epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    24. 11. 2017
    ID: 106677

    Exportní cena DHL UniCredit pod záštitou agentury CzechTrade: Přeshraniční e-commerce je na vzestupu

    Projekt Exportní cena DHL UniCredit slaví v letošním roce 20. výročí. Od roku 1997 tento projekt pod záštitou vládní agentury CzechTrade podporuje, oceňuje a také propojuje české exportéry z řad středních a malých firem.

     
     Exportní cena DHL UniCredit
     
    Aktuálním tématem dnešní doby jsou moderní technologie. Řada obchodníků tak dnes řeší otázku e-commerce a výjimkou nejsou ani exportéři. Obchodní ředitel společnosti DHL Express pro střední Evropu Luděk Drnec v rámci 19. klubového setkání Klubu exportérů představil výsledky globální studie „Fenomén 21.století: Průvodce pro přeshraniční online obchodování“. Podle studie, kterou společnost DHL realizovala, aby zjistila názor obchodníků i výrobců na specifickou oblast prodeje, jakou přeshraniční e-commerce je, lze v následujících pěti letech očekávat meziroční 25% míru růstu přeshraničního e-commerce. Jde tak o dvakrát rychlejší růst, než je očekáván u vnitrostátních online prodejů. „Z dalších zjištění vyplývá, že 1,6krát rychleji porostou internetoví obchodníci, kteří svým zákazníkům nabízí možnost prémiové expresní přepravy,“ doplňuje Luděk Drnec.

    Co se týče komodit, nejčastěji si lidé ze zahraničních e-shopů objednávají elektroniku a módu. Spotřebitelé však chtějí daleko více než jen to. „Mezi kategorie s vysokým potenciálem můžeme zařadit kosmetiku, zboží pro domácí mazlíčky jako například krmiva, ale také potraviny a nápoje, nebo spotřební zboží,“ vyjmenovává Luděk Drnec s tím, že největšími exportéry v rámci přeshraničního e-commerce trhu jsou Velká Británie, USA a Čína. Obchodníci z těchto zemí si mezi sebou rozdělují 60 % celkových tržeb, které tento segment generuje.

    Dále zde existuje kategorie tzv. spících obrů, mezi které patří například Itálie, Španělsko nebo Francie. Jde ve většině případů o dodavatele luxusních produktů, o které je na zahraničních trzích mezi zákazníky zájem. U obchodníků z těchto zemí tak lze předpokládat rychlejší růst, než je onen deklarovaný ve výši 25 %. „Naopak na straně nákupu USA, Velká Británie a Čína odebírají jen 30 % celkové globální poptávky po luxusním zboží. Větší roli zde hrají trhy jako Kanada, Austrálie a Francie,“ dodává Luděk Drnec.

    Stát se úspěšným na poli e-commerce znamená mnohdy překonat řadu překážek, dopustit se omylů a napravit je, což vždy zabere nějaký čas a sebere síly. Aby v DHL cestu tuzemským obchodníkům, alespoň trochu usnadnili, představil Luděk Drnec 5 klíčových tipů, jak být úspěšný v přeshraničním e-commerce. Těmi by se měl řídit každý obchodník, který chce dodávat svůj produkt zákazníkům přes hranice.

    Součástí 19. klubového setkání Klubu exportérů byla i tradiční talkshow. Tentokrát jsme v ní přivítali českého vynálezce Davida Paškeviče, který se rozhodl dobýt svět svým 3D perem. Jde o multifunkční nástroj, tzv. malou dílnu do dlaně, která umožňuje „kreslit“ prostorové objekty a dá se propojit s mobilními zařízeními a aktualizovat pro nové materiály nebo nástavce, které v budoucnu teprve přijdou. Vedle něj v diskuzi zasedl Nshan Avetisjan, Syn a následovník zakladatele společnosti, české značky se silným příběhem postaveným na rodinné tradici, MARLENKA®, která vyrábí medové dorty a další dezerty podle staroarménské rodinné receptury. Další místo v naší talkshow patřilo Martinu Šauerovi, spoluzakladateli společnosti Balíkobot, jejíž projekt Balíkobot.cz je unikátním agregátorem přepravních služeb, který svým zákazníkům pomohl loni vyexpedovat několik milionů zásilek do celé Evropské unie. Všichni tři pánové se s námi podělili nejen o své podnikatelské příběhy, ale zmínili i plány do budoucna.

    Firma 3Dsimo Davida Paškeviče a jeho bratra funguje na trhu čtyři roky, můžeme ji tedy označit jako start up. Nápad na 3D pero vznikl v roce 2012, a to z prosté potřeby jejího tvůrce. „Potřeboval jsem něco, čím bych si mohl opravovat nebo dodělávat modely, které vzešly z velkých 3D tiskáren. Vyrobil jsem si tedy vlastní ruční zařízení,“ vzpomíná na začátek David Paškevič s tím, že vývoj prototypu trval zhruba rok. V roce 2014 pak firma uvedla produkt na trh. Do vývoje a výroby investoval své úspory a prostředky z nebankovní půjčky. Investice ze strany investiční skupiny Rockaway Jakuba Havrlanta posunula firmu dál, dnes je však již investice vrácena a jedinými majiteli společnosti jsou David Paškevič a jeho bratr. „V současné době jsme schopní vyrobit zhruba 2000 kusů našeho pera měsíčně. Stále se rozhlížíme po dalších partnerech, kteří by byli ochotní do našeho projektu investovat a pomohli ho posunout zase o kus dál,“ říká David Paškevič, jehož 3D Simo se zaměřuje zejména na zahraniční trhy. Vždyť 70 % zásilek míří za oceán do USA a Kanady, dalších zhruba 29 % pak jde do zemí EU. „Na Českou republiku si necháváme to 1 %,“ dodává David Paškevič.  

    Cílem společnosti Balíkobot, která na tuzemském trhu funguje od roku 2014, je jejím klientům usnadňovat expedici. „Našim zákazníkům pomáháme automatizovat expedici a napojovat ji přímo na distribuční firmy tak, aby to bylo pro ně co nejjednodušší. Šetříme jim tak práci i čas,“ vysvětluje Martin Šauer, jehož firma dnes spolupracuje s 11 přepravci a umožňuje svým klientům automatizovat expedici do celého světa. Služba Balíkobot je integrována v systémech, které firmy již používají. Nepředstavuje to pro ně tak další výrazné náklady. O tom, že se jí cíl plnit daří svědčí i počet zásilek, které skrz jejich systém „projdou“. „Během loňského roku jsme expedovali zhruba 2,4 milionu zásilek. V roce letošním očekáváme výrazný nárůst. Tuto hranici jsme totiž překonali již v průběhu léta,“ prozrazuje Martin Šauer.

    Podnikatelský příběh značky MARLENKA® a jejího zakladatele Gevorga Avetisjana je poměrně známá. Jeho syn nám v rámci talkshow prozradil nejen to, jak jako malý chlapec vnímal podnikání svého otce, na nějž v současné době navazuje. Dozvěděli jsme se mimo jiné i to, že dnes má firma ve svém portfoliu 25 produktů a její výrobní linky opouští měsíčně cca 200 tisíc dortů. Za rok vyrobí celkem 7 mil. produktů, z nichž naprostá většina, zhruba 70 %, míří za hranice České republiky. Těmi nejvýznamnějšími exportními teritorii pro MARLENKU jsou zejména Slovensko, Maďarsko, ale také Saudská Arábie nebo Izrael. Takových úspěchů by firma nedosáhla bez významných investic. „Tou první velkou investicí byla stavba moderní výrobní haly, jež byla dokončena v roce 2009. Hala v sobě ukrývá plně automatickou výrobní linku, která se dva roky vyvíjela speciálně pro výrobu medových dortů MARLENKA®. Jedná se o unikátní výrobní linku, která je jediná svého druhu na světě. Za hodinu vyrobí 1 000 dortů,“ prozrazuje Nshan Avetisjan s tím, že od roku 2009 firma v České republice proinvestovala zhruba 1 miliardu korun. Do budoucna značka MARLENKA® uvažuje také o vytvoření franšízového konceptu kaváren, jeho vývoj však podle Nshana Avetisjana zabere ještě zhruba dva roky.

    „Naším cílem je v rámci Exportní ceny DHL UniCredit pod záštitou agentury CzechTrade nejen oceňování firem, ale hlavně sdílení informací, know-how a zkušeností a také propojování malých a středních českých exportérů. Jsem ráda, že mohu říci, že díky klubovým setkáním se nám to daří,“ dodala Helena Kohoutová, zakladatelka Agentury Helas, která organizuje a produkuje Exportní cenu již 10 let.

    V rámci 19. setkání Klubu exportérů se představila i řada našich partnerů. Ochutnat jsme mohli výborné víno z produkce rodinného vinařství Malánik-Osička nebo pralinky BELVEC. Osvěžit jsme se mohli křišťálovou vodou od společnosti Aqua Angels Česká republika a také vynikajícím koktejlem od Siddharta Café Prague. Měli jsme také příležitost seznámit se s kvalitními terapeutickými přírodními oleji značky Bewit. Společnost TEPfactor pak všem přítomným představila jedinečnou týmovou zábavu.

    Není tajemstvím, že je to český export, který stojí za růstem naší ekonomiky. Posláním soutěže Exportní cena DHL UniCredit je najít a ocenit malé a středně velké exportní firmy v České republice. Soutěž založila před dvaceti lety společnost DHL a od té doby tak existuje platforma, kde si exportéři a všichni zájemci o export mohou předávat své zkušenosti, sdílet informace a scházet se na společensko-odborných setkáních, na kterých mohou čerpat exkluzivní informace a data partnerů projektu o současné ekonomické a geopolitické situaci. A samozřejmě, mohou se stát některým z vítězů oceněných na slavnostním galavečeru, který probíhá pod patronací Ministerstva průmyslu a obchodu. Záštitu soutěži poskytuje agentura CzechTrade.

     
     www.exportnicena.cz
     

    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    Exportní cena DHL UniCredit
    24. 11. 2017

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Právní jistota pro osoby na volné noze i na cestách
    • První ročník konference Legal Innovation Day přilákal víc než 200 účastníků
    • Titul LL.M. jako praktický klíč k obchodnímu právu. Studium, které se přizpůsobí vašemu času i kariéře
    • Korporační, fundační a trustové právo – LL.M. na Karlovce
    • Pracovní právo v HR: Karlovka otevírá LL.M. kurz pro personalisty, který propojuje právo a praxi
    • LL.M. v insolvenčním právu: Odborné vzdělání pro dobu ekonomických výzev
    • Sportovní právo na Univerzitě Karlově
    • LL.M. – Ochrana hospodářské soutěže a kontrola veřejné podpory
    • LL.M. kurzy na Právnické fakultě Univerzity Karlovy
    • Novela zákona o znalcích: krok ke stabilizaci systému, který se potýkal s provozní nepružností
    • ASPI přechází na webovou verzi: výhody a budoucnost právních technologií

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Novinky z české a evropské regulace finančních institucí za měsíc červen 2025
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Matzner: Diskutujeme ještě o Garančním fondu. Advokáti ho zatím nevzali za svůj
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Osoby blízké a vědomost o úmyslu dlužníka zkrátit věřitele v případě vyvedení majetku do svěřenského fondu
    • Certifikace dodavatele jako podmínka účasti v zadávacím řízení
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Nealkoholický nápoj neznamená ZERO ALKOHOL, aneb ne všechny nealkoholické nápoje jsou bez alkoholu. Co je nealkoholický nápoj podle zákona?
    • Certifikace dodavatele jako podmínka účasti v zadávacím řízení
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Lze ve smlouvě o převodu podílu v SRO pro případ vady předmětu koupě platně sjednat závazný způsob určení výše slevy z kupní ceny prostřednictvím znaleckého posudku vypracovaného předem určeným znalcem?
    • Osoby blízké a vědomost o úmyslu dlužníka zkrátit věřitele v případě vyvedení majetku do svěřenského fondu
    • Smlouva o realitním zprostředkování – na co si dát pozor z pohledu realitního makléře
    • Veřejně přístupná účelová komunikace a její znaky
    • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
    • Smlouva o smlouvě budoucí kupní k nemovitým věcem: Písemná forma není povinná, říká Nejvyšší soud
    • Jak správně elektronicky doručovat zaměstnanci
    • Smlouva o realitním zprostředkování – na co si dát pozor z pohledu realitního makléře
    • Dodání elektronického systému spisové služby po 1.7.2025
    • Zaměstnanecké dílo a jeho praktické aspekty
    • Zrušení platebního účtu ze strany banky

    Soudní rozhodnutí

    Adhezní nárok v trestním řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Je porušením základních práv poškozené osoby v trestním řízení, pokud obecný soud trvá na zpracování znaleckého posudku jako klíčového podkladu pro rozhodnutí o uplatněném...

    Adhezní nárok zvlášť zranitelné oběti (exkluzivně pro předplatitele)

    Postup obecného soudu, kterým svévolně nepřizná uplatněný adhezní nárok, ač jsou pro to splněny zákonné podmínky, je porušením ústavně zaručeného práva oběti na spravedlivý...

    Dovolání - rozlišování skutkových a právních námitek (exkluzivně pro předplatitele)

    Pokud Nejvyšší soud právní otázku předestřenou v dovolání označí za polemiku se skutkovým stavem, a proto neposoudí, zda tato právní otázka zakládá přípustnost dovolání,...

    Nemajetková újma a náklady řízení

    Pokud obecný soud žalobci ve sporu o přiměřené zadostiučinění za nemajetkovou újmu, v němž žalobce prokáže základ svého nároku, nepřizná plnou náhradu nákladů řízení a toto...

    Přezkum nákladových výroků v bagatelní výši (exkluzivně pro předplatitele)

    Proti rozhodnutím o částkách svou výší bagatelních, u nichž zákon nepřipouští dovolání, je důvodnost ústavní stížnosti s výjimkou extrémních rozhodnutí vyloučena. Stejně tak...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.