LEAGLEONE: Máte aktualizovaný reklamační řád?
Od poslední velké novely spotřebitelského práva uběhl sice již více než rok, nicméně mnoho obchodníků stále nemá aktualizovaný reklamační řád. Přitom pro tentokrát byly některé změny spotřebitelského práva ve prospěch podnikatelů a starý reklamační řád tak často zbytečně obchodníka zatěžuje povinnostmi navíc.
Nejvýznamnější změnou ve prospěch podnikatelů je zrušení povinnosti poskytnout spotřebiteli tzv. záruku za jakost. Mnoho obchodníků však o této změně ani neví, a tak poskytují spotřebitelům záruku na základě reklamačního řádu dál. Tím se však zavazují dobrovolně k vyššímu standardu odpovědnosti za zboží. Záruka na rozdíl od zákonné odpovědnosti za vady totiž znamená, že zboží musí být po sjednanou dobu v perfektní kondici a podnikatel odpovídá i za vady, které vzniknou třeba i po roce užívání.
U reklamací se zcela změnilo pořadí, v jakém může spotřebitel uplatňovat jednotlivé nároky: oprava věci, sleva z ceny, odstoupení od smlouvy. Upraveny byly rovněž obecné informační povinnosti obchodníků.
Celý článek si můžete přečíst zde.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz