epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Nařízení ze dne 19.10.2010, kterým se vydává závazná část Plánu oblasti povodí Horní Vltavy pro Jihočeský kraj, závazná část Plánu oblasti povodí Dolní Vltavy pro Jihočeský kraj a závazná část Plánu oblasti povodí Dyje pro Jihočeský kraj

3.11.2010 | Sbírka:  3/2010 (JC3) | Částka:  3/2010ASPI

Vztahy

Nadřazené: 254/2001 Sb., 129/2000 Sb.
Pasivní derogace: 4/2016 (JC)
3/2010
NAŘÍZENÍ
JIHOČESKÉHO KRAJE
ze dne 19.10.2010,
kterým se vydává závazná část Plánu oblasti povodí Horní Vltavy pro Jihočeský kraj, závazná část Plánu oblasti povodí Dolní Vltavy pro Jihočeský kraj a závazná část Plánu oblasti povodí Dyje pro Jihočeský kraj
Rada Jihočeského kraje vydává v souladu s ustanovením § 7 a § 59 odst. 1 písm. k) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, a dle § 25 odst. 5 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, toto nařízení kraje:
Článek 1
Předmět úpravy
(1) Vydává se Závazná část Plánu oblasti povodí Horní Vltavy pro Jihočeský kraj, která je uvedena v příloze č. 1 k tomuto nařízení.
(2) Vydává se Závazná část Plánu oblasti povodí Dolní Vltavy pro Jihočeský kraj, která je uvedena v příloze č. 2 k tomuto nařízení.
(3) Vydává se Závazná část Plánu oblasti povodí Dyje pro Jihočeský kraj, která je uvedena v příloze č. 3 k tomuto nařízení.
Článek 2
Přílohy
Nedílnou součástí tohoto nařízení jsou:
Příloha č. 1 - Závazná část Plánu oblasti povodí Horní Vltavy pro Jihočeský kraj,
Příloha č. 2 - Závazná část Plánu oblasti povodí Dolní Vltavy pro Jihočeský kraj,
Příloha č. 3 - Závazná část Plánu oblasti povodí Dyje pro Jihočeský kraj.
Mgr. Jiří Zimola v.r.
hejtman
MUDr. Martin Kuba v.r.
první náměstek hejtmana
Příloha 1
Závazná část Plánu oblasti Horní Vltavy pro Jihočeský kraj
1.
Cíle ochrany vod v oblasti povodí Horní Vltavy
Cíle ochrany vod jsou členěny podle výše vymezených veřejných zájmů:
1.1 Cíle ochrany vod jako složky životního prostředí (Enviromentální cíle)
Pro povrchové vody:
- zamezení zhoršení stavu všech útvarů povrchových vod,
- zajištění ochrany, zlepšení stavu a obnova všech útvarů těchto vod (s výjimkou umělých a silně ovlivněných vodních útvarů) a dosažení jejich dobrého stavu,
- zlepšení stavu všech umělých a silně ovlivněných vodních útvarů a dosažení jejich dobrého ekologického potenciálu a dobrého chemického stavu,
- cílené snížení znečištění nebezpečnými látkami, nutriety a organickými látkami, tj. zastavení nebo postupné odstranění emisí těchto látek a zabránění jejich vnosu z plošných zdrojů,
- významné snížení eurofizace Severního moře, postupnou redukcí znečištění povrchových vod živinami (dusík, fosfor) v mezinárodní oblasti povodí Labe.
Pro podzemní vody:
- zamezení nebo omezení vstupů znečišťujících látek do podzemních vod a zamezení zhoršení stavu všech vodních útvarů těchto vod,
- zajištění ochrany, zlepšení stavu a obnova všech útvarů podzemních vod a zajištění vyváženého stavu mezi odběry podzemní vody a jejím doplňováním a tak dosažení dobrého stavu těchto vod,
- odvrácení jakéhokoliv významného a trvajícího vzestupného trendu koncentrace nebezpečných, zvlášť nebezpečných látek a jiných závadných látek jako důsledku dopadů lidské činnosti, za účelem snížení znečištění podzemních vod,
- sledování vývoje stavu a zásob podzemních vod a možnosti jejich využití.
Pro chráněná území:
- dosažení standardů a dalších požadavků stanovených pro povrchové a podzemní vody v chráněných územích,
- ochrana stanovišť a druhů vázaných na vodu a vytvoření podmínek pro zvyšování biodiverzity.
1.2 Cíle ochrany před povodněmi a negativními účinky sucha
- snížení počtu povodněmi ohrožených obyvatel a omezení ohrožení majetku, kulturních a historických hodnot,
- zajištění přípravy a realizace strukturálních i nestrukturálních preventivních opatření protipovodňové ochrany,
- postupné přizpůsobení se předpokládané změně klimatu a minimalizace rizika zranitelnosti relevantních sektorů hospodářství a minimalizace nákladů způsobených negativními vlivy změny klimatu,
- zkvalitnění hlásné a předpovědní služby,
- zvýšení užitné hodnoty a spolehlivosti povodňových předpovědí,
- zvyšování povědomí o nebezpečí povodní u ohroženého obyvatelstva, zlepšení praktických znalostí při zvládnutí povodňového nebezpečí a zkvalitnění jejich součinnosti s povodňovými orgány a složkami integrovaného záchranného systému,
- zlepšení součinnosti účastníků povodňové ochrany včetně poskytování včasných, kvalitních a aktuálních informací a zkvalitnění komunikačních systémů,
- zvýšení schopnosti pracovníků vodohospodářských dispečinků správců povodí, povodňových orgánů, složek integrovaného záchranného systému a systému nouzového hospodářství řešit mimořádné povodňové situace,
- zkvalitnění poskytování aktuálních informací obyvatelstvu prostřednictvím povodňových orgánů,
- zlepšení dostupnosti informací pro veřejnost o všech druzích povodňového nebezpečí včetně specifického lokálního ohrožení zvláštními povodněmi,
- zdokonalení pravidel a podmínek poskytování pomoci ze zdrojů veřejných rozpočtů pro opravu, rekonstrukci nebo nahrazení majetku prokazatelně postiženého povodní v zájmu urychlené obnovy základních funkcí v území,
- zpracování zásad pro jednotnou formu dokumentace vyhodnocení povodně,
- zdokonalení legislativních a ekonomických nástrojů souvisejících se zabezpečením preventivních opatření,
- zkvalitnění operativní a informativní části povodňových plánů,
- zabezpečení nácviků povodňových situací za účasti ohrožených subjektů,
- podpoření pojištění proti rizikům povodňových škod, jako základního nástroje ochrany majetkových hodnot,
- zdokonalení podkladů o rozsahu povodněmi ohrožených území včetně související infrastruktury, o charakteristikách průběhu povodní, povodňovém riziku a jeho zvládání,
- omezování aktivity v záplavových územích zhoršující odtokové poměry a zvyšující povodňová rizika,
- zajišťování efektivních návrhů preventivních protipovodňových opatření na základě kvalitních podkladů a optimalizace variant koncepcí řešení povodňové ochrany s uplatňováním rizikové analýzy, analýzy nákladů a užitků,
- při návrhu preventivních protipovodňových opatření hledání vhodné kombinace opatření v krajině zvyšujících přirozenou akumulaci a retardaci vody v území a technických opatření ovlivňujících průtoky a objemy povodňových vln,
- používání takových způsobů hospodaření na zemědělské a lední půdě, aby nedocházelo ke zhoršování retanční schopnosti půdy a negativnímu ovlivňování vodního režimu v krajině; k tomu připravení a zavedení odpovídajících ekonomických nástrojů,
- využití dostupných finančních podpor z relevantních národních programů i finančních zdrojů Evropské unie ke zlepšení prevence před povodněmi v ohrožených územích,
- zlepšování technického stavu vodních děl a jejich provozu s ohledem na povodňovou ochranu,
- zkvalitnění a rozšíření komunikace s veřejností o všech aspektech povodňové prevence,
- podporování zapojení odborných institucí relevantních oborů do mezinárodní spolupráce se záměrem zlepšovat ochranu před povodněmi jak v rámci evropské spolupráce, tak k efektivnímu přenosu know-how,
- koordinace plánů ochrany před povodněmi v rámci mezinárodních povodí.
1.3 Cíle v oblasti plnění požadavků na vodohospodářské služby
- zabezpečení zásobování obyvatel a dalších odběratelů nezávadnou a kvalitní pitnou vodou,
- zabezpečení efektivní likvidace odpadních vod bez negativních dopadů na životní prostředí,
- to vše jako kvalitní službu za sociálně únosné ceny.
2. Návrhy správných enviromentálních a vodohospodářských postupů v oblasti povodí Horní Vltavy
Správné postupy v oblasti ochrany vod jsou členěny podle výše vymezených veřejných zájmů:
2.1 Správné postupy v oblasti ochrany vod jako složky životního prostředí
- zpracování plánů havarijního znečištění vod, a to i v případech výskytu povodní a zejména sucha,
- čištění městských odpadních vod dle požadavků vyplývajících z Přístupových dohod s Evropským společenstvím,
- sanace starých ekologických zátěží a starých skládek s významným vlivem na stav vod,
- použití a zařazení nejlepších dostupných technologií při čištění zejména průmyslových vod,
- zvýšení kapacity a účinnosti nevyhovujících existujících čistíren odpadních vod (ČOV),
- zahájení výstavby kanalizačních sítí a nových ČOV pro dosažení evropských standardů,
- zvýšení podílu obyvatel napojených na kanalizaci,
- zajištění mechanicko-biologického čištění odpadních vod ve všech obcích nad 2000 ekvivalentních obyvatel,
- podporování výstavby infrastruktury pro biologické postupy čištění odpadních vod v malých sídlech pod 2000 ekvivalentních obyvatel,
- zajištění urychlení rekonstrukce technologicky zastaralých a kapacitně nevyhovujících čistírenských zařízení,
- zlepšování nenarušení morfologie a ekologických parametrů toků při stavební činnosti a údržbě vodních toků,
- zavedení a provoz souhrnného monitoringu stavu vod,
- územní hájení pro návrh Zásad územního rozvoje Jihočeského kraje dohodnutých lokalit vhodných pro akumulaci povrchových vod jako územní rezervy podle stavebního zákona,
- odstraňování sedimentů z vodních nádrží a jezových zdrží, s respektováním hledisek ochrany přírody.
2.2 Správné postupy v oblasti ochrany před povodněmi a negativním účinkem sucha
- podporování akumulační vodohospodářské funkce krajiny jako prevence proti velkoplošným povodním prostřednictvím zvyšování retenční kapacity území a snižování odtoku a jako prevence proti suchu v rámci adaptačních opatření proti nepříznivému vývoji změny klimatu,
- preventivní opatření pro ochranu před povodněmi provádět na podkladě studií odtokových poměrů, ekologických charakteristik vodních toků a na základě rizikové a finanční analýzy posuzující náklady a užitky těchto opatření,
- záplavové území, kde se dosud nenachází žádná zástavba, ponechat pro možnost rozlivu velkých vod a nepovolovat zde žádné nové objekty zvyšující urbanizaci těchto prostorů mimo stavby dopravní a technické infrastruktury a lokality již v ÚPD vymezené,
- pokud je náklad na protipovodňové opatření srovnatelný či vyšší než hodnota ochráněného majetku, prosazovat možnost vykoupení veškerých nemovitostí v záplavových územích pro umožnění neškodného rozlivu velkých vod,
- pomocí komplexních pozemkových úprav zvyšovat retenční schopnosti krajiny prostřednictvím změny kultur a hospodaření v povodí, vytváření retenčních prostor, zasakovacích pásů, remízků apod.,
- respektování eventuality klimatických změn a s tím spojených změn četnosti výskytu i intenzity extrémních hydrologických jevů, tj. jak povodní, tak i období sucha, a zohlednění tohoto při rozdělení prostorů vodních nádrží a při návrzích funkčních objektů vodních děl.
2.3 Správné postupy v oblasti vodohospodářských služeb
- zajištění výroby pitné zdravotně nezávadné vody z podzemních i povrchových zdrojů
- posilování zabezpečenosti, vydatnosti, jakosti a zdravotní nezávadnosti povrhových a podzemních vodních zdrojů,
- požadování udržitelného a vyváženého užívání zdrojů pitných, léčebných a minerálních vod respektování průtoků pod místy odběrů či odvádění vod, které ještě umožňují obecné nakládání s vodami a ekologické funkce vodního toku (institut minimálních zůstatkových průtoků), u podzemních vod respektování vyváženého stavu mezi odběry vody a jejich doplňováním (institut minimální hladiny podzemních vod),
- zabezpečení kvalitních zdrojů pitné vody pro zásobení obyvatel, dosažení zvýšení počtu obyvatel připojených na centrální vodárenské systémy, nahrazení nevyhovujících individuálních zdrojů pitné vody,
- zabezpečení nouzového zásobování vodou za mimořádných nebo krizových situací v souladu s Plány rozvoje vodovodů a kanalizací a Krizovými plány dotčených krajů,
- zajištění bezpečnosti a spolehlivosti provozu vodních děl, která podmiňují poskytování vodohospodářských služeb, zejména pak přehrad, jezů a jiných vodních děl umožňujících vzdouvání a akumulaci vody; při návrzích vodních děl dohlížení na respektování zásad platné legislativy (v současné době např. vyhlášky č. 590/2002 Sb., o technických požadavcích pro vodní díla ve znění vyhlášky č. 367/2005 Sb., ČSN 75 2410),
- zajištění požadavků na vymezené koupací vody,
- zajištění požadavků na vymezené rybné vody.
3.
Program opatření
Program opatření je hlavním nástrojem k dosažení cílů uvedených v Plánu hlavních povodí České republiky (PHP) a v Plánu oblasti povodí Horní Vltavy.
Závazná část obsahuje jen ta opatření z Plánu oblasti povodí Horní Vltavy, která jsou již postupnými kroky připravována tak, aby je bylo možno realizovat do roku 2012 (viz odst. 1 § 26 vodního zákona). Časový plán jejich realizace je tedy vymezen roky 2010 - 2012.
Strategie jejich financování vychází ze závazné části PHP. Navržená opatření budou realizována s využitím podpor zejména Operačního programu životního prostředí (OPŽP), Programu rozvoje venkova (PRV), Programu výstavby a obnovy infrastruktury vodovodů a kanalizací a programu 129120 Podpora prevence před povodněmi II.
3.1 Opatření k dosažení cílů ochrany vod jako složky životního prostředí
3.1.1 Opatření k omezování vypouštění znečištění z bodových zdrojů a jiných činností majících vliv na stav vod
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
|  ID VÚ     |   ID opatření   |          Název opatření                                 |  Financování  |  Vazba na  |
|            |                 |                                                         |               |     PHP    |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+                                                                                                         |
| 11669000   |    HV 100003    | Hluboká nad Vltavou - rekonstrukce a dostavba           |      MZe      |   2,3,54   |
|            |                 | kanalizace, rekonstrukce ČOV                            |               |            |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 11777000   |    HV 100006    | Jindřichův Hradec - dostavba kanalizace Radouňka        |     OPŽP      |    3,54    |
+------------+                 |                                                         |               |            |
| 11780000   |                 |                                                         |               |            |
+------------+                 |                                                         |               |            |
| 11797000   |                 |                                                         |               |            |
+------------+                 |                                                         |               |            |
| 11822010   |                 |                                                         |               |            |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 11817000   |    HV 100008    | Kardašova Řečice - intenzifikace ČOV, dostavba a        |      MZe      |   2,3,54   |
|            |                 | rekonstrukce kanalizace                                 |               |            |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 12114000   |    HV 1000018   | Vimperk - zvýšení kapacity ČOV                          |      MZe      |   2,3,54   |
+------------+                 |                                                         |               |            |
| 12150000   |                 |                                                         |               |            |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 12150000   |    HV 100020    | Volyně - rekonstrukce a dostavba kanalizace             |      MZe      |    3,54    |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 11458000   |    HV 100021    | Vyšší Brod - dostavba kanalizace                        |      MZe      |    3,54    |
+------------+                 |                                                         |               |            |
| 11491000   |                 |                                                         |               |            |
+------------+                 |                                                         |               |            |
| 11629000   |                 |                                                         |               |            |
+------------+                 |                                                         |               |            |
| 11666000   |                 |                                                         |               |            |
+------------+                 |                                                         |               |            |
| 11669000   |                 |                                                         |               |            |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 11784000   |    HV 100028    | Studená - intenzifikace ČOV a dostavba kanalizace       |     OPŽP      |   2,3,54   |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 12280040   |    HV 100029    | Vodňany - dostavba kanalizace                           |      MZe      |    3,54    |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 11651030   |    HV 100030    | Netolice - dostavba kanalizace                          |      MZe      |    3,54    |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 11458000   |    HV 100031    | Loučovice - intenzifikace ČOV a rekonstrukce            |     OPŽP      |   2,3,54   |
|            |                 | kanalizace                                              |               |            |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 11886000   |    HV 100066    | Tábor - intenzifikace ČOV                               |     OPŽP      |    2,54    |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 11629000   |    HV 100078    | Doudleby - dostavba kanalizace a čistírny odpadních vod |     OPŽP      |     2,3    |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 11666000   |    HV 100083    | Rudolfov - rekonstrukce kanalizace                      |      MZe      |     3      |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 11651060   |    HV 100094    | Olešník - výstavba kanalizace                           |      MZe      |     3      |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+

3.2 Opatření na ochranu území před extrémními vodními stavy
V programu opatření jsou navržena opatření technického charakteru, mezi něž patří realizace protipovodňových opatření s retencí - poldry a retenční nádrže, protipovodňová opatření podél vodních toků, zvyšování bezpečnosti vodních děl a stabilizace koryt drobných vodních toků.
+--------------+-------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
|  ID VÚ       |   ID OP     |          Název opatření                                 |  Financování  |  Vazba na  |
|              |             |                                                         |               |     PHP    |
+--------------+-------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
| 106011150001 |  VH 200001  | VD Lipno - zvýšení retence opatřením v nádrži           | Povodí Vltavy,|     16     |
|              |             |                                                         |      MZe      |            |
+--------------+-------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
|   11549000   |  VH 200002  | Vltava, Český Krumlov - úprava koryta a prohrábka       | Povodí Vltavy,|     16     |
|              |             | Vltavy v ř. km 281,514 - 282,432 a 282,517 - 282,772    |      MZe      |            |
+--------------+-------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
|   11518000   |  VH 200003  | Polečnice, Český Krumlov - úprava koryta v ř. km        | Povodí Vltavy,|     16     |
|              |             | 0,1 - 2,52                                              |      MZe      |            |
+--------------+-------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
|povodí Nežárky|  VH 200008  | Opatření v ploše povodí Nežárky                         | Povodí Vltavy,|     13     |
|              |             |                                                         |     OPŽP      |            |
+--------------+-------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
Seznam zkratek
ČIŽP
Česká inspekce životního prostředí
ČOV
Čistírna odpadních vod
ČSN
České technické normy
MŽP
Ministerstvo životního prostředí
OI ČIZP
Oblastní inspektorát České inspekce životního prostředí
OPŽP
Operační program Životního prostředí
PHP
Plán hlavních povodí České republiky
PPO
Protipovodňové opatření
PRV
Program rozvoje venkova
RS
Rámcová směrnice 2000/60/ES
Grafické znázornění vztahu oblasti povodí Horní Vltavy a území Jihočeského kraje

Příloha 2
Závazná část Plánu oblasti povodí Dolní Vltavy pro Jihočeský kraj
1.
Cíle ochrany vod v oblasti povodí Dolní Vltavy
Cíle ochrany vod jsou členěny podle výše vymezených veřejných zájmů:
1.1 Cíle ochrany vod jako složky životního prostředí (Enviromentální cíle)
Pro povrchové vody:
- zamezení zhoršení stavu všech útvarů povrchových vod,
- zajištění ochrany, zlepšení stavu a obnova všech útvarů těchto vod (s výjimkou umělých a silně ovlivněných vodních útvarů) a dosažení jejich dobrého stavu,
- zlepšení stavu všech umělých a silně ovlivněných vodních útvarů a dosažení jejich dobrého ekologického potenciálu a dobrého chemického stavu,
- cílené snížení znečištění nebezpečnými látkami, nutriety a organickými látkami, tj. zastavení nebo postupné odstranění emisí těchto látek a zabránění jejich vnosu z plošných zdrojů,
- významné snížení eurofizace Severního moře, postupnou redukcí znečištění povrchových vod živinami (dusík, fosfor) v mezinárodní oblasti povodí Labe.
Pro podzemní vody:
- zamezení nebo omezení vstupů znečišťujících látek do podzemních vod a zamezení zhoršení stavu všech vodních útvarů těchto vod,
- zajištění ochrany, zlepšení stavu a obnova všech útvarů podzemních vod a zajištění vyváženého stavu mezi odběry podzemní vody a jejím doplňováním a tak dosažení dobrého stavu těchto vod,
- odvrácení jakéhokoliv významného a trvajícího vzestupného trendu koncentrace nebezpečných, zvlášť nebezpečných látek a jiných závadných látek jako důsledku dopadů lidské činnosti, za účelem snížení znečištění podzemních vod,
- sledování vývoje stavu a zásob podzemních vod a možnosti jejich využití.
Pro chráněná území:
- dosažení standardů a dalších požadavků stanovených pro povrchové a podzemní vody v chráněných územích,
- ochrana stanovišť a druhů vázaných na vodu a vytvoření podmínek pro zvyšování biodiverzity.
1.2 Cíle ochrany před povodněmi a negativními účinky sucha
- snížení počtu povodněmi ohrožených obyvatel a omezení ohrožení majetku, kulturních a historických hodnot,
- zajištění přípravy a realizace strukturálních i nestrukturálních preventivních opatření protipovodňové ochrany,
- postupné přizpůsobení se předpokládané změně klimatu a minimalizace rizika zranitelnosti relevantních sektorů hospodářství a minimalizace nákladů způsobených negativními vlivy změny klimatu,
- zkvalitnění hlásné a předpovědní služby,
- zvýšení užitné hodnoty a spolehlivosti povodňových předpovědí,
- zvyšování povědomí o nebezpečí povodní u ohroženého obyvatelstva, zlepšení praktických znalostí při zvládnutí povodňového nebezpečí a zkvalitnění jejich součinnosti s povodňovými orgány a složkami integrovaného záchranného systému,
- zlepšení součinnosti účastníků povodňové ochrany včetně poskytování včasných, kvalitních a aktuálních informací a zkvalitnění komunikačních systémů,
- zvýšení schopnosti pracovníků vodohospodářských dispečinků správců povodí, povodňových orgánů, složek integrovaného záchranného systému a systému nouzového hospodářství řešit mimořádné povodňové situace,
- zkvalitnění poskytování aktuálních informací obyvatelstvu prostřednictvím povodňových orgánů,
- zlepšení dostupnosti informací pro veřejnost o všech druzích povodňového nebezpečí včetně specifického lokálního ohrožení zvláštními povodněmi,
- zdokonalení pravidel a podmínek poskytování pomoci ze zdrojů veřejných rozpočtů pro opravu, rekonstrukci nebo nahrazení majetku prokazatelně postiženého povodní v zájmu urychlené obnovy základních funkcí v území,
- zpracování zásad pro jednotnou formu dokumentace vyhodnocení povodně,
- zdokonalení legislativních a ekonomických nástrojů souvisejících se zabezpečením preventivních opatření,
- zkvalitnění operativní a informativní části povodňových plánů,
- zabezpečení nácviků povodňových situací za účasti ohrožených subjektů,
- podpoření pojištění proti rizikům povodňových škod, jako základního nástroje ochrany majetkových hodnot,
- zdokonalení podkladů o rozsahu povodněmi ohrožených území včetně související infrastruktury, o charakteristikách průběhu povodní, povodňovém riziku a jeho zvládání,
- omezování aktivity v záplavových územích zhoršující odtokové poměry a zvyšující povodňová rizika,
- zajišťování efektivních návrhů preventivních protipovodňových opatření na základě kvalitních podkladů a optimalizace variant koncepcí řešení povodňové ochrany s uplatňováním rizikové analýzy, analýzy nákladů a užitků,
- při návrhu preventivních protipovodňových opatření hledání vhodné kombinace opatření v krajině zvyšujících přirozenou akumulaci a retardaci vody v území a technických opatření ovlivňujících průtoky a objemy povodňových vln,
- používání takových způsobů hospodaření na zemědělské a lední půdě, aby nedocházelo ke zhoršování retenční schopnosti půdy a negativnímu ovlivňování vodního režimu v krajině; k tomu připravení a zavedení odpovídajících ekonomických nástrojů,
- využití dostupných finančních podpor z relevantních národních programů i finančních zdrojů Evropské unie ke zlepšení prevence před povodněmi v ohrožených územích,
- zlepšování technického stavu vodních děl a jejich provozu s ohledem na povodňovou ochranu,
- zkvalitnění a rozšíření komunikace s veřejností o všech aspektech povodňové prevence,
- podporování zapojení odborných institucí relevantních oborů do mezinárodní spolupráce se záměrem zlepšovat ochranu před povodněmi jak v rámci evropské spolupráce, tak k efektivnímu přenosu know-how,
- koordinace plánů ochrany před povodněmi v rámci mezinárodních povodí.
1.3 Cíle v oblasti plnění požadavků na vodohospodářské služby
- zabezpečení zásobování obyvatel a dalších odběratelů nezávadnou a kvalitní pitnou vodou,
- zabezpečení efektivní likvidace odpadních vod bez negativních dopadů na životní prostředí,
- to vše jako kvalitní službu za sociálně únosné ceny.
2.
Návrhy správných enviromentálních a vodohospodářských postupů v oblasti povodí Dolní Vltavy
Správné postupy v oblasti ochrany vod jsou členěny podle výše vymezených veřejných zájmů:
2.1 Správné postupy v oblasti ochrany vod jako složky životního prostředí
- zpracování plánů havarijního znečištění vod, a to i v případech výskytu povodní a zejména sucha,
- čištění městských odpadních vod dle požadavků vyplývajících z Přístupových dohod s Evropským společenstvím,
- sanace starých ekologických zátěží a starých skládek s významným vlivem na stav vod,
- použití a zařazení nejlepších dostupných technologií při čištění zejména průmyslových vod,
- zvýšení kapacity a účinnosti nevyhovujících existujících čistíren odpadních vod (ČOV),
- zahájení výstavby kanalizačních sítí a nových ČOV pro dosažení evropských standardů,
- zvýšení podílu obyvatel napojených na kanalizaci,
- zajištění mechanicko-biologického čištění odpadních vod ve všech obcích nad 2000 ekvivalentních obyvatel,
- podporování výstavby infrastruktury pro biologické postupy čištění odpadních vod v malých sídlech pod 2000 ekvivalentních obyvatel,
- zajištění urychlení rekonstrukce technologicky zastaralých a kapacitně nevyhovujících čistírenských zařízení,
- zlepšování průchodnosti vodních toků pro ryby a další vodní živočichy
- podporování nenarušení morfologie a ekologických parametrů toků při stavební činnosti a údržbě vodních toků,
- zavedení a provoz souhrnného monitoringu stavu vod,
- územní hájení pro návrh Zásad územního rozvoje Jihočeského kraje dohodnutých lokalit vhodných pro akumulaci povrchových vod jako územní rezervy podle stavebního zákona,
- odstraňování sedimentů z vodních nádrží a jezových zdrží, s respektováním hledisek ochrany přírody.
2.2 Správné postupy v oblasti ochrany před povodněmi a negativním účinkem sucha
- podporování akumulační vodohospodářské funkce krajiny jako prevence proti velkoplošným povodním prostřednictvím zvyšování retenční kapacity území a snižování odtoku a jako prevence proti suchu v rámci adaptačních opatření proti nepříznivému vývoji změny klimatu,
- preventivní opatření pro ochranu před povodněmi provádět na podkladě studií odtokových poměrů, ekologických charakteristik vodních toků a na základě rizikové a finanční analýzy posuzující náklady a užitky těchto opatření,
- záplavové území, kde se dosud nenachází žádná zástavba, ponechat pro možnost rozlivu velkých vod a nepovolovat zde žádné nové objekty zvyšující urbanizaci těchto prostorů mimo stavby dopravní a technické infrastruktury a lokality již v ÚPD vymezené,
- pokud je náklad na protipovodňové opatření srovnatelný či vyšší než hodnota ochráněného majetku, prosazovat možnost vykoupení veškerých nemovitostí v záplavových územích pro umožnění neškodného rozlivu velkých vod,
- pomocí komplexních pozemkových úprav zvyšovat retenční schopnosti krajiny prostřednictvím změny kultur a hospodaření v povodí, vytváření retenčních prostor, zasakovacích pásů, remízků apod.,
- respektování eventuality klimatických změn a s tím spojených změn četnosti výskytu i intenzity extrémních hydrologických jevů, tj. jak povodní, tak i období sucha, a zohlednění tohoto při rozdělení prostorů vodních nádrží a při návrzích funkčních objektů vodních děl.
2.3 Správné postupy v oblasti vodohospodářských služeb
- zajištění výroby pitné zdravotně nezávadné vody z podzemních i povrchových zdrojů
- posilování zabezpečenosti, vydatnosti, jakosti a zdravotní nezávadnosti povrhových a podzemních vodních zdrojů,
- požadování udržitelného a vyváženého užívání zdrojů pitných, léčebných a minerálních vod respektování průtoků pod místy odběrů či odvádění vod, které ještě umožňují obecné nakládání s vodami a ekologické funkce vodního toku (institut minimálních zůstatkových průtoků), u podzemních vod respektování vyváženého stavu mezi odběry vody a jejich doplňováním (institut minimální hladiny podzemních vod),
- zabezpečení kvalitních zdrojů pitné vody pro zásobení obyvatel, dosažení zvýšení počtu obyvatel připojených na centrální vodárenské systémy, nahrazení nevyhovujících individuálních zdrojů pitné vody,
- zabezpečení nouzového zásobování vodou za mimořádných nebo krizových situací v souladu s Plány rozvoje vodovodů a kanalizací a Krizovými plány dotčených krajů,
- zajištění bezpečnosti a spolehlivosti provozu vodních děl, která podmiňují poskytování vodohospodářských služeb, zejména pak přehrad, jezů a jiných vodních děl umožňujících vzdouvání a akumulaci vody; při návrzích vodních děl dohlížení na respektování zásad platné legislativy (v současné době např. vyhlášky č. 590/2002 Sb., o technických požadavcích pro vodní díla ve znění vyhlášky č. 367/2005 Sb., ČSN 75 2410),
- zajištění požadavků na vymezené koupací vody,
- zajištění požadavků na vymezené rybné vody.
3.
Program opatření
Program opatření je hlavním nástrojem k dosažení cílů uvedených v Plánu hlavních povodí České republiky (PHP) a v Plánu oblasti povodí Dolní Vltavy.
Závazná část obsahuje jen ta opatření z Plánu oblasti povodí Dolní Vltavy, která jsou již postupnými kroky připravována tak, aby je bylo možno realizovat do roku 2012 (viz odst. 1 § 26 vodního zákona). Časový plán jejich realizace je tedy vymezen roky 2010 - 2012.
Strategie jejich financování vychází ze závazné části PHP. Navržená opatření budou realizována s využitím podpor zejména Operačního programu životního prostředí (OPŽP), Programu rozvoje venkova (PRV), Programu výstavby a obnovy infrastruktury vodovodů a kanalizací a programu 129120 Podpora prevence před povodněmi II.
3.1 Opatření k dosažení cílů ochrany vod jako složky životního prostředí
3.1.1 Opatření k omezování vypouštění znečištění z bodových zdrojů a jiných činností majících vliv na stav vod

+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
|   ID VÚ    |   ID opatření   |                 Název opatření                          |  Financování  |  Vazba na  |
|            |                 |                                                         |               |     PHP    |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+
|  12756000  |   DV  100015    |  Mladá  Vožice  - intenzifikace ČOV a dostavba          |      OPŽP     |   2,3,54   |
|            |                 |  kanalizace                                             |               |            |
+------------+-----------------+---------------------------------------------------------+---------------+------------+


Seznam zkratek
ČIŽP
Česká inspekce životního prostředí
ČOV
Čistírna odpadních vod
ČSN
České technické normy
MŽP
Ministerstvo životního prostředí
OI ČIŽP
Oblastní inspektorát České inspekce životního prostředí
OPŽP
Operační program Životního prostředí
PHP
Plán hlavních povodí České republiky
PPO
Protipovodňové opatření
PRV
Program rozvoje venkova
RS
Rámcová směrnice 2000/60/ES
grafické znázornění vztahu oblasti povodí horní vltavy a území jihočeského kraje

                           

Příloha 3
Závazná část Plánu oblasti povodí Dyje pro Jihočeský kraj
1.
Ochrana vod jako složky životního prostředí
1.1 Hlavní cíle ochrany vod jako složky životního prostředí v oblasti povodí Dyje
Cíle ochrany vod jako složky životního prostředí jsou v oblasti povodí Dyje následující:
- Pro povrchové vody: zamezit zhoršení stavu všech útvarů povrchových vod, zajistit ochranu, zlepšení stavu a obnovu všech vodních útvarů těchto vod s cílem dosáhnout jejich dobrého stavu a dále zajistit ochranu a zlepšení stavu všech umělých a silně ovlivněných vodních útvarů s cílem dosáhnout jejich dobrého ekologického potenciálu a dobrého chemického stavu; snížit znečištění nebezpečnými látkami, nutriety a organickými látkami, tj. zastavit nebo postupně odstraňovat emise těchto látek a zabránit jejich vnosu do vodního prostředí z plošných zdrojů; zabránit vypouštění a úniky zvlášť nebezpečných látek do povrchových vod.
- Pro podzemní vody: zamezit nebo omezit vstupy znečišťujících látek do podzemních vod a zamezit zhoršení stavu všech vodních útvarů podzemních vod, dále zajistit ochranu, zlepšení stavu a obnovu všech útvarů podzemních vod a zajistit vyvážený stav mezi odběry podzemní vody a jejich doplňováním, s cílem dosáhnout dobrého stavu podzemních vod; dále odvrátit jakýkoliv významný trvajícího vzestupný trend koncentrace nebezpečných, zvlášť nebezpečných a jiných závadných látek jako důsledek dopadů lidské činnosti, za účelem účinného snížení znečištění podzemních vod, sledovat vývoj stavu a zásob podzemních vod a možnosti jejich využití.
- V chráněných oblastech (tzn. v oblastech přirozené akumulace vod, v ochranných pásmech vodních zdrojů, v citlivých oblastech, zranitelných oblastech, v povrchových vodách využívaných ke koupání, v povrchových vodách, které jsou nebo se mají stát vhodnými pro život ryb, a ve zvláště chráněných územích podle zákona o ochraně přírody a krajiny) dosáhnout pro povrchové a podzemní vody standardů a dalších požadavků stanovených zvláštními právními předpisy pro chráněná území, zajistit ochranu stanovišť a druhů vázaných na vodu a vytvořit podmínky pro zvyšování biodiverzity.
1.2 Správné postupy ochrany vod jako složky životního prostředí v oblasti povodí Dyje
- zlepšovat kvalitu povrchových a podzemních vod,
- dosahovat požadovaných imisních standardů ve vodních tocích a vodních nádržích,
- snižovat znečištění zvláště nebezpečnými, nebezpečnými a prioritními látkami a postupně zajistit odstranění jejich vypouštění a úniku do povrchových a podzemních vod,
- zabraňovat vzniku havarijního znečištění vod, případně snižovat následky havarijního znečištění vod,
- snižovat emise znečišťujících látek z bodových zdrojů znečištění na úroveň požadavků národních právních předpisů a směrnic EU,
- plnit požadavky na čištění městských odpadních vod vyplývajících z Přístupových dohod s Evropským společenstvím,
- snižovat znečištění z plošných a difúzních zdrojů znečištění, sanovat staré ekologické zátěže a staré skládky s významným nepříznivým vlivem na stav vod,
- používat nejlepších dostupných technologií při čištění odpadních vod, zejména průmyslových odpadních vod,
- zvyšovat kapacity a účinnost existujících čistíren odpadních vod (ČOV),
- zahajovat výstavbu kanalizačních sítí a nových ČOV pro dosažení evropských standardů,
- zvyšovat podíl obyvatel napojených na kanalizaci,
- zajišťovat mechanicko-biologického čištění odpadních vod ve všech obcích nad 2000 ekvivalentních obyvatel,
- podporovat výstavbu infrastruktury pro biologické postupy čištění odpadních vod v malých sídlech pod 2000 ekvivalentních obyvatel,
- prosazovat urychlení rekonstrukce technologicky zastaralých a kapacitně nevyhovujících čistírenských zařízení,
- snižovat množství vod přiváděných k čištění na čistírny odpadních vod vhodnými opatřeními na kanalizačních sítích, zejména zavádět vhodná opatření k hospodaření s dešťovými vodami, jako jsou oddílné kanalizační systémy, retenční nádrže, zasakovací zařízení atd.,
- zlepšovat průchodnosti vodních toků pro migraci ryb a dalších vodních živočichů,
- nenarušovat přirozenou a přírodě blízkou morfologii a ekologické parametry vodních toků při stavební činnosti a údržbě vodních toků,
- zavést a provozovat souhrnný monitoring stavu vod,
- připustit zatrubňování vodních toků jen ve výjimečných, skutečně jen nezbytných případech, kdy neexistuje jiné variantní řešení,
- odstraňovat sedimenty z vodních nádrží a jezových zdrží, s přiměřeným respektováním hledisek ochrany přírody.
2.
Ochrana před povodněmi a negativními účinky sucha
2.1 Hlavní cíle ochrany před povodněmi a negativními účinky sucha v oblasti povodí Dyje
- snížit počet povodněmi ohrožených obyvatel a omezit ohrožení majetku, kulturních a historických hodnot a v tomto smyslu v první řadě plnit konkrétní opatření vymezená na základě koncepčních studií v rámci řešení jednotlivých prioritních oblastí v rámci oblasti povodí Dyje,
- zajistit přípravu a realizaci také ostatních vhodných strukturálních i nestrukturálních preventivních opatření protipovodňové ochrany,
- v případě, že dojde k předpokládané změně klimatu, přizpůsobit tomu koncepci řešení ochrany před povodněmi v oblasti povodí Dyje a tím minimalizovat rizika zranitelnosti relevantních sektorů hospodářství v oblasti povodí Dyje.
2.2 Správné postupy ochrany před povodněmi a negativními účinky sucha v oblasti povodí Dyje
- podporovat akumulační vodohospodářské funkce krajiny jako prevenci proti velkoplošným povodním prostřednictvím zvyšování retenční kapacity území a zpomalením odtoku vod z území, která je rovněž vhodným adaptačním opatřením proti suchu v případě budoucího nepříznivého vývoje klimatu,
- při stanovení návrhového průtoku (Q) protipovodňových opatření vycházet z koncepčních dokumentů, týkajících se protipovodňové ochrany na území dotčených krajů a dále z hodnot doporučené zabezpečenosti ochrany podle pravděpodobnosti opakování povodňového nebezpečí maximální úrovně,
- pro historická centra měst, historickou zástavbu >= Q
100
- pro souvislou zástavbu, průmyslové areály >= Q
50
- pro rozptýlenou obytnou a průmyslovou zástavbu a souvislou chatovou zástavbu >= Q
20
- pro izolované objekty - individuální ochrana s přihlédnutím k počtu obyvatel zaplavovaného území, k hodnotě majetku a možné výši škod při povodni a k hloubce záplavy a rychlosti proudění v ní,
- při zajištění ochrany lidských sídel proti povodním pomocí ochranných hrází se u nich doporučuje volit návrhový průtok na Q
100
, aby se minimalizovalo možné přelití hrází a jejich následné rozplavení, a tak se předcházelo nebezpečí vzniku povodňových škod na chráněném majetku, případně ohrožení lidských životů z povodňové vlny vzniklé rozplavením ochranných hrází,
- navrhování preventivních opatření pro ochranu před povodněmi provádět na podkladě studií odtokových poměrů, ekologických charakteristik vodních toků a na základě rizikové a finanční analýzy posuzující náklady a užitky těchto opatření,
- v aktivní zóně záplavového území postupovat při povolování staveb v souladu s § 67 zákona o vodách č. 254/2001 Sb. Usilovat o odstranění všech stávajících objektů existujících ke dni stanovení záplavového území vodoprávním úřadem z aktivní zóny záplavového území,
- v záplavovém území mimo aktivní zónu povolit realizaci nových staveb pouze v zastavěném území a s tím, že tyto stavby nesmí být podsklepené a přízemní podlaží bude vyvýšeno nad okolní terén. V záplavovém území zásadně neumisťovat rizikové objekty typu nemocnice, domovy důchodců či školní a předškolní zařízení. Takové rizikové objekty by také neměly být umisťovány bezprostředně za vysokými ochrannými hrázemi (h>2 m). V případě, že se takové objekty navrhují pod ochranou vysokých hrází, je nutné tuto skutečnost při jejich projektování zohlednit,
- záplavová území, kde se dosud nenachází žádná zástavba, udržet bez staveb pro možnost rozlivu velkých vod a nepovolovat zde žádné nové stavební objekty vedoucí k postupné urbanizaci těchto prostorů mimo stavby dopravní a technické infrastruktury a lokality již v ÚPD vymezené,
- usilovat o budování dalších vhodných prvků v systémech předpovědní povodňové a hlásné služby a o modernizaci informačních systémů předpovědní povodňové služby a hlásné služby,
- zamezit dlouhodobému skladování odplavitelného materiálu v záplavovém území,
- pokud jsou náklady na protipovodňová opatření srovnatelné nebo vyšší než hodnota ochráněného majetku, prosazovat raději možnost vykoupení veškerých nemovitostí v ohroženém území pro umožnění neškodného rozlivu velkých vod,
- komunikace v záplavových územích realizovat buď v úrovni stávajícího terénu, nebo s dostatečně kapacitními inundačními mosty a propustky pro umožnění plynulého proudění vybřežených velkých vod,
- inženýrské stavby nadzemní i podzemní vést v souběhu s tokem minimálně 6 m a více od břehových hran vodních toků, u ohrázovaných toků alespoň 8 m a více od vzdušných pat hrází,
- pomocí jednoduchých i komplexních pozemkových úprav přispívat ke zvyšování retenční schopnosti krajiny prostřednictvím vodohospodářsky a protierozně vhodných úprav struktury pozemků, např. změnami kultur a způsobu hospodaření v ploše povodí, vytvářením retenčních prostor, zasakovacích pásů, příkopů a všech ostatních protierozních opatření,
- u staveb většího rozsahu, které výrazně změní zasakování a přirozený povrchový odtok dešťových vod, vyžadovat již ve stádiu územního plánování a projektové přípravy taková řešením aby nedocházelo k negativnímu ovlivnění odtokových poměrů ve vodních tocích urychleným odtokem velkého množství dešťových vod, například budováním retenčních nádrží, zasakovacích příkopů a jiných vhodných opatření pro hospodaření s dešťovými vodami.
- veškeré nezbytné stavby dopravní a technické infrastruktury v záplavových územích projektovat a provádět tak, aby jejich nepříznivý vliv na odtokové poměry byl co nejmenší,
- nezbytná přemostění provádět prioritně kolmo na vodní toky, vzhledem k charakteru říční sítě v celé oblasti povodí Dyje vyžadovat vždy jedno mostní pole přes vlastní koryto vodních toků se založením opěr až za břehovými hranami a s převýšením spodní hrany nosné konstrukce minimálně 0,5 m nad úrovní stoleté vody. Pokud vzhledem k místním poměrům není možno požadované převýšení nad stoletou vodou splnit, je nutno výškově situovat přemostění alespoň 0,5 m nad návrhový průtok koryta, u neupraveného koryta tak, aby v minimální míře vzdouvalo velké vody. Hydraulické výpočty hladin velkých vod v profilech mostů, včetně jejich ovlivnění těmito mosty se doporučují provádět pomocí ustáleného nerovnoměrného proudění, zejména u řek a potoků protékajících intravilány obcí a měst,
- respektovat budoucí možnost vlivů klimatických změn a s tím spojených změn četnosti výskytu i intenzity extrémních hydrologických jevů, tj. jak povodní, tak i období sucha, a tuto skutečnost zohlednit při rozdělení prostorů vodních nádrží a při návrzích funkčních objektů vodních děl.
3
Oblast plnění požadavků na vodohospodářské služby
3.1 Hlavní cíle v oblasti plnění požadavků na vodohospodářské služby v oblasti povodí Dyje
- zabezpečit bezproblémové zásobování obyvatel a dalších odběratelů zdravotně nezávadnou a kvalitní pitnou vodou,
- zabezpečit efektivní likvidaci odpadních vod bez negativních dopadů na životní prostředí,
- to vše jako kvalitní službu za sociálně únosné ceny.
3.2 Správné postupy v oblasti vodohospodářských služeb
- zajistit výrobu dostatečného množství zdravotně nezávadné pitné vody z podzemních i povrchových zdrojů
- posilovat zabezpečenost, vydatnost, jakost a zdravotní nezávadnost povrchových a podzemních vodních zdrojů,
- územně hájit lokality vhodné pro výhledovou akumulaci povrchových vod jako územní rezervy před jejich znehodnocením pro toto možné budoucí vodohospodářské využití,
- požadovat udržitelné a vyvážené užívání zdrojů pitných, léčebných a minerálních vod. U povrchových vod zajistit dostatečné průtoky pod místy odběrů nebo odvádění vody, které ještě umožní zabezpečit obecné nakládání s vodami a ekologické funkce vodního toku (institut minimálních zůstatkových průtoků). U podzemních vod respektovat vyvážený stav mezi odběry vody a jejich doplňováním (institut minimální hladiny podzemních vod),
- zabezpečit kvalitní zdroje pitné vody pro zásobování obyvatel. Dosáhnout zvýšení počtu obyvatel připojených na centrální vodárenské soustavy, zvyšovat vzájemnou propojenost jednotlivých vodárenských soustav a postupně nahrazovat nevyhovujících individuální zdroje pitné vody,
- zabezpečit nouzové zásobování vodou za mimořádných nebo krizových situací v souladu s Plány rozvoje vodovodů a kanalizací a krizovými plány dotčených krajů,
- zajistit a dohlížet na vysokou míru bezpečnosti a spolehlivosti provozu vodních děl, která podmiňují poskytování vodohospodářských služeb, zejména pak přehrad, jezů a jiných vodních děl umožňujících vzdouvání a akumulaci vody; při návrzích vodních děl dohlížení na respektování zásad platné legislativy (v současné době např. vyhlášky č. 590/2002 Sb., o technických požadavcích pro vodní díla ve znění vyhlášky č. 367/2005 Sb., ČSN 75 2410),
- zajistit požadavky na vymezené koupací vody,
- zajistit požadavky na vymezené rybné vody,
- zajistit požadavky na jakost vody dodávané pro veřejnou (zejména lidskou) potřebu.
4.
Program opatření
Program opatření dle § 26 vodního zákona, je hlavním nástrojem k dosažení cílů uvedených v Plánu hlavních povodí České republiky (PHP) a v Plánech oblastí povodí. Program opatření stanoví časový plán jejich uskutečnění a strategii jejich financování. Opatření přijatá k dosažení cílů ochrany vod v programu opatření je nutno, dle ustanovení § 26, odstavce 1 vodního zákona, uskutečnit do 3 let od schválení Plánu hlavních povodí České republiky nebo plánů oblasti povodí.
Opatření pro bodové zdroje znečištění
Přehled opatření k omezování vypouštění znečištěných vod z bodových zdrojů znečištění a jiných činností majících vliv na stav vod.

+----------+--------------------------------+----------+---------------+-------------+-----------+----------+
|    ID    |         Název opatření         | Pracovní | Identifikační | Financování |  Náklady  | Vazba na |
| opatření |                                | číslo VÚ |   číslo VÚ    |             | [mil. Kč] |    PHP   |
+----------+--------------------------------+----------+---------------+-------------+-----------+----------+
        | DY100035 | Slavonice - rekonstrukce ČOV,  |   D008   |    41119010   |     OPŽP    |   84,28   |  2,3,54  |
|          | rekon. a dostavba   kanalizace |          |               |             |           |          |
+----------+--------------------------------+----------+---------------+-------------+-----------+----------+
Seznam zkratek
ČOV
Čistírna odpadních vod
ČSN
České technické normy
DY
Dyje
ID
Identifikační číslo opatření v plánu oblasti povodí
PHP
Plán hlavních povodí České republiky
VÚ
Vodní útvar
Vodní útvary povrchových vod v oblasti povodí Dyje na území Jihočeského kraje
                           


Novinky v eshopu

Online konference

  • 20.01.2021Nové přestupkové právo 2021 (online - živé vysílání) - 20. 1. 2021
  • 22.01.2021Vybrané změny v daňové legislativě od r. 2021 (online - živé vysílání) - 22.1.2021
  • 29.01.2021Aktuality ve veřejných zakázkách – co nás čeká v 2021 (online - živé vysílání) - 29.1.2021
  • 05.02.2021Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 5.2.2021
  • 12.02.2021Nový zákon o znalcích a využívání znalců v soudní praxi (online - živé vysílání) - 12.2.2021

Online kurzy

  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (září 2020)
  • Aktuality v oblasti ochrany osobních údajů
  • GDPR v životě každé obchodní korporace
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • EPRAVO.CZ Magazine 2020
  • Veřejné zakázky 2020
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Soudní ochrana při neposkytnutí kopií osobních údajů
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Compliance programy a trestní odpovědnost právnických osob dle nové metodiky státních zástupců 1 SL 113/2020
  • Princip polluter pays a jeho uplatnění v rámci odpovědnosti za škodu na životním prostředí
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Ochrana proti nesoučinnosti kupujícího při přepisu vozidla v registru silničních vozidel
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Náklady řízení
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Ochrana proti nesoučinnosti kupujícího při přepisu vozidla v registru silničních vozidel
  • Podmíněná účinnost smlouvy o výkonu funkce a další změny po novele zákona o obchodních korporacích
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce za r. 2020 - část 5.
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Náklady řízení
  • Elektronický příjezdový formulář jako podmínka vstupu do ČR z rizikových zemí
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Převod nevyčerpané dovolené podle novely zákoníku práce
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Nájem bytu

O vyúčtování úhrad za plnění poskytovaná s užíváním bytů lze hovořit a vyúčtování může přivodit splatnost nedoplatku plynoucího z tohoto vyúčtování jen tehdy, obsahuje-li...

Majetková podstata

Insolvenční zákon výslovně upravuje, jaké pohledávky a v jakém pořadí jsou v insolvenčním řízení uspokojovány, stejně jako způsoby jejich uplatnění. Výslovně v § 165 odst. 2...

Zpeněžování (exkluzivně pro předplatitele)

Žádné ustanovení insolvenčního zákona nebrání tomu, aby tam, kde je zvoleným způsobem oddlužení plnění splátkového kalendáře po dobu (nejdéle) 5 let, byl před vydáním...

Odměna advokáta

Podle § 71 odst. 2 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, zůstávají pravomocná rozhodnutí vydaná na základě právního předpisu, který byl zrušen (s výjimkou rozsudku vydaného v...

Přípustnost dovolání (exkluzivně pro předplatitele)

Je-li předmětem řízení o odpůrčí žalobě insolvenčního správce požadavek na určení neúčinnosti plateb (uskutečněných bankovními převody) a (současně) požadavek na vydání...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

Nejčtenější články

Souběh podání výpovědi a okamžitého zrušení pracovního poměru

Při výkonu závislé práce se zaměstnanec může dopustit různých prohřešků proti pracovnímu právu s různým stupněm intenzity provinění. Zákoník práce rozlišuje mezi soustavným...

PRÁVNICKÁ FIRMA ROKU 2020 - VÝSLEDKOVÁ LISTINA

Společnost EPRAVO.CZ vyhlásila výsledky již 13. ročníku firemního žebříčku Právnická firma roku. Záštitu nad letošním ročníkem převzalo, stejně jako v minulých letech...

Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí a změna zákona o daních z příjmů

Dne 26. září 2020 nabyl účinnosti zákon č. 386/2020 Sb., jímž se zrušuje zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, a jenž mění další...

Fotografování na veřejně přístupných místech povoleno?

Fotografujete na veřejně přístupných místech nebo na veřejném prostranství? A je v tom vlastně rozdíl? V praxi se stále častěji setkáváme s dotazy týkajícími se problematiky...

Zajímavý posun soudní judikatury ve věci přezkoumávání rozhodčích nálezů jako exekučních titulů

Ústavní soud ve svém nálezu pod sp. zn. II.ÚS 3194/18 ze dne 1. 4. 2019 shrnul svoji dosavadní rozhodovací praxi a vyjádřil se k možnosti soudního přezkumu exekučních titulů v...

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů