epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop1
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    20. 1. 2004
    ID: 22851upozornění pro uživatele

    Mercedes-Benz C 220 CDI: céčko není žádné béčko (kompaktní test)

    V klasickém pojetí automobilových tříd značky Mercedes-Benz patří třída C na počátek firemní hierarchie modelových řad. Novodobé Áčko je kapitola sama pro sebe a do tradičního pořadí klasických mercedesů tříd C, E a S nezasahuje. Testovali jsme Céčko s nafťákem o objemu 2,2 l.


    Limuzína Mercedes-Benz C 220 CDI patří svými rozměry do střední třídy, ale užitnou hodnotou splňuje nároky kategorie o řád vyšší. V kombinaci s dynamickým a přitom úsporným turbodieselem 220 CDI (výkon 105 kW/143 k) pod kapotou je tento vůz vábničkou pro řadu českých motoristů ochotných zaplatit za líbivý a precizní automobil milion korun.

    Přesněji řečeno 1 074 000 Kč. Za tuto cenu je k mání základně vybavený Mercedes-Benz C 220 CDI. Jeho standardní výbava je ovšem tak bohatá, že i náročný majitel nemusí o navýšení příliš uvažovat. K výbavě se ale ještě dostanu. Nejprve „naťuknu“ jízdní vlastnosti testovaného automobilu.

    Tip: Přečtěte si megatest Mercedesu C320 4matic, v němž se věnujeme důkladném popisu tohoto vozu.

     

    Příjemný kompromis

    Mercedes musí být pohodlný, to se nedá nic dělat. Myslím přitom nejen komfort výbavy, ale také vyladění podvozku. Jeho tradiční zákazníci by mu opak neodpustili. Jenže konstruktéři vozu dokázali skvěle skloubit základní a povinný předpoklad s poměrně sportovními jízdními vlastnostmi. V zatáčkách se testovaný mercedes s pohonem kol zadní nápravy choval nejen neutrálně, ale ani se příliš nenakláněl. Zvolenou stopu držel přesně a suverénně, zároveň si ponechal jistou plavnost, typickou pro modely s třícípou hvězdou ve znaku.

    Pětimístný čtyřdveřový sedan nabízí „kufr“ objemu 455 l. Na střední třídu je to bohužel jen průměrná hodnota, nicméně „měkkých“ zavazadel jako jsou tašky či kufry pozře zavazadlový prostor poměrně dost. S převážením neskladných předmětů jako je třeba televizní přijímač je to o něco horší. Ačkoli je zavazadelník dostatečně objemný, televizi do něj kvůli nízkému průchodu nedostanete a při převážení podobného nákladu musíte ubrat místo jednomu ze zadních cestujících.

       

    Za volantem testovaného mercedesu jsem se cítil ihned příjemně díky vyváženosti tvarů, kvalitě materiálů a proporčnosti rozměrů interiéru a přístrojové desky. Ve voze nikde nic nevrzalo, perfektní zpracování bylo cítit ze všech detailů. Přes bohatou standardní výbavu doplněnou některými prvky navíc mne však překvapilo, že ve dveřích řidiče se nenašlo místo na varovné světýlko nebo alespoň odrazku upozorňující blížící se řidiče na otevřený vůz.

    Turbodiesel uspokojil

    Kdo někdy řídil mercedes vybavený skvostnou pohonnou jednotkou 270 CDI (přečtěte si náš test tohoto motoru v třídě E), podvědomě od těch tří téměř „zázračných“ písmen vždy čeká podobné výkony nehledě na číslice před nimi. Pravda je, že 220 CDI je velmi dobrý přeplňovaný naftový agregát s nejmodernější technikou vstřikování typu common-rail, ale s větší pohonnou jednotkou 270 CDI přece jen srovnání nesnese.


    Motor 220 CDI --- Srovnání výkonových křivek 200 a 220 CDI

    Motor přesto nabízí z objemu 2148 ccm výkon 105 kW/143 k a především 315 Nm točivého momentu v rozmezí 1800 - 2600 otáček za minutu. Výsledkem je maximální rychlost 215 km/h, přičemž tato hodnota je snížená kvůli automatické převodovce. S manuální šestistupňovou, která je součástí základní výbavy, jede 220 CDI až 220 km/h. Zrychlení je ovšem téměř shodné: 10,3-10,5 sekundy z 0 na 100 km/h ve prospěch verze s klasickým ručním řazením převodů.

    Výrobce udává průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km v kombinovaném režimu, mě se ale této hodnoty dosáhnout nepodařilo. I tak považuji průměrnou potřebu nafty 7,3 l na 100 km jízdy za příznivou. Vzhledem k 62 litrům objemu palivové nádrže se dojezd blíží devíti stům kilometrům na jedno natankování. Přiznávám, že s testovaným mercedesem jsem nesoutěžil o co nejnižší spotřebu, ale naopak jsem využíval jeho příznivých dynamických vlastností doprovázené příkladným utlumením a tichostí chodu motoru. Nepochybuji o tom, že při snaze o nízkou spotřebu není problém s vozem na jednou natankování ujet přes tisíc kilometrů.

     

    Bohatý standard

    Za již zmíněných 1 074 000 Kč získává majitel následující prvky sériové výbavy: ABS, ESP, urychlovač brzdného účinku (BAS), dvoustupňový airbag řidiče a spolujezdce, automatickou klimatizaci, boční airbagy vpředu, centrální dálkové zamykání, el. nastavitelnou výšku a opěradlo předních sedadel, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, el. ovládání oken, mlhovky, multifunkční volant, mechanickou šestistupňovou převodovku, okenní/hlavové airbagy pro přední i zadní cestující, palubní počítač, rádio se sedmi reproduktory, imobilizér s plovoucím kódem, servořízení a posilovač brzd, tempomat, ukazatel servisních intervalů, výplně dveří z pravého dřeva a výškově i podélně nastavitelný volant.

    Kromě toho lze získat i tzv. C Plus Paket, který bez navýšení ceny nabízí: metalický lak, hliníkové disky kol, volant a řadicí páku v koženém provedení a pravidelní servisní prohlídky po dobu tří let. Celková hodnota C Plus Paketu činí 85 600 Kč. Testovaný Mercedes-Benz C 220 CDI stál 1 222 881 Kč, přičemž na vyšší pořizovací ceně se podíleli zejména automatická pětistupňová převodovka s tempomatem za 71 061 Kč a bi-xenonové světlomety za 27 780 Kč.

     
    V interiéru jsou hodnotné materiály --- Zadní sedačky lze sklopit, ale otvor není příliš velký

    Technické údaje

    • Mercedes-Benz C220 CDI
    • Rozměry: 4 526 x 1 728 x 1 426 mm
    • Rozvor náprav: 2 715 mm
    • Objem zavazadelníku: 455 l
    • Kola: 195/65 R 15
    • Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec DOHC
    • Objem: 2148 ccm
    • Výkon: 105 kW (143 k) při 4200 ot.
    • Max. točivý moment: 315 Nm při 1800-2600 ot.
    • Maximální rychlost: 215 km/h
    • Zrychlení 0-100 km/h: 10,5 s
    • Spotřeba paliva: 9,4/5,1/6,7 l/100 km
    • Převodovka: automatická, 5 stupňů
    • Palivová nádrž: 62 l

    Zdroj: www.autorevue.cz



    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    Manfred Strnad
    20. 1. 2004

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 19.09.2025Dopady novely znaleckého zákona na dokazování znaleckým posudkem v civilním řízení (online - živé vysílání) - 19.9.2025
    • 23.09.2025Investice do startupů – pohled VC fondu vs. pohled startup (online - živé vysílání) - 23.9.2025
    • 24.09.2025ESG Omnibus – Co se mění v reportingu a udržitelnosti? Úleva pro firmy, nebo ústup z odpovědnosti? Víte, co vás čeká? (online – živé vysílání) – 24.9.2025
    • 24.09.2025Mediace a vyjednávání nejen v podnikání (online – živé vysílání) – 24.9.2025
    • 25.09.2025Digitalizace HR dokumentů po novele (online - živé vysílání) - 25.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro ... Jana Kramperu
    • Squeeze-out a sell-out a jejich souběh
    • Návrh na zrušení výpovědi leasingové smlouvy ve světle nálezu Ústavního soudu
    • DEAL MONITOR
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – II. část
    • Co přinese jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele?
    • Výklad právních norem
    • Nejvyšší soud k zásadě reformationis in peius v insolvenčním řízení
    • K otázce stupně intenzity porušení povinnosti zaměstnance
    • 10 otázek pro ... Jana Kramperu
    • Právo na soukromí vs. transparentnost firem: Kontroverze kolem evidence skutečných majitelů
    • Co přinese jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele?
    • Nejvyšší soud k zásadě reformationis in peius v insolvenčním řízení
    • Jak vytrénovat umělou inteligenci na veřejně dostupných datech? 2. díl: Oprávněný zájem jako titul pro trénink AI
    • Přezkum rozhodnutí CAS vnitrostátními soudy Evropské unie
    • Osvobozený příjem nerovná se automaticky bez povinností: kdy musíte hlásit dar nebo dědictví?
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Specifika výpovědi podnájemní smlouvy bytu optikou judikatury Nejvyššího soudu
    • Praktické dopady tzv. flexi novely zákoníku práce na běh a délku výpovědní doby
    • Flexinovela a změny v oblasti jiných důležitých osobních překážek v práci
    • Osvobozený příjem nerovná se automaticky bez povinností: kdy musíte hlásit dar nebo dědictví?
    • Limity rozhodování ve společenství vlastníků jednotek: výbor vs. shromáždění

    Soudní rozhodnutí

    Výklad právních norem

    Za situace, kdy jsou podle § 14 odst. 1 písm. a) zákona č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů („ZESM“) údaje o skutečných majitelích zapsané v evidenci skutečných majitelů...

    Vydání výtěžku zpeněžení

    Jestliže osoby nadané popěrným právem nepopřely pohledávku věřitele přihlášenou do insolvenčního řízení vedeného na majetek dlužníka jako pohledávku s právem na uspokojení ze...

    Soudní poplatky

    Žádosti poplatníka podle § 9 odst. 4 písm. c/ zákona o soudních poplatcích založené na tvrzení, že „nemohl poplatek dosud zaplatit“, avšak očekává, že mu jeho dlužník brzy...

    Insolvence

    Jestliže „osoba s právem postihu“ přihlásí regresní pohledávku (v souladu s § 173 odst. 3 a § 183 odst. 3 insolvenčního zákona v odpovídajícím znění) do insolvenčního řízení...

    Jednočinný souběh (exkluzivně pro předplatitele)

    Jednočinný souběh zvlášť závažných zločinů těžkého ublížení na zdraví podle § 145 odst. 1, odst. 2 písm. g) tr. zákoníku a násilí proti úřední osobě podle § 325 odst. 1...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.