epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Roční předplatné
  • Více

    Vládní nařízení ze dne 21.3.1939 o úpravě pěstování a odbytu raných bramborů

    7.4.1939 | Sbírka:  95/1939 Sb. | Částka:  35/1939ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 330/1938 Sb.
    Pasivní derogace: 37/1949 Sb.
    95/1939 Sb.
    Vládní nařízení
    ze dne 21. března 1939
    o úpravě pěstování a odbytu raných bramborů.
    Změna: 124/1939 Sb.
    Vláda Protektorátu Čechy a Morava se souhlasem držitele výkonné moci nařizuje podle čl. II ústavního zákona zmocňovacího ze dne 15. prosince 1938, č. 330 Sb. z. a n.:
    § 1.
    (1) Ranými brambory podle tohoto nařízení se rozumějí domácí brambory, které byly vypěstovány a sklizeny v době od 1. ledna do 31. července, a rané brambory dovezené z ciziny.
    (2) Obchodem ranými brambory se rozumí výkup bramborů z domácí sklizně od pěstitele a jejich prodej prvému odběrateli, jejich vývoz do ciziny dovoz raných bramborů z ciziny a jejich prodej prvému odběrateli.
    (3) Ministerstvo zemědělství v dohodě s ministerstvy průmyslu, obchodu a živostí a sociální a zdravotní správy může dobu uvedenou v odstavci 1 podle potřeby zkrátiti nebo prodloužiti. Toto opatření vyhlásí ministerstvo zemědělství v Úředním listě.
    § 2.
    Prováděním úkolů vyplývajících z tohoto nařízení se pověřují:
    a) Centrokooperativ, svaz jednot hospodářských družstev, zapsané společenstvo s ručeným obmezeným v Praze;
    b) Zprostředkovatelské sdružení velkoobchodníků brambory, zapsané společenstvo s ručením obmezeným v Praze;
    c) Zájmové ústředí družstevních svazů, zapsané společenstvo s ručením obmezeným v Praze;
    kteréžto organisace vytvoří k tomu účelu obchodní společnost zvanou Česko-Moravská společnost pro obchod ranými brambory, společnost s ručením obmezený, v dalším "Společnost".
    § 3.
    Společnosti přísluší:
    a) upravovati rozsah pěstění raných bramborů podle domácí potřeby a možnosti vývozu (§ 4);
    b) stanoviti množství raných bramborů, které Společnost v tom kterém roce vykoupí (§ 5);
    c) vykupovati od pěstitele rané brambory a vykoupené brambory prodávati prvému odběrateli (§ 6);
    d) dovážeti rané brambory z ciziny (§ 10);
    e) vyvážeti rané brambory do ciziny (§ 11);
    f) pečovati o dostatečné zásobování obyvatelstva ranými brambory;
    g) stanoviti směrnice pro jakost, třídění a ostatní úpravu raných bramborů pro obchod, které schvaluje ministerstvo zemědělství v dohodě s ministerstvem průmyslu, obchodu a živností a vyhlašuje v Úředním listě.
    § 4.
    Pěstovati rané brambory (§ 1, odst. 1) za účelem jich prodeje mohou pouze ti pěstitelé, kteří ohlásí Společnosti do 14 dnů ode dne účinnosti tohoto nařízení a poté vždy do 31. prosince běžného roku, doporučeně na tiskopisu Společností vydaném, plochu, na které chtějí v r. 1939, pokud se týče v příštím roce pěstovati rané brambory. Společnost může stanoviti po slyšení Ústředního sdružení pěstitelů raných bramborů okresy a obce, ve kterých smějí rané brambory za účelem prodeje býti pěstovány, a v těchto obcích jednotlivým pěstitelům předepsati nejvyšší plochu, kterou smějí osázeti ranými brambory. Toto opatření schvaluje a okresy a obce vyhlásí ministerstvo zemědělství v Úředním listě.
    § 5.
    (1) Společnost stanoví množství raných brambor, které každého roku v jednotlivých obdobích, jí určených, od pěstitelů vykoupí, přihlížejíc k jejich ohlášené ploše, k dovozu a k tomu, aby bylo zajištěno dostatečné zásobování obyvatelstva. Toto množství rozvrhne na jednotlivé pěstitele v poměru k ploše raných bramborů, jimi ohlášené, a na jednotlivá období. Toto množství je Společnost povinna vykoupiti, jsou-li brambory dobré jakosti, zdravé a čisté. Stanoví-li Společnost podle § 4 jednotlivým pěstitelům nejvyšší plochu, kterou smějí ranými brambory osázeti, je Společnost povinna v obdobích jí stanovených vykoupiti veškeré brambory sklizené z této plochy, které odpovídají směrnicím [§ 3, písm. g)], pokud se týče zvyklostem pro obchod příslušné plodinové bursy.
    (2) Pěstitel smí v době uvedené v § 1, odst. 1 prodati rané brambory jen Společnosti a je povinen množství, které hodlá v této době prodati, do lhůty jí určené, prostřednictví některého z komisionářů stanovených pro ten který obvod jí nabídnouti, oznámiti Společnosti odrůdy bramborů a místo uložení a na vyzvání komisionáře Společnosti předložiti vzorky. Společnost může povoliti buď všeobecně nebo v jednotlivých případech výjimky z tohoto ustanovení.
    § 6.
    (1) Výkup raných bramborů bude Společnost prováděti komisionáři, jimiž ustanoví zemědělské, spotřebitelské a obchodnické družstevní organisace a obchodníky, pokud tyto organisace nebo obchodníci dosud alespoň po 3 roky rané brambory od pěstitelů vykupovali a požádají Společnost o udělení komisionářství. V případech zvláště zřetele hodných může ministerstvo průmyslu, obchodu a živností v dohodě s ministerstvem zemědělství po slyšení Společnosti povoliti z tohoto ustanovení výjimky. Komisionáře jmenuje Společnost ve lhůtě 15 dnů od podání žádosti a ustanoví jim výkupní obvody. O stížnostech do odmítnutí žádosti o udělení komisionářství nebo do stanovení výkupního obvodu, jakož i do nerozhodnutí o žádosti v uvedené lhůtě, které jest podati do 15 dní od vyrozumění o odmítnutí, pokud se týče od uplynutí 15 dnů od podání žádosti, u ministerstva průmyslu, obchodu a živností, rozhoduje toto ministerstvo v dohodě s ministerstvem zemědělství po slyšení Společnosti, a jde-li o komisionáře organisace uvedené v § 2, písm. c), též v dohodě s ministerstvem sociální a zdravotní správy.
    (2) Komisionáři jsou povinni podle příkazu Společnosti a za ceny jí stanovené rané brambory vykoupiti, převzíti, zaplatiti a prodati prvému odběrateli. Výkup se provede podle závěrečných listů a podle vzoru určeného Společností. Opis závěrečného listu zašel komisionář Společnosti ještě před převzetím raných bramborů od pěstitele.
    (3) Za svoji činnost dostanou komisionáři od Společnosti náhradu. Výši náhrady, jakož i podrobnější ustanovení o poměru komisionářů ke Společnosti, zejména o jejich právech a povinnostech, určí smlouva uzavřená mezi Společností a komisionáři; její zásady podléhají schválení ministerstva zemědělství, průmyslu, obchodu a živností a sociální a zdravotní správy.
    (4) Komisionáři obdrží od Společnosti průkazky, aby se jimi mohli vykazovati při své činnosti.
    § 7.
    (1) Pěstitel je povinen dodati zakoupené rané brambory v množství, v jakosti a v době, jak určí Společnost, a to na nejbližší železniční stanici nebo jiné místo stanovené Společností, je-li toto místo bližší nežli železniční stanice, a při dodávce na železniční stanici naložiti do železničního vozu. Nedodá-li pěstitel rané brambory vůbec nebo nedodá-li je včas, je povinen nahraditi Společnosti rozdíl mezi výkupní cenou stanovenou pro příslušnou dodací lhůtu a cenou prodejní, jakož i škody tím způsobené. Nemůže-li pěstitel z vyšší moci dodati brambory v době Společností stanovené, je oprávněn dodati je později podle dohody s komisionářem; v tomto případě vyplatí se mu cena platná v době, kdy byly brambory dodány.
    (2) Dodávky raných bramborů vykoupených Společností se dějí pouze v pytlích, které dodá Společnost za náhradu jí stanovenou. Pěstitel musí opatřit každý pytel dodávaných raných bramborů zevně viditelnou návěstkou, obsahující evidenční číslo pěstitele, jméno obce pěstitele, evidenční číslo komisionáře, datum převzetí a udání odrůdy, jakosti, třídění a úpravy [§ 3, písm g)]. Stejné údaje obsahuje i vložka, která se vloží do každého pytle. Úchylky od těchto předpisů povoluje Společnost.
    (3) Soud (úřad) povolující (nařizující) exekuční prodej u pěstitele, uvědomí Společnost o povolení exekučního prodeje raných bramborů, jenž se má státi v době uvedené v § 1, odst. 1. Exekuční prodej nelze provésti, když komisionář Společnosti do 2 dnů po doručení exekučního výměru brambory vykoupí a zároveň zaplatí jejich hodnotu ve výkupní ceně, stanovené podle tohoto nařízení. Totéž platí při exekučním prodeji raných bramborů, které jsou ve vlastnictví komisionářů nebo Společnosti.
    § 8.
    (1) Společnost stanoví po slyšení Ústředního sdružení pěstitelů raných bramborů výkupní ceny raných bramborů domácího původu pro určitá období parita Praha a Brno a jim odpovídající ceny pro jednotlivé stanice nakládací a určité odrůdy a jakosti bramborů, jakož i ceny prodejní vykoupených i dovezených raných bramborů. Tyto ceny schvaluje a vyhlásí ministerstvo zemědělství v dohodě s ministerstvy průmyslu, obchodu a živností a sociální a zdravotní správy v Úředním listě.
    (2) Výkupní cena za rané brambory jest splatná při převzetí.
    (3) Plné výkupní ceny zaplatí Společnost jen za zboží, jehož jakost odpovídá směrnicím podle § 3, písm. g), pokud se týče zvyklostem pro obchod příslušné plodinové bursy. U bramborů, které nevyhovují této podmínce, srazí se z ceny přiměřená částka nebo se přijetí odmítne.
    (4) Nedocíli-li se mezi stranami dohody o výši srážky nebo vznikne-li spor proto, že bylo zboží pro nevyhovující jakost vůbec odmítnuto, rozhodne znalecká komise plodinové bursy, v jejímž obvodě bylo zboží dodáno. V tomto případě nutno postupovati podle všeobecných bursovních ustanovení o vzorkování při jakostních námitkách. Rozhodnutí znalecké komise jest konečné a závazné pro obě strany.
    § 9.
    Rané brambory smí prvý odběratel kupovati v době uvedené v § 1, odst. 1 pouze od Společnosti, jejích komisionářů a dovozců (§ 10), pokud Společnost nestanoví jinak (§ 5, odst. 2).
    § 10.
    (1) Ministerstvo průmyslu, obchodu a živností bude povolovati dovoz raných bramborů v dohodě s ministerstvy zemědělství, financí, vnitra a sociální a zdravotní správy jen Společnosti (§ 2).
    (2) Ustanovení mezinárodních smluv o ochraně výroby rostlinné, pokud k nim bylo pravoplatně přistoupeno nebo se přistoupí, ustanovení smluv o pohraničním styku a předpisů podle těchto smluv vydaných, jakož i předpisy vydané podle zákona č. 165/1924 Sb. z. a n. pro dovoz bramborů z ciziny, zůstávají nedotčeny.
    (3) Společnost pověří dovozem organisace ji tvořící, které mohou jim opět pověřiti své členy nebo jiné oprávněné dovozce na základě průkazu o jejich dovozní činnosti v předchozích 3 letech.
    § 11.
    Vývozem raných bramborů pověří Společnost organisace ji tvořící [§ 2, písm. a) a b)] nebo jednotlivé vývozce a stanoví jim prodejní podmínky vývozu.
    § 12.
    (1) Organisace tvořící Společnost, jejich členové, komisionáři a pěstitelé jsou povinni vésti Společností předepsané záznamy o nákupu, dovozu, vývozu a prodeji raných bramborů.
    (2) Dozor, aby byla zachována ustanovení § 3, písm. g), § 4, § 5, odst. 1 a §§ 6, 7 a 9 vykonávají okresní úřady a Společnost, která může k tomuto cíli ustanoviti své dozorčí orgány. Dozorčími orgány Společnosti mohou býti pouze státní příslušníci Protektorátu Čechy a Morava, svéprávní, zachovalí, spolehliví a důvěryhodní, znalí pěstování raných bramborů a obchodu s nimi. Osoby ty vezme okresní úřad do slibu, že mohou vykonávati dozor podle nejlepšího vědomí a svědomí, Do slibu vzatí dozorčí orgánové Společnosti mohou svoji funkci vykonávati v obvodech určených Společností a jsou, vykonávajíce funkce jim podle tohoto nařízení svěřené, postaveni na roveň, pokud jde o trestně-právní ochranu, veřejným orgánům. Výkon slibu potvrdí okresní úřad na průkazce vydané Společností dozorčím orgánům. Tito jsou povinni zachovávati nejpřísnější tajemství o věcech, o nichž nabyli vědomosti při výkonu své působnosti.
    (3) Pěstitelé, komisionáři a obchodníci s ranými brambory ve velkém i drobném jsou povinni dovoliti dozorčím orgánům, řádně legitimovaným, aby nahlíželi do zápisů a spisů a jiných obchodních záznamů, jež budou předepsány Společností podle tohoto nařízení, a dávati žádaná vysvětlení, jakož i dovoliti vstup do provozních a obchodních místností a skladů podle § 9 ústavního zákona ze dne 9. dubna 1920, č. 293 Sb. z. a n., o ochraně svobody osobní, domovní a tajemství listovního, při čemž je šetřiti ustanovení §§ 8 a 10 uvedeného zákona. Pěstitelé raných bramborů jsou déle povinni dovoliti dozorčím orgánům vstup na pozemky osázené ranými brambory.
    § 13.
    Společnost se ustaví podle předpisů tohoto nařízení jako společnost s ručením obmezeným podle zákona ze dne 6. března 1906, č. 58 ř. z., o společnostech s ručením obmezeným.
    § 14.
    Kmenové podíly rozvrhnou se na organisace tvořící Společnost (§ 2) v poměru, který určí vláda, nedohodnou-li se o něm samy.
    § 15.
    Den, kdy Společnost zahájí svoji činnost, určí ministerstvo zemědělství v dohodě s ministerstvem průmyslu, obchodu a živností a vyhlásí v Úředním listě.
    § 16.
    (1) Společnost nesmí provozovati přímo ani nepřímo jiné podniky nebo se na nich účastniti.
    (2) K provádění svých úkolů nejsou Společnost a organisace ji tvořící (§ 2) povinny opatřovati si ještě zvláštní úřední oprávnění nebo povolení platnými předpisy jinak požadované. Ke zřízení případných odboček se nevyžaduje povolení podle § 3 vládního nařízení ze dne 27. července 1920, č. 465 Sb. z. a n., o zřizování společností s r.o. a společností akciových (komanditních na akcie), o zvyšování základního kapitálu těchto společností a zakládání pobočných ústavů.
    § 17.
    Společnost bude prováděti svoje úkoly podle obchodních zásad.
    § 18.
    Společnost jest povinna předkládati předepsané výkazy a účetní závěrky se zprávou o celoročních výsledcích svého hospodaření nejdéle do 3 měsíců po skončení správního roku ministerstvu zemědělství, financí, průmyslu, obchodu a živností, sociální a zdravotní správy a Nejvyššímu účetnímu kontrolnímu úřadu. Ministerstvo zemědělství, ministerstvo průmyslu, obchodu a živností a Nejvyšší účetní kontrolní úřad mají právo podrobiti hospodaření Společnosti revisi svými orgány.
    § 19.
    Ustanovení tohoto nařízení se nevztahují na zboží (§ 1) provážené pod celní kontrolou územím Protektorátu Čechy a Morava.
    § 20.
    (1) Společnost podléhá státnímu dozoru, který vykonává vládní komisař nebo jeho náhradník, jež jmenuje ministr zemědělství v dohodě s ministerstvem průmyslu, obchodu a živností. Vedle toho vykonávají dozor s hlediska resortní působnosti zástupci ministerstev financí, průmyslu, obchodu a živností, vnitra a sociální a zdravotní správy, které jmenují příslušní ministři. Vládní komisař a zástupci ministerstev dozírají na to, aby Společnost plnila všechny své povinnosti, uložené jí tímto nařízením.
    (2) Vládní komisař má právo a povinnost kontrolovati hospodářskou, obchodní, účetní a pokladní činnost Společnosti, nahlížeti do knih, zápisů a spisů a žádati potřebná vysvětlení, která musí mu býti neprodleně dána, a uložiti vedení potřebných výkazů; shledá-li vládní komisař jakékoliv závady, může žádati nápravu od orgánů, do jejichž působnosti tyto věci patří, zastaviti usnesení a opatření Společnosti, o nichž má za to, že odporují žádnému výkonu práv a povinností Společnosti nebo zásadám řádného hospodaření nebo že se příčí platným předpisům, finančním zájmům státu, nebo pokynům vlády, s tím účinkem, že taková usnesení musí býti předložena všem zúčastněnými ministerstvům a nesmí býti vykonána dříve, pokud o nich tato ministerstva v dohodě nerozhodnou.
    (3) Zástupci ministerstev jmenovaných v odstavci 1 mají právo, shledají-li při výkonu své funkce závadu nebo mají-li za to, že některá usnesení nebo opatření Společnosti měla by býti z důvodů uvedených v odstavci 2 zastavena, uplatňovati odstranění závad nebo zastavení veškerých ustanovení nebo opatření prostřednictvím vládního komisaře. V nutných případech mohou podávati přímo (ústně nebo písemně) odůvodněné návrhy a připomínky. Společnost je povinna o nich bez průtahu jednati.
    (4) Jestliže Společnost usnesení nebo opatření, která byla vládním komisařem pozastavena, přes to provede, odpovídá za škody z toho vzniklé bez újmy odpovědnosti trestní také ten, kdo taková opatření dal provésti, a může býti ministerstvem zemědělství v dohodě s ministerstvy vyjmenovanými v odstavci 1 zbaven své funkce.
    (5) Náklady státního dozoru hradí Společnost.
    § 21.
    Úřady a obce jsou povinny spolupůsobiti při provádění tohoto nařízení a opatření podle něho vydaných.
    § 22.
    Společnost je osvobozena od kolků a poplatků z korespondence s veřejnými úřady, sledující dosažení úkolů tímto nařízením jí svěřených, a ze smluv s komisonáři. Dále jsou osvobozeny od kolků a poplatků záznamy, výkazy a knihy vedené Společností, jejími komisionáři a pěstiteli toliko podle zvláštního úředního příkazu nebo pokynů (§ 12). Od kolků a poplatků jsou též osvobozeny nabídky podle § 5, odst. 2, dále listiny, kterými osvědčují dodavatelé raných bramborů Společnosti a jejím komisionářům jejich dodání, nebo odběratelé raných bramborů jejich odebrání, pokud nemají povahy kupeckých účtů.
    § 23.
    Právní jednání, která se příčí ustanovením tohoto nařízení, jsou bezúčinná.
    § 24.
    Jednání nebo opominutí proti ustanovením tohoto nařízení a předpisů podle něho vydaných trestá, nejde-li o čin trestný soudy, okresní úřad pokutou do 50.000 K nebo vězením do 6 měsíců. Byla-li uložena pokuta, buď pro případ její nedobytnosti uložen zároveň náhradní trest vězení podle míry zavinění do 6 měsíců. Tyto tresty mohou býti uloženy též zároveň. Trest na svobodě nesmí však spolu s náhradním trestem za nedobytnou pokutu činiti více než 6 měsíců.
    § 25.
    Toto nařízení nabývá účinnosti dnem vyhlášení; provede je ministr zemědělství v dohodě se zúčastněnými ministry.
    Dr. Hácha v. r.
    Beran v. r.
    Dr. Chvalkovský v. r.
    Syrový v. r.
    Dr. Fischer v. r.
    Ing. Eliáš v. r.
    Dr. Kalfus v. r.
    Čipera v. r.
    Dr. Kapras v. r.
    Dr. Feierabend v. r.
    Dr. Krejčí v. r.
    Dr. Klumpar v. r.
    Dr. Šádek v. r.
    Dr. Havelka v. r.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 18.10.2023Značka a další duševní vlastnictví v podnikání - využití, ochrana, marketing (online - živé vysílání) - 18.10.2023
    • 19.10.2023Novela ZZVZ se zaměřením na IT veřejné zakázky - Co je v dané oblasti nového? (online - živé vysílání) - 19.10.2023
    • 20.10.2023Jak se dělá skvělá smlouva o dílo – na veřejné zakázky (nejen) na stavební práce (online - živé vysílání) - 20.10.2023
    • 24.10.2023Mezigenerační předání (rodinného) bohatství (ideálně dobře připravené) (online - živé vysílání) - 24.10.2023
    • 25.10.2023Od nápadu k exitu: Právní život start-upu (online - živé vysílání) - 25.10.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 29.11.2023TAX FORUM 2024 – daňové a účetní novinky roku 2024 - 29.11.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Sousedské spory, jablka a paragrafy
    • Nájem nemovitých věcí z pohledu DPH
    • Doručování elektronicky i do vlastních rukou po novele zákoníku práce
    • K novele zákona o státní službě
    • Obecné ještě neznamená neurčité – k určitosti usnesení valné hromady
    • Volně žijící živočich
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • Vybrané změny v zákoníku práce podepsané prezidentem
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • Smluvní pokuta ve smlouvě o realitním zprostředkování
    • Doručování elektronicky i do vlastních rukou po novele zákoníku práce
    • Vybrané změny v zákoníku práce podepsané prezidentem
    • Některé aspekty výkonu autorského dozoru (se zohledněním právní úpravy v novém stavebním zákoně)
    • Whistleblowing prakticky – implementace vnitřního oznamovacího systému
    • K možnosti zrušení obchodní korporace v důsledku nezaložení účetních záznamů do sbírky listin obchodního rejstříku
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Promlčení pohledávky, jejíž splatnost je závislá na vůli věřitele
    • Zadlužení potomka jako důvod pro vydědění
    • Jak má objednatel postupovat, odmítá-li od zhotovitele převzít nedokončené či vadné dílo?
    • Podmínky mimořádného vydržení a výprosa jako možná překážka
    • Práce přesčas zahrnutá ve mzdě
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Volně žijící živočich

    Pokud jde o zákon č. 100/2004 Sb., tj. zákon o obchodování s ohroženými druhy, významné je ustanovení § 3 odst. 1 tohoto zákona, jež stanoví, že postup při dovozu, vývozu, zpětném...

    Náhrada škody

    Má-li výrok o trestu ve správním rozhodnutí konstitutivní povahu a působí-li (zavazuje) do budoucnosti a zásadně až od okamžiku právní moci, pak počátek běhu subjektivní promlčecí...

    Nájem bytu (exkluzivně pro předplatitele)

    Jestliže nájemce bytu (domu) provede úpravu, přestavbu či jinou změnu bytu (domu) bez souhlasu pronajímatele, je pronajímatel oprávněn domáhat se uvedení bytu (domu) do původního stavu...

    Neúčinnost právního jednání (exkluzivně pro předplatitele)

    Má-li to, co neúčinným jednáním ušlo z dlužníkova majetku, nižší hodnotu než je výše věřitelovy pohledávky za dlužníkem, zprostí se osoba, která je zatížena povinností podle...

    Ochrana spotřebitele (exkluzivně pro předplatitele)

    Z ustálené rozhodovací praxe SDEU vyplývá, že povinnost vnitrostátních soudů aplikovat tzv. zásadu efektivity je vázána na případy zjevného porušení unijního práva, kdy důvodem...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.