epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    VYHLÁŠKA ze dne 22. září 2004, kterou se provádějí některá ustanovení zákona o podnikání na kapitálovém trhu v oblasti ochrany proti zneužívání trhu

    Sbírka:  536/2004 | Částka:  183/2004
    20.10.2004

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    536

    VYHLÁŠKA
    ze dne 22. září 2004,
    kterou se provádějí některá ustanovení zákona o podnikání na kapitálovém trhu
    v oblasti ochrany proti zneužívání trhu






          Komise pro cenné papíry stanoví podle § 199 odst. 2 písm. p) a q) zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu, (dále jen ,,zákon"):


    ČÁST PRVNÍ

    ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ

    § 1

    Předmět úpravy

          Tato vyhláška zapracovává příslušné předpisy Evropských společenství1) a upravuje podrobnější pravidla pro
    a)
    vymezení pojmu vnitřní informace,
    b)
    uveřejňování vnitřní informace emitentem investičního nástroje, který je přijat k obchodování na regulovaném trhu v členském státě Evropské unie nebo který je předmětem žádosti o přijetí k obchodování na regulovaném trhu v členském státě Evropské unie (dále jen ,,emitent"), a její zasílání Komisi pro cenné papíry (dále jen ,,Komise"),
    c)
    odklad uveřejnění vnitřní informace včetně vymezení důvodů pro odklad uveřejnění a způsobu zajištění důvěrnosti vnitřní informace,
    d)
    vedení seznamu osob, které mají přístup k vnitřní informaci včetně podrobností o tom, které osoby mají být vedeny na tomto seznamu,
    e)
    oznamování transakcí s cennými papíry emitenta nebo investičními nástroji odvozenými od těchto cenných papírů osobami podílejícími se na rozhodování emitenta a osobami jim blízkými, případně osobami tvořícími podnikatelské seskupení2) Komisi, včetně způsobu zasílání oznámení Komisi a podrobnějšího vymezení druhů transakcí, na které se oznamovací povinnost vztahuje,
    f)
    posuzování manipulace s trhem,
    g)
    oznamování důvodného podezření z využití vnitřní informace nebo manipulace s trhem, včetně způsobu zasílání oznámení Komisi,
    h)
    způsob informování Komise o důvodném podezření organizátora regulovaného trhu, že obchod uzavřený na jím organizovaném regulovaném trhu byl uzavřen s využitím vnitřní informace nebo že může být považován za manipulaci s trhem.


    ČÁST DRUHÁ

    PODROBNĚJŠÍ VYMEZENÍ POJMU VNITŘNÍ INFORMACE A NAKLÁDÁNÍ S VNITŘNÍMI INFORMACEMI

    § 2

    Podrobnější vymezení pojmu vnitřní informace

          (1)  Informace je přesná, jestliže
    a)
    je jejím obsahem skutečnost, která nastala, nebo skutečnost, kterou lze v budoucnu důvodně očekávat, a
    b)
    je natolik určitá, že je na jejím základě možné učinit závěr o vlivu skutečnosti podle písmene a) na kurz příslušného investičního nástroje nebo od něho odvozeného derivátu.

          (2)  Informace, která by mohla poté, co se stane veřejně známou, významně ovlivnit kurz nebo výnos investičního nástroje, je taková informace, o které lze předpokládat, že by ji rozumný investor vzal v úvahu při investičním rozhodování.

          (3)  Za vnitřní informaci ve vztahu ke komoditnímu derivátu se považuje přesná informace, která se přímo nebo nepřímo týká komoditního derivátu, není veřejně známá a o které mohou účastníci regulovaného trhu, na kterém se s takovým derivátem obchoduje, v souladu s obvyklou praxí obchodování na tomto trhu očekávat, že jim bude sdělena. Takovou informací je zejména informace, která
    a)
    je účastníkům regulovaného trhu obvykle k dispozici, nebo
    b)
    je uveřejňována podle právních předpisů, pravidel organizátora regulovaného trhu, smluvních závazků nebo zvyklostí vztahujících se k regulovanému trhu, na kterém se obchoduje s takovým komoditním derivátem, nebo trhu, na kterém se obchoduje s podkladovou komoditou takového komoditního derivátu.

    § 3

    Uveřejňování vnitřní informace

          (1)  Vnitřní informaci, kterou musí emitent podle zákona uveřejnit způsobem umožňujícím dálkový přístup, uveřejní emitent v úplném znění na své internetové adrese neprodleně poté, co se o ní dozvěděl, a to způsobem, kterým emitenti obvykle uveřejňují informace o své činnosti. Přitom zajistí zejména, aby
    a)
    internetová adresa byla veřejnosti bez omezení přístupná prostřednictvím datové sítě internet a aby ji bylo možné snadno obvyklým způsobem vyhledat podle obchodní firmy nebo názvu emitenta a aby obsah internetové adresy byl emitentem poskytován bezplatně,
    b)
    uveřejňovaná vnitřní informace měla podobu datového souboru vhodného ke stažení, v běžně používaném formátu,
    c)
    uveřejňovaná vnitřní informace byla uvedeným způsobem dostupná nepřetržitě od uveřejnění alespoň po dobu 5 let, případně po dobu, kdy je investiční nástroj přijat k obchodování na trhu uvedeném v § 1 písm. b), je-li tato doba kratší než 5 let.

          (2)  Současně emitent zajistí uveřejnění vnitřní informace v úplném znění nebo odkazem na svou internetovou adresu, na které je vnitřní informace uveřejněna, prostřednictvím hromadně a pravidelně navštěvovaného finančního serveru, který se zabývá šířením informací vztahujících se ke kapitálovému trhu; seznam serverů uveřejní Komise ve Věstníku Komise pro cenné papíry a na své internetové adrese. To neplatí, jestliže emitent vnitřní informaci vedle způsobu uvedeného v odstavci 1 současně uveřejnil
    a)
    alespoň v jednom celostátně distribuovaném deníku, nebo
    b)
    jako zprávu agentury, která se zabývá šířením informací vztahujících se ke kapitálovému trhu.

          (3)  Jestliže dojde k významné změně již uveřejněné vnitřní informace nebo jestliže emitent zjistí, že uveřejněná vnitřní informace obsahuje chybné údaje, jde o novou vnitřní informaci, kterou musí emitent neprodleně uveřejnit stejným způsobem, jakým byla uveřejněna původní vnitřní informace; v případě opravy chybných údajů uvede důvod opravy.

          (4)  Emitent odliší vnitřní informaci od svých obchodních a propagačních informací tak, aby s nimi nemohla být zaměněna, zejména v jejím názvu zřetelně užije slovního spojení ,,vnitřní informace".

          (5)  Pokud emitent uveřejňuje vnitřní informaci také v jiném členském státě Evropské unie podle právních předpisů tohoto jiného členského státu, zajistí, aby uveřejnění proběhlo současně.

    § 4

    Zasílání vnitřní informace Komisi

          (1)  Emitent zašle vnitřní informaci Komisi na adresu uveřejněnou ve Věstníku Komise pro cenné papíry elektronickou poštou neprodleně poté, co se o ní dozvěděl; v položce zprávy elektronické pošty předmět uvede text ,,emitentinfo".

          (2)  Zprávu obsahující vnitřní informaci opatří emitent zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb3).

    § 5

    Odklad uveřejnění vnitřní informace

          (1)  Závažnými důvody, pro které emitent může odložit uveřejnění vnitřní informace, jsou zejména
    a)
    probíhající jednání a s nimi související skutečnosti, pokud by výsledek nebo řádný průběh těchto jednání mohl být uveřejněním vnitřní informace nepříznivě ovlivněn, zejména jde-li o jednání vedená za účelem dlouhodobého finančního ozdravení emitenta, jehož finanční situace je závažně a bezprostředně ohrožena,
    b)
    rozhodnutí učiněná nebo smlouvy sjednané vedoucím zaměstnancem nebo orgánem emitenta, k jejichž účinnosti je třeba schválení jiným orgánem emitenta, jestliže by uveřejnění vnitřní informace před tímto schválením spolu se současným prohlášením, že rozhodnutí či smlouva dosud schváleny nebyly, ohrozilo správné posouzení vnitřní informace ze strany investorů.

          (2)  Emitent může odložit uveřejnění vnitřní informace pouze v případě, že přijme opatření, která mu umožní uveřejnit vnitřní informaci neprodleně poté, co přestane být schopen nadále zabezpečovat její důvěrnost, a zajistí kontrolu přístupu k takové informaci alespoň tím, že
    a)
    zavede účinná opatření k zabránění v přístupu k vnitřní informaci jiným osobám, než které vnitřní informaci nezbytně potřebují k řádnému výkonu svých funkcí v rámci emitenta,
    b)
    podnikne opatření nezbytná k tomu, aby každá osoba s přístupem k vnitřní informaci byla poučena o povinnostech plynoucích z právních předpisů ve vztahu k vnitřní informaci a o sankcích spojených se zneužitím či neoprávněným šířením vnitřní informace.

          (3)  Přestane-li být splněna některá z podmínek uvedených v odstavci 1 nebo 2 nebo byla-li porušena důvěrnost vnitřní informace, je emitent povinen vnitřní informaci uveřejnit neprodleně poté, co se o této skutečnosti dozvěděl.

    § 6

    Oznámení o odkladu uveřejnění vnitřní informace

          Emitent neprodleně oznámí Komisi elektronickou poštou na formuláři, jehož vzor obsahuje příloha č. 1 této vyhlášky, odklad uveřejnění vnitřní informace spolu s uvedením důvodů odkladu a opatření přijatých podle § 5 odst. 2. Toto oznámení opatří emitent zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb3).


    ČÁST TŘETÍ

    VEDENÍ SEZNAMU OSOB, KTERÜ MAJÍ PŘÍSTUP K VNITŘNÍM INFORMACÍM

    § 7

    Osoby vedené na seznamu

          V seznamu osob, které mají přístup k vnitřním informacím (dále jen ,,seznam"), se uvedou všechny osoby, které mají pravidelně nebo i příležitostně přístup k vnitřním informacím, týkajícím se přímo nebo nepřímo emitenta, a které
    a)
    jsou orgány nebo členy orgánů emitenta,
    b)
    jsou zaměstnanci emitenta, nebo
    c)
    vykonávají pro emitenta činnost na základě smlouvy, zejména osoby poskytující emitentovi poradenské či právní služby.

    § 8

    Pravidla vedení seznamu

          (1)  V seznamu se uvedou alespoň
    a)
    údaje o každé osobě4) podle § 7, s výjimkou bydliště nebo sídla,
    b)
    důvod uvedení této osoby v seznamu, zejména k jaké vnitřní informaci nebo k jakému okruhu vnitřních informací má tato osoba přístup,
    c)
    datum vytvoření seznamu a datum každé aktualizace seznamu.

          (2)  Emitent zajistí bez zbytečného odkladu aktualizaci seznamu,
    a)
    dojde-li ke změně údajů uvedených v odstavci 1 písm. a) nebo b),
    b)
    má-li být na seznam doplněna další osoba,
    c)
    jestliže některá z osob uvedených v seznamu přestane mít přístup k vnitřním informacím.

          (3)  Jestliže osoba uvedená v seznamu přestane mít přístup k vnitřním informacím, musí být ze seznamu patrné, kdy tato skutečnost nastala.

          (4)  Seznam vede emitent v elektronické podobě.

          (5)  Seznam uchovává emitent alespoň po dobu pěti let od jeho vytvoření a od každé jeho aktualizace.

          (6)  Emitent zajistí, aby osoby uvedené v seznamu byly seznámeny s povinnostmi stanovenými právními předpisy pro nakládání s vnitřními informacemi a sankcemi, které právní předpisy spojují se zneužitím nebo neoprávněným rozšiřováním vnitřních informací.


    ČÁST ČTVRTÁ

    OZNAMOVÁNÍ OBCHOD® OSOBAMI, KTERÜ SE PODÍLEJÍ NA ROZHODOVÁNÍ EMITENTA

    § 9

    Podrobnější vymezení druhů transakcí, na které se oznamovací povinnost vztahuje

          (1)  Oznamovací povinnosti podle § 125 odst. 5 zákona podléhají převody akcií nebo zatímních listů emitenta a převody investičních nástrojů, jejichž hodnota je od těchto akcií nebo zatímních listů odvozena.

          (2)  Transakce nepodléhají oznamovací povinnosti, pokud součet jejich hodnot nedosáhne 5 000 eur v jednom kalendářním roce. K hodnotám transakcí se pro účely posouzení, zda je splněna tato podmínka, přičítají v případě fyzických osob hodnoty transakcí provedených v témže kalendářním roce na vlastní účet osobami blízkými, v případě právnických osob hodnoty transakcí provedených v témže kalendářním roce osobami, které jsou součástí téhož podnikatelského seskupení2). Hodnotou transakce se pro účely tohoto ustanovení rozumí tržní hodnota předmětu transakce ke dni vypořádání transakce; v případě opcí se hodnotou rozumí tržní hodnota podkladového
    aktiva.
    § 10

    Způsob oznamování

          (1)  Oznámení obsahuje alespoň
    a)
    obchodní firmu či název emitenta,
    b)
    identifikační číslo emitenta, je-li přiděleno,
    c)
    údaje o osobě4) s povinností podle § 125 odst. 5 zákona (dále jen ,,povinná osoba"), s výjimkou adresy bydliště fyzické osoby; u fyzické osoby také rodné číslo,
    d)
    důvod, proč je oznamovatel povinnou osobou,
    e)
    datum uskutečnění transakce (uzavření obchodu),
    f)
    druh investičního nástroje, jehož se oznámení týká, a jeho ISIN, byl-li přidělen,
    g)
    povahu transakce (nákup, prodej nebo jiný převod),
    h)
    trh, na kterém byla transakce uskutečněna, a byla- -li transakce uzavřena mimo trh, podrobnosti o způsobu provedení transakce,
    i)
    objem a jednotkovou cenu transakce.

          (2)  Povinná osoba zašle Komisi oznámení neprodleně po provedení transakce na datových formulářích podle typu oznamované transakce, jejichž vzor obsahují přílohy č. 2 až 4 této vyhlášky.

          (3)  Povinná osoba zašle Komisi oznámení
    a)
    elektronickou poštou na adresu uveřejněnou ve Věstníku Komise pro cenné papíry ve formá- tu .xls s tím, že v položce zprávy elektronické pošty předmět uvede text ,,Oznameni o MO" a
    1.  opatří oznámení zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb3), nebo
    2.  zašle tentýž den oznámení Komisi písemně opatřené vlastnoručním podpisem, anebo
    b)
    písemně opatřené vlastnoručním podpisem s tím, že k oznámení přiloží datový nosič (disketa, CD, DVD) s elektronickou podobou oznámení ve formátu .xls.


    ČÁST PÁTÁ

    POSUZOVÁNÍ MANIPULACE S TRHEM

    § 11

    Podrobnější pravidla pro posuzování manipulace s trhem

          (1)  Při posuzování, zda došlo k manipulaci s trhem (§ 126 odst. 1 zákona), se vezme v úvahu zejména
    a)
    zda podíl zadaných pokynů k obchodům nebo uskutečněných obchodů na celkovém denním objemu obchodování s předmětným investičním nástrojem na příslušném regulovaném trhu je významný, zejména pokud vede k významné změně ceny tohoto investičního nástroje,
    b)
    rozsah, v jakém zadané pokyny k obchodům nebo uskutečněné obchody osob s významnou kupní nebo prodejní pozicí vedou k podstatným změnám kurzu investičního nástroje, jeho podkladového aktiva nebo od něj odvozeného derivátu,
    c)
    zda uskutečněný obchod vede ke změně osoby, která má z investičního nástroje prospěch,
    d)
    zda zadané pokyny k obchodu nebo uskutečněné obchody obsahují změny pozice (zejména koupě -- prodej) v krátkém časovém období a zda rozsah takových pokynů nebo obchodů odpovídá významnému podílu na celkovém denním objemu obchodování s předmětným investičním nástrojem na příslušném regulovaném trhu a zda vede k významné změně ceny tohoto investičního nástroje,
    e)
    zda se zadané pokyny k obchodu nebo uskutečněné obchody soustřeďují v krátkém časovém úseku během obchodního dne a zda vedou ke změně ceny předmětného investičního nástroje, jejíž tendence se následně obrátí,
    f)
    rozsah, v jakém zadané pokyny mění nejlepší vyhlášené ceny nabídky nebo poptávky předmětného investičního nástroje přijatého k obchodování na regulovaném trhu nebo mění účastníkům regulovaného trhu přístupný seznam pokynů, a v jakém jsou takové pokyny následně před provedením zrušeny,
    g)
    rozsah, v jakém jsou zadávány pokyny k obchodu nebo uskutečňovány obchody v době, kdy se stanovují referenční ceny nebo vypořádací ceny, a v jakém vedou k významné změně ceny investičního nástroje, která má vliv na takové stanovení cen,
    h)
    zda zadání pokynů k obchodu nebo uskutečnění obchodů předcházelo nebo po nich následuje šíření nepravdivých, klamavých či zavádějících informací osobou, která zadala pokyny nebo uskutečnila obchod, nebo osobou s ní propojenou a
    i)
    zda zadání pokynů k obchodu nebo uskutečnění obchodů předcházelo nebo po nich následuje vytvoření nebo šíření chybných, klamavých nebo zjevně materiálním zájmem ovlivněných informací podle § 125 odst. 6 zákona osobou, která zadala pokyny nebo uskutečnila obchod, nebo osobou s ní propojenou.

          (2)  Jednání podle § 126 odst. 2 písm. e) zákona se neposuzuje jako manipulace s trhem za předpokladu, že splňuje podmínky nařízení Komise (ES) č. 2273/ /2003 ze dne 22. prosince 2003, kterým se provádí směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/6/ES, pokud jde o výjimky pro programy zpětného odkupu a stabilizace finančních nástrojů.


    ČÁST ŠESTÁ

    OZNAMOVÁNÍ O PODEZŘENÍ ZE ZNEUŽITÍ TRHU

    § 12

    Podrobnější pravidla plnění oznamovací povinnosti

          (K § 124 odst. 5 a § 126 odst. 5 zákona)

          (1)  Při posuzování, zda se jedná o využití vnitřní informace nebo manipulaci s trhem pro účely plnění oznamovací povinnosti podle § 124 odst. 5 anebo § 126 odst. 5 zákona, osoba uvedená v § 124 odst. 5 nebo § 126 odst. 5 zákona (dále jen ,,oznamovatel") zhodnotí, zda konkrétní okolnosti obchodu rozumně odůvodňují podezření na využití vnitřní informace nebo manipulaci s trhem; přitom hodnotí skutečnosti, které jsou jí při její činnosti běžně dostupné, a vychází zejména z hodnocení faktorů podle § 11.

          (2)  Oznamovatel oznámí podezření z využití vnitřní informace nebo manipulace s trhem
    a)
    zprávou elektronické pošty,
    b)
    faxem na faxové číslo, které Komise uveřejní ve Věstníku Komise pro cenné papíry,
    c)
    písemně na adresu Komise,
    d)
    výjimečně, hrozí-li nebezpečí z prodlení, telefonicky Komisi na telefonní číslo, které Komise uveřejní ve Věstníku Komise pro cenné papíry; oznamovatel poté oznámí do 5 dnů podezření jedním ze způsobů podle písmen a) až c).

          (3)  Oznámení obsahuje alespoň
    a)
    údaje o oznamovateli,
    b)
    důvod, proč je oznamovatel povinnou osobou podle § 124 odst. 5 nebo § 126 odst. 5 zákona,
    c)
    datum uskutečnění transakce (uzavření obchodu), jestliže již byla uskutečněna,
    d)
    označení investičního nástroje, jehož se oznámení týká, a jeho identifikační označení podle mezinárodního systému číslování pro identifikaci cenných papírů (ISIN), bylo-li přiděleno,
    e)
    povahu transakce (nákup, prodej nebo jiný převod) a popis pokynu k transakci (cenově omezený pokyn, pokyn uskutečnit transakci za aktuální tržní cenu nebo jiná charakteristika pokynu),
    f)
    trh, na kterém byla transakce uskutečněna, a byla- -li transakce uzavřena mimo trh, podrobnosti o způsobu provedení transakce,
    g)
    objem a jednotkovou cenu transakce,
    h)
    údaje o účastnících transakce,
    i)
    důvody, které vedou oznamovatele k podezření, že při transakci došlo k využití vnitřní informace nebo k manipulaci s trhem, a jakékoli další informace, které mohou mít význam pro prověřování oznámení.

          (4)  Pokud nemá oznamovatel v době podání oznámení k dispozici údaje podle odstavce 3 písm. c) až h), oznámí je Komisi neprodleně poté, kdy se je dozví, a to způsobem podle odstavce 2.


    ČÁST SEDMÁ

    ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    § 13

    Zrušovací ustanovení

          Zrušuje se vyhláška č. 379/2004 Sb., o pravidlech nakládání s vnitřními informacemi.

    § 14

    Účinnost

          Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2005.




    Člen prezídia vykonávající funkci předsedy:





    Ing. Šimáček v. r.

    Příloha č. 1 k vyhlášce č. 536/2004
    Sb.
    Příloha č. 2 k vyhlášce č. 536/2004
    Sb.
    Příloha č. 3 k vyhlášce č. 536/2004
    Sb.
    Příloha č. 4 k vyhlášce č. 536/2004 Sb.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    Směrnice Komise 2003/124/ES ze dne 22. 12. 2003, kterou se provádí směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/6/ES, pokud jde o definici a uveřejňování důvěrných informací a definici manipulace s trhem. Směrnice Komise 2004/72/ES ze dne 29. 4. 2004, kterou se provádí směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/6/ES, pokud se týká přijatelných tržních praktik, definice vnitřní informace ve vztahu ke komoditním derivátům, vedení seznamu zasvěcených osob, hlášení manažerských obchodů a hlášení podezřelých transakcí.
    2)
    § 66a obchodního zákoníku.
    3)
    § 11 zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o  elektronickém podpisu), ve znění zákona č. 226/2002 Sb. a zákona č. 440/2004 Sb.
    4)
    § 2 písm. b) zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • DEAL MONITOR
    • Přístupnost k vybraným výrobkům a službám po implementaci Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb – na koho dopadne nová právní úprava?
    • Investiční dotazník u právnických osob a test vhodnosti
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Právní novinky v roce 2025, část třetí – změny v oblasti veřejných zakázek a v trestním právu
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele

    Soudní rozhodnutí

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Smlouva o obchodním zastoupení (exkluzivně pro předplatitele)

    Stane-li se právo obchodního zástupce na zaplacení provize splatným nezávisle na tom, zda mu byl zastoupeným předán výkaz o dlužné provizi, který by obchodnímu zástupci umožnil...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.