epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 16. července 2003 o podmínkách stanovení individuálních limitů pro získání prémií na chov krav bez tržní produkce mléka

    Sbírka:  242/2003 | Částka:  81/2003
    4.8.2003

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    242

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 16. července 2003
    o podmínkách stanovení individuálních limitů pro získání prémií na chov krav bez tržní
    produkce mléka






          Vláda nařizuje k provedení zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění zákona č. 62/2000 Sb., zákona č. 307/2000 Sb. a zákona č. 128/2003 Sb.:

    § 1

    Předmět úpravy

          Tímto nařízením se v souladu s právem Evropských společenství1) stanoví národní limit a individuální limity pro chovatele2) krav bez tržní produkce mléka, za účelem produkce masa.

    § 2

    Vymezení pojmů

          Pro účely tohoto nařízení se rozumí
    a)
    hospodářstvím chov krav bez tržní produkce mléka chovatelem2) v zařízení, v němž jsou tato zvířata chována, nebo chov těchto zvířat na vlastních pozemcích chovatele,2) případně na pozemcích pronajatých chovateli,2) na území České republiky, a to ke dni 31. března 2003,
    b)
    krávou bez tržní produkce mléka kráva plemene,3) uvedeného v příloze č. 1 k tomuto nařízení, chovaná chovatelem2) v hospodářství za účelem produkce masa,
    c)
    národním limitem souhrnný počet práv na prémii pro chovatele,2) stanovený tímto nařízením pro chovatele2) krav bez tržní produkce mléka, hospodařících v hospodářstvích v České republice,
    d)
    individuálním limitem právo na prémii pro chovatele,2) chovajícího krávy bez tržní produkce mléka v hospodářstvích (dále jen ,,chovatel"), stanovený jednotlivému chovateli Ministerstvem zemědělství (dále jen ,,ministerstvo"),
    e)
    právem na prémii právo přiznané ministerstvem chovateli na dotaci podle tohoto
    nařízení.
    § 3

    Národní limit

          Národní limit činí 87 000 individuálních limitů.

    § 4

    Žádost o stanovení individuálního limitu na krávy bez tržní produkce mléka

          (1)  Žádost o stanovení individuálního limitu na krávy bez tržní produkce mléka (dále jen ,,žádost") podává chovatel ministerstvu podle vzoru uvedeného v příloze č. 2 k tomuto nařízení.

          (2)  V žádosti chovatel uvede
    a)
    registrační číslo hospodářství,
    b)
    identifikační číslo zvířete,
    c)
    plemennou příslušnost zvířete,
    d)
    název katastrálního území, na němž se nachází jednotlivé zařízení nebo jednotlivý pozemek hospodářství, na kterém chovatel chová krávy bez tržní produkce mléka, na něž žádá o stanovení individuálního limitu,
    e)
    zařazení katastrálního území do oblasti podle nařízení vlády č. 505/2000 Sb., kterým se stanoví podpůrné programy k podpoře mimoprodukčních funkcí zemědělství, k podpoře aktivit podílejících se na udržování krajiny, programy pomoci k podpoře méně příznivých oblastí a kritéria pro jejich posuzování, ve znění nařízení vlády č. 500/2001 Sb.

          (3)  K žádosti chovatel připojí úředně ověřenou kopii dokladu opravňujícího podnikat v zemědělství podle zvláštního právního
    předpisu.4)
    § 5

    Kritéria pro stanovení individuálních limitů na krávy bez tržní produkce mléka

          (1)  Žádost lze podat nejpozději do 30 dnů ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení.

          (2)  Ministerstvo při posuzování žádostí chovatelů provede porovnání údajů v žádosti s údaji vedenými v ústřední evidenci podle plemenářského zákona.5)

          (3)  Minimální počet krav bez tržní produkce mléka, na něž lze žádat o stanovení individuálního limitu, činí 5 kusů těchto krav.

          (4)  Ministerstvo přednostně stanoví individuální limity na krávy bez tržní produkce mléka chované v oblastech uvedených v odstavci 5.

          (5)  Ministerstvo stanoví na každou krávu bez tržní produkce mléka chovanou v
    a)
    horské oblasti 1. typu6) 1 právo na prémii,
    b)
    horské oblasti 2. typu6) 1 právo na prémii,
    c)
    ostatní méně příznivé oblasti 1. typu6) 0,95 práva na prémii,
    d)
    ostatní méně příznivé oblasti 2. typu6) 0,9 práva na prémii,
    e)
    ostatní méně příznivé oblasti 3. typu6) 0,85 práva na prémii,
    f)
    ostatní méně příznivé oblasti 4. typu6) 0,8 práva na prémii,
    g)
    oblasti se specifickými omezeními 1. typu6) 0,7 práva na prémii,
    h)
    oblasti se specifickými omezeními 2. typu6) 0,65 práva na prémii,
    i)
    1., 2. nebo 3. zóně národního parku, nebo chráněné krajinné oblasti,7) přičemž nejde o oblast podle písmene a) až f), 0,75 práva na prémii.

          (6)  Ministerstvo stanoví na každou krávu bez tržní produkce mléka chovanou mimo oblast uvedenou v odstavci 5 násobek individuálních limitů, vypočtený jako podíl rozdílu národního limitu a celkového součtu individuálních limitů, stanovených ministerstvem podle odstavce 5, a celkového počtu krav bez tržní produkce mléka, chovaných mimo oblast uvedenou v odstavci 5.

          (7)  Individuální limit stanovený ministerstvem chovateli zahrnuje limity stanovené ministerstvem podle odstavců 5 a 6.

          (8)  Individuální limit stanovený chovateli ministerstvem podle odstavce 7 se zaokrouhlí, pokud tvoří číselný údaj s desetinným číselným zbytkem, na celé číslo směrem dolů. Minimální počet individuálních limitů stanovených ministerstvem jednotlivému chovateli činí nejméně 3 individuální limity.

    § 6

    Účinnost

          Toto nařízení nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení.




    Předseda vlády:


    PhDr. Špidla v. r.





    Ministr zemědělství:


    Ing. Palas v. r.



    Příloha č. 1 k nařízení vlády č. 242/2003 Sb.




    Příloha č. 2 k nařízení vlády č. 242/2003 Sb.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    Nařízení Rady (ES) č. 1254/1999 o společné organizaci trhu s hovězím a telecím masem. Nařízení Komise (ES) č. 2342/1999, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení Rady (ES) č. 1254/1999 o společné organizaci trhu s hovězím a telecím masem. Nařízení Rady (ES) č. 1512/2001, kterým se mění nařízení Rady (ES) č. 1254/1999 o společné organizaci trhu s hovězím a telecím masem.
    2)
    § 2 písm. c) zákona č. 154/2000 Sb., o šlechtění, plemenitbě a evidenci hospodářských zvířat a o změně některých souvisejících zákonů (plemenářský zákon).
    3)
    § 2 písm. i) zákona č. 154/2000 Sb.
    4)
    § 2 obchodního zákoníku.
    5)
    § 23 a násl. zákona č. 154/2000 Sb.
    6)
    § 8 odst. 1 nařízení vlády č. 505/2000 Sb., kterým se stanoví podpůrné programy k podpoře mimoprodukčních funkcí zemědělství, k podpoře aktivit podílejících se na udržování krajiny, programy pomoci k podpoře méně příznivých oblastí a kritéria pro jejich posuzování, ve znění nařízení vlády č. 500/2001 Sb.
    7)
    Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění zákona č. 347/1992 Sb., zákona č. 289/1995 Sb., zákona č. 3/1997 Sb., zákona č. 16/1997 Sb., zákona č. 123/1998 Sb., zákona č. 161/1999 Sb., zákona č. 238/1999 Sb., zákona č. 132/2000 Sb., zákona č. 76/2002 Sb. a zákona č. 320/2002 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
    • Veřejně přístupná účelová komunikace a její znaky
    • K odpovědnosti státu za majetkovou a nemajetkovou újmu způsobenou při výkonu veřejné moci. Vyslovování konstatací porušení práva. Připomínka státního svátku 6. července
    • AI revoluce v právní praxi: 10 specializovaných kurzů, které změní váš způsob práce
    • Blanketní stížnost
    • Byznys a paragrafy, díl 13.: Vysílání zaměstnanců do zahraničí: Jak správně rozlišit služební cestu a režim vyslaného pracovníka
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Smlouva o smlouvě budoucí kupní k nemovitým věcem: Písemná forma není povinná, říká Nejvyšší soud
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Veřejně přístupná účelová komunikace a její znaky
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • 10 otázek pro … Ronalda Němce
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Musí žák platit školné za výuku nevyžádaného předmětu?
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?

    Soudní rozhodnutí

    Blanketní stížnost

    Krajský soud tím, že rozhodl před uplynutím konce stěžovatelem avizované lhůty pro doplnění odůvodnění blanketní stížnosti, a navíc v situaci, kdy odůvodnění stížnosti již...

    Blanketní stížnost (exkluzivně pro předplatitele)

    Nepřihlédne-li stížnostní soud k odůvodnění stížnosti původně podané jako blanketní, ač měl odůvodnění v době rozhodování o stížnosti k dispozici, může porušit právo...

    Dovolání (exkluzivně pro předplatitele)

    Podle judikatury Nejvyššího soudu, spočívá-li rozsudek odvolacího soudu na posouzení vícero právních otázek, z nichž každé samo o sobě vede k zamítnutí žaloby, není dovolání...

    Exekutor (exkluzivně pro předplatitele)

    Funkce soudního exekutora je veřejnou funkcí. Proces obsazování exekutorského úřadu se tedy týká práva na rovný přístup k veřejným funkcím podle čl. 21 odst. 4 Listiny základních...

    Extrémní nesoulad mezi provedenými důkazy a skutkovými a právními závěry (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní soud ve své judikatuře ustáleně opakuje, že obecné soudy poruší právo účastníka na soudní ochranu, pokud učiní skutkové a právní závěry, které jsou v extrémním...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.