a)".
    4a) § 20 a 24a zákona č. 30/1968 Sb., o státním zkušebnictví, ve znění zákona č. 54/1987 Sb. (úplné znění č. 84/1987 Sb.). Zákon č. 174/1968 Sb., o státním odborném dozoru nad bezpečností práce, ve znění pozdějších předpisů.
    23. Ustanovení § 48 až 53 se vypouštějí.
    24. § 58 odst. 3 zní:
    "(3) Jde-li o stavební úpravu, nástavbu nebo udržovací práce na stavbě, může být stavebníkem právnická nebo fyzická osoba, která je nájemcem stavby, předloží-li o tom písemnou dohodu s vlastníkem stavby.".
    25. V § 81 odst. 1 se vypouští poslední věta.
    26. Za § 96 se vkládá nový § 96a, který zní:
    "§ 96a
    Rozhodnutí stavebního úřadu vydaná podle § 86, 87, 88, 94 a 96 jsou závazná i pro právní nástupce vlastníků stavby.".
    27. V § 102 se za odstavec 2 vkládá nový odstavec 3, který zní:
    "(3) V rozhodnutí podle odstavce 2 může stavební úřad uložit fyzické nebo právnické osobě podle povahy věci též povinnost zdržet se takové činnosti, která nad přípustnou míru stanovenou zvláštními předpisy poškozuje životní prostředí, nebo povinnost provést taková opatření, která sníží nepříznivé účinky jejich činnosti na životní prostředí na přípustnou míru. Působnost jiných orgánů podle zvláštních předpisů není dotčena.".
    28. V § 102 se dosavadní odstavce 3, 4 a 5 označují jako odstavce 4, 5 a 6.
    29. V § 105 odst. 1 se v textu pod písmenem c) za slova "brání v jeho výkonu" vkládají slova "nesplní výzvu orgánu státního stavebního dohledu".
    30. V § 105 odst. 2 se připojuje nové písmeno g), které zní:
    "g) neprovede nařízené nezbytné úpravy (§ 87).".
    31. V § 106 se v úvodní větě odstavců 1, 2 a 3 slova "může uložit" nahrazují slovem "uloží".
    32. V § 106 odst. 1 se v textu pod písmenem c) za slova "brání jeho výkonu" vkládá čárka a slova "nesplní výzvu orgánu státního stavebního dohledu (§ 102 odst. 2)".
    33. V § 106 odst. 2 se připojují písmena i) a j), která znějí:
    "i) neprovede nařízené nezbytné úpravy (§ 87),
    j) zhoršuje životní prostředí tím, že prodlužuje dobu výstavby v rozporu se stavebním povolením.".
    34. § 107 odst. 2 zní:
    "(2) Pokuty jsou příjmem státního rozpočtu federace, pokud je k vydání rozhodnutí příslušný orgán federace.".
    35. § 108 zní:
    "§ 108
    (1) Pozemky, stavby a práva k nim, potřebné pro uskutečnění staveb nebo opatření ve veřejném zájmu, uvedených v odstavci 2, lze vyvlastnit nebo vlastnická práva k pozemkům a stavbám lze omezit10a) rozhodnutím stavebního úřadu (dále jen "vyvlastnit").
    (2) Vyvlastnit podle tohoto zákona je možné jen ve veřejném zájmu pro
    a) veřejně prospěšné stavby podle schválené územně plánovací dokumentace,
    b) vytvoření hygienických, bezpečnostních a jiných ochranných pásem a chráněných území a pro zajištění podmínek jejich ochrany,
    c) provedení asanace sídelního útvaru nebo jeho asanačních úprav podle schválené územně plánovací dokumentace,
    d) vytvoření podmínek pro nezbytný přístup k pozemku a stavbě,
    e) vytvoření podmínek pro umístění nebo řádný provoz zařízení státní pozorovací sítě, kterou se zjišťuje stav životního prostředí.
    (3) Veřejný zájem na vyvlastnění pro účely uvedené v odstavci 2 musí být prokázán ve vyvlastňovacím řízení. Za stavby podle odstavce 2 písm. a) se považují stavby určené pro veřejně prospěšné služby a pro veřejné technické vybavení území podporující jeho rozvoj a ochranu životního prostředí, které vymezí schvalující orgán v závazné části územně plánovací dokumentace (stavby pro zneškodňování odpadů, pro zásobování vodou, odvádění odpadních vod a jejich čištění, pro veřejnou dopravu, pro veřejné školství, pro veřejnou správu apod.).".
    10a) § 128 odst. 2 občanského zákoníku.
    36. V § 109 odst. 1 se vypouštějí slova "nebo odejmutí, popřípadě omezení práva osobního užívání pozemku".
    37. § 109 odst. 2 zní:
    "(2) Vlastnické právo k pozemkům a stavbám přechází vyvlastněním na navrhovatele. Vyvlastněním zanikají všechna ostatní práva k vyvlastněným pozemkům a stavbám, pokud není v rozhodnutí stanoveno jinak; to se nevztahuje na právo užívat byty a nebytové prostory, které vyvlastněním nezaniká.".
    38. § 109 odst. 3 se vypouští.
    39. V § 110 odst. 1 se vypouští věta druhá.
    40. V § 110 odst. 2 se vypouští věta druhá.
    41. § 111 odst. 3 zní:
    "(3) Nedojde-li v průběhu vyvlastňovacího řízení mezi dosavadním vlastníkem a těmi, kterým na vyvlastňovaném pozemku nebo stavbě váznou práva zanikající vyvlastněním, k dohodě o rozdělení náhrady, složí navrhovatel náhradu u soudu, v jehož obvodu pozemek nebo stavba leží. Soud rozhodne o uspokojení těchto nároků, zejména s přihlédnutím k tomu, aby nebylo ohroženo zajištění nároků zástavních věřitelů.".
    42. § 112 odst. 2 zní:
    "(2) Vyvlastňovací řízení se zahajuje na návrh orgánu státní správy, právnické nebo fyzické osoby, která má předmět vyvlastnění využít k účelu, pro který se vyvlastňuje. Pokud je navrhovatelem orgán příslušný k vyvlastňovacímu řízení, stanoví odvolací orgán, který jiný stavební úřad v jeho působnosti provede řízení a vydá rozhodnutí o vyvlastnění.".
    43. V § 113 odst. 2 se vypouští věta druhá.
    44. § 113 odst. 4 se vypouští.
    45. V § 115 odst. 2 se vypouští věta druhá.
    46. § 115 odst. 3 se vypouští.
    47. § 116 odst. 1 zní:
    "(1) Na žádost účastníka, jemuž byly pozemek nebo stavba vyvlastněny, zruší stavební úřad zcela nebo zčásti rozhodnutí o vyvlastnění práv k pozemkům nebo stavbám, jestliže nebylo ve stanovené lhůtě započato s jejich užíváním k účelu, pro který bylo vyvlastněno. Žádost o zrušení rozhodnutí o vyvlastnění lze podat kdykoli po uplynutí lhůty podle § 115 odst. 2, pokud pozemek nebo stavba neslouží k účelu, pro který byly vyvlastněny. Před uplynutím této lhůty lze žádost podat jen tehdy, jestliže územní rozhodnutí určující využití pozemku nebo stavby pro daný účel pozbylo platnosti nebo bylo zrušeno. O těchto právech musí stavební úřad poučit účastníka řízení v rozhodnutí o vyvlastnění.".
    48. V § 126 odst. 1 se za slovy "o požární ochraně" nahrazuje slovo "a" čárkou a za slova "o státním odborném dozoru nad bezpečností práce," se vkládají slova "a o odpadech a živnostenském podnikání".
    49. § 126 se doplňuje odstavcem 4, který zní:
    "(4) Navrhovatelé záměrů uvedených ve zvláštních předpisech12a) doloží návrh na vydání rozhodnutí o umístění stavby nebo rozhodnutí o využití území posouzením jejich vlivu na životní prostředí vydaným příslušným orgánem státní správy.12b) Bez tohoto posouzení nelze územní rozhodnutí vydat.".
    12a) Např. zákon č. 17/1992 Sb., o životním prostředí.
    12b) § 21 odst. 1 zákona č. 17/1992 Sb.
    50. § 134 včetně nadpisu zní:
    "§ 134
    Vstup na cizí pozemky a stavby
    (1) Pracovníci a funkcionáři obecních úřadů, stavebních úřadů a dalších orgánů státní správy mohou být pověřeni vstupovat na cizí pozemky, na stavby a do nich s vědomím jejich vlastníků, pokud plní úkony vyplývající z tohoto zákona, které se těchto pozemků a staveb dotýkají; přitom musí dbát, aby co nejméně rušili jejich užívání a aby jejich činností nevznikly škody, kterým je možno zabránit. Oprávnění ke vstupu se prokazuje zvláštním průkazem.
    (2) Je-li to nezbytné, mohou s osobou oprávněnou ke vstupu na cizí pozemky, na stavby a do nich podle odstavce 1 vstupovat též znalci a účastníci řízení touto osobou přizvaní.
    (3) V případě úkonů podle § 91, 94 a 96 tohoto zákona k odvrácení nebezpečí způsobeného závadami na stavbě, které ohrožují bezpečnost, životy či zdraví osob, nebo mohou způsobit značné škody, mohou osoby oprávněné ke vstupu na cizí pozemky, na stavby a do nich podle odstavce 1 na ně vstupovat bez vědomí vlastníka. Jsou však povinny jej neprodleně o provedených úkonech vyrozumět.
    (4) Při pochybnostech o rozsahu oprávnění rozhodne v jednotlivých případech stavební úřad.
    (5) Doba a rozsah výkonu oprávnění na cizím pozemku a stavbě musí být omezeny na nezbytně nutnou míru. Došlo-li při činnosti vstupujícího k poškození pozemku nebo stavby, musí být uvedeny, je-li to možné, do původního stavu; jinak platí o náhradě škody obecné předpisy.12c)
    (6) Zvláštní předpisy o omezeních nebo nutných povoleních ke vstupu na pozemky nebo stavby v okruhu zájmů obrany státu nebo jiného důležitého zájmu státu nejsou dotčeny.".
    12c) § 420 a násl. občanského zákoníku.
    51. V § 135 odst. 2 se vypouští poslední věta.
    52. V § 139 odst. 1 se vypouští text pod písmeny a) a c) a dosavadní text pod písmeny b) a d) se označuje písmeny a) a b).
    53. § 139 se doplňuje novými odstavci 5, 6, 7, 8 a 9, které znějí:
    "(5) Pokud se v tomto zákoně používá pojmu "organizace" nebo "socialistická organizace", rozumí se tím právnické osoby a dále fyzické osoby podnikající podle zvláštních předpisů.17a)
    (6) Pokud se v tomto zákoně používá názvu Sbor národní bezpečnosti, rozumí se tím Federální policejní sbor, Policie České republiky a Policejní sbor Slovenské republiky.
    (7) Působnost federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj v oblasti územního plánování a stavebního řádu vykonává Federální výbor pro životní prostředí, nestanoví-li zákon jinak.17b)
    (8) Působnost federálního ministerstva paliv a energetiky podle tohoto zákona vykonávají orgány republik stanovené zákony národních rad.
    (9) Pokud se v tomto zákoně uvádí působnost ústředních orgánů státní správy republik a národních výborů, rozumí se tím působnost příslušných orgánů státní správy republik a obcí podle zákonů České národní rady a Slovenské národní rady.17c)".
    17a) Zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník. Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon).
    17b) § 77 písm. b) a c) zákona č. 297/1990 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon č. 194/1988 Sb., o působnosti federálních ústředních orgánů státní správy.
    17c) Např. zákon ČNR č. 367/1990 Sb., zákon ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejich působnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících, ve znění pozdějších předpisů, zákon ČNR č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze, zákon ČNR č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, ve znění pozdějších předpisů, zákon SNR č. 369/1990 Sb., zákon SNR č. 347/1990 Sb., o organizaci ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy Slovenské republiky, ve znění pozdějších předpisů, zákon SNR č. 595/1990 Sb., o státní správě pro životní prostředí, zákon SNR č. 96/1990 Sb., o zřízení Slovenské komise pro životní prostředí a o změnách v působnosti ministerstev Slovenské republiky, zákon SNR č. 377/1990 Sb., o hlavním městě Slovenské republiky Bratislavě.
    54. V § 143 odst. 1 se v písmenu l) vypouštějí slova "popřípadě v dohodě s federálním ministerstvem práce a sociálních věcí odměny projektantů jednotlivců".
    55. V § 143 odst. 1 písm. m) se vypouští.
    56. § 143 odst. 3 se vypouští.
    57. V § 143 se dosavadní odstavce 4 a 5 označují jako odstavce 3 a 4.
    Čl.II
    1. Ustanovení § 46a nabude účinnosti dnem účinnosti zvláštních předpisů uvedených v § 46a odst. 3.
    2. Právnické a fyzické osoby podnikající podle zvláštních předpisů, které nezajišťují výkon vybraných činností ve výstavbě pracovníky s předepsaným průkazem odborné způsobilosti (autorizací), nemohou tyto činnosti vykonávat po lhůtě stanovené ve zvláštních předpisech uvedených v § 46a odst. 3.
    3. Dnem, kdy nabudou účinnosti zvláštní předpisy uvedené v § 46a odst. 3, se zrušují § 43, 45 a 46 a vyhláška č. 8/1983 Sb., o zvláštní způsobilosti k některým činnostem ve výstavbě, vyhláška č. 73/1987 Sb., kterou se mění a doplňuje vyhláška č. 8/1983 Sb. a vyhláška č. 186/1990 Sb., o oprávnění k projektové činnosti.
    Čl.III
    Zrušují se:
    1. vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 86/1976 Sb., o osvědčování vhodnosti výrobků pro stavební části staveb,
    2. vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 87/1976 Sb., o informacích o výrobcích pro stavební části staveb,
    3. vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 95/1977 Sb., o typizaci ve výstavbě,
    4. vyhláška Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj č. 105/1985 Sb., o experimentálním ověřování ve výstavbě,
    5. vyhláška Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj č. 43/1990 Sb., o projektové přípravě staveb,
    6. směrnice federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 2/1972 z 15.2.1972 o soustavách technickohospodářských ukazatelů v investiční výstavbě, reg. částka 7/1972 Sb., ve znění směrnice federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 2 ze dne 2.4. 1980, reg. částka 1/1981 Sb.,
    7. metodické pokyny federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj ze dne 15.2. 1972 pro tvorbu soustav technickohospodářských ukazatelů v investiční výstavbě, reg. částka 7/1972 Sb.,
    8. směrnice federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 4/1973 z 11.12.1973 o vyžadování průkazu minimální přípustné energetické účinnosti některých spotřebičů dodávaných pro investiční výstavbu, reg. částka 40/1973 Sb.,
    9. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj a federálního ministerstva financí č. 3/1974 z 29.10.1974 o postupu při poskytování projektových podkladů pro nestandardní dodávky, reg. částka 27/1974 Sb.,
    10. pokyny federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 14/1977 z 28.10.1977 pro zpracování investičních programů komplexní bytové výstavby, reg. částka 28/1977 Sb.,
    11. směrnice federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 2/1980 z 2.4.1980, kterou se mění a doplňuje směrnice federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 2 ze dne 15.2.1972 o soustavách technickohospodářských ukazatelů v investiční výstavbě, reg. částka 1/1981 Sb.,
    12. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 6/1980 z 16.5.1980 o stanovení limitů nákladů na modernizaci bytového fondu, reg. částka 14/1982 Sb., ve znění výnosu federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 11 ze dne 4.11.1982, reg. částka 3/1983 Sb. a výnosu federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 10 ze dne 14.9.1983.
    13. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 13/1980 z 29.12.1980 o zásadách pro začlenění televizních kabelových rozvodů do komplexní bytové výstavby, reg. částka 4/1981 Sb., ve znění vyhlášky Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj, ministerstva lesního a vodního hospodářství a dřevozpracujícího průmyslu ČSR a ministerstva lesního a vodního hospodářství a dřevozpracujícího průmyslu SSR č. 227/1988 Sb.,
    14. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 10/1982 z 29.9.1982 o navrhování kovových nosných konstrukcí v přípravné a projektové dokumentaci staveb, reg. částka 33/1982 Sb.,
    15. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 11/1982 z 4.11.1982, kterým se mění a doplňuje výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 6 ze dne 16.5.1980 o stanovení limitů nákladů na modernizaci bytového fondu, reg. částka 3/1983 Sb., ve znění výnosu federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 10 ze dne 14.9.1983,
    16. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 19/1982 z 30.12.1982 o úpravě vztahů mezi účastníky výstavby při přípravě a realizaci družstevní bytové výstavby jako součásti komplexní bytové výstavby, reg. částka 13/1983 Sb.,
    17. výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj a Státní plánovací komise č. 8/1983 z 10.6.1983 o úpravě nákladů v dokumentaci staveb na cenovou úroveň platnou od 1.1.1984 a o souvisejících opatřeních, reg. částka 23/1983 Sb.,
    18. výnos Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj č. 4/1985 z 4.11.1985 pro zabezpečování investic spojů podmiňujících komplexní bytovou výstavbu, reg. částka 36/1985 Sb.,
    19. výnos Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj č. 3/1988 ze dne 30.12.1988 pro poskytování informací pro řízení vývoje cen projektových prací a inženýrských činností ve výstavbě, reg. částka 6/1989 Sb.
    Čl.IV
    Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. července 1992.
    Havel v. r.
    Dubček v. r.
    Čalfa v. r.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 30.03.2023Nová právní úprava hromadného řízení (online - živé vysílání) - 30.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023
    • 20.04.2023Whistleblowing v souvislostech – vše, co potřebujete vědět o nových pravidlech pro ochranu oznamovatelů (online - živé vysílání) - 20.4.2023
    • 21.04.2023Rodinné právo v aktuální praxi soudů (střídavá péče, péče o jmění, participační práva dítěte a vypořádání společného jmění manželů) (online - živé vysílání) - 21.4.2023
    • 17.05.2023Spotřebitelské právo v roce 2023 – co změnila novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele (online - živé vysílání) - 17.5.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Zánik ručení jednatele za dluhy společnosti z důvodu promlčení
    • Nové pojetí moderace smluvní pokuty podle Nejvyššího soudu
    • Dlužník, oddlužení, IČO a datová schránka?
    • Právní aspekty vícestranné směny nemovitostí
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Nové pojetí moderace smluvní pokuty podle Nejvyššího soudu
    • Dlužník, oddlužení, IČO a datová schránka?
    • Míra odpovědnosti zaměstnavatele při řešení pracovních úrazů
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlouhodobé pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance z pohledu zaměstnavatele
    • Obvyklé vybavení rodinné domácnosti
    • Změna moderace smluvní pokuty jako další rána pro věřitele
    • Novela zákoníku práce a (zdánlivá) předvídatelnost vztahů z dohod (DPP a DPČ)
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Nesprávné právní posouzení věci důvodem pro obnovu řízení

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Dokazování – zpožděný let (exkluzivně pro předplatitele)

    Zákonem stanovená částka nemůže být absolutní či jedinou mezní hranicí pro připuštění ústavněprávního přezkumu ve výjimečných případech zásadních pochybení orgánů...

    Náhrada škody zaměstnancem, břemeno tvrzení, břemeno důkazní

    Zákonem stanovený zákaz používat pro svou osobní potřebu výrobní a pracovní prostředky zaměstnavatele je absolutní; stanovení rozsahu souhlasu k použití výrobních a pracovních...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o péči o nezletilé jsou obecné soudy povinny vyvarovat se paušálních (a v obecné rovině nevalidních) argumentů proti střídavé péči jako je útlý věk dítěte,...

    Svoboda projevu (exkluzivně pro předplatitele)

    Politický projev požívá nejvyšší ochrany, neboť možnost kohokoli vyjádřit se bez strachu z postihu k věcem veřejným a vynášet o nich hodnotící soudy je klíčová pro řádné...

    Vyloučení soudce (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní stížnost směřující proti usnesení soudu, kterým bylo rozhodnuto, že soudce není vyloučen z projednání a rozhodnutí věci, o níž má rozhodovat nebo v ní má činit úkony...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.