--------------------------------------------------------------- ------------- ----------- Otázka ANO NE Poznámka --------------------------------------------------------------- ------------- ----------- 1. Má útvar, za který jste odpovědný/á vypracované a) funkční organizační schéma s přesným popisem jednotlivých činností a pracovních pozic b) metodický list c) schéma oběhu dokumentů 2. Pokud je odpověď na otázku č.1 ano: Odpovídají tyto dokumenty reálné situaci v útvaru, za který jste odpovědný/á? a) funkční schéma b) metodický list c) schéma oběhu dokumentů 3. Jsou tyto dokumenty běžně dostupné zaměstnancům? a) funkční schéma b) metodický list c) schéma oběhu dokumentů 4. Jsou zaměstnanci seznámeni s těmito dokumenty? 5. Jsou v útvaru, za který jste odpovědný/á jasně definovány úkoly? 6. Pokud je odpověď na otázku č. 5 ano: Jsou ty úkoly formálně vyjádřeny v oficiálních dokumentech útvaru? 7. Pokud je odpověď na otázku č. 5 ne: Z jakého důvodu nejsou úkoly definovány? 8. Jsou v útvaru, za které jste odpovědný/á jasně vymezeny pravomoci a odpovědnosti? 9. Pokud je odpověď na otázku č. 8 ano: Jsou zaneseny v oficiálních dokumentech útvaru? 10. Pokud je odpověď na otázku č. 8 ano: Jsou s nimi zaměstnanci seznámeni? 11. Existuje v útvaru za které jste odpovědný/á dokumentace (příručky, manuály), ve kterých jsou podrobně popsány postupy řetězcového zpracování činností? 12. Jsou v útvaru, za který jste odpovědný/á nastaveny kontrolní mechanismy, které umožňují, že všechny činnosti vykonávané v útvaru podléhají kontrole? 12. Existuje systém ověřování informací z několika zdrojů? 14. Existuje vzájemná kontrola mezi pracovníky ? (např. metoda čtyř očí, kontrola navazujících postupů, atd.) 15. Je v útvaru, za který jste odpovědný/á prováděna řídící kontrola u činností, které vykonávají podřízení pracovníci? 16. Pokud otázka č. 15 ano: Je tato kontrola prováděna: a) u všech činností b) jen u vybraných činností V případě, že je vykonávána jen u vybraných činností,: Z jakého důvodu? 17. Pokud otázka č. 15 ano: Jak často je tato kontrola prováděna? a) týdně b) měsíčně c) čtvrtletně d) jiná odpověď, uveďte jak často 18. Pokud otázka č. 15 ne: Proč tato kontrola není prováděna? 19. Jsou v útvaru, za který jste odpovědný/á jasně stanoveny postupy řídící kontroly? 20. Jsou tyto postupy a metody popsány a jsou k dispozici vedoucím zaměstnancům? 21. Jsou v útvaru, za které jste odpovědný/á zavedeny kontrolní mechanismy, které odhalují každé přerušení řetězce zpracování jednotlivých operací (činností)? 22. Jak často dochází v útvaru, za který jste odpovědný/á k organizačním změnám a) několikrát do roka b) jednou za rok c) jednou za 2-3 roky d) jednou za pět let e) jiná odpověď, uveďte jak často 23. Jak často dochází v útvaru, za který jste odpovědný/á k personálním změnám a) velmi často b) často c) zřídka 24. V případě, že dochází k častým personálním změnám, je vypracován systém zapracování nových zaměstnanců? 25. Informace v útvaru, za které jste odpovědný/á jsou a) ověřitelné b) jasné/jednoznačné c) archivovány d) dostupné 26. V útvaru, za který jste odpovědný/á je pravidelně prováděna analýza rizik? 27. V případě, že ano: Analýza rizik je prováděna a) osobně vedoucím zaměstnancem b) k tomuto účelu je speciálně pověřený tým/zaměstnanec --------------------------------------------------------------- ------------- ----------- Poznámka: V případě, že na některé otázky odpovíte NE nebo odpovíte JEN ČÁSTEČNĚ, je potřeba otázku dodatečně analyzovat a vyvodit z ní závěry. Např. zavést efektivní systém řídící kontroly, zpracovat potřebné dokumenty, formalizovat procesy atd.
-------------------------------------------------------------------------- ----------------------- Vykonávané Výkon činnosti - Vztah k právním Vazba na ostatní Používané počítačové činnosti procento z normám útvary (v rámci MF, aplikace využití pracovní ostatní) Vlastní/Celostátní doby -------------------------------------------------------------------------- ----------------------- 100 2 osoby, 80% Zákony Vazba na Vlastní: Koncepce prac. doby č. 563/1991 Sb. Odbor XY: Speciální počítačový dlouhodobéh 63 hod.- týdně č. 218/2000 Sb. Oddělení XY.1 - program (název) o vývoje 252 hod. - č. 250/2000 Sb. Metodiky účetnictví Celostátní: účetnictví měsíčně č. 219/2000 Sb. podnikatelů například: č. 320/2001 Sb. XY.2 - metodiky EDIS č. 40/2004 Sb. účetnictví finančních ISPROFIN Směrnice Komory institucí ASPI auditorů - XY.3 - Metodiky auditorské účetnictví veřejného směrnice sektoru - především Úřad vlády spolupráce s tímto oddělením Orgán veřejné správy: Odbor A Odbor B Odbor C Vně orgánu veřejné správy: například Parlament ČR Úřad vlády Komora auditorů Vybrané ekonomické odbory ministerstev především z oblastí, kde existují výjimky MV, MZd., MZ 200 1 osoba, 100% Zákon Vazba na Celostátní: Tvorba pracovní doby č. 563/1991 Sb. Odbor XX : například právních 40 hod. - týdně Vyhlášky XX.3 EDIS předpisů v 160 hod. - č. 477/2003 Sb. Orgán veřejné správy: ISPROFIN oblasti měsíčně č. 16/2001 Sb. a Odbor A ASPI účetnictví provázanost na Odbor B zákon č. 218/2000 Odbor C Sb. a č. 250/2000 Vně orgánu veřejné Sb. správy: například Parlament ČR Úřad vlády Komora auditorů Vybrané ekonomické odbory ministerstev především z oblastí, kde existují výjimky MV, MZd., MZ 300 1 osoba, 30% Evropské směrnice z Vazba na Vlastní: Harmonizace 12 hod. - týdně oblasti účetnictví Odbor XX : například právních 48 hod. - č.XY XX.2 Speciální počítačový předpisů s měsíčně INTOSAI XX.3 program (název) právem ES Mezinárodní Uvnitř orgánu veřejné VIOLA standardy správy: Celostátní: účetnictví Odbor X6 například Odbor X5 EDIS Odbor X8 ISPROFIN Odbor X9 ASPI Vně orgánu veřejné správy například Úřad vlády Komora auditorů Vybrané ekonomické odbory ministerstev především z oblastí, kde existují výjimky MV, MZd., MZ 400 2 osoby, 10% Zákony Vazba na Vlastní: Stanovení 8 hod. - týdně č. 563/1991 Sb. Odbor XX: Speciální počítačový směrné 32 hod. - č. 320/2001 Sb. Oddělení XX1 program (název) účtové měsíčně Vyhlášky Oddělení XX2 Celostátní: osnovy č. 477/2003 Sb. Oddělení XX3 - například č. 16/2001 Sb. Uvnitř orgánu veřejné EDIS č. 416/2004 Sb. správy: ISPROFIN Odbor A ASPI Odbor B Odbor C Odbor D Vně orgánu veřejné správy Například Parlament ČR Úřad vlády Komora auditorů Vybrané ekonom. odbory ministerstev především z oblastí, kde existují výjimky MV, MZd., MZe 500 2 osoby, 5% České účetní Vazba na Celostátní: Rozšíření 4 hod. - týdně standardy Odbor XX: ASPI českých 16 hod. - Oddělení XX1 účetních měsíčně Oddělení XX2 standardů Oddělení XX3 Uvnitř orgánu veřejné správy: Odbor A Odbor B Odbor C Odbor D Odbor E 600 1 osoba, 10% Změna zákona č. Uvnitř orgánu veřejné Projednávání 4 hod. - týdně 563/1991 Sb. správy: a 16 hod. - měsíčně Zákon č.218/2000 Sb. Vytypované odbory k schvalování Zákon č. 250/2000 Sb. připomínkovému řízení nových Nařízení vlády XY k Odbor D právních postupům v oblasti Odbor H předpisů v nových právních Odbor Z oblasti předpisů účetnictví 700 1 osoba, 30% České účetní Uvnitř orgánu veřejné Celostátní: Vedení 12 hod. - standardy správy: ASPI registru týdně Auditorské Odbor XX českých 48 hod. - směrnice účetních měsíčně standardů 800 6 osob, 25% Směrnice orgánu Uvnitř orgánu veřejné Vlastní : Vyřízení 49 hodin - veřejné správy č. správy: Intranet dotazů a týdně XY Všechny odbory s Celostátní: interpelací 294 hod. - Směrnice orgánu ohledem na ASPI v oblasti měsíčně veřejné správy - problematiku účetnictví oběh dokumentů, a FKSP písemnosti (doplnit č. směrnic) Celkem hodin 192 hod. - týdně 866 hod. - měsíčně Analýza týdenní pracovní doby: Týdenní pracovní doba ………………………………… 40 hodin Týdenní pracovní doba 6 pracovníků ………………….240 hodin Využití týdenní pracovní doby 6 pracovníků ………….192 hodin (na 80%) Rezerva na ostatní práce v rámci útvaru ……………….48 hodin (20 %)
----------------------------------------------------------------------------- ----------------------- Aktivita Periodicita Doba Doba Odpovědné Informatické Forma výstupu úkolu trvání ukončení osoby aplikace úkolu úkolu (databáze) (týdny) 100 Roční N+ 48 N + 48 ŘO Koncepce nebo dle (80 % využití dlouhodobého požadavku pracovní doby) vývoje vlády N- počátek úkolu účetnictví x- doba trvání úkolu Dílčí úkoly: 100.1 2 týdny N+2 referent INTERNET - ASPI Vlastní podklady prostudování EDIS stávajících ISPROFIN materiálů 100.2 2 týdny N+ 4 referent INTERNET -ASPI Vlastní podklady porovnání s Mezinárodní evropskými účetní standardy standardy - knihovna MF 100.3 2 týdny N+ 6 referent INTERNET -ASPI Vlastní podklady porovnání s České účetní českými standardy - účetními knihovna MF standardy 100.4 2 týdny N + 8 referent INTERNET -ASPI Vlastní podklady porovnání s České účetní auditorskými standardy - směrnicemi knihovna MF 100.5 6 týdnů N + 14 referent MS office Písemná informace pro VO vyhodnocení a ŘO stávajících materiálů s ohledem na body 100. 2- 100.4 100.6 8 týdnů N + 22 VO, ŘO Písemný návrh koncepce vypracování návrhu koncepce 100.7 3 dny N +22 Referent, VO Rozeslání k připomínkám, projednání návrhu konzultace koncepce v rámci odboru 100.8 1 týden N + 23 Referent, VO Písemný materiál zapracování připomínek v rámci odboru 100.9 1 den N + 24 Referent, VO Vypracování interního předání k sdělení připomínkám v rámci MF 100.10 2 týdny N + 26 Referent, VO Písemný materiál zapracování připomínek 100.11 1 den N + 26 Referent, VO Vypracování Interního předání k vnějšímu sdělení připomínkovému řízení (vně MF) 100.12 2 týdny N + 28 Referent, VO Písemný materiál zapracování připomínek z vnějšího připomínkového řízení 100.13 předání 1 den N + 29 Referent, VO Referátník k podpisu ŘO 100.14 1 týden N + 30 ŘO, NM Písemné zdůvodnění Předání poradě vedení MF návrhu, návrh opatření pro poradu vedení 100.15 6 týdnů N + 36 NM INTERNET - ASPI, EDIS Zpracování změny zákona ISPROFIN Komora auditorů - auditní postupy- knihovna MF České účetní standardy - knihovna MF Mezinárodní účetní standardy - knihovna Odborná literatura, časopis účetnictví knihovna MF 100.16 1 týden N + 37 Kancelář ministra Průvodní dopis Předání úřadu vlády 100.17 1 týden N + 37 Legislativní rada vláda Průvodní dopis s Předání k společně s MF oznámením o projednání odsouhlasení na Úřadu vlády a parlamentu doručení Parlamentu 100.18 2 týdny N + 39 Přednesení X Podpisy pod zákon Podepsání návrhu p. (ministr, předseda zákona ministrem v parlamentu, president) ministrem Parlamentu financí Celkem Měsíčně-210 hodin N+39 odpracovaná ročně- 2500 hodin doba (měsíční) -------------------------------------------------------------------------- -----------------------
------------------------------------------------------ -------------------------------------------------- Aktivita Odbor A Odbory MF Zpětná vazba Poznámky ------------------------------------------------------ -------------------------------------------------- Předání k Oddělení Průvodní dopis ŘO A Předání připomínek k datu Akceptace i připomínek připomínká A1, A2, A3 (písemná, e-mailová stanoveném v průvodním zaslaných do dvou dnů m v rámci - průvodní dopis forma) s přesným dopise. po stanoveném termínu MF VO A4 datem uvedení zaslání Vypořádání připomínek na připomínek předepsaném formuláři a Odbor B - Státní zapracování do změny rozpočet zákona Odbor C - Financování územních rozpočtů Odbor D - CHJ Odbor E - majetkoprávní Odbor F - Finanční Odbor G - legislativní a další odbory dle rozhodnutí ŘO A ------------------------------------------------------ --------------------------------------------------
------------------------------------------------------ ------------------------------------------ Dotaz Odpověď Zpracoval Poznámka ano/ne dne ------------------------------------------------------ ------------------------------------------ Má organizace ve které jste zaměstnaný/á vypracovaný organizační řád? Jsou v organizačním řádu rozděleny pravomoci a odpovědnosti na jednotlivé útvary? Byli zaměstnanci seznámeni s přidělenou pravomocí a odpovědností (pracovními náplněmi)? Jsou vypracovány interní předpisy k oběhu účetních dokladů? Obsahuje oběh účetních dokladů stanovení odpovědností a pravomocí, včetně vzoru dokladů? Existují oblasti, které nejsou zachyceny v oběhu účetních dokladů? Jsou součástí interního předpisu podpisové vzory? Je nastavena řídící kontrola dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (dále jen zákon o finanční kontrole) v interním předpisu oběhu účetních dokladů (tj. příkazce, správce rozpočtu, hlavní účetní)? Jsou dodržovány požadavky na srozumitelnost (jazyková srozumitelnost, jednoznačné určení obsahu účetního záznamu) a na trvalost účetních záznamů (zpracování a úschova účetních záznamů)? (§ 8 zákona o účetnictví) Jsou opravy účetních záznamů prováděny tak, aby bylo možné určit osobu odpovědnou za každou opravu, okamžik provedení opravy a obsah opravovaného účetního záznamu před a po opravě? (§ 35 zákona o účetnictví) Byla vůči útvaru v minulosti uplatněna sankce? (§ 37 zákona o účetnictví) Je stanovena povinnost úschovy a uschovací lhůty jednotlivých účetních záznamů? Je při tvorbě vnitřních předpisů zajištěn soulad s obecně závaznými právními předpisy i s normami stejného a vyššího stupně ? Zajišťují vydané vnitřní předpisy jednotný metodický postup při provádění finančních a majetkových operací a sledování skutečností? Průkazný účetní záznam má písemnou nebo technickou formu ? (§ 33a a § 34 zákona o účetnictví) Je provedena aktualizace vnitřních předpisů, včetně oprávnění, povinnosti a odpovědnosti osob vztahující se k připojování podpisového (identifikačního) záznamu? (§ 33a odst. 9 zákona o účetnictví ve vazbě na vyhlášku č. 505/2002 Sb., v platném znění) ------------------------------------------------------ ------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------- Název rizika Pravděpodobnost Dopad Celkové vyhodnocení výskytu rizika rizika rizika sl. 1 sl. 2 sl. 3 = sl. 1 x sl. 2 ----------------------------------------------------------------------------- Porušení zákonů 1 3 3 Porušení interních 2 3 6 předpisů Nedostatečná ochrana 1 2 2 dat Rizika spojená s 3 2 6 rozdělením pravomocí a odpovědností Selhání lidského 1 1 1 faktoru Celkové riziko ze stanoveného nejvyššího 18 rizika -----------------------------------------------------------------------------
Je-li kupní smlouva, kterou pozdější insolvenční dlužník nabyl nemovitost do svého vlastnictví, neplatná či zrušená, nemá na vypořádání účastníků takové smlouvy podle zásad o...
Úprava § 198 odst. 1 a 3 z. o. k. je v případech zrušení společnosti s ručením omezeným pro absenci statutárního orgánu úpravou zvláštní jak ve vztahu k úpravě § 172 odst. 1...
Za právnickou osobu v občanském soudním řízení jedná především – jak vyplývá z ustanovení § 21 odst. 1 písm. a) o. s. ř. – člen statutárního orgánu. Tvoří-li statutární...
Opravňuje-li procesní plná moc udělená přihlášeným věřitelem advokáta k zastupování věřitele v rámci všech úkonů, k nimž je věřitel oprávněn a povinen v rámci...
Úprava tzv. předsmluvní odpovědnosti stojí na obecné povinnosti jednat poctivě (§ 6 o. z.), a to i při jednání o uzavření smlouvy. Možnost vzniku povinnosti k náhradě škody mezi...
Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.
Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".
Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.
Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.