epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    23. 3. 2018
    ID: 107333

    3 způsoby neefektivního nakládání s informacemi, kterými ohrožujete svůj byznys

    Pro úspěšné fungování menších a středních právních oddělení je klíčová efektivní správa dokumentů a informací. Firemní právníci musí být schopni vyhledávat informace ze smluv, sledovat závazky nebo generovat reporty ohledně rizik a příležitostí lusknutím prstu.

    Nicméně pokud jsou vaše právní informace roztříštěny mezi skříňkami na chodbě nebo na různých počítačích či serverech, můžete se potýkat s nepořádkem, který podrývá vaši schopnost rozhodování a ohrožuje váš byznys.

    Níže prozkoumáme 3 nejvážnější důsledky papírové archivace nebo nestrukturovaného ukládání dokumentů či informací, které mohou mít velký vliv na chod firmy a v konečném důsledku i na vás jako firemního právníka:

    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE
    1. Ztráta dat

    Noční můrou každé firmy je zničení dat při přírodní katastrofě nebo díky závažné chybě způsobené člověkem. Zatímco pravděpodobnost ztráty dat kvůli přírodní katastrofě je minimální, daleko pravděpodobnějším důvodem je lidská chyba. V průměru je ročně 7,5 % dokumentů ztraceno a 3 % špatně zaevidováno, často kvůli tomu, že firmy nemají jasná pravidla, jak bezpečně ukládat, vyhledávat a sledovat informace.

    Řešení

    Eliminovat riziko ztráty dat můžete díky zabezpečenému cloudovému úložišti. S nepřetržitým přístupem k datům mohou uživatelé informace vyhledávat, ukládat a zpracovávat, a to vše v reálném čase. Okamžitá synchronizace dat a vytváření záloh znamená, že i v případě nenadálé události můžete rychle získat data z cloudu a vaše firma funguje hladce dál bez přerušení!

    2. Promrhaný čas a peníze


    Udržovat papírové dokumenty může být neskutečně nákladné. Papírové archivy vyžadují prostor, který je třeba pronajmout a spravovat Získání informací z archivů je velká časová zátěž – odhady hovoří o více než 400 hodinách ročně strávených při vyhledávání a shromažďování informací.

    Řešení

    Úložiště elektronických dokumentů vám pomohou ušetřit čas při hledání dokumentů nebo informací, zatímco cloudová řešení nabízí značné finanční úspory oproti vlastním serverových řešením.

    Z tohoto důvodu jsou cloudové technologie jasnou volbou pro malé a střední firmy.

    3. Neefektivní rozhodování a správa rizik


    V datech je ukryta síla a právní data mohou poskytnout ty nejspolehlivější informace pro kvalifikované odhady a strategická rozhodnutí. Pokud jsou ale důležitá právní data schována kdesi v kartotéce nebo v tabulkách, není možné mít přesný přehled o právních záležitostech. Tím je značně omezena vaše schopnost předcházet rizikům, rozpoznávat obchodní příležitosti nebo zajistit vyhovění compliance záležitostem.

    Reporty – ať už ohledně závazků nebo rizik, kauz nebo blížících se vypršení platnosti smluv – jsou neocenitelným zdrojem informací pro manažery, vedoucí oddělení i vedení společnosti. Pokud však nejsou informace logicky organizovány, je sběr dat do přehledných reportů značně pracný. Nikdy si totiž nemůžete být jistí, jestli informace, které máte, jsou ty aktuální a přesné. Pokud činíte obchodní rozhodnutí dle špatných nebo nekompletních dat, hrozící důsledky sahají od pokut (v případě auditu), ke ztrátě reputace, podílu na trhu nebo tržeb.

    Řešení

    Jestliže však máte své dokumenty snadno lokalizovatelné, můžete mít jednoduše pod kontrolou všechny lhůty, závazky, výpovědní lhůty a mnohem více, díky notifikacím do emailu. S pokročilou technologií můžete vytvářet přehledné reporty pro snadné vyhodnocení a znázornění informací, a to s jistotou, že vždy pracujete s aktuálními daty.  Jednoduše můžete shrnout data z dokumentů a sdílet je s kolegy z ostatních oddělení.

    Jak lze tato rizika účinně a komplexně snížit?

    Stále více a více právních týmů používá digitální cloudové nástroje mj. pro snížení rizik, a tím zvyšují efektivitu firmy, bezpečnost svých dat a omezují papírovou zátěž. Zároveň jsou také mnohem pružnější při dotazech vedení na konkrétní a aktuální informace. Správa rizik je mnohem menší zátěž, pokud mají všichni jasný přehled o dané situaci a spolupracují na identifikaci souvisejících rizik a příležitostí.


     
     
     Wolters Kluwer

     
    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    Wolters Kluwer
    23. 3. 2018

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Novela zákona o znalcích: krok ke stabilizaci systému, který se potýkal s provozní nepružností
    • ASPI přechází na webovou verzi: výhody a budoucnost právních technologií
    • Studium LLM v oboru PRÁVO & OBCHODNÍ SEKTOR: Když právo potkává byznys
    • Legal Innovation Day 2025 ukáže, jak na praktické využití AI
    • D.A.S. právní ochrana slaví 30 let a rozšiřuje dostupnost právních služeb
    • Využijte nového AI asistenta pro právní rešerše
    • Českým živnostníkům chybí právní podpora. D.A.S. přináší dostupné řešení
    • ČEZ Prodej spouští inovativní službu flexibility: na dálku bude regulovat přetoky domácích fotovoltaik
    • Veřejné právo jako klíčová oblast právního systému
    • Za oponou vývoje: jak Wolters Kluwer vytváří AI nástroje pro efektivnější právní praxi
    • Rovnováha mezi rodinou a paragrafy: Otcové z D.A.S. sdílejí své strategie

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Povinnost složit jistotu na náklady řízení incidenčního sporu a její zánik v reorganizaci
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka

    Soudní rozhodnutí

    Vyvlastnění, moderační právo soudu

    Moderační právo soudu nebude mít místa tam, kde nebyly zjištěny (a dokonce ani tvrzeny) žádné mimořádné okolnosti případu týkající se vyvlastňované věci. Účelem...

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.