epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Vládní nařízení ze dne 15.1.1942 o náhradách za používání motorových vozidel při výkonu veřejné služby (M.V.)

23.2.1942 | Sbírka:  56/1942 Sb. | Částka:  20/1942ASPI

Vztahy

Nadřazené: 55/1942 Sb.
Prováděcí: 1518/1946 Ú.l.I
Pasivní derogace: 234/1949 Sb., 95/1943 Sb.
56/1942 Sb.
Vládní nařízení
ze dne 15. ledna 1942
o náhradách za používání motorových vozidel při výkonu veřejné služby (M. V.)
Vláda Protektorátu Čechy a Morava nařizuje podle § 18, odst. 1 vládního nařízení ze dne 15. ledna 1942, č. 51 Sb., o náhradách cestovních výloh ve veřejné službě (N. C.):
Část I
§ 1
O opatřování a používání úřednických motorových vozidel
(1) Jako úřednická označují se motorová vozidla, která jsou úředníkům ze služebního podnětu veřejnou správou (ústavem, podnikem, zařízením atd.) přikázána a zpravidla z prostředků správy opatřena, provozována a udržována, která však podle určení ústředního úřadu při přikázání neb po uplynutí umořovacího období (§ 6) přecházejí do vlastnictví úředníků.
(2) Úředník je - jak při jízdě, tak při ošetřování - povinen zacházeti s motorovým vozidlem, které mu bylo přikázáno, co nejšetrněji a odpovídá za škodu, kterou svou vinou správě porušením této povinnosti způsobí.
(3) Až do úplného umoření nákupní zápůjčky (§ 6), a to i v případech, kdy motorové vozidlo již při přikázání přechází do vlastnictví úředníkova, jsou správě vyhrazena oprávnění podle tohoto nařízení (§ 11).
§ 2
Předpoklady přikázání
(1) Předpokladem přikázání motorového vozidla je
a) že jeho použití s ohledem na personální a věcné zájmy služby a hospodářsko-provozní hlediska je výhodnější než použití veřejných dopravních prostředků o pravidelných spojích nebo použití jiných vozidel (v to počítajíc služební motorová vozidla);
b) že jsou konány pravidelně denně nebo v krátkých časových odstupech časté služební cesty, zejména takové, při nichž služební jednání jsou konána na různých místech, pokud použitím motorového vozidla se vyloučí nebo omezí nutnost přenocovati mimo vlastní bydliště úředníkovo.
(2) Za podmínek uvedených v předcházejícím odstavci je úředníku motorové vozidlo přikázati jen, lze-li očekávati, že při výkonu služby bude v provozním roce ujeto nejméně
 a) automobilem .................................. 8.000 km,
 b) motorovým kolem .............................. 5.000 km.
§ 3
Způsob opatření motorového vozidla
(1) Jako úřednická motorová vozidla je opatřiti jen výrobky s normální výbavou až do ceny 50.000 K. Cizozemské výrobky nesmějí býti kupovány.
(2) Motorové vozidlo pro to které odvětví správy opatří příslušný ústřední úřad.
(3) Motorová vozidla je pravidelně odebrati přímo od výrobce.
(4) U motorových vozidel, jejichž normální výbava všeobecně nebo v jednotlivém případě se nejeví býti dostatečnou, mohou býti další potřebné součástky výbavy opatřeny z prostředků správy.
(5) O značce, konstrukci a karosování motorového vozidla rozhoduje ústřední úřad. Při tom lze přihlédnouti k případným přáním, projeveným úředníkem.
§ 4
Vlastnické poměry
(1) Motorové vozidlo je od výrobce převzíti, úřadem zaplatiti a jako úřednické motorové vozidlo přikázati úředníku, pro kterého jest určeno, a to podle bližšího pokynu ústředního úřadu. Přikázání vozidla úředníku děje se úředním zápisem, v němž se určí také podmínky přikázání vozidla.
(2) Při přikázání může býti motorové vozidlo převedeno do vlastnictví úředníka, kterému má býti přikázáno. Převod vlastnictví buď zjištěn v úředním zápisu; při tom buďtež uvedeny bližší podmínky převodu vlastnictví. Nepřevede-li se motorové vozidlo do vlastnictví při přikázání, přechází vlastnictví na úředníka teprve po umoření nákupní zápůjčky.
(3) Ústřední úřad vydá bližší pokyny pro převod motorového vozidla s jednoho úředníka na druhého.
§ 5
Nákupní zápůjčka
(1) Částka, kterou vydala správa na opatření motorového vozidla, připíše se úředníku, kterému bylo motorové vozidlo přikázáno, k tíži jako bezúročná nákupní zápůjčka.
(2) Nákupní zápůjčka záleží v úhrnu
a) nákupní hodnoty za motorové vozidlo s normální výbavou,
b) výdajů za součástky výbavy, které byly objednány mimo normální výbavu,
c) nákladů spojených s převozem motorového vozidla z místa dodání do služebního sídla úředníkova, pokud je podle kupní smlouvy nenese výrobce,
d) nákladů spojených s odevzdáním motorového vozidla (včetně zkušební jízdy), pokud je podle kupní smlouvy nenese výrobce, vyjímajíc cestovní výlohy vzniklé odevzdáním, které je hraditi zvláště,
e) nákladů spojených s úředním připuštěním, zvláště s přidělením úřední poznávací značky.
(3) Nákupní zápůjčka podle odstavce 2 může býti se schválením ústředního úřadu zvýšena o částky potřebné
a) na opatření součástek motorového vozidla, které během služebního používání motorového vozidla byly ústředním úřadem opatřeny buď všeobecně neb v jednotlivém případě,
b) na mimořádné opravy motorového vozidla, jsou-li v případě převodu vozidla na jiného úředníka nebo jinak k zvláště odůvodněné žádosti výjimečně schváleny ústředním úřadem, pokud náklady nemohou býti uhrazeny z úsporné reservy nebo z provozného.
§ 6
Úmor
(1) Nákupní zápůjčka (§ 5) se umořuje po dobu předpokládané služební použitelnosti, určené podle druhu vozidla, o něž jde, a jeho použití, v ročních částkách, které poskytuje správa, úředníku však nevyplácí, nýbrž odpisuje od nákupní zápůjčky.
(2) Úmor je prováděti u motorových vozidel s nákupní (ceníkovou) cenou za vozidlo s normální výbavou:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  až do 30.000 K                                             přes 30.000 K
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                byla-li při výkonu služby projeta vzdálenost
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
             od 8.000
v provozním  (u motorových  přes 12.000   přes          v provozním  od 8.000      přes 12.000   přes
roce         kol od 5.000)  do 18.000 km  18.000 km     roce         do 12.000 km  do 18.000 km  18.000 km
             do         12.000 km
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                  níže uvedeným procentem nákupní zápůjčky
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   1.            25             30          30                1.            20             25          30
   2.            20             20          25                2.            20             20          20
   3.            15             15          20                3.            15             15          20
   4.            15             15          15                4.            15             15          15
   5.            10             10          10                5.            10             10          10
   6.            10             10                            6.            10             10          10
   7.             5                                           7.             5              5
   8.                                                         8.             5
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
stupeň           a)             b)          c)             stupeň           d)             e)          f)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(3) Provozní rok se shoduje s účetním rokem.
(4) Stupeň jest určen podle služebně ujeté délky trati motorovým vozidlem v uplynulém provozním roce. Úmor nákupní zápůjčky jest prováděti na konci každého provozního roku. Změnou stupňů délky služebně ujeté trati mění se i zařadění do úmorového stupně. Pro výpočet úmorové částky je nákupní zápůjčku zaokrouhliti na celých 100 K.
(5) Při odpisu nákupní zápůjčky je v prvním provozním roce postupovati takto:
a) bylo-li vozidlo služebně používáno 10 plných měsíců nebo déle, vezmou se podle počtu skutečně ujetých kilometrů bez dalšího za základ úmorové sazby stanovené pro první provozní rok, a to v plné výši;
b) bylo-li vozidlo služebně používáno méně než 10 měsíců, vypočítá se z počtu skutečně ujetých kilometrů a doby používání v prvním provozním roce nejprve, do kterého stupně by motorové vozidlo náleželo, kdyby bylo bývalo v provozu po celý provozní rok. Takto vypočtená úmorová částka se zkrátí v poměru počtu skutečných provozních měsíců, zaokrouhlených na plné měsíce, k číslu 12.
(6) Zůstane-li krácením úmorové částky podle odst. 5, písm. b) anebo přechodem z jednoho úmorového stupně do druhého po uplynutí tomu odpovídajících provozních let neumořený zbytek, odepíše se v roce, následujícím po posledním provozním roce. Totéž platí, když následkem dodatečného zvýšení nákupní zápůjčky (§ 5, odst. 3) na konci úmorové doby zůstane neumořený zbytek.
(7) Jestliže z mimořádných důvodů (např. mimořádné povětrnostní poměry, déle trvající opravy motorového vozidla, nemoc úředníka atd.) bude v provozním roce motorovým vozidlem ujeto méně kilometrů, než jako nejmenší počet stanoví § 2, odst. 3, jest postupovati podle odst. 5, písm. b). V pochybnostech určí úmorovou sazbu ústřední úřad.
(8) Část nákupní zápůjčky (včetně zvýšení podle § 5, odst. 3), která jde v té které době k tíži úředníka, je bilanční hodnotou motorového vozidla.
(9) Úředník ručí za zápůjčku ve výši odpovídající té které době (bilanční hodnotu) až do skončení úmoru. Zjistí-li se během umořování zápůjčky, že skutečná hodnota motorového vozidla klesla podstatně pod jeho bilanční hodnotu, anebo nevystačí-li provozné (§ 7) na provoz a udržování vozidla, může býti úředník přidržen, aby zcela nebo zčásti nesl, oč se zvýšily výdaje příslušného odvětví správy, zjistí-li se, že větší zatížení správy lze přičísti zavinění úředníka při zacházení s motorovým vozidlem (v jízdě a v ošetřování) nebo zvláště značnému mimoslužebnímu používání.
§ 7
Náhrada za provoz, udržování a ošetřování motorového vozidla (provozné)
(1) Za provoz, udržování a ošetřování úřednických motorových vozidel poskytuje se úředníkům náhrada, která se vypočítá podle počtu ujetých kilometrů při služebním používání (provozné).
(2) Z provozného se hradí:
a) výdaje za služebně spotřebované provozní hmoty (pohonné hmoty a mazadla),
b) výdaje za opravy (včetně obručí),
c) výdaje za ošetřování,
d) výdaje za opatření náhradních součástek.
(3) Provozné stanoví pro každý druh vozidla ústřední úřad. Náhrada se vyplácí měsíčně nebo čtvrtletně pozadu. Na provozné jest možno povoliti přiměřenou zálohu.
(4) O příjmech a vydáních z provozného je úředník povinen vésti záznamy podle bližších pokynů ústředního úřadu.
(5) Nespotřebované částky provozného je úředník povinen ukládati na úrok k utvoření úsporové reservy.
(6) Úsporové reserva slouží, pokud motorové vozidlo se používá pro služební účely, výlučně k hrazení výdajů vyznačených v odstavci 2. O tom, jak úředník může býti případně přidržen k úhradě udržovacích výloh, zavinil-li co při zacházení s motorovým vozidlem, platí ustanovení § 6, odst. 9.
(7) Ústřední úřad vydá bližší předpisy o použití reservy v případech přechodu motorového vozidla na jiného úředníka před úplným umořením nákupní zápůjčky, jakož i v případech přechodu motorového vozidla do vlastnictví úředníka po skončení úmoru nákupní zápůjčky.
§ 8
Garážování
Výlohy za garážování motorového vozidla hradí se úředníku podle směrnic vydaných ústředním úřadem.
§ 9
Daň z motorového vozidla
Případná daň z motorových vozidel bude úředníku hrazena.
§ 10
Pojištění
(1) Úředníci, kterým byla přikázána motorová vozidla podle tohoto nařízení, budou na účet správy pojištěni proti poškození a ztrátě motorového vozidla, proti úrazům a nehodám, které by je nebo jiné převzaté osoby při použití motorového vozidla pro výkon služby stihly, a proti následkům odpovědnosti z provozu motorového vozidla.
(2) Pojišťovací smlouvy sjednává ústřední úřad. Pojistné smlouvy budou sjednány pokud možno hromadně.
§ 11
Oprávnění a omezení volného nakládání s motorovým vozidlem
(1) Pokud nákupní zápůjčka není zcela umořena, nesmí býti motorové vozidlo bez souhlasu ústředního úřadu zcizeno nebo jinak třetí osobě přenecháno. Ústřední úřad vydá předpis o dalším použití motorového vozidla a úsporové reservy v případech, v nichž úředník před úplným umořením nákupní zápůjčky přestane konati činnost, pro kterou mu bylo vozidlo přikázáno.
(2) Úředník může motorového vozidla použíti také pro mimoslužební jízdy na vlastní účet, roční počet ujetých kilometrů při mimoslužebních jízdách nesmí však, pokud nákupní zápůjčka není zcela umořena, činiti více než 15 % služebně ujetých kilometrů.
(3) Motorové vozidlo převedené po úplném umoření nákupní zápůjčky do vlastnictví úředníka jest, pokud toho úřední potřeba vyžaduje a motorové vozidlo jest ještě použitelné, až do odvolání dále používati k dosavadnímu služebnímu účelu. Ústřední úřad vydá o tom zvláštní předpisy.
§ 12
Ochranný oděv
Majitelům otevřených automobilů a motorových kol mohou býti k opatření koženého nebo jiného ochranného oděvu poskytnuty prostředky až do celkové částky 1.800 K. Tyto prostředky se účtují jako úvěr poskytnutý úředníku bezúročně, který se umořuje ve 4 ročních částkách ve výši 35, 30, 25 a 10 % celkové částky. Ústřední úřad vydá o tom zvláštní směrnice.
§ 13
Umořovací sazby a provozné ve zvláštních případech
Ve zvláštních případech mohou býti ústředním úřadem stanoveny jiné umořovací sazby, než jsou v §§ 6, 7N a 12 stanoveny, a odchylná ustanovení pro provozné.
§ 14
Výcvik v jízdě a v řízení motorového vozidla
(1) Úředníky, jimž má býti motorové vozidlo přikázáno, - pokud nejsou dosud držiteli řidičského průkazu - jest vycvičiti v jízdě z prostředků správy. Příslušné odvětvím správy převezme též výlohy spojené s opatřením řidičského průkazu, za cestu k tomu potřebnou a za cesty k výcviku až do výše náhrad cestovních výloh podle platných předpisů.
(2) Motorové vozidlo má zásadně říditi úředník sám. Ústřední úřad může povoliti výjimky.
(3) Řízení motorového vozidla jinou osobou - i při mimoslužebních jízdách - jest přípustno, pokud jde o úředníka téhož odvětví správy, který má řidičský průkaz.
§ 15
Společné užívání motorového vozidla
O společném užívání motorového vozidla třetí osobou vydá ústřední úřad, pokud toho bude třeba, zvláštní směrnice.
Část II
O odškodném při použití vlastního motorového vozidla při výkonu služby
§ 16
Motorová vozidla opatřená bez úředního popudu
(1) Úředníku, který při výkonu služební cesty používá vlastního motorového vozidla, jež nebylo opatřeno na úřední popud, poskytne se k úhradě vyšších vydání vznikajících použitím motorového vozidla pro úřední účely (obzvláště výdajů za udržování, spotřebu pohonných hmot, spotřebu mazadel a za obruče, jakož i poměrné části všeobecných nákladů za garážování, umořování a zúročení nákupní ceny, daně pojistného atd.) odškodné za jízdu bez ohledu na velikost a sílu motorového vozidla, a to pro všechny stupně náhrad za každý ujetý kilometr služební cesty vlastním
 a) motorovým kolem ................................. 1,-- K,
 b) automobilem ..................................... 1,30 K.
(2) Jsou-li při použití vlastního motorového vozidla zároveň dopravováni jiní úředníci, aby konali služební cesty, hradí se mimo to za osobu a kilometr 30 hal.
(3) Příslušný ústřední úřad může sazby v odstavcích 1 a 2 uvedené snížiti, je-li to věcně odůvodněno.
§ 17
Motorová vozidla opatřená z úředního popudu neb používaná v převážném zájmu služby
(1) Uzná-li ústřední úřad, že úředník si opatřil soukromě vlastní motorové vozidlo z podnětu představeného úřadu nebo že takového vozidla používá v převážném zájmu služby, může se mu, jsou-li splněny předpoklady podle čl. 23, odst. 1 P. C., dostati za každý vlastním vozidlem ujetý kilometr cesty odškodného podle pořizovací ceny motorového vozidla (odstavec 3).
(2) Při průměrném ročním výkonu 6.000 km služebně projetých při výkonu služby činí odškodné, jde-li o
------------------------------------------------------------------
tříkolová                    čtyřkolová
------------------------------------------------------------------
       motorová vozidla v pořizovací ceně za nové vozidlo
                             přes K
------------------------------------------------------------------
13.000      14.000   18.000   22.000   26.000   30.000   35.000
------------------------------------------------------------------
                        za 1 km částku K
------------------------------------------------------------------
 1,40        1,70     1,90     2,10     2,30     2,50     2,80
------------------------------------------------------------------
(3) Pořizovací cenou vlastního motorového vozidla je:
a) nákupní cena motorového vozidla,
b) náklad na jeho převoz,
c) náklad spojený s úředním připuštěním vozidla, zvláště s přidělením úřední poznávací značky,
d) náklady za takové předměty zvláštní výbavy, jejichž opatření uznal osobní úřad.
(4) Tyto sazby náhrad se snižují, bylo-li vlastním motorovým vozidlem při výkonu služby ročně ujeto více než 6.000 km, anebo - neužívá-li úředník motorového vozidla po plných 12 měsíců provozního roku - připadá-li na každý měsíc, ve kterém je vozidla používáno, průměrně více než 500 km. Sazbu odškodného stanoví v těchto případech osobní úřad úředníkův na začátku provozního roku podle počtu kilometrů, ujetých při výkonu služby v předchozím roce.
(5) Ústřední úřad může uznati, že jde o vozidlo podle odstavce 1, jen ve zvláštních případech a není-li pro službu účelnější, aby úředníku bylo přikázáno úřednické motorové vozidlo podle části I.
(6) Ustanovení § 9 a § 16, odst. 2 a 3 platí obdobně.
Část III
Všeobecná a závěrečná ustanovení
§ 18
Cestovní výlohy
Majitelům úřednických a vlastních motorových vozidel náležejí vedle náhrad příslušejících jim podle tohoto nařízení stravné a nocležné podle předpisu o náhradách cestovních výloh; jsou-li dány předpoklady § 12 nebo § 13 N. C., náležejí snížené náhrady cestovních výloh.
§ 19
Nákup a přejímání úřednických motorových vozidel, zařizování jejich oprav a opatřování potřeb souvisících s provozem může vláda soustřediti na jedno místo.
§ 20
Příslušný ústřední úřad může svá oprávnění podle tohoto nařízení v dohodě s ministerstvem financí přenésti podle čl. 1, odst. 3 P. C., na jiné vedoucí úřady (služebny), zejména na úřady přímo podřízené.
§ 21
Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1942; provedou je všichni členové vlády.
Dr. Krejčí v. r.
Ježek v. r.                                    Dr. Kamenický v. r.
Dr. Kalfus v. r.                               Čipera v. r.
Dr. Kapras v. r.                               Bubna v. r.
Dr. Kratochvíl v. r.                           Dr. Klumpar v. r.

Novinky v eshopu

Online konference

  • 29.01.2021Aktuality ve veřejných zakázkách – co nás čeká v 2021 (online - živé vysílání) - 29.1.2021
  • 05.02.2021Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 5.2.2021
  • 12.02.2021Nový zákon o znalcích a využívání znalců v soudní praxi (online - živé vysílání) - 12.2.2021
  • 17.02.2021Tax Compliance 2021 (online - živé vysílání) - 17.2.2021

Online kurzy

  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (září 2020)
  • Aktuality v oblasti ochrany osobních údajů
  • GDPR v životě každé obchodní korporace
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • EPRAVO.CZ Magazine 2020
  • Veřejné zakázky 2020
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Doručování v pracovním právu: Bude možné po čtrnácti letech konečně dát výpověď poštou?
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Novinky v odpovědnosti statutárních orgánů obchodních korporací
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Sleva z ceny a její (ne?)možná moderace
  • Problém nového zákona o odpadech – kam s vytřízenými zbytky?
  • Náklady řízení
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Možné alternativy úpravy styku nezletilého s rodičem při svěření nezletilého do péče druhého rodiče
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO
  • Ochrana proti nesoučinnosti kupujícího při přepisu vozidla v registru silničních vozidel
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO
  • Elektronický příjezdový formulář jako podmínka vstupu do ČR z rizikových zemí
  • Převod nevyčerpané dovolené podle novely zákoníku práce

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Nájem bytu

O vyúčtování úhrad za plnění poskytovaná s užíváním bytů lze hovořit a vyúčtování může přivodit splatnost nedoplatku plynoucího z tohoto vyúčtování jen tehdy, obsahuje-li...

Majetková podstata

Insolvenční zákon výslovně upravuje, jaké pohledávky a v jakém pořadí jsou v insolvenčním řízení uspokojovány, stejně jako způsoby jejich uplatnění. Výslovně v § 165 odst. 2...

Zpeněžování (exkluzivně pro předplatitele)

Žádné ustanovení insolvenčního zákona nebrání tomu, aby tam, kde je zvoleným způsobem oddlužení plnění splátkového kalendáře po dobu (nejdéle) 5 let, byl před vydáním...

Odměna advokáta

Podle § 71 odst. 2 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, zůstávají pravomocná rozhodnutí vydaná na základě právního předpisu, který byl zrušen (s výjimkou rozsudku vydaného v...

Přípustnost dovolání (exkluzivně pro předplatitele)

Je-li předmětem řízení o odpůrčí žalobě insolvenčního správce požadavek na určení neúčinnosti plateb (uskutečněných bankovními převody) a (současně) požadavek na vydání...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

Nejčtenější články

Souběh podání výpovědi a okamžitého zrušení pracovního poměru

Při výkonu závislé práce se zaměstnanec může dopustit různých prohřešků proti pracovnímu právu s různým stupněm intenzity provinění. Zákoník práce rozlišuje mezi soustavným...

PRÁVNICKÁ FIRMA ROKU 2020 - VÝSLEDKOVÁ LISTINA

Společnost EPRAVO.CZ vyhlásila výsledky již 13. ročníku firemního žebříčku Právnická firma roku. Záštitu nad letošním ročníkem převzalo, stejně jako v minulých letech...

Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí a změna zákona o daních z příjmů

Dne 26. září 2020 nabyl účinnosti zákon č. 386/2020 Sb., jímž se zrušuje zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, a jenž mění další...

Fotografování na veřejně přístupných místech povoleno?

Fotografujete na veřejně přístupných místech nebo na veřejném prostranství? A je v tom vlastně rozdíl? V praxi se stále častěji setkáváme s dotazy týkajícími se problematiky...

Zajímavý posun soudní judikatury ve věci přezkoumávání rozhodčích nálezů jako exekučních titulů

Ústavní soud ve svém nálezu pod sp. zn. II.ÚS 3194/18 ze dne 1. 4. 2019 shrnul svoji dosavadní rozhodovací praxi a vyjádřil se k možnosti soudního přezkumu exekučních titulů v...

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů