epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    VYHLÁŠKA ze dne 19. prosince 2002 o vodoprávní evidenci

    Sbírka:  7/2003 | Částka:  4/2003
    15.1.2003

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    7

    VYHLÁŠKA
    ze dne 19. prosince 2002
    o vodoprávní evidenci






          Ministerstvo zemědělství ve spolupráci s Ministerstvem životního prostředí stanoví podle § 19 odst. 2 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění zákona č. 76/2002 Sb. a zákona č. 320/2002 Sb.:

    § 1

    Předmět úpravy

          Tato vyhláška stanoví rozsah a způsob vedení evidence rozhodnutí vodoprávních úřadů (dále jen ,,vodoprávní evidence"), vymezuje rozsah údajů a způsob jejich ukládání do informačního systému veřejné správy1) a způsob přechodu informací z dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence do informačního systému veřejné správy.

    § 2

    Rozsah a způsob vedení vodoprávní evidence

          (1)  Vodoprávní úřady vedou vodoprávní evidenci v listinné podobě a v elektronické podobě.

          (2)  V listinné podobě se evidují veškerá pravomocná rozhodnutí vodoprávního úřadu (dále jen ,,rozhodnutí") podle systému dosud založeného, včetně související dokumentace.

          (3)  Související dokumentací se rozumí projektová dokumentace, ověřená vodoprávním úřadem, listiny, výkresy a ostatní dokumentace potřebná k vydání rozhodnutí, popřípadě i kopie rozhodnutí, vydaných Českou inspekcí životního prostředí, které byly jí vydány v řízení vedeném podle § 112 odst. 2 vodního zákona, jakož i kopie rozhodnutí vydaná vodoprávním úřadem podle zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích), ve znění pozdějších předpisů.

          (4)  V elektronické podobě se evidují vybrané údaje z typů rozhodnutí podle přílohy č. 1, a to v rozsahu údajů podle příloh č. 1 až 3, pokud je příslušné rozhodnutí obsahuje.

          (5)  Vybrané údaje z typů rozhodnutí podle přílohy č. 1, vydaných v přezkumném řízení podle zvláštních právních předpisů,2) eviduje ve vodoprávní evidenci v elektronické podobě vždy ten vodoprávní úřad, který rozhodoval v prvním stupni, a to v rozsahu údajů podle příloh č. 1 až 3.

          (6)  Vodoprávní úřady předávají kopie rozhodnutí do 2 měsíců po nabytí jejich právní moci správcům povodí. Údaje podle odstavce 3 předávají nebo zpřístupňují vodoprávní úřady správcům povodí a dalším subjektům uvedeným v § 21 odst. 3 vodního zákona do 31. ledna za předcházející kalendářní rok.

          (7)  Vodoprávní úřady vedou vodoprávní evidenci v elektronické podobě průběžně a takovým způsobem, aby bylo možno vyhledat a pořídit výpisy evidovaných údajů, a to podle volby hlediska vybraného z rozsahu údajů podle přílohy č. 1. Tato evidence musí umožnit provázanost jednotlivých rozhodnutí ve vztahu ke skutečnostem, které jsou pro výkon státní správy důležité.

          (8)  V případě nesouladu mezi vodoprávní evidencí v listinné podobě a vodoprávní evidencí v elektronické podobě rozhoduje obsah údajů vedených v listinné podobě.

          (9)  Ministerstvo zemědělství metodicky zabezpečuje jednotnost vedení vodoprávní evidence, včetně jednotnosti programového vybavení k tomu potřebného.

    § 3

    Rozsah a způsob ukládání údajů do informačního systému veřejné správy

          Vodoprávní úřady předávají údaje podle § 2 odst. 4 do informačního systému veřejné správy,1) jehož jsou provozovatelem, takovým způsobem, aby byly dodrženy standardy uveřejněné Úřadem pro veřejné informační systémy3) a byly zabezpečeny vazby na ostatní informační systémy veřejné správy prostřednictvím geografických a technických identifikátorů, standardních datových prvků a pravidel nakládání s nimi.

    § 4

    Odstraňování nesouladu ve vodoprávní evidenci

          (1)  Vodoprávní úřady odstraňují ve vodoprávní evidenci případný nesoulad, jímž se rozumí změna neměnící předmět výroku rozhodnutí a oprava chyb, které vznikly při vedení dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence a při převodu údajů z dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence do informačního systému veřejné správy.

          (2)  Změny, které nemění předmět výroku rozhodnutí, jsou změny označení místa předmětu rozhodnutí při zachování jeho polohy na základě průkazného dokladu o změně těchto údajů,4) například změny vyvolané změnami statistických číselníků, které jsou vydávány opatřeními Českého statistického úřadu, změnami územní působnosti orgánů veřejné správy a změnami v obsahu katastru nemovitostí, které ovlivňují obsah vodoprávní evidence.

          (3)  Odstranění nesouladu ve vodoprávní evidenci se vyznačí ve výkazu změn.

          (4)  Výkaz změn obsahuje
    a)
    pořadové číslo,
    b)
    čísla položek nebo jiné označení souhrnu položek v seznamu položek vodoprávní evidence podle příloh č. 1 až 3, u kterých byla změna uplatněna,
    c)
    datum založení do výkazu změn,
    d)
    jméno a příjmení osoby, která provedla změnu.

          (5)  Při odstraňování nesouladu se využívají také další informační systémy veřejné správy.1)

    § 5

    Způsob přechodu informací z dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence do informačního systému veřejné správy

          (1)  Veškeré údaje z dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence se stávají součástí vodoprávní evidence v listinné podobě.

          (2)  Údaje z dosavadní vodohospodářské evidence, jakož i údaje z dosavadní souhrnné vodohospodářské evidence vedené dosud okresními úřady převedou vodoprávní úřady v rozsahu údajů podle příloh č. 1 až 3 do jimi vedené vodoprávní evidence v elektronické podobě a do jimi provozovaného informačního systému veřejné správy postupně podle typu předmětu rozhodnutí, a to
    a)
    pro vzdouvání, popřípadě akumulaci povrchových vod do 31. prosince 2004,
    b)
    pro odběry podzemních vod ze zdrojů určených pro individuální zásobování domácností pitnou vodou do 31. prosince 2005,
    c)
    pro ostatní druhy nakládání s vodami, s výjimkou odběrů povrchových a podzemních vod a vypouštění odpadních vod do vod povrchových a podzemních, do 31. prosince 2006.

          (3)  V pochybnostech o tom, který vodoprávní úřad začlení rozhodnutí z dosavadní vodohospodářské evidence a souhrnné vodohospodářské evidence do vodoprávní evidence, projedná vodoprávní úřad, u něhož tyto pochybnosti vznikly, způsob začlenění rozhodnutí do vodoprávní evidence s příslušným krajským úřadem.

    § 6

    Zrušovací ustanovení

          Zrušuje se vyhláška č. 126/1976 Sb., o vodohospodářské a souhrnné vodohospodářské evidenci.

    § 7

    Účinnost

          Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. července 2003.




    Ministr:


    Ing. Palas v. r.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    § 3 odst. 1 zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů.
    2)
    § 53 a násl. zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění pozdějších předpisů.
    3)
    § 3 odst. 7 zákona č. 365/2000 Sb.
    4)
    Zákon č. 36/1960 Sb., o územním členění státu, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany České republiky. Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění zákona č. 2/2002 Sb. a zákona č. 320/2002 Sb. Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Společné jmění manželů
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Přístupnost k vybraným výrobkům a službám po implementaci Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb – na koho dopadne nová právní úprava?
    • DEAL MONITOR
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Právní novinky v roce 2025, část třetí – změny v oblasti veřejných zakázek a v trestním právu
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele

    Soudní rozhodnutí

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Smlouva o obchodním zastoupení (exkluzivně pro předplatitele)

    Stane-li se právo obchodního zástupce na zaplacení provize splatným nezávisle na tom, zda mu byl zastoupeným předán výkaz o dlužné provizi, který by obchodnímu zástupci umožnil...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.