epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    VYHLÁŠKA ze dne 19. prosince 2002 o vodoprávní evidenci

    Sbírka:  7/2003 | Částka:  4/2003
    15.1.2003

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    7

    VYHLÁŠKA
    ze dne 19. prosince 2002
    o vodoprávní evidenci






          Ministerstvo zemědělství ve spolupráci s Ministerstvem životního prostředí stanoví podle § 19 odst. 2 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění zákona č. 76/2002 Sb. a zákona č. 320/2002 Sb.:

    § 1

    Předmět úpravy

          Tato vyhláška stanoví rozsah a způsob vedení evidence rozhodnutí vodoprávních úřadů (dále jen ,,vodoprávní evidence"), vymezuje rozsah údajů a způsob jejich ukládání do informačního systému veřejné správy1) a způsob přechodu informací z dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence do informačního systému veřejné správy.

    § 2

    Rozsah a způsob vedení vodoprávní evidence

          (1)  Vodoprávní úřady vedou vodoprávní evidenci v listinné podobě a v elektronické podobě.

          (2)  V listinné podobě se evidují veškerá pravomocná rozhodnutí vodoprávního úřadu (dále jen ,,rozhodnutí") podle systému dosud založeného, včetně související dokumentace.

          (3)  Související dokumentací se rozumí projektová dokumentace, ověřená vodoprávním úřadem, listiny, výkresy a ostatní dokumentace potřebná k vydání rozhodnutí, popřípadě i kopie rozhodnutí, vydaných Českou inspekcí životního prostředí, které byly jí vydány v řízení vedeném podle § 112 odst. 2 vodního zákona, jakož i kopie rozhodnutí vydaná vodoprávním úřadem podle zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích), ve znění pozdějších předpisů.

          (4)  V elektronické podobě se evidují vybrané údaje z typů rozhodnutí podle přílohy č. 1, a to v rozsahu údajů podle příloh č. 1 až 3, pokud je příslušné rozhodnutí obsahuje.

          (5)  Vybrané údaje z typů rozhodnutí podle přílohy č. 1, vydaných v přezkumném řízení podle zvláštních právních předpisů,2) eviduje ve vodoprávní evidenci v elektronické podobě vždy ten vodoprávní úřad, který rozhodoval v prvním stupni, a to v rozsahu údajů podle příloh č. 1 až 3.

          (6)  Vodoprávní úřady předávají kopie rozhodnutí do 2 měsíců po nabytí jejich právní moci správcům povodí. Údaje podle odstavce 3 předávají nebo zpřístupňují vodoprávní úřady správcům povodí a dalším subjektům uvedeným v § 21 odst. 3 vodního zákona do 31. ledna za předcházející kalendářní rok.

          (7)  Vodoprávní úřady vedou vodoprávní evidenci v elektronické podobě průběžně a takovým způsobem, aby bylo možno vyhledat a pořídit výpisy evidovaných údajů, a to podle volby hlediska vybraného z rozsahu údajů podle přílohy č. 1. Tato evidence musí umožnit provázanost jednotlivých rozhodnutí ve vztahu ke skutečnostem, které jsou pro výkon státní správy důležité.

          (8)  V případě nesouladu mezi vodoprávní evidencí v listinné podobě a vodoprávní evidencí v elektronické podobě rozhoduje obsah údajů vedených v listinné podobě.

          (9)  Ministerstvo zemědělství metodicky zabezpečuje jednotnost vedení vodoprávní evidence, včetně jednotnosti programového vybavení k tomu potřebného.

    § 3

    Rozsah a způsob ukládání údajů do informačního systému veřejné správy

          Vodoprávní úřady předávají údaje podle § 2 odst. 4 do informačního systému veřejné správy,1) jehož jsou provozovatelem, takovým způsobem, aby byly dodrženy standardy uveřejněné Úřadem pro veřejné informační systémy3) a byly zabezpečeny vazby na ostatní informační systémy veřejné správy prostřednictvím geografických a technických identifikátorů, standardních datových prvků a pravidel nakládání s nimi.

    § 4

    Odstraňování nesouladu ve vodoprávní evidenci

          (1)  Vodoprávní úřady odstraňují ve vodoprávní evidenci případný nesoulad, jímž se rozumí změna neměnící předmět výroku rozhodnutí a oprava chyb, které vznikly při vedení dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence a při převodu údajů z dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence do informačního systému veřejné správy.

          (2)  Změny, které nemění předmět výroku rozhodnutí, jsou změny označení místa předmětu rozhodnutí při zachování jeho polohy na základě průkazného dokladu o změně těchto údajů,4) například změny vyvolané změnami statistických číselníků, které jsou vydávány opatřeními Českého statistického úřadu, změnami územní působnosti orgánů veřejné správy a změnami v obsahu katastru nemovitostí, které ovlivňují obsah vodoprávní evidence.

          (3)  Odstranění nesouladu ve vodoprávní evidenci se vyznačí ve výkazu změn.

          (4)  Výkaz změn obsahuje
    a)
    pořadové číslo,
    b)
    čísla položek nebo jiné označení souhrnu položek v seznamu položek vodoprávní evidence podle příloh č. 1 až 3, u kterých byla změna uplatněna,
    c)
    datum založení do výkazu změn,
    d)
    jméno a příjmení osoby, která provedla změnu.

          (5)  Při odstraňování nesouladu se využívají také další informační systémy veřejné správy.1)

    § 5

    Způsob přechodu informací z dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence do informačního systému veřejné správy

          (1)  Veškeré údaje z dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence se stávají součástí vodoprávní evidence v listinné podobě.

          (2)  Údaje z dosavadní vodohospodářské evidence, jakož i údaje z dosavadní souhrnné vodohospodářské evidence vedené dosud okresními úřady převedou vodoprávní úřady v rozsahu údajů podle příloh č. 1 až 3 do jimi vedené vodoprávní evidence v elektronické podobě a do jimi provozovaného informačního systému veřejné správy postupně podle typu předmětu rozhodnutí, a to
    a)
    pro vzdouvání, popřípadě akumulaci povrchových vod do 31. prosince 2004,
    b)
    pro odběry podzemních vod ze zdrojů určených pro individuální zásobování domácností pitnou vodou do 31. prosince 2005,
    c)
    pro ostatní druhy nakládání s vodami, s výjimkou odběrů povrchových a podzemních vod a vypouštění odpadních vod do vod povrchových a podzemních, do 31. prosince 2006.

          (3)  V pochybnostech o tom, který vodoprávní úřad začlení rozhodnutí z dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence do vodoprávní evidence, projedná vodoprávní úřad, u něhož tyto pochybnosti vznikly, způsob začlenění rozhodnutí do vodoprávní evidence s příslušným krajským úřadem.

    § 6

    Zrušovací ustanovení

          Zrušuje se vyhláška č. 126/1976 Sb., o vodohospodářské a souhrnné vodohospodářské evidenci.

    § 7

    Účinnost

          Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. července 2003.




    Ministr:


    Ing. Palas v. r.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    § 3 odst. 1 zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů.
    2)
    § 53 a násl. zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění pozdějších předpisů.
    3)
    § 3 odst. 7 zákona č. 365/2000 Sb.
    4)
    Zákon č. 36/1960 Sb., o územním členění státu, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany České republiky. Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění zákona č. 2/2002 Sb. a zákona č. 320/2002 Sb. Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 30.10.2025Padesát na padesát – patové situace mezi společníky a řízení sporu mezi nimi (online – živé vysílání) – 30.10.2025
    • 30.10.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 30.10.2025
    • 31.10.2025Novelizace rodinného práva od 1. 1. 2026 a procesní souvislosti – II. díl (online - živé vysílání) - 31.10.2025
    • 04.11.2025Efektivní právní psaní s AI: Od koncepce po finální dokument (online - živé vysílání) - 4.11.2025
    • 11.11.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 11.11.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Lichevní smlouva ve světle usnesení Nejvyššího soudu ze dne 3. 6. 2025, sp. zn. 28 Cdo 2378/2024 
    • Ústavní soud rozhodl: Styk rodiče s dítětem je nejen právem, ale i povinností
    • Prověřování zahraničních investic v EU: současný rámec, česká praxe a očekávané změny
    • 10 otázek pro ... Milana Rákosníka
    • Práva pronajímatele při vyklizení pronajatých prostor
    • Nový zákon o kritické infrastruktuře a jeho provázanost s novým zákonem o kybernetické bezpečnosti. Kontext a přijetí nové legislativy
    • Faktory ovlivňující náhrady za duševní útrapy pozůstalých po dopravních nehodách
    • Byznys a paragrafy, díl 20.: Nový zákon o kybernetické bezpečnosti
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Ústavní soud rozhodl: Styk rodiče s dítětem je nejen právem, ale i povinností
    • Práva pronajímatele při vyklizení pronajatých prostor
    • Nový zákon o kritické infrastruktuře a jeho provázanost s novým zákonem o kybernetické bezpečnosti. Kontext a přijetí nové legislativy
    • Dopady „oduznání“ nemoci z povolání na náhradu za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti
    • Výklad zadávacích podmínek v kontextu rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – 1. část
    • Faktory ovlivňující náhrady za duševní útrapy pozůstalých po dopravních nehodách
    • Byznys a paragrafy, díl 20.: Nový zákon o kybernetické bezpečnosti
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Elektronické podpisy – jejich druhy a způsoby využití
    • Nález Pl. ÚS 2/25: když Ústavní soud dokáže být skutečným ochráncem lidské důstojnosti
    • Komentář – smutná realita výmazů exekutorského zástavního práva z katastru nemovitostí
    • Organizační důvody jako univerzální způsob pro ukončení pracovního poměru
    • Ústavní soud k alkoholu na pracovišti ve světle intenzity porušení pracovních povinností pedagogických pracovníků
    • Přinese tzv. rozvodová novela skutečně zklidnění emocí ve sporech o péči o dítě?
    • Vzdálenost mezi místy bydliště rodičů dítěte a její vliv na soudní rozhodnutí

    Soudní rozhodnutí

    Vazba

    Státní zástupce není v přípravném řízení oprávněn zamítnout návrh, jímž se obviněný s argumentem, že pominul důvod vazby, domáhá zrušení peněžité záruky. Pokud takovému...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního zákona).

    Oddlužení

    Rozhodnutí o záloze podle § 136 odst. 3 a 5 insolvenčního zákona musí být vždy odůvodněno. Proti rozhodnutí o záloze podle § 136 odst. 3 a 5 je odvolání přípustné.

    Odměna advokáta (exkluzivně pro předplatitele)

    Úkon právní služby lze posoudit jako mimořádně obtížný ve smyslu § 12 odst. 1 advokátního tarifu i proto, že zastupovaný trpí duševní poruchou, avšak jen pokud je v jejím...

    Odpovědnost státu za škodu (exkluzivně pro předplatitele)

    Mimořádná opatření vydaná Ministerstvem zdravotnictví dle § 69 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, v době krizového stavu za účelem řešení krizové situace,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.