epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    ZÁKON ze dne 6. ledna 2005, kterým se mění zákon č. 238/1992 Sb., o některých opatřeních souvisejících s ochranou veřejného zájmu a o neslučitelnosti některých funkcí (zákon o střetu zájmů), ve znění pozdějších předpisů

    Sbírka:  96/2005 | Částka:  29/2005
    28.2.2005

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    96

    ZÁKON
    ze dne 6. ledna 2005,
    kterým se mění zákon č. 238/1992 Sb., o některých opatřeních souvisejících s ochranou veřejného zájmu
    a o neslučitelnosti některých funkcí (zákon o střetu zájmů),
    ve znění pozdějších předpisů






          Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

    Čl. I

          Zákon č. 238/1992 Sb., o některých opatřeních souvisejících s ochranou veřejného zájmu a o neslučitelnosti některých funkcí (zákon o střetu zájmů), ve znění zákona č. 287/1995 Sb., zákona č. 228/1997 Sb. a zákona č. 15/2002 Sb., se mění takto:

          1.  V § 1 odstavec 1 včetně poznámky pod čarou č. 1 zní:

          ,,(1)  Veřejnými funkcionáři se pro účely tohoto zákona rozumějí poslanci a senátoři, členové vlády a vedoucí ústředních správních úřadů, v jejichž čele není člen vlády1), a členové zastupitelstev krajů, zastupitelstva hlavního města Prahy, zastupitelstev obcí s rozšířenou působností a městských částí Prahy, které vykonávají působnost obcí s rozšířenou působností (dále jen ,,zastupitelstvo kraje či města").

    ––––––––––––––––––––

    1)
    § 2 odst. 1 zákona č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů.".

          2.  V § 2 odst. 1 písmeno a) zní:
    ,,a)
    osobně po dobu výkonu své funkce jednat za sebe nebo jinou osobu v obchodních záležitostech vůči státu, státní nebo převážně státem spravované právnické osobě, jde-li o poslance či senátora nebo člena vlády a vedoucího ústředního správního úřadu,".

          3.  V § 2 odst. 1 se za písmeno a) vkládá nové písmeno b), které zní:
    ,,b)
    osobně po dobu výkonu své funkce jednat za sebe nebo jinou osobu v obchodních záležitostech vůči kraji, hlavnímu městu Praze, městské části Prahy, vykonávající působnost obce s rozšířenou působností nebo obce s rozšířenou působností (dále jen ,,kraj či město"), jakož i právnické osobě, jejímž zakladatelem je kraj či město, nebo obchodní společnosti, v níž má kraj či město majetkovou účast, jde-li o zastupitele, který je členem zastupitelstva tohoto kraje či města,".

    Dosavadní písmena b) a c) se označují jako písmena c) a d).

          4.  V § 2 se doplňuje nový odstavec 6, který zní:

          ,,(6)  Uvolněnému členovi zastupitelstva kraje či města nenáleží odměna za výkon funkce člena řídícího, dozorčího nebo kontrolního orgánu právnické osoby, jejímž zřizovatelem je tento kraj či město nebo v níž má tento kraj či město většinovou majetkovou účast nebo většinový podíl na hlasovacích právech.1a) Tato odměna nesmí být poskytnuta ani po skončení mandátu uvolněného člena zastupitelstva kraje či města.".

          5.  V § 2 se doplňuje odstavec 7, který zní:

          ,,(7)  Neuvolněnému členovi zastupitelstva kraje či města náleží odměna za výkon funkce člena řídícího, dozorčího nebo kontrolního orgánu právnické osoby, jejímž zřizovatelem je tento kraj či město nebo v níž má tento kraj či město většinovou majetkovou účast nebo většinový podíl na hlasovacích právech1a). Informaci o jménu zastupitele a výši jeho odměny vezme zastupitelstvo příslušného kraje či města na vědomí usnesením na nejbližší schůzi po stanovení výše této odměny.".

          6.  V § 4 se slova ,,ústavního nebo státního" nahrazují slovy ,,státního nebo krajského či městského".

          7.  V § 5 odst. 1 ve větě prvé se slova ,,Poslanec a senátor" nahrazují slovy ,,Poslanec, senátor a člen zastupitelstva kraje či města".

          8.  V § 5 odst. 1 v poslední větě se slova ,,poslanec a senátor" nahrazují slovy ,,poslanec, senátor a člen zastupitelstva kraje či města".

          9.  V § 5 odstavec 3 zní:

          ,,(3)  Písemné oznámení o činnosti podle odstav-ců 1 a 2 doručí senátor předsedovi Poslanecké sněmovny, poslanec, člen vlády a vedoucí ústředního správního úřadu, v jehož čele není člen vlády, předsedovi Senátu, a člen zastupitelstva kraje či města kontrolnímu výboru téhož zastupitelstva kraje či města bez zbytečného průtahu, nejpozději však do 30 dnů po zahájení nebo ukončení této činnosti. První oznámení o činnosti doručí do 30 dnů od zahájení výkonu veřejné funkce. Předseda příslušné komory Parlamentu České republiky (dále jen ,,Parlament") předá oznámení mandátovému a imunitnímu výboru komory, jejímž předsedou je.".

          10.  V § 6 odst. 1 se za slovo ,,funkcionář" vkládají slova ,,s výjimkou neuvolněného člena zastupitelstva kraje či obce" a na konec odstavce se doplňuje věta ,,Oznámení o příjmech a darech se podává i tehdy, jestliže veřejný funkcionář neobdržel žádný příjem či dar podléhající oznamovací povinnosti.".

          11.  V § 6 odst. 3 se za slova ,,v zájmu státu" doplňují slova ,,nebo kraje či města".

          12.  V § 6 odstavec 4 zní:

          ,,(4)  Písemné oznámení o příjmech a darech podle odstavce 1 doručí nejpozději do konce června následujícího roku
    a)
    senátor předsedovi Poslanecké sněmovny,
    b)
    poslanec, člen vlády a vedoucí ústředního správního úřadu, v jehož čele není člen vlády, předsedovi Senátu,
    c)
    člen zastupitelstva kraje či města kontrolnímu výboru téhož zastupitelstva kraje či města,

    a to i v případě, že jeho mandát v průběhu této doby zanikl; to neplatí při zániku mandátu v důsledku úmrtí.".

          13.  V § 7 odstavec 2 zní:

          ,,(2)  Písemné oznámení o nemovitém majetku podle odstavce 1 doručí
    a)
    senátor předsedovi Poslanecké sněmovny,
    b)
    poslanec, člen vlády a vedoucí ústředního správního úřadu, v jehož čele není člen vlády, předsedovi Senátu,
    c)
    člen zastupitelstva kraje či města kontrolnímu výboru téhož zastupitelstva kraje či města.".

          14.  V § 7 odst. 4 se za slova ,,příslušné komory" vkládá slovo ,,Parlamentu".

          15.  V § 8 odstavec 1 včetně poznámky pod čarou č. 2a zní:

          ,,(1)  Vedení evidencí čestných prohlášení podle § 3, údajů poskytnutých podle § 8 odst. 2 písm. a) a b) a sdělení podle § 8 odst. 3 a 4 (dále jen ,,evidence") provádí mandátový a imunitní výbor příslušné komory Parlamentu, kontrolní výbor zastupitelstva kraje či města (dále jen ,,příslušný výbor"). Vedením se pro účely tohoto zákona rozumí zpracovávání osobních údajů podle zvláštního právního předpisu2a).

    ––––––––––––––––––––

    2a)
    § 4 písm. e) zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.".

          16.  V § 8 odstavec 2 včetně poznámky pod čarou č. 2b zní:

          ,,(2)  Každý má právo na bezplatný přístup do evidence. Žadateli o přístup do evidence (dále jen ,,žadatel") je tento přístup umožněn
    a)
    osobní návštěvou v sídle příslušného výboru v pracovní dny, kde žadatel při podání žádosti o přístup do evidence (dále jen ,,žádost") poskytne zaměstnanci příslušného výboru své jméno a příjmení, účel žádosti, datum narození a adresu trvalého a jiného pobytu a k ověření pravosti těchto údajů předloží občanský průkaz. Poté je mu umožněn přístup do evidence, do které může nahlížet, činit si z ní opisy a výpisy. Výpisy a opisy nemají charakter veřejné listiny a příslušný výbor je neověřuje,
    b)
    podáním žádosti v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě. Formulář žádosti je dostupný v elektronické podobě na internetové adrese příslušného výboru spolu s pokyny, jak postupovat při jejím vyplňování. Nezbytnými náležitostmi tohoto formuláře jsou jméno a příjmení, účel žádosti, datum narození a adresa trvalého a jiného pobytu žadatele. Po jeho vyplnění žadatel formulář žádosti opatří platným zaručeným elektronickým podpisem, založeným na kvalifikovaném certifikátu od poskytovatele certifikačních služeb podle zvláštního právního předpisu2b) a odešle na adresu elektronické podatelny příslušného výboru, která po ověření všech požadovaných náležitostí předá žádost příslušnému správci evidence, který do 15 dnů ode dne předání žádosti elektronickou podatelnou zašle žadateli výpis z evidence na elektronickou adresu uvedenou v žádosti.
    K žádostem, které neobsahují požadované náležitosti, se nepřihlíží.

    ––––––––––––––––––––

    2b)
    § 11 odst. 1 zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění zákona č. 226/2002 Sb., zákona č. 517/2002 Sb. a zákona č. 440/2004 Sb.".

          17.  V § 8 odstavce 3, 4 a 5 včetně poznámky pod čarou č. 2c znějí:

          ,,(3)  Každý má právo sdělit příslušnému výboru skutečnosti, které nasvědčují nepravdivosti nebo neúplnosti údajů v evidenci. Sdělení lze učinit buď v sídle příslušného výboru nebo písemným prohlášením zaslaným příslušnému výboru doporučenou zásilkou s doručenkou anebo prohlášením v elektronické podobě, zaslaným prostřednictvím veřejné datové sítě, které je opatřené platným zaručeným elektronickým podpisem, založeným na kvalifikovaném certifikátu od poskytovatele certifikačních služeb podle zvláštního právního předpisu2b).

          (4)  Sdělení podle odstavce 3 musí obsahovat jméno a příjmení, datum narození a adresu trvalého a jiného pobytu oznamovatele, jinak se k němu nepřihlíží. Příslušný výbor do 30 dnů oznamovateli pošle písemnou odpověď doporučenou zásilkou s doručenkou nebo v elektronické podobě a v této odpovědi mu sdělí, jaké úkony v této věci učinil2c).

          (5)  Údaje o žadatelích podle § 8 odst. 2 písm. a) a b) a veškeré údaje obsažené ve sdělení podle § 8 odst. 3 a 4 se zpracovávají jako součást té složky evidence, ke které se vztahují.

    ––––––––––––––––––––

    2c)
    § 5 odst. 1 písm. c) zákona č. 101/2000 Sb.".

          18.  V § 8 se odstavce 6 a 7 zrušují.

          19.  § 9 odst. 1 a 2 se včetně nadpisu zrušuje.

          20.  V § 10 odst. 1 se ve větě první slova ,,Mandátový a imunitní výbor příslušné komory Parlamentu" nahrazují slovy ,,Příslušný výbor".

          21.  V § 10 odst. 1 se ve větě druhé slova ,,mandátový a imunitní" nahrazují slovy ,,příslušný".

          22.  V § 10 odst. 2 se slova ,,mandátového a imunitního" nahrazují slovem ,,příslušného".

          23.  V § 11 odst. 1 se slova ,,mandátový a imunitní" zrušují.

          24.  V § 11 odst. 1 se slova ,,poslanců nebo pěti senátorů" nahrazují slovy ,,poslanců, pěti senátorů nebo tří členů zastupitelstva kraje či města".

          25.  V § 11 odst. 2 se ve větě první slova ,,mandátovému a imunitnímu" zrušují.

          26.  V § 11 odst. 2 se za větu čtvrtou vkládá věta, která zní: ,,Směřuje-li podnět proti členovi zastupitelstva kraje či města, je příslušný k řízení kontrolní výbor zastupitelstva kraje či města.".

          27.  V § 11 odst. 2 v poslední větě se slova ,,poslanci nebo senátoři" nahrazují slovy ,,poslanci, senátoři nebo členové zastupitelstev krajů či měst".

          28.  V § 11 odst. 3 se slova ,,mandátový a imunitní" zrušují.

          29.  V § 11 odst. 4 ve větě první se slova ,,mandátový a imunitní" zrušují.

          30.  V § 11 odst. 4 ve větě druhé a čtvrté se slova ,,mandátového a imunitního" nahrazují slovem ,,příslušného".

          31.  V § 11 odst. 5 se slova ,,mandátový a imunitní" nahrazují slovem ,,příslušný".

          32.  V § 11 odst. 6 se slova ,,mandátový a imunitní" nahrazují slovem ,,příslušný".

          33.  V § 11 odst. 6 se za slova ,,předsedovi příslušné komory" vkládají slova ,,Parlamentu, hejtmanovi nebo starostovi".

          34.  V § 11 odst. 6 se za větu druhou vkládá věta, která zní: ,,Pokud rozhodnutí obsahuje výrok o tom, že veřejný funkcionář jednal v rozporu se svým čestným prohlášením nebo čestné prohlášení neučinil, ačkoliv jej učinit měl, lze veřejnému funkcionáři tím-to rozhodnutím zároveň uložit pokutu, a to až do vý-še 30 000 Kč. ".

          35.  V § 11 odst. 6 se poslední věta ,,Toto rozhodnutí je konečné." nahrazuje větou ,,Proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat.".

          36.  V § 11 odst. 7 se slova ,,mandátového a imunitního" nahrazují slovy ,,příslušného".

          37.  V § 11 odstavec 8 zní:

          ,,(8)  Předseda příslušné komory Parlamentu, hejtman či starosta na nejbližší schůzi příslušné komory Parlamentu nebo zastupitelstva kraje či města veřejně vyhlásí rozhodnutí příslušného výboru podle odstav-ce 6 i s jeho odůvodněním. Stejným způsobem vyhlásí, že podnět proti veřejnému funkcionáři byl zamítnut. Týká-li se rozhodnutí příslušného výboru předsedy příslušné komory Parlamentu, hejtmana nebo starosty, veřejné vyhlášení učiní místopředseda příslušné komory Parlamentu nebo náměstek hejtmana či místostarosta.".

          38.  V § 11 se doplňují odstavce 9 a 10, které znějí:

          ,,(9)  Pokuty uložené mandátovým a imunitním výborem Poslanecké sněmovny Parlamentu nebo mandátovým a imunitním výborem Senátu vybírá a vymáhá finanční úřad pro Prahu 1. Při vybírání a vymáhání pokut se postupuje podle zvláštního zákona o správě daní; výnos z těchto pokut je příjmem státního rozpočtu.

          (10)  Pokuty uložené kontrolním výborem zastupitelstva kraje či města vybírá a vymáhá příslušný kraj či město. Při vybírání a vymáhání pokut se postupuje podle zvláštního zákona o správě daní; výnos z těchto pokut je příjmem rozpočtu tohoto kraje či města.".

          39.  V § 11 se doplňuje odstavec 11, který zní:

          ,,(11)  Řízení podle tohoto zákona lze zahájit do 2 let od porušení povinnosti dané tímto zákonem. Na řízení se použijí obecné zásady správního řízení, nestanoví-li tento zákon jinak.".

          40.  V § 12 se slova ,,Mandátový a imunitní výbor příslušné komory Parlamentu" nahrazují slovy ,,Příslušný výbor".

          41.  Za § 12a se vkládá nový § 12b, který včetně nadpisu zní:

    ,,§ 12b

    Přestupky

          (1)  Přestupku se dopustí ten, kdo nakládá se zpřístupněnými údaji v rozporu s účelem, který uvedl ve své žádosti podle § 8 odst. 2 písm. a) a b) a pro který mu tyto údaje byly z evidence poskytnuty.

          (2)  Za přestupek lze uložit pokutu do vý- še 100 000 Kč.

          (3)  Přestupky projednává Úřad pro ochranu osobních údajů. Při stanovení výše pokuty přihlédne Úřad k závažnosti přestupku, zejména ke způsobu a okolnostem jeho spáchání, k významu a rozsahu jeho následků, k době trvání protiprávního jednání a ke skutečnosti, zda a jak se odpovědná osoba přičinila o odstranění nebo zmírnění škodlivých následků přestupku.

          (4)  Pokud není v odstavci 3 stanoveno jinak, vztahuje se na přestupky a jejich projednávání zákon o přestupcích.".

          42.  Za § 12b se vkládá nový § 12c, který zní:

    ,,§ 12c

          Pokud tento zákon nestanoví jinak, použije se zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.".

          43.  Za ČÁST DRUHOU se doplňují ČÁST TŘETÍ a ČÁST ČTVRTÁ, které včetně nadpisů znějí:

    ,,ČÁST TŘETÍ

    Změna zákona o volbách do zastupitelstev obcí

          Zákon č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 230/2002 Sb. a zákona č. 309/2002 Sb., se mění takto:

          1.  V § 5 se vkládá nový odstavec 5, který zní:

          ,,(5)  Funkce člena zastupitelstva obce, města, územně členěného statutárního města, hlavního města Prahy, městského obvodu nebo městské části je neslučitelná s funkcí statutárního orgánu příspěvkové organizace obce, osoby oprávněné jednat za organizační složku obce a strážníka obecní policie. Neslučitelnost je dána vůči zastupitelstvu, které příslušnou příspěvkovou organizaci, organizační složku nebo obecní policii zřídilo.".

          2.  V § 55 odst. 3 písm. c) a v odstavci 6 se za slova ,,odst. 2" doplňuje čárka a slova ,,4 a 5".

    ČÁST ČTVRTÁ

    Změna zákona o volbách do zastupitelstev krajů

          Zákon č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů, ve znění zákona č. 273/2001 Sb., zákona č. 37/2002 Sb., zákona č. 230/2002 Sb. a zákona č. 309/2002 Sb., se mění takto:

          1.  V § 5 se vkládá nový odstavec 5, který zní:

          ,,(5)  Funkce člena zastupitelstva kraje je neslučitelná s funkcí statutárního orgánu příspěvkové organizace kraje a osoby oprávněné jednat za organizační složku kraje. Neslučitelnost je dána vůči zastupitelstvu, které příslušnou příspěvkovou organizaci nebo organizační složku zřídilo.".

          2.  V § 48 odst. 3 písm. a) se za slova ,,odst. 2" doplňuje čárka a slova ,,4 a 5".

    Čl. II

          1.  Oznámení o příjmech a darech (§ 6) a oznámení o nemovitém majetku (§ 7) podají členové zastu- pitelstev krajů či měst poprvé za rok 2005 do konce června 2006.

          2.  Oznámení o činnostech (§ 5) podají členové zastupitelstev, kteří byli členy příslušného zastupi- telstva ke dni účinnosti tohoto zákona, nejpozději do 30 dnů ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.

    Čl. III

          Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. března 2005, s výjimkou bodu 16 § 8 odst. 2 písm. b), který nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2006.




    Zaorálek v. r.





    Gross v. r.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • DEAL MONITOR
    • Přístupnost k vybraným výrobkům a službám po implementaci Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb – na koho dopadne nová právní úprava?
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Investiční dotazník u právnických osob a test vhodnosti
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • V Mělníce by se chtěl soudit každý aneb úspěšnost návrhů na vydání předběžného opatření u okresních soudů

    Soudní rozhodnutí

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Smlouva o obchodním zastoupení (exkluzivně pro předplatitele)

    Stane-li se právo obchodního zástupce na zaplacení provize splatným nezávisle na tom, zda mu byl zastoupeným předán výkaz o dlužné provizi, který by obchodnímu zástupci umožnil...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.