epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
  • epravoEpravo
  • epravoEpravo
  • googleGoogle
Přihlášení / registrace
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • Rejstřík
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • EPRAVO.CZ Premium
    • Konference
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Předplatné

NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 19. prosince 2007 o podmínkách, výši a způsobu poskytnutí příspěvku k řešení důsledků restrukturalizace akciové společnosti České dráhy a státní organizace Správa železniční dopravní cesty

Sbírka:  370/2007 | Částka:  113/2007
28.12.2007

Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

370

NAŘÍZENÍ VLÁDY
ze dne 19. prosince 2007
o podmínkách, výši a způsobu poskytnutí příspěvku k řešení důsledků restrukturalizace
akciové společnosti České dráhy a státní organizace Správa železniční dopravní cesty






      Vláda nařizuje k provedení zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění zákona č. 493/2000 Sb., zákona č. 141/2001 Sb., zákona č. 187/2001 Sb., zákona č. 320/2001 Sb., zákona č. 450/2001 Sb., zákona č. 202/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 479/2003 Sb., zákona č. 186/2004 Sb., zákona č. 257/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb., zákona č. 482/2004 Sb., zákona č. 1/2005 Sb., zákona č. 127/2005 Sb., zákona č. 361/2005 Sb., zákona č. 377/2005 Sb., zákona č. 546/2005 Sb., zákona č. 112/2006 Sb., zákona č. 130/2006 Sb., zákona č. 138/2006 Sb., zákona č. 140/2006 Sb., zákona č. 267/2006 Sb., zákona č. 174/2007 Sb., zákona č. 218/2007 Sb. a zákona č. 270/2007 Sb.:

§ 1

      (1)  Toto nařízení stanoví podmínky vzniku nároku na příspěvek k řešení důsledků restrukturalizace akciové společnosti České dráhy a státní organizace Správa železniční dopravní cesty a výši a způsob poskytnutí tohoto příspěvku.

      (2)  Restrukturalizací akciové společnosti České dráhy a státní organizace Správa železniční dopravní cesty (dále jen ,,restrukturalizace") se pro účely tohoto nařízení rozumí
a)
založení ČD Cargo, a. s. a
b)
převod provozování železniční dopravní cesty ve veřejném zájmu1) z akciové společnosti České dráhy na státní organizaci Správa železniční dopravní cesty.

      (3)  Příspěvek podle odstavce 1 (dále jen ,,příspěvek") poskytuje Ministerstvo dopravy (dále jen ,,ministerstvo") z prostředků státního rozpočtu.

§ 2

      (1)  Na příspěvek má nárok zaměstnanec, který byl
a)
k 31. prosinci 2007 zaměstnancem akciové společnosti České dráhy v pracovním poměru na dobu neurčitou a jemuž v době ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení do 31. prosince 2010 skončil tento pracovní poměr dohodou z důvodů uvedených v § 52 písm. a) až c) zákoníku práce v souvislosti s restrukturalizací,
b)
k 30. listopadu 2007 zaměstnancem akciové společnosti České dráhy v pracovním poměru na dobu neurčitou a práva a povinnosti z tohoto pracovního poměru přešla2) přede dnem nabytí účinnosti tohoto nařízení na obchodní společnost ČD Cargo, a. s. a jemuž v době ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení do 31. prosince 2010 skončil tento pracovní poměr dohodou z důvodů uvedených v § 52 písm. a) až c) zákoníku práce v souvislosti s restrukturalizací,
c)
k 31. prosinci 2007 zaměstnancem akciové společnosti České dráhy v pracovním poměru na dobu neurčitou a práva a povinnosti z tohoto pracovního poměru přešla2) na státní organizaci Správa železniční dopravní cesty a jemuž v době ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení do 31. prosince 2010 skončil tento pracovní poměr dohodou z důvodů uvedených v § 52 písm. a) až c) zákoníku práce v souvislosti s restrukturalizací.

      (2)  Na příspěvek podle odstavce 1 má nárok pouze zaměstnanec, který
a)
odpracoval celkem v pracovním poměru u akciové společnosti České dráhy, jejích právních předchůdců nebo u obchodní společnosti ČD Cargo, a. s. jako přejímajícího zaměstnavatele nebo u státní organizace Správa železniční dopravní cesty jako přejímajícího zaměstnavatele (dále jen ,,přejímající zaměstnavatel") nejméně 10 let, z toho ke dni skončení pracovního poměru nepřetržitě nejméně 5 let a do dne dosažení věku potřebného pro vznik nároku na starobní důchod3) mu chybí nejvýše 5 let,
b)
utrpěl při výkonu práce u akciové společnosti České dráhy, jejích právních předchůdců nebo u přejímajícího zaměstnavatele pracovní úraz s trvalými následky nebo onemocněl nemocí z povolání s trvalými následky4) a do dne dosažení věku potřebného pro vznik nároku na starobní důchod3) mu chybí nejvýše 5 let,
c)
pečuje trvale o dítě považované za nezaopatřené podle zákona o státní sociální podpoře5) a je svobodný, rozvedený, ovdovělý nebo není partnerem žijícím v registrovaném partnerství a do dne dosažení věku potřebného pro vznik nároku na starobní důchod3) mu chybí nejvýše 5 let,
d)
pozbyl při výkonu práce u akciové společnosti České dráhy, jejích právních předchůdců nebo u přejímajícího zaměstnavatele podle lékařského posudku dlouhodobě způsobilost konat dále dosavadní práci nebo je k ní způsobilý jen za určitých podmínek6), a do dne dosažení věku potřebného pro vznik nároku na starobní důchod3) mu chybí nejvýše 5 let, nebo
e)
ve lhůtě delší než 5 let přede dnem dosažení věku potřebného pro vznik nároku na starobní důchod3) splňuje ostatní podmínky uvedené v písmenech b) až d),

(dále jen ,,oprávněný zaměstnanec").

§ 3

      (1)  Příspěvek poskytovaný oprávněnému zaměstnanci podle § 2 odst. 2 písm. a) až d) se skládá z pevné složky a pohyblivé složky.

      (2)  Pevná složka činí
a)
115 000 Kč při skončení pracovního poměru oprávněného zaměstnance nejméně 3 roky a nejvýše 5 let přede dnem dosažení věku potřebného pro vznik nároku na starobní důchod3),
b)
65 000 Kč při skončení pracovního poměru oprávněného zaměstnance nejméně 5 měsíců a nejvýše 3 roky přede dnem dosažení věku potřebného pro vznik nároku na starobní důchod3),
c)
32 000 Kč při skončení pracovního poměru oprávněného zaměstnance nejvýše 5 měsíců přede dnem dosažení věku potřebného pro vznik nároku na starobní důchod3).

      (3)  Pohyblivá složka činí jednu desetinu násobku průměrného měsíčního výdělku7) oprávněného zaměstnance, nejvýše však 30 000 Kč, a počtu celých kalendářních měsíců, které oprávněnému zaměstnanci zbývají do dne dosažení věku potřebného pro vznik nároku na starobní důchod3), nejvýše však 60 měsíců.

      (4)  Oprávněnému zaměstnanci podle § 2 odst. 2 písm. e) se poskytne příspěvek ve výši šedesátinásobku jedné desetiny jeho průměrného měsíčního výdělku7), nejvýše však 180 000 Kč.

§ 4

      (1)  Příspěvek se při splnění podmínek podle § 2 vyplatí oprávněnému zaměstnanci po skončení pracovního poměru takto:
a)
jednorázově bez žádosti v celé výši pevné a pohyblivé složky v nejbližším výplatním termínu, nejpozději však do konce druhého kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém oprávněnému zaměstnanci pracovní poměr skončil, jde- -li o oprávněného zaměstnance, kterému chybí od skončení pracovního poměru k dosažení věku potřebného pro vznik nároku na starobní důchod3) 12 a méně měsíců,
b)
ve dvou částech po skončení pracovního poměru.

      (2)  První část příspěvku ve výši 60 % z částky vypočtené podle § 3 odst. 2 a 3 nebo 4 se bez žádosti vyplatí oprávněnému zaměstnanci v nejbližším výplatním termínu, nejpozději však do konce druhého kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém jeho pracovní poměr skončil.

      (3)  Druhá část příspěvku ve výši 40 % z částky vypočtené podle § 3 odst. 2 a 3 nebo 4 se vyplatí na základě písemné žádosti oprávněného zaměstnance nejdříve uplynutím dvanáctého kalendářního měsíce a nejpozději do 24 měsíců od posledního dne kalendářního měsíce, ve kterém jeho pracovní poměr skončil. Žádost musí být podána akciové společnosti České dráhy nebo příslušnému přejímajícímu zaměstnavateli nejpozději do konce patnáctého kalendářního měsíce od posledního dne kalendářního měsíce, ve kterém jeho pracovní poměr skončil, jinak druhou část příspěvku nelze vyplatit.

      (4)  Druhou část příspěvku lze vyplatit, pokud oprávněnému zaměstnanci nevznikl nový pracovní poměr u akciové společnosti České dráhy nebo u přejímajících zaměstnavatelů.

§ 5

      Splnění podmínky pro výplatu druhé části příspěvku podle § 4 odst. 4 prokazuje oprávněný zaměstnanec čestným prohlášením.

§ 6

      (1)  Prostředky ze státního rozpočtu ke krytí výplaty příspěvku převede ministerstvo na zvláštní vázané účty akciové společnosti České dráhy a přejímajících zaměstnavatelů u banky, a to na základě rozpisu, který sestaví po dohodě s Ministerstvem financí a po projednání s akciovou společností České dráhy a s přejímajícími zaměstnavateli.

      (2)  Akciová společnost České dráhy a přejímající zaměstnavatelé vedou evidenci stavu a pohybu prostředků vedených na zvláštním bankovním účtu podle odstavce 1 ve svém účetnictví na samostatném podrozvahovém účtu a po uplynutí každého kalendářního čtvrtletí prokazují ministerstvu správnost vyplacených částek z tohoto účtu.

      (3)  Příspěvek vyplácí akciová společnost České dráhy a přejímající zaměstnavatelé za podmínek stanovených tímto nařízením. Akciová společnost České dráhy a přejímající zaměstnavatelé mohou použít prostředky ze státního rozpočtu, určené ke krytí výplaty příspěvku, a úroky z nich, pouze k účelům stanoveným tímto nařízením. V případě neoprávněného použití nebo zadržení prostředků státního rozpočtu určených na výplatu příspěvku se postupuje podle rozpočtových pravidel.

§ 7

      Příspěvek podle tohoto nařízení se neposkytne, pokud vznikl nárok nebo byl zaměstnanci zcela nebo zčásti vyplacen příspěvek podle nařízení vlády č. 322/2002 Sb., kterým se stanoví podmínky, výše a způsob poskytnutí příspěvku k řešení sociálních důsledků transformace státní organizace České dráhy, ve znění nařízení vlády č. 83/2005 Sb.

§ 8

      Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2008.




Předseda vlády:


Ing. Topolánek v. r.





Ministr dopravy:


Ing. Řebíček v. r.




––––––––––––––––––––
1)
§ 8 odst. 1 zákona č. 77/2002 Sb., o akciové společnosti České dráhy, státní organizaci Správa železniční dopravní cesty a o změně zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku, ve znění zákona č. 293/2004 Sb.
2)
§ 338 zákoníku práce.
3)
§ 29 zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění zákona č. 134/1997 Sb. a zákona č. 289/1997 Sb.
4)
§ 366 zákoníku práce.
5)
§ 11 zákona č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění zákona č. 137/1996 Sb., zákona č. 242/1997 Sb. a zákona č. 436/2004 Sb.
6)
Zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů. § 6 odst. 3 písm. b) a c) vyhlášky č. 101/1995 Sb., kterou se vydává Řád pro zdravotní a odbornou způsobilost osob při provozování dráhy a drážní dopravy.
7)
Například § 351 zákoníku práce.
pošli emailem
vytiskni zákon

Novinky v eshopu

Aktuální akce

  • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
  • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
  • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
  • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
  • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

Online kurzy

  • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
  • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
  • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
  • Flexi novela zákoníku práce
  • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Nielsen
JUDr. Tomáš Nielsen
Kurzy lektora
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
Mgr. Michaela Riedlová
Mgr. Michaela Riedlová
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Tomáš Nielsen
JUDr. Tomáš Nielsen
Kurzy lektora
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
všichni lektoři

Konference

  • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
  • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
  • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
Archiv

Magazíny a služby

  • Monitoring judikatury (24 měsíců)
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)
  • Monitoring judikatury (6 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Jak správně elektronicky doručovat zaměstnanci
  • Dawn-raid a.k.a. místní šetření: Ústavní soud potvrzuje potřebu zvýšené opatrnosti u konkurenčních podnětů
  • Insolvence v českém právu: co by měli vědět věřitelé i dlužníci
  • DEAL MONITOR
  • Dodání elektronického systému spisové služby po 1.7.2025
  • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
  • Evropská zdravotní data pod lupou: Co přináší nová regulace a datová centra (EHDS)?
  • Moderační právo
  • Veřejně přístupná účelová komunikace a její znaky
  • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
  • Dodání elektronického systému spisové služby po 1.7.2025
  • Jak správně elektronicky doručovat zaměstnanci
  • AI revoluce v právní praxi: 10 specializovaných kurzů, které změní váš způsob práce
  • Musí žák platit školné za výuku nevyžádaného předmětu?
  • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
  • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
  • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
  • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
  • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
  • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
  • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
  • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
  • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
  • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

Soudní rozhodnutí

Nejlepší zájem dítěte

Obecné soudy jsou povinny posuzovat problematiku svěření nezletilých do péče rodičů především s přihlédnutím k jejich nejlepšímu zájmu ve smyslu čl. 3 odst. 1 Úmluvy o právech...

Moderační právo

Součástí práva na spravedlivý proces ve smyslu čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a čl. 6 odst. 1 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod je rovněž povinnost...

Korunové dluhopisy

Restriktivnímu či extenzivnímu výkladu ustanovení daňových zákonů při využití obecně uznávaných interpretačních metod ústavní pořádek nebrání. Neurčitost zákona a možnost...

Blanketní stížnost

Krajský soud tím, že rozhodl před uplynutím konce stěžovatelem avizované lhůty pro doplnění odůvodnění blanketní stížnosti, a navíc v situaci, kdy odůvodnění stížnosti již...

Blanketní stížnost (exkluzivně pro předplatitele)

Nepřihlédne-li stížnostní soud k odůvodnění stížnosti původně podané jako blanketní, ač měl odůvodnění v době rozhodování o stížnosti k dispozici, může porušit právo...

Hledání v rejstřících

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
  • Nastavení cookies
100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



Nezapomněli jste něco v košíku?

Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


Přejít do košíku


Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.