epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    VYHLÁŠKA ze dne 11. září 2007 o rozsahu, formě a způsobu předávání osobních a identifikačních údajů, formě databáze těchto údajů a rozsahu, formě a způsobu předávání těchto údajů subjektu, který provozuje pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání (vyhláška o předávání údajů pro účely tísňových volání)

    Sbírka:  238/2007 | Částka:  78/2007
    19.9.2007

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    238

    VYHLÁŠKA
    ze dne 11. září 2007
    o rozsahu, formě a způsobu předávání osobních a identifikačních údajů,
    formě databáze těchto údajů a rozsahu, formě a způsobu předávání těchto údajů subjektu,
    který provozuje pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání
    (vyhláška o předávání údajů pro účely tísňových volání)






          Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s Ministerstvem vnitra stanoví podle § 150 odst. 3 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění zákona č. 310/2006 Sb. a zákona č. 110/2007 Sb., (dále jen ,,zákon") k provedení § 33 odst. 10 zákona:

    § 1

    Vymezení pojmů

          Pro účely této vyhlášky se rozumí
    a)
    stanicí BTS základnová stanice veřejné mobilní telefonní sítě,
    b)
    registrem ÚIR-ADR územně-identifikační registr adres,
    c)
    registrem ÚIR-ZSJ územně-identifikační registr základních sídelních jednotek,
    d)
    číslem IMEI mezinárodní identifikátor mobilního telefonního přístroje.

    § 2

    Osobní, identifikační a další údaje pro lokalizaci ve veřejné pevné komunikační síti

          (1) Osobními údaji účastníka, který je podnikající nebo nepodnikající fyzickou osobou, se pro účely této vyhlášky rozumí příjmení, jména a telefonní číslo. Identifikačními údaji účastníka, který je podnikající právnickou osobou, se pro účely této vyhlášky rozumí obchodní firma a telefonní číslo, u nepodnikající právnické osoby název a telefonní číslo.

          (2)  Údaji pro lokalizaci geografické polohy koncového bodu ve veřejné pevné komunikační síti se pro účely této vyhlášky rozumí
    a)
    název ulice,
    b)
    číslo popisné a číslo orientační domu, popřípadě evidenční číslo,
    c)
    kód obce, části obce, základní sídelní jednotky podle Statistického lexikonu obcí České republiky vydaného Českým statistickým úřadem na základě zvláštního právního předpisu1),
    d)
    název obce, části obce, popřípadě základní sídelní jednotky,
    e)
    název okresu,
    f)
    souřadnice umístění koncového bodu sítě podle Světového geodetického referenčního systému 1984 (WGS84) podle zvláštního právního předpisu2) (dále jen ,,souřadnicový systém WGS84"),
    g)
    další informace, jako jsou zejména číslo podlaží a bytu.

    § 3

    Forma a způsob předávání osobních, identifikačních a lokalizačních údajů podnikateli zajišťujícímu připojení k veřejné pevné komunikační síti subjektu, který provozuje pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání

          (1)  Údaje uvedené v § 2 se předávají elektronic- ky v textovém formátu ,,*.csv". Údaje uvedené v § 2 odst. 2 písm. a) až d) se předávají společně s identifikačním číslem sítě pro směrování volání ve veřejných komunikačních sítích, kódem adresy umístění koncového bodu sítě podle registru ÚIR-ADR všech stavebních objektů, které mají číslo popisné nebo evidenční3), a kódem základní sídelní jednotky podle registru ÚIR- -ZSJ.

          (2)  Podnikatel poskytující veřejně dostupnou telefonní službu předává údaje uvedené v § 2 ve struktuře a podle pořadí uvedeného v
    příloze.
    § 4

    Obsah databáze

          Databáze se skládá z vlastní databáze obsahující průběžně aktualizované údaje uvedené v § 2, z přístupové části a autorizační části.

    § 5

    Forma a způsob předávání osobních, identifikačních a lokalizačních údajů z databáze pracovišti pro příjem volání na čísla tísňového volání

          (1)  Lokalizace polohy, popřípadě identifikace volajícího využívajícího veřejně dostupnou telefonní službu ve veřejných pevných komunikačních sítích se provádí na základě telefonního čísla, ze kterého je uskutečňováno volání na číslo tísňového volání. Podnikatel zajišťující připojení k veřejné pevné komunikační síti subjektu, který provozuje pracoviště pro příjem tísňových volání, předává při každém tísňovém volání pracovišti pro příjem volání na čísla tísňového volání telefonní číslo systémovou signalizací, která je v souladu se síťovým plánem vydaným podle § 62 zákona (dále jen ,,systémová signalizace").

          (2)  Údaje uvedené v § 2 zjišťuje pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání dotazem do databáze na základě telefonního čísla, ze kterého bylo uskutečněno volání na číslo tísňového volání.

          (3)  Přístup do databáze je umožněn výhradně prostřednictvím autorizačního certifikátu, který je generován autorizační částí databáze.

          (4)  Pro dotazy do databáze se používá proto- kol HTML, nebo XML.

    § 6

          (1)  Není-li možné určit údaje podle § 2 odst. 2, použije se náhradní adresa, která je tvořená adresou nejbližšího koncového bodu veřejné pevné telefonní sítě a souřadnicovou polohou umístění koncového zařízení v souřadnicovém systému WGS84. Tento způsob se použije i pro lokalizaci volání na číslo tísňového volání z veřejných telefonních automatů.

          (2)  Je-li pro připojení koncového zařízení k veřejné pevné komunikační síti využito technologie veřejné mobilní telefonní sítě, předávají se údaje uvedené v § 7 způsobem uvedeným v § 8.

          (3)  Při tísňovém volání uskutečněném z koncového zařízení připojeného k neveřejné komunikační síti, která je připojena k veřejné pevné komunikační síti, se předává telefonní číslo, které identifikuje koncový bod veřejné pevné komunikační sítě, včetně čísla koncového uživatele neveřejné komunikační sítě, nebo telefonní číslo, které identifikuje koncový bod veřejné pevné komunikační sítě pro přístup k neveřejné komunikační síti, které umožní ověřující zpětné volání z pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání.

    § 7

    Lokalizace geografické polohy volajícího ve veřejných mobilních telefonních sítích

          Pracovišti pro příjem volání na čísla tísňového volání se předávají v rámci systémové signalizace při každém volání na číslo tísňového volání údaje určující
    a)
    geografickou polohu volajícího v souřadnicovém systému WGS84, kterou se rozumí geografická poloha těžiště příslušného sektoru stanice BTS,
    b)
    index oblasti,
    c)
    indexy zvláštních objektů, kterými jsou zejména silniční a železniční tunely a metro, nebo
    d)
    geografickou polohu stanice BTS veřejné mobilní telefonní sítě v souřadnicovém systému WGS84.

    § 8

    Způsob a forma předávání údajů z veřejných mobilních telefonních sítí

          (1)  V případě předávání uvedeném v § 7 písm. b) index oblasti dekóduje subjekt, který provozuje pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání, podle seznamu, který obsahuje indexy oblastí, jejich geografické vymezení a způsob dekódování. Rozdělení území České republiky na oblasti stanoví podnikatel zajišťující veřejnou mobilní telefonní síť (dále jen ,,mobilní operátor"). Počet oblastí musí být co nejvyšší v závislosti na roční průměrné míře pravděpodobnosti výskytu volajícího uvnitř identifikované oblasti, která nesmí být nižší než 70 %. Seznam indexů oblastí aktualizuje mobilní operátor vždy k 30. červnu příslušného kalendářního roku.

          (2)  V případě předávání uvedeném v § 7 písm. a) nebo d) předává mobilní operátor subjektu, který provozuje pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání, údaje potřebné pro zobrazení oblasti, v níž se volající nachází, a způsob dekódování informace přenášené systémovou signalizací.

          (3)  V případě předávání uvedeném v § 7 písm. c) předává mobilní operátor subjektu, který provozuje pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání, seznam obsahující indexy zvláštních objektů, u kterých je poskytování veřejně dostupné telefonní služby zajištěno zvláštním způsobem. Seznam indexů zvláštních objektů sestavuje subjekt, který provozuje pracoviště pro příjem volání na jednotné evropské číslo tísňového volání ,,112", po dohodě s mobilním operátorem. Seznam indexů zvláštních objektů aktualizuje mobilní operátor vždy k 30. červnu příslušného kalendářního roku.

          (4)  Pokud získané údaje pro lokalizaci volajícího při volání na čísla tísňového volání neumožňují realizovat potřebná opatření, postupuje pracoviště pro příjem tísňového volání při lokalizaci volajícího v součinnosti s příslušným pracovištěm mobilního operátora.

    § 9

    Zvláštní případy

          Při volání bez použití SIM karty na jednotné evropské číslo tísňového volání ,,112" se přenáší systémovou signalizací na pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání místo telefonního čísla volajícího číslo IMEI.

    § 10

    Účinnost

          Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. října 2007.




    Ministr:


    Ing. Říman v. r.

    Příloha k vyhlášce č. 238/2007 Sb.



          
    OD®VODnění

    I. Obecná část

    A. Hlavní principy navrhované právní úpravy

    Návrh vyhlášky o rozsahu, formě a způsobu předávání osobních a identifikačních údajů volajícího, formě a způsobu vedení databáze těchto údajů a rozsahu, formě a způsobu zpřístupnění těchto údajů subjektu, který provozuje pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání, (dále jen ,,návrh vyhlášky") připravený v souladu s § 33 odst. 10 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů, (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů (dále jen ,,zákon") stanovuje rozsah, formu a způsob předávání údajů podle § 33 odstavce 3 zákona, formu a způsob vedení databáze podle § 33 odstavce 4 písm. a) zákona a rozsah, formu a způsob předávání údajů podle § 33 odstavce 4 písm. b) a odstavce 6.

    Lokalizace polohy volajícího a identifikace dalších údajů při tísňovém volání jsou nutné pro odbavování tísňového volání. Volající v mnoha případech není schopen identifikovat, kde se sám nachází, a to znamená, že není schopen oznámit místo mimořádné události a to i tehdy, když volá prostřednictvím pevné telefonní sítě. Nemožnost identifikovat polohu je velmi častá při volání z mobilních telefonních sítí, zejména pak, když se volající nachází ve volném terénu, při jízdě autem, zejména na dálnicích nebo rychlostních silnicích. Identifikace adresy při volání z pevné telefonní sítě může přesně identifikovat místo volajícího, pokud volající při tísňovém volání zkolabuje. Lokalizace polohy a další identifikační údaje zásadním způsobem přispívají ke snižování následků mimořádných událostí.

    Další zásadní význam mají výše uvedené údaje při identifikaci a minimalizaci zlomyslných volání a zneužívání čísel tísňových volání. V mnoha případech jsou tísňovým voláním ohlašovány neexistující mimořádné události. Pokud poloha volajícího neodpovídá místu mimořádné události, je to prvotní příznak zlomyslného volání a obsluha linky tísňového volání může dalšími dotazy tuto skutečnost potvrdit nebo vyvrátit. Eliminace zlomyslných volání zásadním způsobem snižuje počet planých poplachů, k nimž složky integrovaného záchranného systému vyjíždějí. To zásadním způsobem snižuje výdaje státního rozpočtu, případně i dalších veřejných rozpočtů.

    Lokalizace polohy ve veřejných mobilních telefonních sítích byla doposud s velkými úspěchy využívána pouze Hasičským záchranným sborem ČR prostřednictvím nově zprovozněné technologie telefonních center tísňového volání 112. Možnost využití je připravena i pro ostatní složky integrovaného záchranného systému.

    V současné době je provozována telefonní komunikace také prostřednictvím internetu. Vzhledem k tomu, že v současné době není znám žádný obecně platný a věrohodný způsob lokalizace polohy koncového zařízení, není lokalizace polohy v této oblasti telefonní komunikace součástí předloženého návrhu. Vyhláška bude vhodným textem doplněna, až se podaří definovat lokalizační metody v této oblasti.

    B. Zhodnocení souladu navrhované právní úpravy se zákonem

    Návrh vyhlášky je předkládán na základě zmocnění uvedeného v § 150 odst. 3 zákona k provedení § 33 odst. 10.
    Předkládaná právní úprava je v souladu se zákonem.

    C. Zhodnocení platného právního stavu

    Funkční identifikace adresy a majitele telefonní stanice při tísňovém volání prostřednictvím identifikovaného čísla volajícího byla doposud podle zákona č. 151/2000 Sb., o telekomunikacích a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, realizována vzdáleným přístupem do databáze telefonních účastníků vedené u poskytovatele univerzální služby. Tento přístup je dostupný všem složkám integrovaného záchranného systému.

    D. Zhodnocení souladu s ústavním pořádkem České republiky, souladu s mezinárodními závazky České republiky a právem Evropských společenství

    Návrh vyhlášky je v souladu s ústavním pořádkem a právním řádem České republiky, neodporuje mezinárodním smlouvám, jimiž je Česká republiky vázána. Návrh vyhlášky je v souladu s právem Evropských společenství. Je také v souladu s Doporučením Komise ze dne 25. července 20032) o zpracování informací o místě volajícího v elektronických komunikačních sítích v zájmu zlepšení určení místa volajícího v rámci služeb pro tísňové volání.

    E. Předpokládaný hospodářský a finanční dopad navrhované úpravy, dopad na státní rozpočet

    Snahou zpracovatelů bylo upravit podmínky tak, aby mohl být v maximální možné míře zachován stávající způsob předávání údajů a tak nebyly vyvolávány jiné než zcela nezbytné náklady.
    a)
    na státní rozpočet a ostatní veřejné rozpočty

    Tato vyhláška nebude mít žádný dopad na státní rozpočet ani ostatní veřejné rozpočty, neboť upravuje pouze rozsah a způsob předávaní osobních, identifikačních a dalších pro lokalizaci volajícího. Problematika hrazení nákladů vzniklých se zřízením a vedením databáze a dopadu na státní rozpočet je předmětem vyhlášky, kterou k provedení § 33 odst. 5 zákona připravuje Český telekomunikační úřad.
    b)
    na podnikatelské prostředí v České republice
    Vzhledem k tomu, že povinnost předávání údajů uvedených v § 1 návrhu vyhlášky pracovištím určeným k přijetí volání na čísla tísňového volání již existovala i v předchozí právní úpravě, nejsou v této oblasti očekávány významné změny.
    c)
    finanční dopady se sociálním vlivem a dopady na životní prostředí

    Nepředpokládají se žádné dopady v sociální oblasti. Přijetí této vyhlášky bude mít pozitivní vliv na životní prostředí, protože lokalizace polohy volajícího při tísňovém volání může zkrátit dobu do zahájení provádění záchranných a likvidačních prací a tím mohou být sníženy následky mimořádných událostí na životním prostředí.

    F. Administrativní zátěž podnikatelských subjektů

    Nepředpokládá se zvýšená administrativní zátěž podnikatelských subjektů.

    II. Zvláštní část

    K § 1
    Vymezuje některé definice pro účely této vyhlášky.

    K § 2

    Vymezuje osobní, identifikační a lokalizační údaje účastníka ve veřejné pevné komunikační síti.

    K § 3

    Upravuje formu a způsob předávání osobních, identifikačních a lokalizačních údajů podnikateli zajišťujícímu připojení k veřejné pevné komunikační síti subjektu, který provozuje pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání.

    K § 4

    Stanovuje formu databáze.

    K § 5

    Upravuje formu a způsob předávání osobních, identifikačních a lokalizačních údajů z databáze pracoviště pro příjem volání na čísla tísňových volání. Údaje uvedené v § 1 návrhu vyhlášky zjišťuje pracoviště pro příjem volání na čísla tísňového volání dotazem do databáze účastníků veřejně dostupné telefonní služby na základě přijatého telefonního čísla volajícího.

    K § 6

    Upravuje některé zvláštní případy předávání údajů ve veřejných pevných komunikačních sítích. Například některé veřejné telefonní automaty nebo stavební objekty jsou umístěny na místech, ke kterým není možné přiřadit jednoznačnou adresu. Dalším zvláštním případem je připojení pomocí mobilní technologie nebo uskutečňování volání z koncového zařízení připojeného k neveřejné telefonní síti, která je připojena k veřejné pevné komunikační síti.

    K § 7

    Upravuje předávání údajů ve veřejných mobilních sítích. V těchto sítích se lokalizační údaje zjišťují a přenášejí odlišným způsobem než v pevných sítích. Tyto údaje jsou přenášeny systémovou signalizací v průběhu volání jako údaje připojené k volanému číslu tísňového volání. Lokalizaci polohy volajícího při tísňovém volání však není možné okamžitě přesně zjistit. V EU nebyl zatím princip lokalizace polohy v mobilních sítích standardizován, proto je využíván způsob, který je uveden v následujících ustanoveních návrhu vyhlášky.
    Technické podrobnosti lokalizace a přenosu dat v mobilních telefonních sítích jsou uvedeny v dokumentu ,,Síťový plán signalizace veřejných komunikačních sítí č. SP/3/09. 2005 ze dne 8. září 2005, který byl vydán Českým telekomunikačním úřadem podle § 62 zákona.

    K § 8

    Pro zajištění zobrazení přenášených kódovaných informací je nutné, aby mobilní telefonní operátoři předávali údaje k zobrazení polohy volajícího. Pokud získané údaje pro lokalizaci, popřípadě identifikaci volajícího při volání na čísla tísňových volání neumožňují realizovat potřebná opatření, získávají pracoviště pro příjem tísňového volání v součinnosti s příslušnými pracovišti mobilního operátora.

    K § 9

    Specifickým tísňovým voláním je volání na linku 112 v mobilních telefonních sítích bez SIM karty. V tomto případě se přenáší číslo IMEI (mezinárodní identifikátor mobilního telefonního přístroje). To umožní rozpoznat, zda zlomyslná volání pocházejí od jednoho pachatele, a může přispět k jeho snazšímu dopadení. Identifikace čísla přístroje je v telefonních centrech tísňového volání 112 úspěšně využívána od počátku roku 2006 a údaje poskytují všichni mobilní telefonní operátoři.

    K § 10

    Nabytí účinnosti se navrhuje dnem 1. října 2007.



    ––––––––––––––––––––
    1)
    § 17 zákona č. 36/1960 Sb., o územním členění státu, ve znění pozdějších předpisů.
    2)
    Nařízení vlády č. 430/2006 Sb., o stanovení geodetických referenčních systémů a státních mapových děl závazných na území státu a zásadách jejich používání.
    3)
    Vyhláška č. 442/2006 Sb., kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umož- ňujícím dálkový přístup.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro ... Jana Havla
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Skladování
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Společné jmění manželů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • DEAL MONITOR
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Investiční dotazník u právnických osob a test vhodnosti
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • V Mělníce by se chtěl soudit každý aneb úspěšnost návrhů na vydání předběžného opatření u okresních soudů

    Soudní rozhodnutí

    Skladování

    V případě skladování ujednaného na dobu neurčitou je skladovatel povinen vydat skladovanou věc na základě požadavku ukladatele učiněného kdykoli v průběhu skladování. Povinnost...

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.