epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Disciplinární řád ze dne 29.5.1993 vydané na základě zákona ČNR č. 523/1992 Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců České republiky

    29.5.1993 | Sbírka:  2/2003 (DP) | Částka:  1/2003ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 523/1992 Sb.
    Pasivní derogace: 4/2008 (DP)
    2/2003
    DISCIPLINÁRNÍ ŘÁD
    Komory daňových poradců České republiky,
    vydaný na základě zákona ČNR č. 523/1992 Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců České republiky
    § 1
    Disciplinární řád upravuje postavení, postup a způsob jednání orgánů Komory daňových poradců České republiky (dále jen "Komora") v disciplinárním řízení (dále jen "řízení"), práva a povinnosti účastníků řízení a úkony, které s řízením bezprostředně souvisejí.
    Disciplinární komise
    § 2
    (1) Počet členů disciplinární komise určují stanovy.
    (2) Disciplinární komise jedná v plénu nebo v tříčlenných disciplinárních senátech (dále jen "senát") .
    (3) Předseda disciplinární komise nemůže zasedat v senátě.
    § 3
    (1) Disciplinární řád upravuje postavení, postup a způsob jednání orgánů Komory daňových poradců České republiky (dále jen "komora") v disciplinárním řízení (dále jen "řízení"), práva a povinnosti účastníků řízení a úkony, které s řízením bezprostředně souvisejí.
    (2) Disciplinární komise v plénu je usnášení schopná, je-li přítomno alespoň osm členů; k přijetí rozhodnutí je zapotřebí dvou třetin hlasů přítomných členů.
    (3) Disciplinární komise jedná v plénu vždy podle potřeby, nejméně však dvakrát ročně.
    § 4
    (1) Senáty konají řízení v prvém stupni.
    (2) Senáty jmenuje vždy k jednotlivému řízení předseda disciplinární komise podle abecedního pořadí. Předsedu senátu jmenuje předseda disciplinární komise.
    § 5
    (1) Z projednávání a rozhodování věci je vyloučen člen senátu, u něhož lze mít důvodnou pochybnost o nepodjatosti pro jeho vztah k projednávané věci, k účastníkům nebo jejich zástupcům.
    (2) O vyloučení člena senátu rozhoduje předseda disciplinární komise.
    (3) V případě vyloučení člena senátu či jeho vzdání se členství v senátu z jakýchkoliv důvodů, jmenuje předseda disciplinární komise abecedně nejbližšího člena disciplinární komise.
    Účastníci řízení
    § 6
    Účastníkem řízení je daňový poradce, proti němuž bylo zahájeno řízení (dále jen "obviněný daňový poradce") a předseda dozorčí komise, popřípadě jím pověřený člen dozorčí komise (dále jen "disciplinární žalobce").
    Práva obviněného daňového poradce
    § 7
    Obviněný daňový poradce má tato práva:
    (a) vyjádřit se k návrhu na zahájení řízení (dále jen "disciplinární žaloba") ,
    (b) nahlížet do všech materiálů vztahujících se k řízení (dále jen "disciplinární spis") a činit si výpisy,
    (c) navrhovat provedení důkazů,
    (d) účastnit se projednávání věci před senátem, klást otázky svědkům a znalcům, vyjadřovat se k prováděným důkazům a na závěr jednání se vyjádřit ke skutkové i právní stránce projednávané věci,
    (e) podat opravný prostředek proti rozhodnutí disciplinárního senátu,
    (f) zvolit si po podání disciplinární žaloby obhájce, jímž může být daňový poradce, advokát nebo komerční právník.
    Postup před podáním disciplinární žaloby
    § 8
    (1) Disciplinární žalobce je povinen podat disciplinární žalobu v každém případě, kdy je důvodné podezření, že se daňový poradce dopustil disciplinárního provinění.
    (2) Členové dozorčí komise jsou povinni oznámit předsedovi komise podezření na disciplinární provinění daňového poradce, o němž se dozvěděli při výkonu funkce.
    § 9
    (1) Jakmile se předseda dozorčí komise dozví o podezření, že se daňový poradce dopustil disciplinárního provinění, je povinen učinit vše pro to, aby věc byla náležitě objasněna. Podle okolností provede potřebné úkony, zejména vyžádá doplnění informací od daňového poradce nebo oznamovatele nebo učiní jiná opatření ke zjištění skutkového stavu (předběžné šetření) .
    (2) Provedením úkonů v předběžném šetření může předseda dozorčí komise pověřit člena dozorčí komise.
    (3) Celé předběžné šetření koná předseda dozorčí komise s co největším urychlením. Přitom dbá zejména, aby bylo šetřeno všech práv a právem chráněných zájmů daňového poradce a aby nedošlo k promlčení skutku, který by mohl svou povahou naplňovat znaky disciplinárního provinění.
    § 10
    (1) V případě, že v průběhu přípravného šetření zjistí předseda či jím pověřený člen dozorčí komise, že je věc třeba odložit, předloží ji k rozhodnutí dozorčí komisi.
    (2) Dojde-li k odložení věci, která byla šetřena na základě oznámení třetí osoby, uvědomí o odložení věci dozorčí komise oznamovatele se stručným odůvodněním.
    (3) Jestliže nedojde k podání návrhu na zahájení disciplinárního řízení, avšak je zjištěno, že se daňový poradce dopustil pochybení, je mu to dozorčí komisí vhodným způsobem vytknuto.
    § 11
    (1) Je-li na podkladě zjištěných skutečností odůvodněno podezření, že se daňový poradce dopustil disciplinárního provinění, vypracuje disciplinární žalobce disciplinární žalobu.
    (2) Disciplinární žaloba obsahuje zejména popis skutku v němž je spatřováno disciplinární provinění, odůvodnění a návrh na provedení důkazů při jednání senátu.
    Řízení před senátem
    § 12
    (1) Dnem doručení disciplinární žaloby disciplinární komisi je zahájeno řízení.
    (2) Disciplinární žaloba může být vzata zpět žalobcem do počátku porady senátu o konečném rozhodnutí.
    Příprava jednání
    § 13
    (1) Předseda disciplinární komise jmenuje senát v souladu s ustanovením § 4 odst. 2. Předsedovi senátu doručí disciplinární žalobu.
    (2) Má-li obviněný daňový poradce námitky proti složení senátu z důvodů podjatosti, musí důvody sdělit předsedovi senátu do 8 dnů od doručení disciplinární žaloby.
    (3) V případě, že v průběhu řízení nastanou okolnosti, které by bránily kterémukoliv členu senátu ve věci rozhodovat, sdělí tyto skutečnosti neprodleně předsedovi disciplinární komise.
    (4) Námitky pojatostí přezkoumá předseda disciplinární komise, který po přezkoumání důvodů případně odvolá člena senátu a jmenuje jiného člena.
    (5) Předseda senátu doručí obviněnému daňovému poradci disciplinární žalobu do vlastních rukou s určením přiměřené lhůty k vyjádření a sdělením jmen členů senátu.
    Doručování
    § 13a
    (1) Pro doručování písemností do vlastních rukou se použijí přiměřeně ustanovení zvláštních právních předpisů o doručování rozhodnutí vydaných ve správním řízení (§ 24, 25 a 26 správního řádu).
    (2) Při doručení formou úřední desky se použije přiměřeně ustanovení § 26 správního řádu. Úřední deska KDP ČR je umístěna v sídle KDP ČR na veřejně přístupném místě. Úřední deska je označena slovy "Úřední deska KDP ČR". Písemnosti doručované tímto způsobem obsahují datum vyvěšení. Informace obsažené na Úřední desce KDP ČR jsou současně uveřejňovány na internetových stránkách Komory pod odkazem s označením Úřední deska.
    § 14
    Senát zastaví řízení, pokud byla žaloba podána opožděně (§ 13 odst. 1 zákona).
    § 15
    (1) Senát přeruší řízení, bylo-li proti obviněnému daňovému poradci zahájeno pro týž skutek trestní řízení.
    (2) Senát přeruší řízení, bylo-li proti obviněnému daňovému poradci zahájeno řízení o omezení nebo zbavení způsobilosti k právním úkonům.
    (3) Senát může přerušit řízení, bylo-li proti obviněnému daňovému poradci zahájeno pro týž skutek jiné řízení před jiným státním orgánem.
    (4) Pokud byl obviněný daňový poradce za skutek, pro který bylo zahájeno řízení před disciplinární komisí, pravomocně odsouzen v trestním řízení, senát řízení zastaví.
    (5) Pokud byl obviněný daňový poradce pravomocně postižen za skutek, pro který bylo zahájeno řízení před disciplinární komisí v jiném než trestním řízení a postih v tomto řízení lze z hlediska účelu řízení považovat za dostatečně účinný, senát řízení zastaví.
    (6) Nebyl-li obviněný daňový poradce zbaven způsobilosti k právním úkonům nebo byla-li jeho způsobilost k právním úkonům omezena či pokud byl postižen podle odst. 4 nebo 5, pokračuje senát v řízení.
    § 16
    Rozhodnutí podle § 14 a § 15 činí senát v neveřejném zasedání. Rozhodnutí je doručeno do vlastních rukou disciplinárnímu žalobci, obviněnému daňovému poradci a jeho obhájci.
    § 17
    (1) Po doručení vyjádření obviněného daňového poradce nebo po marném uplynutí lhůty k vyjádření stanoví předseda senátu termín ústního jednání. Disciplinární žalobce, obviněný daňový poradce a jeho obhájce musí mít od doručení předvolání nejméně osmidenní lhůtu na přípravu.
    (2) V případě nedodržení lhůty stanovené v odstavci 1, lze ústní jednání konat pouze s výslovným souhlasem té strany, u které nebyla lhůta dodržena.
    Jednání
    § 18
    (1) Jednání se koná za stálé přítomnosti celého senátu. Účast disciplinárního žalobce je povinná. Obviněný daňový poradce má být zásadně přítomen. Bez osobní účasti obviněného daňového poradce lze jednat pouze tehdy, jestliže byl obviněný daňový poradce řádně obeslán a neomluvil svoji neúčast vážnými důvody nebo jestliže projevil souhlas, aby se jednalo v jeho nepřítomnosti.
    (2) Jednání je neveřejné.
    (3) O průběhu jednání je pořizován protokol.
    (4) Jednání řídí předseda senátu. Nejsou-li splněny podmínky podle odstavce 1, předseda senátu jednání odročí.
    § 19
    (1) Po zahájení jednání přednese disciplinární žalobce žalobu. Poté přečte předseda senátu vyjádření obviněného daňového poradce, pokud toto bylo senátu doručeno a udělí slovo obviněnému daňovému poradci, pokud je přítomen a chce se ústně vyjádřit.
    (2) Po výpovědi obviněného daňového poradce následuje další dokazování. Jako důkaz slouží vše, co zákonnými prostředky může přispět k objasnění věci, a to zejména výpovědi svědků, listinné důkazy a znalecké posudky.
    § 20
    (1) Svědek nesmí být vyslechnut o okolnostech, které tvoří předmět státního tajemství, jež je povinen zachovávat v tajnosti, ledaže by byl této povinnosti příslušným orgánem zproštěn.
    (2) Předseda senátu poučí svědka před započetím výslechu o jeho právech a povinnostech, jakož i o významu svědecké výpovědi pro zjištění skutkového děje.
    § 21
    Je-li potřebné jednání doplnit důkazy, které nemohou být provedeny při tomto jednání, senát jednání odročí.
    § 22
    Po skončení dokazování udělí předseda senátu slovo k závěrečným řečem. Nejprve se vyjádří disciplinární žalobce, poté obhájce a obviněný daňový poradce. Je-li obviněných daňových poradců více, rozhoduje o pořadí závěrečných řečí obhájců a obviněných daňových poradců předseda senátu.
    § 23
    (1) Po závěrečných řečech následuje porada o rozhodnutí. V průběhu porady mohou být přítomni pouze členové senátu. Členové senátu hlasují v abecedním pořádku, předseda senátu hlasuje poslední. Nejprve se hlasuje o vině, v případě zjištění viny o disciplinárním opatření. Rozhoduje většina hlasů.
    (2) Průběh hlasování je zapsán do protokolu o hlasování, který je vložen do obálky a zapečetěn. Do obálky může nahlédnout pouze odvolací orgán.
    Rozhodnutí
    § 24
    Senát může rozhodnout jen o skutku, který je uveden v žalobě. Rozhodnutím uzná obviněného daňového poradce vinným a uloží mu disciplinární opatření nebo jej žaloby zprostí nebo řízení přeruší či zastaví.
    § 25
    (1) Senát uzná obviněného daňového poradce vinným, jestliže bylo nepochybně prokázáno, že se stal skutek, který je předmětem disciplinární žaloby, a že se jej dopustil obviněný daňový poradce, a je-li tento skutek závažným nebo opětovným porušením povinnosti daňového poradce uložených mu zákonem.
    (2) Při stanovení a výměře disciplinárního opatření je zapotřebí přihlédnout k povaze skutku a jeho následkům, k okolnostem, za nichž byl proveden, k osobě obviněného daňového poradce a k míře jeho zavinění.
    § 26
    Senát zprostí obviněného daňového poradce disciplinární žaloby, jestliže nebylo nepochybně prokázáno, že se stal skutek, který je předmětem disciplinární žaloby, a že se jej dopustil obviněný daňový poradce, a není-li tento skutek závažným nebo opětovným porušením povinností daňového poradce uložených mu zákonem.
    § 27
    Senát řízení zastaví:
    a) z důvodů ustanovení § 14;
    b) vzal-li disciplinární žalobce disciplinární žalobu zpět do doby uvedené v § 12 odst. 2;
    c) byl-li po zahájení řízení vyškrtnut daňový poradce ze seznamu daňových poradců, pokud sám o vyškrtnutí nepožádal.
    § 28
    Senát řízení přeruší za podmínek § 15.
    § 29
    V případě, že senát zjistí, že se obviněný daňový poradce dopustil pochybení, které není disciplinárním proviněním, řízení zastaví a v odůvodnění vytkne daňovému poradci jeho pochybení.
    § 30
    (1) Po skončení porady vyhlásí ústně rozhodnutí předseda senátu; toto rozhodnutí odůvodní a podá poučení o opravném prostředku.
    (2) Rozhodnutí musí být vyhotoveno písemně. V písemném vyhotovení rozhodnutí musí být uveden výrok, odůvodnění a poučení o opravném prostředku. Bylo-li rozhodnuto o uložení pokuty musí rozhodnutí obsahovat též údaj o splatnosti a způsobu platby. Opis rozhodnutí je doručen ve lhůtě nejpozději 14 dnů ode dne vyhlášení rozhodnutí disciplinárnímu žalobci, obviněnému daňovému poradci a jeho obhájci.
    Opravné prostředky
    § 31
    (1) Proti rozhodnutí senátu lze podat opravný prostředek.
    (2) Rozhodnutí senátu, jímž bylo uloženo písemné napomenutí nebo pokuta, lze napadnout odvoláním. O odvolání rozhoduje prezidium. Odvolání může podat dozorčí komise a obviněný daňový poradce.
    (3) Odvolání nemůže podat ten, kdo se tohoto práva výslovně vzdal před senátem po vyhlášení rozhodnutí.
    (4) Odvolání má odkladný účinek.
    (5) Rozhodnutí, kterým byl obviněnému daňovému poradci pozastaven výkon daňového poradenství nebo kterým byl vyškrtnut ze seznamu, přezkoumává soud podle zvláštních předpisů.
    Odvolání
    § 32
    Odvolání do rozhodnutí senátu se podává do 15 dnů od doručení rozhodnutí k rukám předsedy senátu. Jestliže se rozhodnutí doručuje jak obviněnému daňovému poradci, tak jeho obhájci, běží lhůta k podání odvolání ode dne pozdějšího doručení.
    § 33
    Předseda senátu doručí stejnopis odvolání druhému účastníkovi a předloží spis prezídiu komory nebo soudu.
    Řízení o odvolání
    § 34
    (1) Prezidium zpravidla rozhoduje po ústním jednání.
    (2) Na lhůty pro předvolání k jednání a na průběh jednání se užijí ustanovení tohoto řádu jako při jednání před senátem obdobně.
    § 35
    Prezídium odvolací řízení zastaví v případě, že odvolatel vzal zpět své odvolání ve lhůtě do okamžiku zahájení porady po provedeném ústním jednání.
    § 36
    (1) Prezidium řízení přeruší, bylo-li proti disciplinárně obviněnému zahájeno pro týž skutek trestní řízení.
    (2) Prezidium může přerušit řízení, bylo-li proti disciplinárně obviněnému zahájeno pro týž skutek jiné řízení před jiným státním orgánem.
    (3) V případě odpadnutí překážek řízení se postupuje obdobně podle ustanovení § 15 odst. 5.
    § 37
    Prezidium rozhodnutí potvrdí,
    a) bylo-li odvolání podáno opožděně nebo osobou, která k podání odvolání není legitimována;
    b) bylo-li rozhodnutí shledáno správným.
    § 38
    (1) Prezidium zruší rozhodnutí a vrátí je senátu k novému projednání a rozhodnutí:
    a) byl-li v mezidobí vyškrtnut daňový poradce ze seznamu daňových poradců, pokud sám o vyškrtnutí nepožádal;
    b) byl-li disciplinárně obviněný v mezidobí odsouzen pravomocně pro tentýž skutek v trestním řízení;
    c) byl-li disciplinárně obviněný v mezidobí pravomocně postižen za skutek pro který bylo zahájeno řízení před disciplinární komisí v jiném než trestním řízení a postih v tomto řízení lze z hlediska účelu disciplinárního řízení považovat za dostatečně účinný;
    d) v případě, že nejsou dány dostatečné podklady pro rozhodnutí ve věci samé.
    (2) Při novém projednání a rozhodnutí je senát vázán právním názorem prezídia. Ve výjimečných případech může být věc přikázána i jinému senátu.
    § 39
    V případě, že je dostatek podkladů pro rozhodnutí ve věci samé, prezídium rozhodnutí senátu změní a samo ve věci rozhodne.
    § 40
    (1) Prezídium nemůže samo uznat obviněného daňového poradce vinným pro skutek, pro který byl senátem zproštěn; v tomto případě věc vždy vrátí k novému projednání a rozhodnutí po zrušení původního rozhodnutí.
    (2) Přísnější disciplinární opatření, než jaké uložil obviněnému daňovému poradci senát, může být disciplinárně obviněnému v odvolacím řízení uloženo jen v důsledku odvolání, které v jeho neprospěch podal disciplinární žalobce.
    § 41
    Proti rozhodnutí prezidia není možné odvolání. Rozhodnutí nabývá právní moci vyhlášením.
    Náklady řízení
    § 42
    Náklady řízení, které vznikly Komoře, nese Komora. Náklady, které v řízení vznikly obviněnému daňovému poradci, nese poradce.
    Výkon kárných opatření
    § 43
    (1) Pravomocné rozhodnutí senátu doručí předseda disciplinární komise prezidiu.
    (2) Výkon disciplinárních opatření zabezpečí prezidium.
    § 44
    Pravomocně uložené disciplinární opatření se zapíše do seznamu, který vede kancelář Komory.
    § 45
    Tento disciplinární řád nabývá účinnosti dnem 29.5.1993

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 01.06.2023Velká novela zákoníku práce (online - živé vysílání) - 1.6.2023
    • 02.06.2023Whistleblowing a interní vyšetřování - prakticky a efektivně (online - živé vysílání) - 2.6.2023
    • 06.06.2023Digitální služby (online - živé vysílání) - 6.6.2023
    • 07.06.2023Vyjednávání s prvky mediace (online - živé vysílání) - 7.6.2023
    • 09.06.2023Nové stavební právo a jeho velká věcná novela od 1. 7. 2023 (online - živé vysílání) - 9.6.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    • Novinky v IT právu a e-commerce pro rok 2023
    • Na co si dát v roce 2023 nejen z pohledu Tax Compliance pozor - Na co se budou zaměřovat finanční úřady v roce 2023?
    • Na co si dát v roce 2023 nejen z pohledu Tax Compliance pozor - Změny v oblasti zdanění od roku 2023
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Mgr. Tomáš Munzar, advokát trvale spolupracující s AK Bříza & Trubač - vítěz kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Musí zaměstnavatel vydat předpis k ochranným pracovním prostředkům?
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 8.
    • JUDr. Natálie Kuňáková, LL.M., advokátka trvale spolupracující s AK Petráš Rezek - kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Střídavá péče do každé rodiny?
    • JUDr. Jakub Sivák, Ph.D., právník, externí pedagog PF UK v Praze, státní zástupce působící na Obvodním státním zastupitelství pro Prahu 8 - kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Stavební škoda na nemovitosti: silný náhradový nárok bez možnosti liberace
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 8.
    • Nesouhlas vlastníka pozemní komunikace s připojením sousední nemovitosti nadále již nepředstavuje pro stavebníka neodstranitelnou překážku pro realizaci jeho stavebního záměru
    • Střídavá péče do každé rodiny?
    • Musí zaměstnavatel vydat předpis k ochranným pracovním prostředkům?
    • JUDr. Natálie Kuňáková, LL.M., advokátka trvale spolupracující s AK Petráš Rezek - kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Mgr. Tomáš Munzar, advokát trvale spolupracující s AK Bříza & Trubač - vítěz kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Aktuální stav novely zákoníku práce a přehled očekávaných změn
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Nová pravidla pro práci na dálku v novele zákoníku práce
    • Střídavá péče do každé rodiny?
    • Možnosti nahrazení úředního ověření podpisu elektronickým podpisem v korporátním právu
    • Do práce na kole? Aneb na co si musí dávat zaměstnavatel pozor, aby nepřišel k silničnímu lišeji.
    • Změny v pracovněprávních předpisech související s novelou zákoníku práce
    • Jak může umělá inteligence pomoci firemním právníkům a advokátním kancelářím?

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Poskytnutí informací

    Ve světle závěrů nálezu sp. zn. Pl. ÚS 25/21 není důvodu, pro který by v případě, kdy Ústav zdravotnických informací a statistiky („ÚZIS“) aplikuje konkrétní zákonný důvod...

    Právo na soudní ochranu (exkluzivně pro předplatitele)

    Zásada trestního řízení zakotvená v § 2 odst. 4 trestního řádu vyžadující, aby trestní věci byly projednávány urychleně bez zbytečných průtahů, se nemůže obracet proti těm, v...

    Předběžné opatření (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní soud považuje při rozhodování o předběžném opatření za klíčové dodržení veškerých zásad spravedlivého procesu, neboť sice dochází jen k "zatímní" úpravě poměrů,...

    Trvání vazby (exkluzivně pro předplatitele)

    Procesní pochybení soudu prvního stupně, které spočívá v tom, že neinformoval obviněného o návrhu státního zástupce na prodloužení vazby, nezaslal mu jej a neposkytl mu lhůtu k...

    Výchovné prostředí (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejlepší zájem dítěte není, a to zejména v případech vyžadujících ingerenci soudu, „jednosměrnou cestou“. Je úzce propojen s nezřídka komplikovanými rodinnými vztahy a...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.