epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Rozhodnutí ze dne 12.12.2017 o udělení poštovní licence

    12.12.2017 | Sbírka:  50/2017 (SP) | Částka:  16/2017ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 500/2004 Sb., 29/2000 Sb.
    50/2017
    Rozhodnutí
    o udělení poštovní licence
    Praha 12. prosince 2017
    Čj. ČTÚ-70 580/2017-610/V.vyř.
    Rada Českého telekomunikačního úřadu (dále jen "správní orgán"), jako správní orgán příslušný podle § 10 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, a podle § 36a odst. 2 zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů, vydává v řízení zahájeném z moci úředn podle § 22 odst. 9 zákona č. 29/2000 Sb. zákona o poštovních službách s účastníkem řízení Českou poštou, s.p, se sídlem v Praze 1, Politických vězňů 909/4, IČO: 47114983, ve věci udělení poštovní licence, o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), toto
    rozhodnutí o udělení poštovní licence
    společnosti:                  Česká pošta,  s.p.
    se sídlem:                    Politických vězňů 909/4,  Praha   1
    identifikační číslo osoby:    47114983
    
    (dále jen "držitel poštovní licence") v tomto rozsahu:
    I.
    Držitel poštovní licence je povinen trvale na celém území České republiky zajistit všeobecnou dostupnost těchto základních služeb podle § 3 zákona o poštovních službách:
    a) službu dodání poštovních zásilek do 2 kg,
    b) službu dodání poštovních balíků do 10 kg,
    c) službu dodání peněžní částky poštovním poukazem,
    d) službu dodání doporučených zásilek,
    e) službu dodání cenných zásilek,
    f) službu bezúplatného dodání poštovních zásilek do 7 kg pro nevidomé osoby,
    g) služby, které musí být zajištěny na základě závazků vyplývajících z členství České republiky ve Světové poštovní unii.
    II.
    Základní služby podle části I. výroku musí být poskytovány:
    a) trvale na celém území České republiky prostřednictvím sítě 3 200 provozoven,
    b) ve stanovené kvalitě a způsobem, který je v souladu s potřebami veřejnosti a je ve veřejném zájmu nezbytný, a v souladu se základními kvalitativními požadavky stanovenými v § 14 až 27 vyhlášky č. 464/2012 Sb., o stanovení specifikace jednotlivých základních služeb a základních kvalitativních požadavků na jejich poskytování, ve znění vyhlášky č. 203/2016 Sb., včetně soustavného poskytování informací o základních službách a způsobu jejich užití,
    c) každý pracovní den a musí umožnit v těchto dnech nejméně jedno poštovní podání a dále alespoň jedno dodání na adresu každé fyzické a právnické osoby, nebo ve výjimečných případech, které jsou stanoveny vyhláškou č. 464/2012 Sb., jedno dodání do vhodného zařízení nebo dodávací schrány,
    d) způsobem, který odpovídá požadavkům úředního doručování písemností podle zvláštního právního předpisu ve smyslu § 13 vyhlášky č. 464/2012 Sb.,
    e) v souladu s technickou specifikací jednotlivých základních služeb stanovenou v § 1 až 13 vyhlášky č. 464/2012 Sb.,
    f) za nákladově orientované ceny podle § 33 odst. 5 zákona o poštovních službách,
    g) v souladu s právními předpisy a v případě jejich změny v souladu s jejich aktuálně účinným zněním.
    III.
    Držitel poštovní licence je povinen zajistit síť provozoven podle části II. písm. a) výroku tohoto rozhodnutí provozovnami umístěnými v obcích a částech obcí stanovených přílohou tohoto rozhodnutí, jež je součástí této části výroku. Držitel poštovní licence je oprávněn provozovny stanovené podle předchozí věty nahradit jinými provozovnami umístěnými v jiné obci nebo jiné části obce v počtu do 3 % z celkového počtu 3 200 provozoven za každý kalendářní rok doby platnosti poštovní licence udělené tímto rozhodnutím při dodržení podmínek stanovených částí II. písm. b) výroku tohoto rozhodnutí. V případě nahrazení některé z provozoven stanovených touto částí výroku jinou provozovnou je držitel poštovní licence povinen sdělit písemně tuto skutečnost bezodkladně Českému telekomunikačnímu úřadu.
    IV.
    Poštovní licence udělená tímto rozhodnutím je platná od 1. ledna 2018 do 31. prosince 2022.
    Odůvodnění:
    Na základě výsledku přezkumu, který provedl správní orgán podle § 37 odst. 4 zákona o poštovních službách, vyjádřeného v záměru čj. ČTÚ-111 987/2016-610 ze dne 13. prosince 2016 a po konzultaci s dotčenými subjekty podle § 37 odst. 5 zákona o poštovních službách1 (dále jen „přezkum“) správní orgán došel k závěru, že poskytování a zajišťování žádné z výše uvedených základních služeb na celém území České republiky by nebylo bez uložení povinnosti zajištěno za podmínek srovnatelných s požadavky na jejich zajištění podle zákona o poštovních službách.
    S ohledem na skutečnost, že výběrového řízení na držitele poštovní licence pro období od 1. ledna 2018 do 31. prosince 2022 vyhlášeného pod čj. ČTÚ-39 063/2017-610 se zúčastnila pouze Česká pošta, s.p. a její žádost byla zamítnuta z důvodu nesplnění podmínek účasti, zahájil správní orgán řízení z moci úřední podle § 22 odst. 9 zákona o poštovních službách.
    Podle daného ustanovení uloží správní orgán, nezúčastní-li se žádný provozovatel výběrového řízení nebo nebude-li žádný provozovatel vybrán pro nesplnění podmínek účasti nebo pro nevyhovění kritériím hodnocení žádostí, rozhodnutím o udělení poštovní licence povinnost poskytovat a zajišťovat základní služby uvedené ve vyhlášení výběrového řízení provozovateli, který nejlépe vyhovuje kritériím hodnocení žádostí.
    Jako kritéria hodnocení žádostí uvádí § 22 odst. 3 zákona o poštovních službách tato kritéria: finanční, technické a odborné podmínky provozovatele a výši čistých nákladů. Na základě výsledků přezkumu a účasti České pošty, s.p. ve výběrovém řízení vyhodnotil správní orgán, že Česká pošta, s.p. má dostatečné finanční, technické a odborné podmínky pro plnění povinnosti. Výši čistých nákladů správní orgán nehodnotil, neboť Česká pošta, s.p. byla jediným žadatelem ve výběrovém řízení, správní orgán tak nemohl srovnávat jejich výši s jiným provozovatelem. Správní orgán rovněž přihlédl ke skutečnosti, že Česká pošta, s.p. je stávajícím držitelem poštovní licence a poskytuje základní služby na základě udělené poštovní licence (rozhodnutím čj. ČTÚ-562/2013-610/IV. vyř. ze dne 22. února 2013) ve stejném rozsahu, který je předmětem tohoto správního řízení. Na základě těchto skutečností správní orgán dospěl k závěru, že Česká pošta, s.p. nejlépe vyhovuje kritériím hodnocení žádostí a zahájil toto správní řízení pouze s ní jako s jediným účastníkem, když nebyl správním orgánem identifikován žádný jiný subjekt, který by výše uvedeným požadavkům vyhovoval lépe, resp. že by vůbec splnil požadovaná kritéria.
    Správní orgán zaslal dne 8. listopadu 2017 České poště, s.p. oznámení o zahájení správního řízení ve věci udělení poštovní licence, jehož přílohou byl návrh rozhodnutí o udělení poštovní licence. Účastník řízení byl správním orgánem v zaslaném oznámení o zahájení správního řízení vyzván k vyjádření k jeho zahájení a předložení všech dalších podkladů nebo navržení provedení důkazů, které považuje za důležité pro rozhodnutí v této věci, pokud tak uzná za vhodné, a byla mu stanovena lhůta do 20. listopadu 2017. Účastník řízení ve stanovené lhůtě zaslal dne 16. listopadu 2017 své vyjádření, ve kterém uvedl, že k návrhu rozhodnutí nemá žádné připomínky a souhlasí s vydáním rozhodnutí v předložené podobě s výjimkou návrhů úprav seznamu provozoven. K těmto návrhům se správní orgán podrobně vyjadřuje níže v odůvodnění.
    V návaznosti na toto vyjádření zaslal správní orgán České poště, s.p. dne 22. listopadu 2017 své sdělení k návrhům obsaženým v jejím vyjádření ze dne 16. listopadu 2017 včetně upraveného návrhu rozhodnutí, a vyzval ji k vyjádření ve lhůtě do 27. listopadu 2017. Ve stanovené lhůtě zaslala Česká pošta, s.p. dne 24. listopadu 2017 své vyjádření, kdy upřesnila své návrhy obsažené ve vyjádření k zahájení správního řízení.
    Správní orgán oznámil dne 28. listopadu 2017 České poště, s.p., jaké podklady pro rozhodnutí shromáždil, a umožnil jí, aby se v souladu s § 36 odst. 3 správního řádu vyjádřila k podkladům rozhodnutí a případně navrhla jejich doplnění. Zástupce České pošty, s.p. dne 1. prosince 2017 nahlédl do spisu, seznámil se se shromážděnými podklady a sdělil, že Česká pošta, s.p. nemá k návrhu rozhodnutí žádné připomínky.
    K části I. výroku.
    Podle § 21 zákona o poštovních službách je obsahem poštovní licence povinnost zajistit všeobecnou dostupnost některých nebo všech základních služeb na celém území České republiky nebo na jeho části (poštovní povinnost) a doba platnosti této poštovní licence.
    Jak již bylo výše uvedeno, z výsledků přezkumu vyplynulo, že poskytování a zajišťování žádné ze základních služeb vymezených v § 3 zákona o poštovních službách na celém území České republiky by nebylo bez uložení povinnosti zajištěno za podmínek srovnatelných s požadavky na jejich zajištění podle zákona o poštovních službách. Z tohoto důvodu je poštovní povinnost ukládána v rozsahu uvedeném v části I. výroku, tedy v rozsahu všech základních služeb podle § 3 odst. 1 zákona o poštovních službách a na celém území České republiky.
    Správní orgán očekává, že Česká pošta, s.p. zveřejní podle § 25 a 26 vyhlášky č. 464/2012 Sb. poštovní služby, kterými bude poštovní povinnost plněna. Po nabytí právní moci rozhodnutí o udělení poštovní licence požádá správní orgán podle § 32a zákona o poštovních službách Českou poštu, s.p. o sdělení těchto poštovních služeb a jejich přehled obdobně jako v případě stávající poštovní licence zveřejní na své webové stránce.
    K části II. výroku.
    Zákon o poštovních službách stanoví v § 3 odst. 2 v souladu s ustanoveními směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/67/ES ze dne 15. prosince 1997 o společných pravidlech pro rozvoj vnitřního trhu poštovních služeb Společenství a zvyšování kvality služby ve znění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/6/ES ze dne 20. února 2008 základní požadavky na poskytování základních služeb.
    Správní orgán v části II. výroku rozhodnutí stanovil držiteli poštovní licence povinnost poskytovat základní služby tak, aby byly splněny tyto základní obecné zákonné požadavky na způsob poskytování těchto služeb.
    Další požadavky na způsob poskytování a zajišťování základních služeb stanoví nařízení vlády č. 178/2015 Sb., o stanovení minimálního počtu provozoven pro poskytování základních služeb, a vyhláška č. 464/2012 Sb. v části základní kvalitativní požadavky. Základní kvalitativní požadavky musí zabezpečit zejména rychlost, spolehlivost a pravidelnost základních služeb, dostatečnou hustotu obslužných míst zajišťujících poštovní podání, jakož i nezbytnou úroveň informovanosti uživatelů o způsobu zajištění základních služeb.
    Nařízení vlády č. 178/2015 Sb. stanoví, že minimální počet provozoven pro poskytování základních služeb činí 3 200.
    Základní služby musí být nabízeny v souladu s podrobnou technickou specifikací stanovenou vyhláškou č. 464/2012 Sb., která stanoví zejména rozměry jednotlivých druhů poštovních zásilek.
    Plnění poštovní povinnosti způsobem, který je v souladu s těmito základními kvalitativními požadavky a v souladu s potřebami veřejnosti, včetně soustavného poskytování informací o základních službách a způsobu jejich užití, ukládá držiteli poštovní licence § 33 odst. 1 zákona o poštovních službách.
    Zákon o poštovních službách ukládá držiteli poštovní licence povinnost poskytovat základní služby, které jsou obsaženy v jeho poštovní licenci, za nákladově orientované ceny s určitými výjimkami. Nákladově orientovanou cenou se rozumí cena, která zahrnuje efektivně a účelně vynaložené náklady a přiměřený zisk a která se stanovuje tak, aby zajistila návratnost investic v přiměřeném časovém období a zohlednila příslušná rizika.
    Výjimky, kdy neplatí tato povinnost, se vztahují na případy, kdy držitel poštovní licence sjedná ceny, které zahrnují nižší míru zisku, než je přiměřený, kdy se jedná o základní službu bezúplatného dodání poštovních zásilek do 7 kg pro nevidomé osoby, nebo kdy je uplatněna regulace cen podle § 34a zákona o poštovních službách.
    Podle § 3 zákona o poštovních službách musí být základní služby poskytovány za dostupné ceny. Za tímto účelem Český telekomunikační úřad sleduje vývoj úrovně těchto cen a pravidelně přezkoumává jejich dostupnost. Pokud by Český telekomunikační úřad zjistil, že základní služby poskytované za nákladově orientované ceny nejsou cenově dostupné, uplatní regulaci cen vydáním rozhodnutí o ceně.
    K části III. výroku.
    Správní orgán s ohledem na zajištění právní jistoty a naplnění zásady transparentnosti a za účelem zajištění všeobecné dostupnosti základních služeb podle § 21 zákona o poštovních službách stanovil v příloze výroku rozhodnutí seznam 3 200 obcí a částí obce, v nichž budou provozovny umístěny (dále jen „seznam provozoven“). Pokud bude v dané části obce více než jedna provozovna, je daná část obce uvedená v seznamu v počtu odpovídajícím počtu provozoven, jež mají být v dané části obce umístěny. Prostřednictvím provozoven v těchto obcích a částech obce je Česká pošta, s.p. povinna zajistit dostupnost základních služeb.
    Důvodem pro stanovení seznamu provozoven je skutečnost, že nařízení vlády č. 178/2015 Sb. a vyhláška č. 464/2012 Sb. nestanoví rozmístění všech provozoven. Uvedené nařízení vlády stanoví pouze počet provozoven, vyhláška č. 464/2012 Sb. pak stanoví kritéria pro zajištění dostatečné hustoty pošt. Na základě těchto kritérií je určeno rozmístění pouze části pošt, přibližně dvou třetin. Pro zajištění všeobecné dostupnosti i v dalších místech, kde nemusí být pošta na základě kritérií vyhlášky č. 464/2012 Sb., stanovil správní orgán seznam 3 200 provozoven, který respektuje požadavky stanovené vyhláškou č. 464/2012 Sb.
    Při stanovení seznamu provozoven vycházel správní orgán ze seznamu předloženého Českou poštou, s.p. do výběrového řízení na držitele poštovní licence pro období od 1. ledna 2018 do 31. prosince 2022 vedeného pod čj. ČTÚ-39 063/2017-610. Správní orgán v konečné podobě seznamu provozoven zohlednil i návrhy České pošty, s.p. na jeho úpravu. S ohledem na skutečnost, že může docházet k vývoji počtu obyvatel v jednotlivých oblastech, stanovil správní orgán možnost odchýlit se od stanoveného seznamu. Aby tato možnost nebyla bez limitu, omezil ji správní orgán tak, že nahrazení jinými provozovnami lze pouze do počtu 3 % z celkového počtu 3 200 provozoven za každý kalendářní rok doby platnosti poštovní licence udělené tímto rozhodnutím. Tento limit představuje přibližně 100 provozoven, což považuje správní orgán za dostatečné, aby byla držiteli poštovní licence zachována dostatečná flexibilita v přizpůsobování sítě provozoven aktuálnímu vývoji na trhu, vývoji počtu obyvatelstva v jednotlivých oblastech, potřebám veřejnosti i jeho provozním podmínkám.
    V zájmu zajištění aktuálnosti seznamu provozoven je držitel poštovní licence povinen bezodkladně po provedení změny tuto sdělit písemně Českému telekomunikačnímu úřadu. Základní územní samosprávné celky, které mohou být danou změnou dotčeny, budou informovány podle § 27 vyhlášky č. 464/2012 Sb.
    K části IV. výroku.
    Platnost poštovní licence stanovil správní orgán v souladu s § 22 odst. 1 zákona o poštovních službách a udělil ji na období v délce 5 let. Poštovní licence udělená tímto rozhodnutím je tedy platná od 1. ledna 2018 do 31. prosince 2022.
    Počátek období platnosti nové poštovní licence je stanoven návazně na skončení platnosti stávající poštovní licence uložené rozhodnutím čj. ČTÚ-562/2013-610/IV. vyř. ze dne 22. února 2013 tak, aby bylo zajištěno poskytování základních služeb bez přerušení. Dobu platnosti v délce 5 let stanovil správní orgán totožně, jako byla stanovena v předchozím období a ve vyhlášení výběrového řízení. Při stanovení platnosti v maximální délce stanovené zákonem správní orgán zohlednil i zajištění návratnosti investic spojených s povinností uloženou tímto rozhodnutím.
    *****
    Ve svém vyjádření k oznámení o zahájení správního řízení ze dne 16. listopadu 2017 Česká pošta, s.p. navrhla úpravu seznamu provozoven tímto způsobem:
    „1) Česká pošta žádá o nahrazení pošty 417 13 Modlany poštou 735 61 Chotěbuz. Pošta Modlany byla uzavřena na základě zprávy Krajské hygienické stanice, která na poště Modlany identifikovala závažná zdravotní rizika a porušení legislativních ustanovení, týkajících se pracovních podmínek.
    2) Česká pošta žádá o nahrazení pošty 315 00 Božkov poštou 362 15 Březová u Karlových Var. Důvodem žádosti je výpověď smlouvy ze strany provozovatele pošty Partner.
    3) Česká pošta žádá o nahrazení pošty 262 64 Svatý Jan u Sedlčan poštou 330 34 Úlice. Důvodem žádosti je neodkladná rekonstrukce pošty 262 64 Svatý Jan u Sedlčan, která si vyžádá její dlouhodobé uzavření.
    4) Česká pošta žádá o nahrazení pošty 267 05 Nižbor poštou 357 21 Stříbrná. Důvodem je ukončení činnosti pošty Partner v obci Nižbor.“.
    V návaznosti na návrh podle bodu 1) sdělil správní orgán České poště, s.p. dne 22. listopadu 2017, že obec Modlany je obcí s matričním úřadem a pošta v této obci je nezbytná pro naplnění kritérií hustoty pošt podle § 14 odst. 2 písm. b) vyhlášky č. 464/2012 Sb. Vyhovění návrhu České pošty, s.p. by vedlo k porušení požadavků vyplývajících z vyhlášky č. 464/2012 Sb.
    Česká pošta, s.p. dne 24. listopadu 2017 v reakci na sdělení správního orgánu ve svém vyjádření uvedla: „Česká pošta akceptuje výklad správního orgánu, podle něhož je pošta 417 13 Modlany nezbytná pro naplnění kritérií hustoty pošt podle § 14 odst. 2 písm. b) vyhlášky č. 464/2012 Sb. Z tohoto důvodu Česká pošta netrvá na nahrazení pošty Modlany v seznamu pošt, který má být přílohou rozhodnutí o udělení poštovní licence.“.
    Správní orgán zbývající návrhy podle bodů 2) až 4) posoudil z hlediska požadavků na zajištění dostupnosti poštovních služeb podle zákona o poštovních službách a vyhlášky č. 464/2012 Sb. a těmto návrhům vyhověl, neboť zůstanou zachovány požadavky na dostupnost a hustotu pošt podle vyhlášky č. 464/2012 Sb.
    V souvislosti s vyhověním návrhu České pošty, s.p., upravil správní orgán přílohu obsahující seznam provozoven podle části III. výroku tohoto rozhodnutí.
    Česká pošta, s.p. ve svých vyjádřeních nad rámec rozsahu správního řízení rovněž správnímu orgánu oznámila, že z vážných provozních důvodů nebude schopna od 1. ledna 2018 dočasně zajistit provoz pošt 252 20 Chýně, 109 00 Praha 111, 373 85 Litvínovice a 417 13 Modlany. Správní orgán vzal tuto skutečnost na vědomí s tím, že podle § 33 odst. 2 zákona o poštovních službách držitel poštovní licence nemusí dočasně plnit povinnosti, jestliže tomu brání překážky, jež sám nevyvolal a jejichž vzniku nemohl ani při řádné péči zabránit, zejména nezaviněné technické problémy, důsledky přírodních událostí, nedostatek součinnosti jiných osob nebo důsledky krizové situace. Držitel poštovní licence je však povinen počínat si tak, aby plnění povinností bylo omezeno co nejméně a aby přakážky byly co nejdříve odstraněny. Ve smyslu výše uvedeného správní orgán předpokládá, že Česká pošta s.p. vyvine veškeré úsilí, aby uvedené pošty byly co nejdřívě otevřeny a aby byla po dobu jejich uzavření zajištěna dostupnost základních služeb v daných místech jiným vhodným způsobem.
    ***
    Na základě posouzení všech shora uvedených skutečností správní orgán rozhodl, jak je ve výroku tohoto rozhodnutí uvedeno.
    Poučení:
    Proti tomuto rozhodnutí není opravný prostředek přípustný.
    Za Radu Českého telekomuikačního úřadu:
    Ing. Mgr. Jaromír Novák v. r.
    předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu
    _________________
    Pozn. ASPI: Příloha je k dispozici na adrese http://ftp.aspi.cz/aspi/vestniky/SP2017_16.pdf.
    1 Dokument Přezkum podle § 37 odst. 4 zákona o poštovních službách z prosince 2016, záměr čj. ČTÚ-111 987/2016-610 ze dne 13. prosince 2016 a výsledky veřejné konzultace jsou dostupné na webu Českého telekomunikačního úřadu (https://www.ctu.cz/vyzva-k-uplatneni-pripominek-k-zameruulozit- jako-povinnost-poskytovat-zajistovat-jednotlive)

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 30.03.2023Nová právní úprava hromadného řízení (online - živé vysílání) - 30.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023
    • 20.04.2023Whistleblowing v souvislostech – vše, co potřebujete vědět o nových pravidlech pro ochranu oznamovatelů (online - živé vysílání) - 20.4.2023
    • 21.04.2023Rodinné právo v aktuální praxi soudů (střídavá péče, péče o jmění, participační práva dítěte a vypořádání společného jmění manželů) (online - živé vysílání) - 21.4.2023
    • 10.05.2023Důsledky porušení dotačních podmínek (online - živé vysílání) - 10.5.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (březen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Právo “dohodářů” na dovolenou ve světle vládního návrhu novely zákoníku práce
    • Nejvyšší soud: vyloučit jednatele či člena představenstva z výkonu funkce lze, i když nezpůsobí společnosti újmu
    • Předběžné opatření
    • Excesivní vyplnění blankosměnky (vyplnění blankosměnky v rozporu s vyplňovacím oprávněním)
    • Rozdělení nezajištěných věřitelů do různých skupin v reorganizačním plánu
    • Vlastník pozemku a změna územního plánu
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 6.
    • Ochrana osobnosti zaměstnance
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?
    • Vlastník pozemku a změna územního plánu
    • Zánik ručení jednatele za dluhy společnosti z důvodu promlčení
    • Ochrana osobnosti zaměstnance
    • Excesivní vyplnění blankosměnky (vyplnění blankosměnky v rozporu s vyplňovacím oprávněním)
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 6.
    • Právní aspekty vícestranné směny nemovitostí
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlouhodobé pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance z pohledu zaměstnavatele
    • Změna moderace smluvní pokuty jako další rána pro věřitele
    • Novela zákoníku práce a (zdánlivá) předvídatelnost vztahů z dohod (DPP a DPČ)
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Nesprávné právní posouzení věci důvodem pro obnovu řízení
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Předběžné opatření

    Při rozhodování o předběžných opatřeních podle § 102 odst. 1 zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu musí být poskytnuta ochrana jak tomu, kdo o vydání předběžného...

    Námitky uplatněné v kasační stížnosti

    Nereagoval-li Nejvyšší správní soud na námitku stěžovatele vznesenou v kasační stížnosti, že Policie České republiky zpracovala záznamy o pohybu jeho vozidla primárně pro daňové...

    Chráněný účet

    Povinnost peněžních ústavů k bezplatnému zřízení a vedení chráněného účtu podle § 304c odst. 1 věty třetí občanského soudního řádu není protiústavním omezením práva...

    Dokazování – zpožděný let (exkluzivně pro předplatitele)

    Zákonem stanovená částka nemůže být absolutní či jedinou mezní hranicí pro připuštění ústavněprávního přezkumu ve výjimečných případech zásadních pochybení orgánů...

    Náhrada škody zaměstnancem, břemeno tvrzení, břemeno důkazní

    Zákonem stanovený zákaz používat pro svou osobní potřebu výrobní a pracovní prostředky zaměstnavatele je absolutní; stanovení rozsahu souhlasu k použití výrobních a pracovních...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.