epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Podmínky ze dne 12.1.2001 Všeobecné podmínky společnosti MobilKom, a.s.

17.5.2004 | Sbírka:  113/2004 (TV) | Částka:  5/2004ASPI

Vztahy

Nadřazené: 151/2000 Sb.
113/2004
Všeobecné podmínky
společnosti MobilKom, a. s.
Vydané v souladu s § 81 zákona č. 151/2000 Sb., v platném znění
1.
Předmět všeobecných podmínek
I. Podle těchto Všeobecných podmínek je upravován postup při uzavírání, změně smluv o poskytování telekomunikačních služeb (dále jen "služeb") mezi MobilKomem, a. s. (dále jen MobilKom) a účastníky, o poskytování služeb (dále jen "Účastnická smlouva"), na základě které MobilKom poskytuje účastníkovi základní a doplňkové telekomunikační služby v síti MobilKom, podle mezinárodně uznávaných standardů, a to na území České republiky (dále jen ČR) v oblastech pokrytí rádiovým signálem systému, v rozsahu uvedeném v ceníku základních služeb a doplňkových služeb, a to i na území jiných států, prostřednictvím jiných operátorů.
2.
Uzavření Smlouvy o poskytování služeb (dále jen "Účastnická smlouva")
I. Zájemce, který chce využít telekomunikačních služeb nabízených MobilKomem, vyplní v prodejnách MobilKomu, nebo prostřednictvím obchodního zástupce, formulář "Žádost o poskytnutí telekomunikačních služeb" (dále jen "Žádost").
II. Zájemce bude požádán o předložení dokladů a informací nezbytných k identifikaci účastníka a splnění podmínek, za nichž jsou služby, dle Ceníku služeb, poskytovány.
III. Po přijetí žádosti a po splnění podmínek, za nichž jsou služby, dle Ceníku služeb, poskytovány, potvrdí MobilKom písemně žádost do dvou pracovních dnů od jejího podání, nebo nejpozději do dne aktivace. Za potvrzení žádosti lze považovat potvrzení faxem. Potvrzená žádost se stává řádně uzavřenou Účastnickou smlouvou. Tímto okamžikem se stává zájemce účastníkem.
IV. Nebyl-li aktivován, platí, že účastník nesplnil podmínky, za nichž jsou služby poskytovány. Tato skutečnost bude účastníkovi oznámena. V případě složení zálohy bude tato zájemci vrácena do 15-ti pracovních dnů ode dne podání.
3.
Práva a povinnosti účastníka
I. Účastníkem je každá fyzická nebo právnická osoba, která splní podmínky stanovené příslušnými právními předpisy a těmito Všeobecnými podmínkami a se kterou byla na základě vyplněné žádosti uzavřena Účastnická smlouva.
a)
Práva účastníka
I. Užívat základních a doplňkových služeb příslušné sítě dle aktuální nabídky.
II. Využívat služeb obchodních zástupců a dealerů a. s. MobilKom a obracet se na ně se svými žádostmi a připomínkami.
III. Požádat o změnu smlouvy.
IV. Předkládat návrhy, připomínky a žádosti oddělení péče o zákazníky, popřípadě určenému obchodnímu zástupci.
V. Požadovat za úhradu změnu účastnického čísla.
VI. Oznamovat MobilKomu telefonicky, rádiově i prostřednictvím informační služby závady a reklamace.
VII. V souladu s podmínkami Ceníku služeb požádat o podrobný rozpis odchozích hovorů uskutečněných prostřednictvím účastnického čísla, podrobný rozpis bude obsahovat i příchozí hovory při roamingu.
b)
Povinnosti účastníka
I. Užívat služeb způsobem, který je v souladu s Všeobecnými podmínkami, Účastnickou smlouvou, písemnými návody a pokyny.
Dodržovat zákonná ustanovení o provozu sítě pod sankcemi dle platného sazebního kontrolních orgánů Ministerstva dopravy a spojů.
Užívat služeb pouze prostřednictvím takových přístrojů nebo přídavných zařízení, jejichž užívání bylo schváleno v ČR.
II. Po celou dobu účinnosti smlouvy oznamovat oddělení služeb následující skutečnosti:
a) ztrátu nebo krádež koncových zařízení, a to ihned po zjištění,
b) závadu provozu sítě nebo koncových zařízení.
III. V případě přenechání radiostanice třetí osobě ji seznámí se Všeobecnými podmínkami a jinými důležitými informacemi o službách, vydaných a. s. MobilKom.
IV. Řádně platit za poskytované služby v souladu s aktuálním ceníkem.
V. Poskytovat na žádost doklady potvrzující důvěryhodnost a solventnost účastníka.
VI. Změny všech identifikačních údajů neprodleně sdělit provozovateli MobilKom.
4.
Práva a povinnosti společnosti MobilKom, a. s.
a)
Povinnosti společnosti
I. Udržovat sítě MobilKom v dobrém technickém a provozním stavu a v obvyklé kvalitě v souladu s normami protokolů Motorola.
II. Umožnit komunikaci radiostanic účastníka prostřednictvím komunikačního systému po dobu trvání Účastnické smlouvy v rozsahu vymezeném technickými možnostmi komunikačního systému.
III. MobilKom, a. s., musí zajistit náležitou ochranu informací o účastníkovi před neoprávněným užitím.
IV. MobilKom zpřístupní účastnická čísla účastníka ostatním účastníkům sítí nebo třetím osobám, a dále je MobilKom oprávněn zveřejnit seznam účastníků s uvedením jejich jmen, příjmení, adres a účastnických čísel, popř. i obchodních jmen, sídel či míst podnikání. Toto neplatí pro účastníky, kteří se zveřejněním nesouhlasí a nebo užívají službu, která zveřejnění jejich účastnických čísel nedovoluje. MobilKom poskytne výše uvedená data o účastníkovi osobám oprávněným podle zvláštního předpisu.
V. Zajistit úvodní zaškolení obsluhy koncových zařízení (na účet a. s. MobilKom) a případné doškolování (na účet účastníka).
VI. Provádět běžné opravy koncových zařízení v řádném termínu, a to nejpozději do 15-ti pracovních dnů.
VII. Všem zájemcům umožnit v prodejnách MobilKomu seznámení se Všeobecnými podmínkami, Reklamačním řádem a aktuálním ceníkem služeb.
VIII. Bude-li to technicky možné, zablokovat na žádost účastníka na jeho náklady přístup ke službě, jejíž obsah může ohrozit mravní výchovu mládeže.
IX. Odstraňovat závady v síti MobilKom co nejdříve, bude-li to technicky možné, nejpozději do šesti pracovních dnů.
b)
Práva společnosti
I. Omezit na dobu nezbytně nutnou poskytování služeb z důvodu důležitého veřejného zájmu na základě rozhodnutí příslušných správních orgánů ČR nebo z důvodu provádění technické údržby či opravy sítě a. s. MobilKom, přičemž společnost neodpovídá za zhoršení kvality přenosu fyzikálními vlivy.
II. Na základě Účastnické smlouvy je MobilKom oprávněn zamezit účastníkovi aktivní přístup ke službě, pokud je účastník 2 v prodlení s úhradou částky ve výši ceny poskytnutých služeb a bylo mu prokazatelně dodáno upozornění s uvedeným náhradního termínu plnění.
Při opakovaném neplnění smluvních podmínek má MobilKom právo ukončit poskytování služby účastníkovi.
III. Požadovat platby (popř. i zálohy či výjimečné zálohy) od účastníka na základě platného Ceníku služeb.
IV. Podklady dodané účastníkem a ostatní identifikační údaje náležitě prověřit.
V. Může všechny informace o účastnících, nutné pro jejich evidenci v systému společnosti MobilKom, užívat k účelům své činnosti v souladu s ustanoveními právního řádu ČR, které tuto otázku upravují. MobilKom je oprávněn poskytnout provozovatelům, s nimiž uzavřel dohody o roamingu, účastnická čísla v síti MobilKomu a jim odpovídající doplňkové služby.
Odmítnout žádost, neplní-li či neplnil-li zájemce své závazky vůči společnosti MobilKom.
5.
Ceny služeb
I. Ceník služeb je k dispozici v sídle společnosti a u obchodních zástupců.
II. Aktuální ceník obsahuje ceny všech služeb poskytovaných a. s. MobilKom.
III. Všechny ceny služeb podle Ceníku se považují za ceny dohodnuté. Změna ceny služeb je upravena v článku 8 Všeobecných podmínek.
IV. MobilKom je oprávněn jednostranně sjednané ceny upravit, dojde-li ke změně cenových předpisů, meziročnímu nárůstu spotřebitelských cen o více než 5 %, nebo ke změnám cen zdrojů a výši nákladů na provoz komunikačního systému. Případné změny musí být písemně oznámeny minimálně s 30denním předstihem.
DPH bude účtováno podle platných předpisů.
6.
Platby
I. MobilKom vyúčtuje účastníkovi po podání žádosti jednorázově za každou radiostanici aktivační poplatek, vinkulaci účastnických poplatků a zálohu na účastnický poplatek na základě faktury se sedmidenní splatností, vystavené po uzavření Účastnické smlouvy a podle aktuálního ceníku služeb. Zároveň účastník stvrdí svým podpisem, že byl seznámen s cenou služeb (viz Ceník služeb) a že s ní souhlasí.
II. MobilKom účastníkovi vystaví vždy bezplatně a zašle běžnou poštou, pokud není dohodnut jiný způsob doručení, po skončení zúčtovacího období souhrnné vyúčtování (fakturu) se čtrnáctidenní splatností, které má náležitosti daňového dokladu, sloužící k úhradě účastnického poplatku a hovorného dle vypočtené specifikace (viz Ceník služeb).
Obvyklá délka zúčtovacího období je 30, resp. 31 dnů a jeho začátek a konec je vyznačen na příslušném vyúčtování.
III. MobilKom poskytuje vyúčtování za poskytnuté služby (fakturu) v rozsahu stanoveném zákonem a opatřením Českého telekomunikačního úřadu.
IV. Účastník uhradí fakturu nejpozději do 14-ti dnů od vystavení účtu.
V. Závazek účastníka zaplatit vyúčtovanou částku zaniká ke dni odpočtu platby z účtu účastníka na účet a. s. MobilKom. Tento způsob splnění závazku neplatí pro opožděné platby, kde tento závazek zaniká připsáním vyúčtované částky na účet a. s. MobilKom.
VI. V případě porušení smluvní povinnosti účastníka zaplatit řádně a ve stanoveném termínu cenu poskytovaných služeb, je MobilKom oprávněn požadovat ode dne prodlení do dne úhrady úrok z prodlení podle platných předpisů - pohledávky a. s. MobilKom může účastník kompenzovat pouze svými nespornými, MobilKomem uznanými protipohledávkami.
VII. Případné přeplatky po započtení pohledávek MobilKom vrátí účastníkovi tento do konce dvou měsíců po vzniku přeplatku.
Ocitne-li se účastník v prodlení s placením vyúčtované ceny poskytnutých služeb, je MobilKom oprávněn zaslat účastníkovi upomínku o zaplacení dlužné částky s uvedením náhradního termínu plnění. Účastník se zavazuje zaplatit cenu upomínky uvedenou v aktuálním Ceníku služeb a veškeré náklady spojené s případným vymáháním pohledávky MobilKomu za účastníkem.
Účastník se zavazuje zaplatit na žádost a. s. MobilKom zálohu na základě aktuálního Ceníku služeb.
7.
Žádost o změnu cenu služeb za užívání komunikačního systému
I. Účastník může podat písemně žádost o změnu ceny služeb za užívání komunikačního systému, přičemž musí jeho žádost obsahovat následující údaje (kromě základních identifikačních údajů(.
a) popis změny navrhované účastníkem (zavedení, změna nebo zrušení určité služby),
b) datum a čitelný podpis účastníka.
II. Žádost musí být účastníkem podána alespoň 30 dnů před požadovanou změnou.
Žádost o změnu musí být společností MobilKom písemně potvrzena či odmítnuta do 2 pracovních dnů od jejího přijetí.
Za potvrzení žádosti lze považovat potvrzení faxem.
III. Žádost o změnu se okamžikem potvrzení stává změnou Smlouvy, přičemž potvrzení má účinky provedení požadované změny.
IV. Nedošlo-li k potvrzení, má se za to, že žádost byla odmítnuta. V tomto případě lze předpokládat, že účastník nesplnil podmínky, za nichž jsou služby poskytovány.
V. Formuláře žádosti o změnu jsou k dispozici v prodejnách MobilKomu, nebo na reklamačním oddělení společnosti.
8.
Užívání sítí jiných operátorů
I. Účastník je oprávněn v rámci nabídky služeb užívat sítě jiných operátorů (dále jen "roaming"), a to dle aktuální nabídky MobilKomu.
II. Za roaming v síti jiných operátorů se účastník zavazuje platit MobilKomu poplatky dle Ceníku služeb.
III. MobilKom je oprávněn v odůvodněných případech, zejména je-li účastník v prodlení se zaplacením dlužných částek, nebo porušil-li účastník Všeobecné podmínky, omezit nebo neumožnit účastníkovi roaming v sítích jiných operátorů.
9.
Reklamace
I. Reklamace je právní úkon, při kterém jsou uplatňovány nároky účastníků vyplývající z právní odpovědnosti společnosti MobilKom za vady vzniklé při poskytování telekomunikačních služeb v síti a. s. MobilKom.
II. Reklamace může směřovat proti rozsudku poskytované služby, její ceně a kvalitě.
III. Právo na uplatnění reklamace mají účastník a kupující.
IV. Reklamaci, nebo námitku proti výši účtu, je účastník povinen podat písemně u reklamačního pracoviště (na adrese uvedené ve faktuře) nejpozději však do dvou měsíců od doručení příslušného vyúčtování, jinak právo zanikne. Podání reklamace nezbavuje účastníka povinnosti uhradit účet do dne splatnosti.
V. Kontaktní místo: MobilKom, a. s., Průběžná 74a, 100 00 Praha 10.
VI. Lhůty pro uplatnění reklamace:
a) Uplatnění nároku vyplývajícího z Účastnické smlouvy
- reklamace proti výši účtu se uplatňuje do dne splatnosti uvedeného ve faktuře za službu
b) Uplatnění nároku vyplývajícího z jiné smlouvy
- reklamace se uplatňuje ve lhůtě uvedené v této smlouvě
c) Uplatnění jiných závad
- reklamace musí být podána bez prodlení
d) Uplatnění nároku z vadného výroku - reklamace se uplatňuje nejpozději v poslední den záruční lhůty.
Prokáže-li účastník hodnověrně, že lhůtu promeškal ze závažných důvodů a uplatní-li zmeškanou reklamaci do 5-ti dnů po odpadnutí těchto důvodů, může MobilKom zmeškání lhůty prominout. K prominutí však nemůže dojít, uplynulo-li více než 6 měsíců ode dne zmeškání lhůty či byla-li zmeškána zákonná nebo dohodnutá záruční lhůta.
VII. Reklamace budou vyřizovány ve lhůtách odpovídajících složitosti a technické či administrativní náročnosti uplatněné reklamace - tj.
a) jednoduché případy reklamací nevyžadující technické šetření - do 15-ti kalendářních dnů,
b) složitější případy reklamací vyžadující technické šetření - do 30-ti kalendářních dnů,
c) složitější případy reklamací, které je nutno řešit ve spolupráci se zahraničními operátory, do 60-ti kalendářních dnů.
VIII. Účastník má právo na vrácení přeplatku nebo na vrácení zaplacených cen služeb na základě kladně vyřízené reklamace.
IX. Pokud nebyla úhrada ceny služeb provedena, MobilKom stornuje původní vyúčtování a vydá vyúčtování opravené na základě reklamace.
X. V případě nespokojenosti účastníka s vyřízením reklamace, může se tento obrátit na místně příslušný orgán státní správy telekomunikací, tj. u místně příslušného odboru pro oblast Českého telekomunikačního úřadu.
10.
Platnost a účinnost účastnické smlouvy
I. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti potvrzením přijetí žádosti o poskytnutí radiotelefonních služeb. Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to ode dne podpisu obou smluvních stran do konce kalendářního roku, v němž je smlouva uzavřena. Pokud není dohodnuto jinak, tato smlouva se automaticky prodlužuje vždy na období 12-ti měsíců, počínaje dnem ukončení předchozího termínu této smlouvy, pokud není kteroukoli stranou vypovězena nejpozději do 30.11. běžného roku.
II. Účastník může písemně odstoupit od smlouvy v následujících případech:
a) V případě hrubého a opakovaného porušení smluvních podmínek a. s. MobilKom. Tato lhůta je jednoměsíční a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení.
b) Smlouvu lze dále vypovědět z jakéhokoli důvodu nebo i bez jeho uvedení, a to vždy před automatickým prodloužením smlouvy na dalších 12 měsíců (nejpozději do 30.11. běžného roku), pokud není dohodnuto jinak.
III. Výpovědí smlouvy však není dotčena povinnost účastníka uhradit MobilKomu veškeré dlužné částky.
IV. MobilKom může v případě prodlení s platbou služeb delším než 10 dní a po prokazatelně doručené výzvě účastníkovi s udáním náhradního termínu plnění, zamezit účastníkovi aktivní přístup ke službě, a to bez možnosti náhrady. V tomto případě bude složená záloha započtena s dlužnými částkami.
V. Další způsoby zániku smlouvy:
a) zásahem vyšší moci, jež zamezí možnost plnění. Pro tento případ se MobilKom zavazuje být nápomocen při zajištění náhradního spojení,
b) zánikem jednoho z účastníků bez právního nástupce.
11.
Odpovědnost za škodu a náhradu škody
I. MobilKom odpovídá za škody jen, pokud vznikly v důsledku porušení právních povinností, které nejsou uvedeny ve všeobecných podmínkách, pouze pokud k takovému porušení došlo nedbalostí zaměstnanců nebo obchodních zástupců společnosti MobilKom.
II. MobilKom neodpovídá za:
a) škodu, která vznikne jako důsledek překročení kapacity sítě, poruchy nebo závady, v důsledku opravy nebo údržby sítě nebo její součásti,
b) ušlý zisk.
III. Náhrada škody bude poskytnuta bezplatným poskytnutím služeb sítě, nejvýše však ve výši 50 000,- Kč. Pouze v případě, že by náhrada škody měla být poskytnuta po skončení platnosti smlouvy, bude vyplacena náhrada v penězích.
IV. Účastník je odpovědný za škodu, která vznikne v důsledku:
a) použití radiostanice nebo přídavného zařízení, které ruší sítě, ačkoli na to byl účastník předtím upozorněn,
b) v důsledku neoprávněného zásahu do radiostanice,
c) použitím radiostanice neschválené pro provoz v ČR,
d) v důsledku zneužití radiostanice.
V. Účastník se zavazuje uhradit cenu služeb poskytnutých osobě zneužívající radiostanici za dobu trvání tohoto zneužití, a to až do doby, kdy bude doručeno účastníkovo písemné oznámení o zneužití radiostanice.
12.
Změna Všeobecných podmínek a jejich platnost
I. MobilKom je oprávněn měnit a doplňovat Všeobecné podmínky. O této skutečnosti musí být písemně vyrozuměn účastník, a to v minimálně 3 měsíčním předstihu.
II. V případě změny právních předpisů, které se dotýkají těchto Všeobecných podmínek, má MobilKom povinnost změnit tyto podmínky do jednoho měsíce ode dne nabytí účinnosti změny.
III. Případné změny sjednaných cen upravuje článek 5 Všeobecných podmínek.
IV. Všeobecné podmínky mají platnost po celou dobu trvání smluvního vztahu mezi účastníkem a akciovou společností MobilKom a přetrvávají až do úplného vyřízení všech nároků ze smluvního vztahu vyplývajících.
13.
Použitelné právo a soudní příslušnost
I. Všeobecné podmínky a Účastnická smlouva se řídí právním řádem ČR.
II. Příslušnost soudu je dána základě zákona č. 99/1963 Sb. (občanský soudní řád), ve znění pozdějších předpisů.
III. Právní vztahy vzniklé Účastnickou smlouvou se řídí zákonem č. 513/1991 Sb. (obchodní zákoník), ve znění pozdějších předpisů.
14.
Společná a závěrečná ustanovení
I. Veškeré změny a dodatky musí být sjednány pouze písemnou formou.
II. České znění těchto Všeobecných podmínek je závazné.
III. Schválené změny a dodatky budou součástí nových Všeobecných podmínek, které ruší ode dne vydání platnost předešlých. Nedílnou součástí Účastnické smlouvy jsou tyto Všeobecné podmínky a Ceník služeb.
Do platných Všeobecných podmínek lze na požádání nahlížet u obchodních zástupců a v sídle společnosti a. s. MobilKom a na požádání lze poskytnout účastníkovi stejnopis.
IV. Součástí Účastnické smlouvy je i podpis účastníka mj. stvrzující, že byl seznámen se Všeobecnými podmínkami.
V. V případě, že by se Žádost, Všeobecné podmínky a Ceník služeb dostaly do vzájemného rozporu, platí následující pořadí:
a) Všeobecné podmínky,
b) Ceník služeb,
c) Žádost.
VI. Tyto Všeobecné podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 12.1.2001.
George J. Grubr
Předseda představenstva

Novinky v eshopu

Online konference

  • 29.01.2021Aktuality ve veřejných zakázkách – co nás čeká v 2021 (online - živé vysílání) - 29.1.2021
  • 05.02.2021Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 5.2.2021
  • 12.02.2021Nový zákon o znalcích a využívání znalců v soudní praxi (online - živé vysílání) - 12.2.2021
  • 17.02.2021Tax Compliance 2021 (online - živé vysílání) - 17.2.2021

Online kurzy

  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (září 2020)
  • Aktuality v oblasti ochrany osobních údajů
  • GDPR v životě každé obchodní korporace
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • EPRAVO.CZ Magazine 2020
  • Veřejné zakázky 2020
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Zákaz smluvní pokuty v rezervační smlouvě
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu
  • Náklady řízení
  • Vzájemný vztah insolvenčního a exekučního řízení
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Zákaz smluvní pokuty v rezervační smlouvě
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Možné alternativy úpravy styku nezletilého s rodičem při svěření nezletilého do péče druhého rodiče
  • Novinky v odpovědnosti statutárních orgánů obchodních korporací
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO
  • Elektronický příjezdový formulář jako podmínka vstupu do ČR z rizikových zemí
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Nájem bytu

O vyúčtování úhrad za plnění poskytovaná s užíváním bytů lze hovořit a vyúčtování může přivodit splatnost nedoplatku plynoucího z tohoto vyúčtování jen tehdy, obsahuje-li...

Majetková podstata

Insolvenční zákon výslovně upravuje, jaké pohledávky a v jakém pořadí jsou v insolvenčním řízení uspokojovány, stejně jako způsoby jejich uplatnění. Výslovně v § 165 odst. 2...

Zpeněžování (exkluzivně pro předplatitele)

Žádné ustanovení insolvenčního zákona nebrání tomu, aby tam, kde je zvoleným způsobem oddlužení plnění splátkového kalendáře po dobu (nejdéle) 5 let, byl před vydáním...

Odměna advokáta

Podle § 71 odst. 2 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, zůstávají pravomocná rozhodnutí vydaná na základě právního předpisu, který byl zrušen (s výjimkou rozsudku vydaného v...

Přípustnost dovolání (exkluzivně pro předplatitele)

Je-li předmětem řízení o odpůrčí žalobě insolvenčního správce požadavek na určení neúčinnosti plateb (uskutečněných bankovními převody) a (současně) požadavek na vydání...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

Nejčtenější články

Souběh podání výpovědi a okamžitého zrušení pracovního poměru

Při výkonu závislé práce se zaměstnanec může dopustit různých prohřešků proti pracovnímu právu s různým stupněm intenzity provinění. Zákoník práce rozlišuje mezi soustavným...

PRÁVNICKÁ FIRMA ROKU 2020 - VÝSLEDKOVÁ LISTINA

Společnost EPRAVO.CZ vyhlásila výsledky již 13. ročníku firemního žebříčku Právnická firma roku. Záštitu nad letošním ročníkem převzalo, stejně jako v minulých letech...

Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí a změna zákona o daních z příjmů

Dne 26. září 2020 nabyl účinnosti zákon č. 386/2020 Sb., jímž se zrušuje zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, a jenž mění další...

Fotografování na veřejně přístupných místech povoleno?

Fotografujete na veřejně přístupných místech nebo na veřejném prostranství? A je v tom vlastně rozdíl? V praxi se stále častěji setkáváme s dotazy týkajícími se problematiky...

Zajímavý posun soudní judikatury ve věci přezkoumávání rozhodčích nálezů jako exekučních titulů

Ústavní soud ve svém nálezu pod sp. zn. II.ÚS 3194/18 ze dne 1. 4. 2019 shrnul svoji dosavadní rozhodovací praxi a vyjádřil se k možnosti soudního přezkumu exekučních titulů v...

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů