4. 3. 2001
ID: 1913

Nejčastěji kladené otázky

Vážení uživatelé,

než se na nás obrátíte se svým dotazem, přečtěte si, prosím, důkladně naši nápovědu. Jestliže jste i přesto nenašli odpověď na Vaši otázku v nápovědě, tak nás prosím kontaktujte na následující adrese: info@epravo.cz.

V následujících odpovědích naleznete řešení těch nejčastějších problémů se kterými se naši uživatelé setkávají:

  • Registrace a přihlašování
  • Sbírka zákonů a vyhledávání
  • Novinky
  • Ostatní

Registrace a přihlašování

Otázka: Zaregistroval jsem se a nemohu přihlásit pod zvoleným uživatelským jménem a heslem?
Odpověď: Zkontrolujte zda zadáváte správné uživatelské jméno a heslo, zvláště pokud jste např. registraci provedl vícekrát. Nejčastější je právě chyba při zadávání uživatelského jména nebo hesla. Pokud jste si jist správností těchto údajů, kontaktujte nás a my Vám vygenerujeme dočasné heslo. V žádosti uveďte Vaše uživatelské jméno a e-mail pod kterým jste se registroval.

Otázka: Zapomněl jsem své heslo, co mám dělat?
Odpověď: Stačí nás požádat o zaslání dočasného hesla. Uveďte uživatelské jméno a nějaký další údaj z registrace (adresa,jméno,e-mail apod.).

Otázka: Zapomněl jsem své uživatelské jméno, co mám dělat?
Odpověď: Stačí nás požádat o zaslání uživatelského jména. Uveďte heslo nebo nějaký další údaj z registrace (adresa,jméno,e-mail apod.).

Otázka: Najednou se nemohu přihlásit, i když mi doposud přihlašování fungovalo?
Odpověď: Příčinou může být provedení změn (upgrade,instalace součásti) ve Vašem internetovém prohlížeči nebo operačním systému. Problém však často vyřešíte prostým vypnutím a opětovným startem Vašeho prohlížeče nebo restartováním počítače. Pokud problém přetrvává po delší dobu kontaktujte naši technickou podporu. Nezapomeňte prosím uvést jaký prohlížeč užíváte a na jaké platformě.

Otázka: Na hlavní stránce se přihlásím, ale po přechodu na další stránky serveru mi přihlášení vypadne?
Odpověď: Tento problém jsme zaznamenali u některých starších verzí internetových prohlížečů. Jediným řešením je zde inovace Vašeho prohlížeče u jeho výrobce.

Otázka: Jak zruším svou registraci?
Odpověď: Stačí zaslat dopis s uvedením uživatelského jména a hesla na adresu technické podpory a registrace bude zrušena.


Sbírka zákonů a vyhledávání

Otázka: Nemohu najít ve Sbírce zákonů předpis č.XXX/19xx ?
Odpověď: Naše databáze právních norem je doplňována dynamicky. Starší normy tedy naleznete až po komplexním dobudování databáze.

Otázka: Zadávám do okénka vyhledávání konkrétní údaj a nalézá se mi nepřehledné množství norem?
Odpověď: Nezapomeňte vždy vybrat zaškrtnutím správného kolečka druh údaje podle kterého vyhledáváte.

Otázka: Mohu při vyhledávání použít logické operátory and a or?
Odpověď: Ano, jen je třeba logický operátor napsat před hledané výrazy. Např. "and pracovní smlouva" nebo "or ústavní soud". Pokud do okénka vyhledávání napíšete pouze samotné hledané výrazy např. "pracovní smlouva", použije se automaticky operátor or.

Otázka: Jsou texty ve vaší databázi shodné s texty uveřejňovanými v tištěné podobě Sbírky zákonů?
Odpověď: Texty zákonů v naší databázi jsou zpracovány elektronickým převodem dat pocházejících přímo z tiskárny Ministerstva Vnitra a tedy obsahově shodné s tištěnou Sbírkou zákonů.

Otázka: V zobrazovaném textu sbírky nejsou obsaženy přílohy nebo nějaká část (tabulka,seznam) není správně formátována?
Odpověď: Některé přílohy(obrázky,grafy,seznamy apod.) není možné zpracovat do podoby internetových stránek a najdete je v souboru formátu .PDF přikládanému ke každé z uveřejňovaných norem. Tabulky a seznamy je také třeba zobrazit ve formátu .PDF, pokud je chcete mít správně graficky uspořádány (obsahově jsou samozřejmě správné i ve zobrazení HTML)

Otázka: Nemohu soubor .PDF na svém počítači otevřít?
Odpověď: Potřebujete program Adobe Acrobat Reader

Otázka: Nemohu hledanou přílohu najít ani v souboru .PDF?
Odpověď: Ojediněle nejsou některé přílohy tiskárnou v elektronické podobě vůbec publikovány. Pak je naleznete jen v tištěné podobě Sbírky zákonů.


Novinky

Otázka: Novinky mi chodí několikrát, čím je to způsobeno?
Odpověď: Pravděpodobně jste se registroval(a) opakovaně a to pod stejným e-mailem. Napište naší technické podpoře a my duplicitní registraci odstraníme.

Otázka: Dostávám pravidelné přehledy novinek a chtěl bych změnit adresu na kterou jsou mi doručovány.
Odpověď: Změnu adresy na kterou jsou novinky snadno provedete v administraci svého účtu.V případě sebemenších nsnází  zašlete na adresu technické podpory žádost o provedení změny s uvedením původní a nové adresy pro zasílání novinek a my provedeme automaticky změnu.

Otázka: Přehledy novinek jsou na mém počítači nečitelné, proč?
Odpověď: V poštovním programu, který užíváte je třeba mít pro došlou poštu povoleno zobrazení došlých zpráv ve formátu HTML. Toto se dá nastavit u většiny poštovních programů (Outlook 9x, Outlook Express atd.) v okně zprávy v menu "Formát".

Otázka: Nemohu formát HTML pro došlou poštu nastavit, co mám dělat?
Odpověď: Stačí napsat na naši technickou podporu a my Vám začneme novinky zasílat v alternativním formátu TXT.

Otázka: Nechci již pravidelné přehledy novinek dostávat, co mám dělat?
Odpověď: Zasílání novinek je služba spojená s uživatelskou registrací. Novinky jsou zasílány automaticky všem registrovaným uživatelům. Jediný způsob jak odhlásit zasílání novinek je zrušit registraci.


Ostatní

Otázka: Dostal jsem nevyžádaný e-mail obsahující virus, jak je to možné?
Odpověď: Nové viry dokáží šikovně maskovat svůj původ. Jako odesílatele e-mailu, kterým se sami šíří, uvádí náhodně nalezenou e-mailovou adresu např. ze stránek www. Příjemce viru je pak mylně informován o původci takové zavirované zprávy.

Otázka: Zaslal jsem dotaz na adresu technické podpory a zatím jsem nedostal odpověď?
Odpověď: Poskytněte nám přibližně 48 hodin na zpracování dotazu.

© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz