Komunikace s problémovým pacientem v zubní ordinaci a právní odpovědnost zdravotnického zařízení

Komunikace s problémovým pacientem v zubní ordinaci a právní odpovědnost zdravotnického zařízení

Čas konání: 31.05.2017 09:00 - 31.05.2017 16:00

Místo konání akce: Hotel Occidental, ( bývalý hotel Barceló ) Na Strži 32, Praha 4

Datum: 31. května 2017

Cena včetně DPH: 2 990,00 Kč





Připravili jsme pro Vás celodenní odbornou konferenci zaměřenou zejména na komunikaci s problémovými pacienty v zubní ordinaci s přihlédnutím všech aspektů možné právní odpovědnosti zdravotnického zařízení.

Přednášející, kteří na konferenci vystoupí:


  • Mgr. Eva Richterová - odborník na psychologické poradenství a diagnostiku
  • JUDr. Jaroslav Svejkovský - přední český advokát, specialista na zdravotnické právo
  • MUDr. Radkin Honzák - významný český psychiatr
  • Ing. Milan Mareš, Ing. Jan Pestr - daňoví poradci


Témata konference:

Psychologie pacienta v zubní ordinaci

  • Zásady a komunikace s pacientem
  • Problémové situace mezi lékařem a pacientem
  • Problémový pacient - typologie
  • Psychologické zvládání bolesti, strachu a nejistoty
  • Psychologická práce s dětským pacientem
  • Zásady asertivní komunikace

Právní odpovědnost zdravotnického zařízení

  • Práva a povinnosti pacienta
  • Povinnosti a práva poskytovatele zdravotní služby
  • Péče o zdraví - zvláštní smluvní typ a zákonná odpovědnost
  • Rovné postavení obou účastníků
  • Odpovědnost experta - poskytovatele zdravotní služby
  • Postavení pacienta - slabší strana
  • Zákaz bezdůvodně těžit z vlastní neschopnosti k újmě druhých
  • Důvodné očekávání užití rozumu průměrného člověka
  • Problematika pojištění a odpovědnosti za škodu způsobenou zdravotnickým zařízením

Humor v životě, humor v ordinaci

  • Humor je životní názor, pohled na svět jakoby obráceným dalekohledem, který velké maléry zmenšuje
  • Proto s chutí žertujeme o svých bolestech, zatímco mocní nemají rádi žerty o své moc

Problémy s EET v ordinaci

  • Legislativní rámec elektronické evidence tržeb
  • Dopady na zdravotnická zařízení
  • Elektronická evidence tržeb v praxi


Harmonogram konference:

09:00 - 09:30 registrace

09:30 - 11:00 I. blok

11:00 - 11:30 coffee break

11:30 - 14:00 II. blok

14:00 - 14:45 oběd

14:45 - 16:00 III. blok


V ceně konference je zahrnuto občerstvení po dobu konání a DÁREK (luxusní zubní kosmetika SWISSDENT v hodnotě 897 Kč).

Bodové ohodnocení: 5 kreditů ČSK, ADH ČAS 4 kredity