epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Nařízení ze dne 30.4.1992 o opatřeních hospodářské mobilizace

    15.6.1992 | Sbírka:  284/1992 Sb. | Částka:  59/1992ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 143/1968 Sb.
    Prováděcí: 55 (24/1993)
    Pasivní derogace: 500/2000 Sb.
    284/1992 Sb.
    NAŘÍZENÍ
    vlády České a Slovenské Federativní Republiky
    ze dne 30. dubna 1992
    o opatřeních hospodářské mobilizace
    Vláda České a Slovenské Federativní Republiky nařizuje podle článku 79 ústavního zákona č. 143/1968 Sb., o československé federaci, k provedení zákona č. 40/1961 Sb., o obraně Československé socialistické republiky:
    § 1
    (1) Opatření hospodářské mobilizace jsou prováděna s cílem připravit fungování hospodářství k zajištění nezbytných potřeb ozbrojených sil a obyvatelstva při branné pohotovosti státu. Připravují se tak, aby byla využitelná i v jiných krizových situacích, kterými se rozumí živelní pohroma, ekologická katastrofa, velká průmyslová havárie a popřípadě další mimořádná situace velkého rozsahu.
    (2) Systém hospodářské mobilizace je souhrn opatření prováděných v souladu s tímto nařízením v orgánech státní správy, samosprávy a u právnických a fyzických osob, včetně právnických osob zřízených zákonem (dále jen "subjekty hospodářské mobilizace").
    § 2
    (1) Za realizaci opatření hospodářské mobilizace odpovídá subjekt hospodářské mobilizace.
    (2) Okruh subjektů hospodářské mobilizace stanoví vláda České a Slovenské Federativní Republiky na návrh předsedy Rady obrany státu.
    (3) Skutečnost podle odstavce 2 sděluje vybraným subjektům hospodářské mobilizace předseda Rady obrany státu.
    § 3
    (1) Do 60 dnů ode dne oznámení výběru podle § 2 zpracují subjekty hospodářské mobilizace plány opatření a činností pro brannou pohotovost státu a krizové situace (dále jen "krizové plány"). Krizové plány nenahrazují smluvní vztahy podle zvláštních předpisů.
    (2) Krizový plán je účelovým dokumentem, v němž subjekty hospodářské mobilizace stanoví opatření pro řešení krizových situací. Krizový plán obsahuje zejména:
    a) varianty možných ohrožení,
    b) reakci na vzniklou krizovou situaci,
    c) popis a zhodnocení zdrojů, sil a prostředků,
    d) stanovení pravomoci a odpovědnosti při jejich použití,
    e) údaje o koordinační činnosti předpokládané v krizových plánech navazujících subjektů hospodářské mobilizace,
    f) přehled o smluvním zajištění připravených opatření.
    (3) Krizový plán schvaluje vedoucí subjektu hospodářské mobilizace a současně jej předkládá Radě obrany státu. Údaje z krizových plánů, které mají vztah na tvorbu a udržování vybraných strategických zásob surovin, materiálů a výrobků pro tlumení výkyvů jejich dodávek při krizové situaci nebo narušení fungování trhu (dále jen "federální hmotné rezervy") a zásob, vytvořených v míru pro potřeby hospodářské mobilizace (dále jen "státní mobilizační rezervy"), se zasílají též Správě federálních hmotných rezerv.
    § 4
    (1) Výstavbou mobilizační infrastruktury se rozumí budování nových staveb a zařízení včetně rekonstrukcí a rozšiřování těchto staveb a zařízení nezbytných pro zachování základních funkcí a ochrany československé ekonomiky a životních podmínek obyvatelstva při variantách možného ohrožení. Týká se zejména skladů, přepravních tras, dopravních staveb, spojovacích zařízení a dalších objektů stanovených na podkladě záměrů federálního ministerstva obrany k přípravě státního území.
    (2) Stavby v mobilizační infrastruktuře mají využití nejen při předpokládaných variantách možného ohrožení, ale i v běžných podmínkách.
    (3) Rozsah výstavby podle odstavců 1 a 2 a stanovení priorit jako východisko financování této výstavby určuje
    a) federální ministerstvo hospodářství po projednání s federálním ministerstvem obrany a věcně příslušným federálním nebo republikovým ústředním orgánem u výstavby financované ze státního rozpočtu federace,
    b) příslušný ústřední orgán nebo orgán místní státní správy u výstavby financované z jeho prostředků.
    (4) Výstavba je financována z prostředků rozpočtu orgánu státní správy, který stavbu zadal. Financování výstavby z rozpočtu federace se realizuje podle zvláštních předpisů.1)
    (5) Využití objektů pro krizové situace musí být upraveno smluvním vztahem.
    (6) Ustanovení odstavce 5 se vztahuje i na objekty doposud pořízené z prostředků rozpočtového plánu.
    § 5
    (1) Uchováním výrobních schopností se rozumí souhrn opatření hospodářské mobilizace ve výrobě, které vedou k udržení vybraných výrobních a jiných zařízení v provozuschopném stavu u stanovených subjektů hospodářské mobilizace, tak aby mohly být jejich produkcí hrazeny válečné ztráty a spotřeba Československé armády.
    (2) Subjekty hospodářské mobilizace podle odstavce 1 určí federální ministerstvo obrany, které zároveň ve smlouvě dohodne rozsah uchování výrobních schopností.
    (3) Náklady subjektu hospodářské mobilizace spojené s uchováním výrobních schopností podle odstavce 1 se hradí z rozpočtu federálního ministerstva obrany.
    § 6
    (1) Subjekty hospodářské mobilizace přehodnotí do konce roku 1992 na základě svých krizových plánů po projednání se Správou federálních hmotných rezerv zásoby federálních hmotných rezerv a státních mobilizačních rezerv, vytvořené dosud k zajištění úkolů hospodářské mobilizace podle rozpočtového plánu.
    (2) Správu a evidenci státních mobilizačních rezerv a skladů pořízených z prostředků rozpočtového plánu zajistí Správa federálních hmotných rezerv.
    § 7
    (1) Zvláštními zásobami se rozumí zásoby vybraných druhů zboží pro zajištění základních potřeb obyvatelstva, ozbrojených sil a složek při předpokládaných variantách možného ohrožení.
    (2) Zvláštní zásoby vybraných druhů zboží s určením pro ozbrojené síly a složky v působnosti federace se hradí z jejich rozpočtů.
    (3) Zvláštní zásoby peněžních prostředků vytváří a způsob jejich rozmístění a obhospodařování určuje Státní banka československá.
    § 8
    (1) Subjekty hospodářské mobilizace, stanovené federálním ministerstvem hospodářství ve spolupráci s federálním ministerstvem obrany jako zvlášť důležité pro obranu státu, zřizují útvar obrany.
    (2) Počet pracovníků útvarů obrany navrhne subjekt hospodářské mobilizace a schvaluje věcně příslušný federální ústřední orgán. Není-li tohoto orgánu, schvaluje počet pracovníků útvaru obrany federální ministerstvo hospodářství po dohodě s věcně příslušným ústředním orgánem České republiky nebo Slovenské republiky. Náklady na činnost těchto útvarů jsou hrazeny z rozpočtů příslušných federálních ústředních orgánů, a není-li jich, z rozpočtu federálního ministerstva hospodářství.
    (3) Ostatní subjekty hospodářské mobilizace mohou po dohodě s federálním ministerstvem hospodářství zřídit útvar obrany; náklady na činnost těchto útvarů hradí federální ministerstvo hospodářství.
    § 9
    Pro hospodaření se zásobami vytvořenými podle rozpočtového plánu platí ustanovení § 5, 6 a 7 tohoto nařízení.
    § 10
    Toto nařízení nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
    Čalfa v. r.
    1) Zásady účasti státního rozpočtu federace na financování veřejných investic vydané federálním ministerstvem financí č.j. I/5-13 646/91.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 06.06.2023Digitální služby (online - živé vysílání) - 6.6.2023
    • 07.06.2023Vyjednávání s prvky mediace (online - živé vysílání) - 7.6.2023
    • 09.06.2023Nové stavební právo a jeho velká věcná novela od 1. 7. 2023 (online - živé vysílání) - 9.6.2023
    • 14.06.2023Asertivita, řešení problému, řešení konfliktu a jejich prevence (online - živé vysílání) - 14.6.2023
    • 22.06.2023Aktuální otázky ochrany spotřebitele (online - živé vysílání) - 22.6.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    • Novinky v IT právu a e-commerce pro rok 2023
    • Na co si dát v roce 2023 nejen z pohledu Tax Compliance pozor - Na co se budou zaměřovat finanční úřady v roce 2023?
    • Na co si dát v roce 2023 nejen z pohledu Tax Compliance pozor - Změny v oblasti zdanění od roku 2023
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • K některým závěrům Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže k § 222 zákona o zadávání veřejných zakázek
    • 10 otázek pro ... Martina Strnada
    • Sousedské spory patří mezi jedny z nejčastějších. D.A.S. přináší tipy, jak je řešit
    • Porušení zákazu postoupení pohledávky
    • Spotřebitel
    • Psychodiagnostika uchazečů o zaměstnání a právo na ochranu soukromí
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Námitka věcné nepříslušnosti jako trend v obstrukčních technikách
    • Porušení zákazu postoupení pohledávky
    • Námitka věcné nepříslušnosti jako trend v obstrukčních technikách
    • Psychodiagnostika uchazečů o zaměstnání a právo na ochranu soukromí
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 9.
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Odbory ve firmě založené jen ku zvýšené ochraně vybraných zaměstnanců - funkcionářů odborů - před rozvázáním pracovního poměru?
    • Stinné stránky investování a na co si dát pozor
    • Vybrané aspekty užití znaleckého posudku ve věcech péče soudu o nezletilé
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Nová pravidla pro práci na dálku v novele zákoníku práce
    • Střídavá péče do každé rodiny?
    • Možnosti nahrazení úředního ověření podpisu elektronickým podpisem v korporátním právu
    • Jak může umělá inteligence pomoci firemním právníkům a advokátním kancelářím?
    • Ústavní soud k úskalím užívání Metodiky Nejvyššího soudu k náhradě nemajetkové újmy na zdraví
    • Lze ve smlouvě sjednat předání díla prostřednictvím právní fikce?
    • Porušení zákazu postoupení pohledávky

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Spotřebitel

    Ustanovení na ochranu spotřebitele mají být aplikována i na vztahy, v nichž vystupuje fyzická osoba, jež má podnikatelské oprávnění, avšak v těchto vztazích se jako podnikatel...

    Nabytí vlastnického práva od neoprávněného

    Účelem a smyslem kogentního ustanovení § 444 obch. zák. (viz § 263 odst. 1 obch. zák.) je docílit stavu, v němž bude předmět koupě v okamžiku, kdy má kupující dle smlouvy nabýt...

    Procesní nástupnictví (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li předmětem sporu právo na vydání bezdůvodného obohacení ve smyslu ustanovení § 2991 a násl. o. z., je smlouva o postoupení takové pohledávky (uzavřená podle ustanovení § 1879 a...

    Promlčení (exkluzivně pro předplatitele)

    Pro vyloučení aplikace ustanovení § 405 odst. 1 obch. zák. je nutné splnit podmínku existence rozhodnutí „ve věci samé“, jež je zároveň exekučním titulem, popřípadě zamítavým...

    Ručení (exkluzivně pro předplatitele)

    Uplatnil-li věřitel nároky vůči dlužníku a ručiteli jednou žalobou, nemůže být procesní postavení dlužníka a ručitele odlišné oproti tomu, kdyby byl žalován každý zvlášť; ze...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.