epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    ZÁKON ze dne 14. března 2006, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o veřejných zakázkách

    Sbírka:  138/2006 | Částka:  47/2006
    19.4.2006

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    138

    ZÁKON
    ze dne 14. března 2006,
    kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o veřejných zakázkách






          Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

    ČÁST PRVNÍ

    Změna zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích

    Čl. I

          V Sazebníku správních poplatků uvedeném v příloze k zákonu č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, položka 64 včetně poznámky pod čarou č. 41 zní:





    ,,Položka 64


    Přijetí žádosti o zápis do seznamu kvalifikovaných dodavatelů41)
    Kč   3 000


    Přijetí žádosti o změnu zápisu v seznamu kvalifikovaných dodavatelů41)
    Kč   1 000


    Přijetí žádosti o schválení systému certifikovaných dodavatelů41)
    Kč 20 000


    Přijetí žádosti o schválení změny systému certifikovaných dodavatelů41)
    Kč   5 000






    41)  Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.".







    ČÁST DRUHÁ

    Změna zákona č. 436/2004 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o zaměstnanosti

    Čl. II

          V zákoně č. 436/2004 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o zaměstnanosti, se část padesátá čtvrtá zrušuje.


    ČÁST TŘETÍ

    Změna zákona č. 437/2004 Sb., kterým se mění zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 76/2002 Sb., o integrované prevenci a o omezování znečištění, o integrovaném registru znečišťování a o změně některých zákonů (zákon o integrované prevenci), ve znění zákona č. 521/2002 Sb., a zákon č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách

    Čl. III

          V zákoně č. 437/2004 Sb., kterým se mění zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 76/2002 Sb., o integrované prevenci a o omezování znečištění, o integrovaném registru znečišťování a o změně některých zákonů (zákon o integrované prevenci), ve znění zákona č. 521/2002 Sb., a zákon č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, se část třetí zrušuje.


    ČÁST ČTVRTÁ

    Změna zákona č. 60/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 440/2003 Sb., o nakládání se surovými diamanty, o podmínkách jejich dovozu, vývozu a tranzitu a o změně některých zákonů, a zákon č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů

    Čl. IV

          V zákoně č. 60/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 440/2003 Sb., o nakládání se surovými diamanty, o podmínkách jejich dovozu, vývozu a tranzitu a o změně některých zákonů, a zákon č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, se část druhá zrušuje.

    ČÁST PÁTÁ

    Změna zákona č. 124/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 482/1991 Sb., o sociální potřebnosti, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů

    Čl. V

          V zákoně č. 124/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 482/1991 Sb., o sociální potřebnosti, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, se část čtvrtá zrušuje.

    ČÁST ŠESTÁ

    Změna zákona č. 179/2005 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o zrušení Fondu národního majetku České republiky

    Čl. VI

          V zákoně č. 179/2005 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o zrušení Fondu národního majetku České republiky, se část dvacátá sedmá zrušuje.

    ČÁST SEDMÁ

    Změna zákona č. 253/2005 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o inspekci práce

    Čl. VII

          V zákoně č. 253/2005 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o inspekci práce, se část čtrnáctá zrušuje.

    ČÁST OSMÁ

    Změna zákona č. 377/2005 Sb., o doplňkovém dozoru nad bankami, spořitelními a úvěrními družstvy, institucemi elektronických peněz, pojišťovnami a obchodníky s cennými papíry ve finančních konglomerátech a o změně některých dalších zákonů (zákon o finančních konglomerátech)

    Čl. VIII

          V zákoně č. 377/2005 Sb., o doplňkovém dozoru nad bankami, spořitelními a úvěrními družstvy, institucemi elektronických peněz, pojišťovnami a obchodníky s cennými papíry ve finančních konglomerátech a o změně některých dalších zákonů (zákon o finančních konglomerátech), se část dvacátá osmá zrušuje.


    ČÁST DEVÁTÁ

    Změna zákona č. 413/2005 Sb., o změně zákonů v souvislosti s přijetím zákona o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti.

    Čl. IX

          V zákoně č. 413/2005 Sb., o změně zákonů v souvislosti s přijetím zákona o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, se část 61 zrušuje.


    ČÁST DESÁTÁ

    Změna zákona o podpoře regionálního rozvoje

    Čl. X

          Zákon č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, ve znění zákona č. 320/2002 Sb., se mění takto:

          1.  § 15 včetně poznámky pod čarou č. 6 zní:

    ,,§ 15

          Pro potřeby spojené s koordinací a realizací hospodářské a sociální soudržnosti se zřizují regiony, jejichž územní vymezení je totožné s územními statistickými jednotkami NUTS 26) (dále jen ,,region soudržnosti"). Jedná se o tyto regiony soudržnosti:
    a)
    Praha, vymezený územím hlavního města Prahy,
    b)
    Střední Čechy, vymezený územím Středočeského kraje,
    c)
    Jihozápad, vymezený územím Jihočeského a Plzeňského kraje,
    d)
    Severozápad, vymezený územím Karlovarského a Ústeckého kraje,
    e)
    Severovýchod, vymezený územím Libereckého, Královéhradeckého a Pardubického kraje,
    f)
    Jihovýchod, vymezený územím Jihomoravského kraje a kraje Vysočina,
    g)
    Střední Morava, vymezený územím Olomouckého a Zlínského kraje,
    h)
    Moravskoslezsko, vymezený územím Moravskoslezského kraje.

    ––––––––––––––––––––

    6)
    Sdělení Českého statistického úřadu č. 228/2004 Sb., o aktualizaci Klasifikace územních statistických jednotek (CZ- -NUTS).".

          2.  § 16 včetně nadpisu a poznámek pod čarou č. 6a a 6b zní:

    ,,Regionální rada regionu soudržnosti

    § 16

          (1)  V regionech soudržnosti se zřizují:
    a)
    Regionální rada regionu soudržnosti Praha, se sídlem v Praze,
    b)
    Regionální rada regionu soudržnosti Střední Čechy, se sídlem v Praze,
    c)
    Regionální rada regionu soudržnosti Jihozápad, se sídlem v Českých Budějovicích,
    d)
    Regionální rada regionu soudržnosti Severozápad, se sídlem v Ústí nad Labem,
    e)
    Regionální rada regionu soudržnosti Severovýchod, se sídlem v Hradci Králové,
    f)
    Regionální rada regionu soudržnosti Jihovýchod, se sídlem v Brně,
    g)
    Regionální rada regionu soudržnosti Střední Morava, se sídlem v Olomouci,
    h)
    Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, se sídlem v Ostravě.

          (2)  Regionální rada regionu soudržnosti (dále jen ,,Regionální rada") je právnickou osobou.

          (3)  Regionální rada je řídícím orgánem6a) Regionálního operačního programu pro příslušný region soudržnosti.

          (4)  Orgány Regionální rady jsou výbor Regionální rady (dále jen ,,výbor"), předseda Regionální rady (dále jen ,,předseda") a úřad Regionální rady (dále jen ,,úřad").

          (5)  Na vztah státu a Regionální rady se při čin-nostech upravených zákonem vztahují ustanovení o přenesené působnosti krajů obdobně6b).

    ––––––––––––––––––––

    6a)
    Nařízení Rady (ES) č. 1260/1999 ze dne 21. června 1999 o obecných ustanoveních o strukturálních fondech.
    6b)
    Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů.".

          3.  Za § 16 se vkládají nové § 16a až 16g, které včetně nadpisu a poznámek pod čarou č. 6c až 6f znějí:

    ,,§ 16a

          Regionální rada hospodaří podle vlastního rozpočtu za podmínek stanovených zvláštním právním předpisem6c) a zajišťuje výkon finanční kontroly podle zvláštního právního předpisu6d). Hospodaření Regionální rady za uplynulý kalendářní rok přezkoumává podle zvláštního právního předpisu6e) Ministerstvo financí.

    § 16b

    Příjmy rozpočtu Regionální rady

          Příjmy rozpočtu Regionální rady tvoří zejména:
    a)
    dotace ze státního rozpočtu na financování programů spolufinancovaných z rozpočtu Evropské unie,
    b)
    dotace z rozpočtů krajů na financování programů spolufinancovaných z rozpočtu Evropské unie,
    c)
    dotace z rozpočtů krajů na činnost Regionálních rad,
    d)
    příjmy z vlastního majetku a majetkových práv,
    e)
    přijaté peněžité dary a příspěvky,
    f)
    přijaté půjčky, úvěry a návratné finanční výpomoci,
    g)
    úroky z vkladů, penále a jiné platby získané v souvislosti s použitím prostředků Regionální rady.

    § 16c

    Výdaje rozpočtu Regionální rady

          Z rozpočtu Regionální rady se hradí zejména:
    a)
    výdaje na programy spolufinancované z rozpočtu Evropské unie a závazky vyplývající pro Regionální radu z plnění povinností uložených jí zákony,
    b)
    výdaje na vlastní činnost Regionální rady,
    c)
    splátky přijatých půjček, úvěrů a návratných finančních výpomocí,
    d)
    sankce za porušení rozpočtové kázně.

    Výbor

    § 16d

          (1)  Členy výboru volí ze svých členů zastupitelstva krajů, které tvoří region soudržnosti. Je-li region soudržnosti tvořen jedním krajem, má výbor 15 členů. Je-li region soudržnosti tvořen více kraji, je každý kraj ve výboru zastoupen 8 členy.

          (2)  Výbor vykonává své pravomoci i po ukončení volebního období zastupitelstev krajů až do zvolení nového výboru.

          (3)  Funkce člena výboru je veřejnou funkcí6f).

          (4)  Výbor rozhoduje usnesením.

          (5)  V případě regionu soudržnosti tvořeného jedním krajem je výbor usnášeníschopný, je-li přítomna nadpoloviční většina všech členů výboru. K přijetí usnesení je v tom případě třeba nadpoloviční většiny hlasů všech členů výboru.

          (6)  V případě regionu soudržnosti tvořeného z více krajů je výbor usnášeníschopný, je-li přítomna nadpoloviční většina všech členů výboru zvolených v jednotlivých krajích tvořících region soudržnosti zvlášť. K přijetí usnesení je v tom případě třeba nadpoloviční většina hlasů všech členů výboru zvolených v jednotlivých krajích tvořících region soudržnosti zvlášť. Není-li tímto způsobem přijato usnesení, výbor ustanoví dohodovací komisi složenou ze 2 členů výboru z každého kraje, která předloží návrh řešení sporné otázky výboru k novému projednání.

          (7)  Výbor se schází podle potřeby, nejméně však jednou za 3 měsíce.

          (8)  Další podrobnosti jednání a rozhodování výboru stanoví jednací řád výboru.


    § 16e

          (1)  Výbor jedná a rozhoduje o věcech spojených s realizací Regionálního operačního programu, zejména pak schvaluje:
    a)
    realizační a řídící dokumentaci Regionálního operačního programu,
    b)
    opatření, týkající se publicity a informovanosti o Regionálním operačním programu,
    c)
    výběr projektů, kterým Regionální rada poskytne dotaci či návratnou finanční výpomoc,
    d)
    výroční a závěrečnou zprávu o realizaci, případně i další zprávy a podklady spojené s realizací Regionálního operačního programu,
    e)
    další záležitosti, pokud tak stanoví jednací řád výboru.

          (2)  Výboru je vyhrazeno schvalování rozpočtu Regionální rady a závěrečného účtu Regionální rady.


    § 16f

    Předseda

          (1)  Výbor volí a odvolává z řad svých členů předsedu a místopředsedy. Počet místopředsedů se stanoví tak, aby každý kraj byl ve výboru zastoupen buď předsedou výboru nebo místopředsedou.

          (2)  Předseda je statutárním orgánem Regionální rady a zastupuje ji navenek. Ze své činnosti je odpovědný výboru.

          (3)  Předseda svolává a řídí zasedání výboru.

          (4)  Předsedu v jeho nepřítomnosti zastupuje místopředseda. Je-li zvoleno více místopředsedů, předsedu zastupují místopředsedové v pořadí stanoveném výborem.


    § 16g

    Střet zájmů

          (1)  Výkon funkce člena výboru je neslučitelný s funkcí ředitele a s pracovním poměrem vůči Regionální radě.

          (2)  V případě střetu zájmů u předsedy, místopředsedy a člena výboru se postupuje podle zvláštního právního předpisu6b).

    ––––––––––––––––––––

    6c)
    Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
    6d)
    Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů.
    6e)
    Zákon č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí.
    6f)
    § 2 odst. 1, § 124 a 206 zákoníku práce.".

          4.  § 17 včetně nadpisu zní:

    ,,§ 17

    Úřad

          (1)  Úřad je výkonným orgánem Regionální rady, který zabezpečuje veškeré úkoly spojené s funkcí řídícího orgánu Regionálního operačního programu s výjimkou těch záležitostí, které jsou svěřeny výboru podle § 16e.

          (2)  Úřad dále plní úkoly spojené s odborným, organizačním a technickým zabezpečením činnosti Regionální rady.

          (3)  V čele úřadu stojí ředitel úřadu (dále jen ,,ředitel"). Ředitele jmenuje a odvolává výbor na návrh předsedy; jmenování zakládá pracovní poměr k Regionální radě. Ředitel je podřízen předsedovi.

          (4)  Ředitel
    a)
    plní vůči zaměstnancům Regionální rady funkci statutárního orgánu zaměstnavatele,
    b)
    stanoví platy zaměstnancům Regionální rady v souladu s odstavcem 6,
    c)
    je nadřízeným všech zaměstnanců Regionální rady a kontroluje jejich činnost.

          (5)  Organizační strukturu, počet zaměstnanců a rozpočet úřadu stanoví výbor.

          (6)  Na postavení, práva a povinnosti zaměstnanců Regionální rady se vztahují ustanovení zákona o úřednících územních samosprávných celků obdobně.".


    Čl. XI

    Přechodné ustanovení

          Dnem nabytí účinnosti tohoto zákona přecházejí na Regionální rady regionů soudržnosti práva a závazky plynoucí z činnosti Regionální rady zřízené pro jednotlivé regiony soudržnosti podle dosavadní právní úpravy.

    ČÁST JEDENÁCTÁ

    Změna rozpočtových pravidel

    Čl. XII

          Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění zákona č. 493/2000 Sb., zákona č. 141/2001 Sb., zákona č. 187/2001 Sb., zákona č. 320/2001 Sb., zákona č. 450/2001 Sb., zákona č. 202/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 479/2003 Sb., zákona č. 186/2004 Sb., zákona č. 257/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb., zákona č. 482/2004 Sb., zákona č. 1/2005 Sb., zákona č. 127/2005 Sb., zákona č. 361/2005 Sb., zákona č. 377/2005 Sb. a zákona č. 546/2005 Sb., se mění takto:

          1.  V § 7 odst. 1 se za písmeno j) vkládá nové písmeno k), které včetně poznámky pod čarou č. 11a zní:

    ,,k)  dotace a návratné finanční výpomoci Regionálním radám regionů soudržnosti11a),

    ––––––––––––––––––––

    11a)
    Zákon č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, ve znění pozdějších předpisů.".

    Dosavadní písmena k) až v) se označují jako písmena l) až w).
    Dosavadní poznámky pod čarou č. 11a až 11e se označují jako poznámky pod čarou č. 11b až 11f, a to včetně odkazů na poznámky pod čarou.

          2.  V § 7 odst. 2 se slova ,,písm. k) až n)" nahrazují slovy ,,písm. l) až o)".

          3.  V § 14 odst. 3 se na konci písmene i) tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se nové písmeno j), které zní:
    ,,j)
    seznam fyzických a právnických osob placených z prostředků poskytnutých ze státního rozpočtu, na které se nevztahuje zákon o veřejných zakázkách.".

          4.  V § 14 se odstavec 10 zrušuje.

          5.  V § 37 odstavec 1 zní:

          ,,(1)  Národní fond je souhrn
    a)
    peněžních prostředků, které svěřují Evropská společenství České republice k realizaci programů nebo projektů spolufinancovaných z rozpočtu Evropské unie, s výjimkou podpory Společenství pro rozvoj venkova, a
    b)
    peněžních prostředků finančních mechanismů Evropského hospodářského prostoru, Norska a Švýcarska, které jsou České republice svěřeny na základě mezinárodních smluv.".

          6.  V § 37 odst. 2 se věta druhá zrušuje.

          7.  Za § 75a se vkládá nový § 75b, který včetně poznámky pod čarou č. 34 zní:

    ,,§ 75b

          Ministerstvo vede centrální evidenci, v níž zpracovává údaje o dotacích, návratných finančních výpomocích a dalších podobných transferech34) poskytovaných ze státního rozpočtu, státních fondů, státních finančních aktiv a Národního fondu (dále jen ,,centrální evidence dotací"). Jejich poskytovatelé jsou povinni do centrální evidence dotací zaznamenávat údaje o nich a o jejich příjemcích, případně tyto údaje do ní přenášet z jiných evidencí, pokud obsahují stanovené údaje. Obsah a rozsah údajů zaznamenávaných nebo přenášených do centrální evidence dotací a postupy a lhůty, které při tomto zaznamenávání a přenášení poskytovatelé plní, stanoví ministerstvo vyhláškou.

    ––––––––––––––––––––

    34)
    § 2 odst. 3 vyhlášky č. 323/2002 Sb., o rozpočtové sklad-bě.".


    ČÁST DVANÁCTÁ

    Změna zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů

    Čl.  XIII

          Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění zákona č. 450/2001 Sb., zákona č. 320/2001 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 421/2004 Sb., zákona č. 557/2004 Sb., zákona č. 562/ /2004, zákona č. 635/2004 Sb. a zákona č. 342/2005 Sb., se mění takto:

          1.  V § 1 se doplňuje odstavec 4, který včetně poznámky pod čarou č. 2a zní:

          ,,(4)  Ustanoveními části druhé a třetí tohoto zákona se řídí také hospodaření Regionálních rad regionů soudržnosti2a) s výjimkou ustanovení § 7 až 10.

    ––––––––––––––––––––

    2a)
    § 16 zákona č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, ve znění zákona č. 138/2006 Sb.".

          2.  V § 10 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno k), které zní:

    ,,k)  dotace Regionální radě regionu soudržnosti.".

          3.  V § 22 odstavci 3 se věta třetí nahrazuje větou ,,O jejím uložení rozhoduje u krajů, u hlavního města Prahy a u Regionálních rad regionu soudržnosti Ministerstvo financí a u obcí a svazků obcí příslušný krajský úřad v přenesené působnosti.".


    ČÁST TŘINÁCTÁ

    Změna zákona o finanční kontrole

    Čl. XIV

          V § 7 odst. 2 písm. a) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění zákona č. 421/2004 Sb., se za slova ,,státních fondů" vkládají slova ,, , Regionálních rad regionů soudržnosti" a zrušují se slova ,,dokladů o".

    ČÁST ČTRNÁCTÁ

    Změna zákona o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků

    Čl. XV

          Zákon č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí, ve znění zákona č. 413/2005 Sb., se mění takto:

          1.  V § 1 se za slovy ,,města Prahy" slovo ,,a" zrušuje a za slova ,,dobrovolných svazků obcí" se vkládají slova ,,a Regionálních rad regionů soudržnosti".

          2.  Poznámka pod čarou č. 1 zní:

    ––––––––––––––––––––


    ,,1)
    § 17 odst. 4 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů. § 16a zákona č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, ve znění zákona č. 138/2006 Sb.".

          3.  V § 11 se za slovy ,,s hejtmanem kraje" slovo ,,a" nahrazuje čárkou a za slova ,,s osobou určenou stanovami dobrovolného svazku obcí" se vkládají slova ,,a u Regionální rady regionu soudržnosti s jejím předsedou".


    ČÁST PATNÁCTÁ

    ÚČINNOST

    Čl. XVI

          Tento zákon nabývá účinnosti prvním dnem třetího kalendářního měsíce po dni jeho vyhlášení.




    Zaorálek v. r.


    Klaus v. r.


    Paroubek v. r.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • DEAL MONITOR
    • Společné jmění manželů
    • Investiční dotazník u právnických osob a test vhodnosti
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • DEAL MONITOR
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • V Mělníce by se chtěl soudit každý aneb úspěšnost návrhů na vydání předběžného opatření u okresních soudů

    Soudní rozhodnutí

    Skladování

    V případě skladování ujednaného na dobu neurčitou je skladovatel povinen vydat skladovanou věc na základě požadavku ukladatele učiněného kdykoli v průběhu skladování. Povinnost...

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.