epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    17. 2. 2022
    ID: 114256upozornění pro uživatele

    Jak postupovat v případě prodeje ordinace?

    Mnozí lékaři a jiní poskytovatelé zdravotních služeb dospějí do fáze, kdy se rozhodnou nabýt, případně převést svou praxi na jiného poskytovatele. Důvody pro tento převod praxe mohou být rozličné, velmi často však půjde o potřebu generační obměny v rámci ordinace či opuštění praxe a s tím spojené získaní kupní ceny za převod ordinace.

    Převod praxe lze realizovat dvěma základními způsoby:

    1. převodem praxe s konáním výběrového řízení na poskytování zdravotní péče podle ust. § 46–52 zákona 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOVZP“),
    2. převodem praxe bez konání tohoto výběrového řízení.

    V rámci tohoto článku se zaměřím na převod praxe způsobem, s nímž není spojeno konání výběrového řízení.

    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE

    Na úvod se sluší poznamenat, že absolvování tohoto procesu není snadné, neboť převodce v rámci něj přichází do kontaktu s mnohými úřady a dalšími subjekty, přičemž jednotlivé kroky musí činit ve vzájemné souslednosti. Zajisté se tak vyplatí tyto kroky konzultovat s odborníky na tuto problematiku, potažmo je jim svěřit zcela.

    Jak lze realizovat převod praxe bez konání výběrového řízení?

    Reklama
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    17.6.2025 09:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    V praxi lze využít dvou základních způsobů převodu praxe bez nutnosti absolvovat výběrové řízení, a to:

    1. převodem praxe z fyzické osoby na buďto jinou fyzickou osobu či na osobu právnickou,
    2. převodem praxe z právnické osoby na jinou osobu, zejména převodem obchodního podílu ve společnosti, která je poskytovatelem zdravotních služeb,

    1. Převod praxe z fyzické osoby na fyzickou či právnickou osobu

    Prvním způsobem je převedení praxe na jiného provozovatele způsobem, který představuje převod všech majetkových práv vztahujících se k poskytování zdravotních služeb v souladu s § 17 odst. 8 ZOVZP. Aby bylo možné posoudit převod praxe za souladný s tímto ustanovením, je zapotřebí, aby byly splněny následující podmínky:

    1. musí dojít k převodu všech majetkových práv vztahujících se k poskytování zdravotních služeb, praxe tak musí být na nabyvatele převedena ve stejném rozsahu, v jakém ji poskytoval původní poskytovatel,
    2. převod praxe musí proběhnout mezi poskytovatelem, který požádal o odnětí oprávnění k poskytování zdravotních služeb podle zákona o zdravotních službách, a nabyvatelem, kterému bylo v návaznosti na to uděleno oprávnění k poskytování zdravotních služeb, nebo poskytuje-li jiná osoba zdravotní služby na základě osvědčení o splnění podmínek pro pokračování v poskytování zdravotních služeb po zemřelém poskytovateli podle zákona o zdravotních službách nebo následně jí uděleného oprávnění k poskytování zdravotních služeb,
    3. absence výpovědi smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb ze strany zdravotní pojišťovny učiněná ve vztahu k původnímu (převádějícímu) poskytovateli,
    4. podání žádosti nabyvatele praxe o uzavření  smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb, a to ve lhůtě do 30 dnů:
    • ode dne udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb, jde-li o osobu, na niž byla převedena majetková práva vztahující se k poskytování zdravotních služeb, nebo
    • ode dne udělení osvědčení o splnění podmínek pro pokračování v poskytování zdravotních služeb, jde-li o osobu, která pokračuje v poskytování zdravotních služeb po zemřelém poskytovateli. 

    Budou-li shora popsané podmínky splněny, pak příslušná zdravotní pojišťovna uzavře s nabyvatelem smlouvu o poskytování a úhradě hrazených služeb, a to do 180 dnů ode dne doručení žádosti zdravotní pojišťovně. Nutno podotknout, že nebude-li převod praxe vyhovovat výše uvedeným podmínkám dle § 17 odst. 8 ZOVZP, pak bude zapotřebí konat výběrové řízení na poskytování péče.

    1.1. Jednotlivé fáze převodu praxe

    1.1.1. Založení společnosti – nabyvatele

    Má-li být budoucím nabyvatelem právnická osoba, která v současnosti neexistuje, je zapotřebí tuto právnickou osobu nechat založit a následně vzniknout, avšak prozatím bez příslušného údaje o předmětu podnikání spočívajícím v poskytování zdravotních služeb, který bude do obchodního rejstříku zapsán teprve následně po udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb (viz dále).

    1.1.2. Oprávnění k poskytování zdravotních služeb

    Nabyvatel si dále musí podat písemnou žádost o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Je-li nabyvatelem praxe fyzická osoba, pak musí splnit podmínky uvedené v § 16 odst. 1 zákona 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZOZS“), a to konkrétně:

    1. dosažení věku 18 let,
    2. plná svéprávnost,
    3. bezúhonnost, kterou lze doložit výpisem z rejstříku trestů, který není starší než 3 měsíce,
    4. držení povolení k pobytu na území ČR (má-li nabyvatel povinnost toto potvrzení mít),
    5. způsobilost k samostatnému výkonu zdravotnického povolání v oboru zdravotní péče, kterou bude poskytovat jako zdravotní službu, být členem České lékařské komory či České stomatologické komory nebo České lékárnické komory, jestliže členství v této komoře je podmínkou pro výkon tohoto povolání, nebo ustanovení odborného zástupce,
    6. oprávnění užívat k poskytování zdravotních služeb zdravotnické zařízení, které splňuje požadavky na technické a věcné vybavení,
    7. splnění požadavků na personální zabezpečení poskytovaných zdravotních služeb,
    8. vydání souhlasného závazného stanoviska ze strany Státního ústavu pro kontrolu léčiv podle § 15 odst. 2 ZOZS, jde-li o poskytování lékárenské péče,
    9. schválení provozního řádu zdravotnického zařízení podle zákona o ochraně veřejného zdraví ze strany orgánu ochrany veřejného zdraví. Za účelem schválení provozního řádu je zapotřebí doložit:
    • vypracovaný provozní řád ve 2 kopiích,
    • smlouvu či smlouvu o smlouvě budoucí zajišťující praní prádla, likvidaci zdravotnického odpadu, pronájmu ordinace či výpis z katastru nemovitostí, pokud je ordinace ve vlastnictví provozovatele.
       
    1. vydání souhlasu s poskytováním lázeňské léčebně rehabilitační péče ze strany Ministerstva zdravotnictví, jde-li o poskytování této péče,
    2. absence překážek udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb uvedených v § 17 ZOZS (uložení zákazu činnosti spočívající v poskytování zdravotních služeb apod.).

    Je-li nabyvatelem praxe právnická osoba, pak je vyžadováno splnění podmínek uvedených v § 16 odst. 3 ZOZS, a to konkrétně:

    1. bezúhonnost statutárního orgánu právnické osoby nebo jeho členů nebo vedoucího organizační složky státu nebo organizační složky územního samosprávného celku, bude-li poskytování zdravotních služeb zajišťováno touto organizační složkou,
    2. ustanovení odborného zástupce, který splňuje následující podmínky:
    3. plná svéprávnost,
    4. bezúhonnost, kterou lze doložit výpisem z rejstříku trestů, který není starší než 3 měsíce,
    5. držení povolení k pobytu na území ČR (má-li nabyvatel povinnost toto potvrzení mít),
    6. způsobilost k samostatnému výkonu zdravotnického povolání v oboru zdravotní péče, kterou bude poskytovat jako zdravotní službu, být členem České lékařské komory či České stomatologické komory nebo České lékárnické komory, jestliže členství v této komoře je podmínkou pro výkon tohoto povolání, nebo ustanovení odborného zástupce.
    7. splnění podmínek uvedených u fyzické osoby v bodech (vi) – (x),
    8. absence překážek udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb uvedených v § 17 b) až e) ZOZS,
    9. zřízení krajem jako příspěvková organizace podle zákona o zdravotnické záchranné službě a je oprávnění využívat linku národního tísňového čísla 155, jde-li o poskytování zdravotnické záchranné služby.

    Žádost o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb pak kromě identifikačních údajů žadatele a dalších specifických informací uvedených v § 18 odst. 1 ZOZS musí obsahovat zejména formu zdravotní péče, obory zdravotní péče, popřípadě druh zdravotní péče, adresu sídla a místa poskytování zdravotních služeb, datum, odkdy žadatel hodlá zahájit poskytování zdravotních služeb a má-li být oprávnění uděleno na určitou dobu, tak dobu, po kterou žadatel hodlá zdravotní služby poskytovat. Žádost se pak zpravidla podává na krajský úřad, v jehož správním obvodu se nachází zdravotnické zařízení, v němž budou poskytovány zdravotnické služby (nejde-li o některou výjimku dle § 15 odst. 1 b) až c) ZOZS).

    Zároveň vzniká povinnost nahlásit nové nestátní zdravotnické zařízení na Ústav zdravotnických informací a statistiky České republiky (dále jen „ÚZIS ČR“). Příslušný krajský úřad zasílá ÚZIS ČR opis rozhodnutí o registraci nestátního zdravotnického zařízení. Nestátnímu zdravotnickému zařízení je pak přidělen kód druhu zařízení.

    Zároveň je zapotřebí spolu s žádostí o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb podat také žádost o odejmutí oprávnění k poskytování zdravotních služeb u poskytovatele, který převádí svou praxi, přičemž data odejmutí oprávnění převodci a jeho udělení nabyvateli na sebe musí navazovat.

    1.1.3. Pojištění odpovědnosti (profesní pojištění)

    Dále je nezbytné si vyřídit pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou v souvislosti s poskytováním hrazených služeb u příslušné pojišťovny. Kopie této pojistné smlouvy pak tvoří nezbytnou přílohu k žádosti o uzavření smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb (viz dále).

    1.1.4. Smlouva o koupi závodu (ordinace)

    K převodu veškerých majetkových práv vztahujících se k poskytování zdravotních služeb je vhodné využít smlouvu o koupi závodu. Při přípravě této smlouvy doporučujeme dát pozor, aby skutečně vyhovovala dikci § 17 odst. 8 ZOVZP, zejména, aby na základě ní došlo k převodu praxe v rozsahu, v jakém byla vykonávána převodcem.

    Lze rovněž doporučit si před podáním žádosti o uzavření smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb nechat textaci smlouvy o koupi závodu předschválit právním oddělením pojišťovny (ideálně ze strany VZP). V takovém případě se vyhnete odstraňování případných nedostatků smlouvy prostřednictvím dodatků, které může celý proces zdržet.

    Pojišťovny dále vyžadují, aby byl ve smlouvě explicitně zakotven okamžik, kdy dochází k převodu všech majetkových práv na nabyvatele praxe, dále aby bylo ve smlouvě uvedeno místo poskytování zdravotních služeb a aby nechybělo ustanovení o převzetí pohledávek a závazků ze smluv se zdravotními pojišťovnami nabyvatelem, neboť v nové smlouvě o poskytování a úhradě hrazených služeb bude obsaženo ustanovení o odpovědnosti nabyvatele za závazky předchozího poskytovatele (včetně těch, které budou zjištěny teprve v budoucnu).

    1.1.5. Založení dokladu o koupi závodu do sbírky listin

    Je-li nabyvatel osobou zapisovanou do veřejného rejstříku, je k nabytí vlastnického práva k závodu nezbytné, aby po uzavření smlouvy o koupi závodu nejprve uložil doklad o převodu do sbírky listin veřejného rejstříku (obchodního rejstříku). Nabyvatel musí dále zaslat žádost na Obchodní věstník, aby byla zveřejněna informace, že doklad o převodu byl uložen do sbírky listin. Teprve v okamžiku, kdy dojde ke zveřejnění takové informace v Obchodním věstníku, nastanou účinky přechodu vlastnického práva k závodu na nabyvatele. Je vhodné v žádosti o zveřejnění informace o uložení dokladu o koupi závodu do sbírky listin uvést konkrétní datum, kdy má k tomuto zveřejnění dojít. Toto datum by pak mělo korespondovat s datem, kdy dochází k převodu všech majetkových práv na nabyvatele praxe, uvedeným ve smlouvě o koupi závodu.

    1.1.6. Uzavření smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb

    Ačkoliv by se tedy z povahy smlouvy o koupi závodu mohlo zdát, že na nabyvatele přejdou též smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb, není tomu tak. Nabyvatel musí tyto smlouvy uzavřít s jednotlivými pojišťovnami, a to v návaznosti na vlastní žádost o uzavření těchto smluv adresovanou na jednotlivé pojišťovny. Některé pojišťovny umožňují unifikovanou formu žádosti na předepsaném formuláři (např. VZP, Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra), jiným lze zaslat žádost sepsanou volnou formou.

    Jednotlivým pojišťovnám je kromě žádosti samotné zapotřebí předložit požadované podklady a informace, zejména:

    1. kopie smlouvy o koupi závodu,
    2. kopie pravomocného rozhodnutí o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb, resp. rozhodnutí o registraci vydané místně příslušným správním orgánem,
    3. kopie pravomocného rozhodnutí o odejmutí oprávnění k poskytování zdravotních služeb u předchozího provozovatele,
    4. kopie zřizovací listiny schválené zřizovatelem poskytovatele u státních nebo krajských poskytovatelů,
    5. kopie výpisu z Obchodního rejstříku u fyzických nebo právnických osob zapsaných do OR,
    6. doklad o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou v souvislosti s poskytováním hrazených služeb, vydaný příslušnou pojišťovnou,
    7. bankovní spojení (některé pojišťovny vyžadují též kopii smlouvy s bankou),
    8. rozpis ordinačních hodin,
    9. kvalifikační doklad provozovatele,
    10. personální zabezpečení (kopie dokladů o vzdělání),
    11. případnou kopii přidělení IČZ, IČP od VZP ČR
    12. doklady od přístrojového vybavení,
    13. telefonní kontakt,
    14. e-mailový kontakt

    Součástí smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb je Příloha č. 2, která bude vymezovat smluvený druh, formu a rozsah hrazených služeb, odbornost pracoviště, včetně personálního zajištění a technického vybavení pro nasmlouvané hrazené služby a dohodnutého spektra zdravotních výkonů.[1]

    Zdravotní pojišťovna je povinna uzavřít smlouvu o poskytování a hrazení zdravotních služeb do 180 dnů ode dne doručení žádosti o její uzavření. Pro zajištění podpisu této smlouvy je pak vhodné si vyřídit kvalifikovaný elektronický podpis.

    2. Převod obchodního podílu ve společnosti, která je poskytovatelem zdravotních služeb

    Dalším způsobem převodu praxe, u něhož není třeba realizovat výběrové řízení, je převzetí existující společnosti, tzn. převod obchodního podílu ve společnosti, která již je poskytovatelem zdravotních služeb. Tohoto postupu lze využít nejenom v případě, kdy je provozovatelem praxe právnická osoba, ale též u fyzických osob, které poskytují zdravotní služby jakožto OSVČ. Tyto osoby pak před samotným převodem praxe na nabyvatele nejprve transformují svou praxi do právnické osoby a teprve následně převádějí obchodní podíl na této právnické osobě na nabyvatele.

    Pro tento postup je nezbytné, aby převodcem byla právnická osoba, která disponuje oprávněním k poskytování zdravotních služeb. Formálně se nemění osoba poskytovatele zdravotních služeb, nýbrž dochází ke změně vlastníka obchodního podílu v této společnosti a výměně statutárního orgánu, zejména lékaře, který provozuje poskytování zdravotních služeb.

    U tohoto způsobu tak odpadá nezbytnost realizovat kroky popsané u dalších - výše uvedených - způsobů převodu praxe, zejména není potřeba podávat žádost o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb a není třeba žádat příslušné pojišťovny o uzavření smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb, neboť oprávnění k poskytování zdravotních služeb a smlouvy s pojišťovnami jsou již vázány (vydány a uzavřeny) na „převáděnou“ právnickou osobu.

    V souvislosti s tímto převodem ordinace je tak zapotřebí:

    1. oznámit a vydokladovat příslušnému krajskému úřadu změny, které se týkají údajů uvedených v rozhodnutí o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb pro „převáděnou“ právnickou osobu a dále
    2. mu oznámit a vydokladovat všechny změny týkající se údajů v dokladech předkládaných se žádostí o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb, pokud tyto změny mohou být důvodem pro pozastavení, změnu, zrušení nebo zánik oprávnění.

    Tento způsob tak oproti zbývajícím způsobům představuje rychlejší a administrativně i finančně méně náročný proces.

     
    JUDr. Lukáš Dořičák, LL.M.
    advokát
     

    ARROWS advokátní kancelář, s.r.o.
    Plzeňská 3350/18
    150 00 Praha 5 – Smíchov
     
    Tel.:       +420 910 058 058
    e-mail:    office@arws.cz
     
     

    [1] K dispozici >>> zde.


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    JUDr. Lukáš Dořičák, LL.M. (ARROWS)
    17. 2. 2022

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • Zákaz změny k horšímu (reformace in peius) se neuplatní u nákladových výroků
    • Přinese rozsáhlá novela zákona o ochraně přírody a krajiny urychlení povolovacích procesů?
    • Nový zákon o kybernetické bezpečnosti: co se mění a jak se připravit?
    • Fungování Rady pro rozhodování sporů podle Červené knihy FIDIC
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Právní novinky v roce 2025, část čtvrtá – implementace nové definice domácího násilí

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Povinnost složit jistotu na náklady řízení incidenčního sporu a její zánik v reorganizaci
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka

    Soudní rozhodnutí

    Vyvlastnění, moderační právo soudu

    Moderační právo soudu nebude mít místa tam, kde nebyly zjištěny (a dokonce ani tvrzeny) žádné mimořádné okolnosti případu týkající se vyvlastňované věci. Účelem...

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.