ČD a Karlovarský kraj společně vybudují integrovanou dopravu
Na jednotné jízdné a návaznost
jednotlivých druhů veřejné dopravy, nová informační centra,
zmodernizovaná nádraží, nové železniční zastávky i zlepšení
dopravní obslužnosti se mohou těšit obyvatelé Karlovarského
kraje. Generální ředitel Českých drah (ČD) Dalibor Zelený,
hejtman Josef Pavel a karlovarský primátor Zdeněk Roubínek dnes v
Karlových Varech podepsali dohodu, která by v příštích letech
měla kraji zajistit integrovaný dopravní systém i řadu investic
do železniční infrastruktury.
jednotlivých druhů veřejné dopravy, nová informační centra,
zmodernizovaná nádraží, nové železniční zastávky i zlepšení
dopravní obslužnosti se mohou těšit obyvatelé Karlovarského
kraje. Generální ředitel Českých drah (ČD) Dalibor Zelený,
hejtman Josef Pavel a karlovarský primátor Zdeněk Roubínek dnes v
Karlových Varech podepsali dohodu, která by v příštích letech
měla kraji zajistit integrovaný dopravní systém i řadu investic
do železniční infrastruktury.
Celokrajský ekologický dopravní systém, jehož páteří bude
železniční doprava, naváže na již bezmála dva roky úspěšně
fungující systém přeshraniční regionální dopravy EgroNet.
"Chceme, aby se tento projekt v příštím roce připravil.
Diskutovali jsme již při přípravě krajského rozpočtu o vyčlenění
finančních prostředků," řekl při podpisu memoranda hejtman Pavel.
Jako první se zřejmě podaří splnit závazek modernizace dvou
železničních nádraží v kraji. "V těchto dnech se vyhodnocuje
výběrové řízení na soukromého partnera, který revitalizuje nejen
pražské Hlavní nádraží, ale především dvě významné staniční
budovy v Karlovarském kraji, a to Horní nádraží v Karlových
Varech a budovu v Mariánských Lázních," řekl dnes ČTK Zelený.
"Soukromý partner dostává nádraží do dlouhodobého pronájmu a
v zásadě si investiční prostředky, které tam přisune, odbydlí,
komerčně bude ty prostory využívat. A my tím prakticky bez
požadavků na veřejné rozpočty můžeme přinést do těchto měst novou
kvalitu při odbavování cestujících," dodal Zelený.
Mezi hlavními projekty bude také budování třetího koridoru
Praha - Cheb, modernizace tratí z Karlových Varů do Mariánských
Lázní a Potůček a zejména elektrifikace trati Kadaň - Karlovy
Vary. Stavba s náklady 2,2 miliardy korun má začít v roce 2004 a
skončit v roce 2007. Dokončena tak bude elektrifikace celé trati
z Chebu do Děčína. "Velmi výrazně přispěje k ekologizaci dopravy
v této oblasti," uvedl Zelený.
Kraj a ČD se rovněž dohodly, že nově budované průmyslové zóny
budou obce navrhovat tak, aby bylo možné jejich připojení na
železniční síť. Město Karlovy Vary se s ČD domluvilo na
soustředění veškeré osobní železniční dopravy do jednoho
terminálu na Dolním nádraží.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz