epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    20. 1. 2004
    ID: 22851upozornění pro uživatele

    Mercedes-Benz C 220 CDI: céčko není žádné béčko (kompaktní test)

    V klasickém pojetí automobilových tříd značky Mercedes-Benz patří třída C na počátek firemní hierarchie modelových řad. Novodobé Áčko je kapitola sama pro sebe a do tradičního pořadí klasických mercedesů tříd C, E a S nezasahuje. Testovali jsme Céčko s nafťákem o objemu 2,2 l.


    Limuzína Mercedes-Benz C 220 CDI patří svými rozměry do střední třídy, ale užitnou hodnotou splňuje nároky kategorie o řád vyšší. V kombinaci s dynamickým a přitom úsporným turbodieselem 220 CDI (výkon 105 kW/143 k) pod kapotou je tento vůz vábničkou pro řadu českých motoristů ochotných zaplatit za líbivý a precizní automobil milion korun.

    Přesněji řečeno 1 074 000 Kč. Za tuto cenu je k mání základně vybavený Mercedes-Benz C 220 CDI. Jeho standardní výbava je ovšem tak bohatá, že i náročný majitel nemusí o navýšení příliš uvažovat. K výbavě se ale ještě dostanu. Nejprve „naťuknu“ jízdní vlastnosti testovaného automobilu.

    Tip: Přečtěte si megatest Mercedesu C320 4matic, v němž se věnujeme důkladném popisu tohoto vozu.

     

    Příjemný kompromis

    Mercedes musí být pohodlný, to se nedá nic dělat. Myslím přitom nejen komfort výbavy, ale také vyladění podvozku. Jeho tradiční zákazníci by mu opak neodpustili. Jenže konstruktéři vozu dokázali skvěle skloubit základní a povinný předpoklad s poměrně sportovními jízdními vlastnostmi. V zatáčkách se testovaný mercedes s pohonem kol zadní nápravy choval nejen neutrálně, ale ani se příliš nenakláněl. Zvolenou stopu držel přesně a suverénně, zároveň si ponechal jistou plavnost, typickou pro modely s třícípou hvězdou ve znaku.

    Pětimístný čtyřdveřový sedan nabízí „kufr“ objemu 455 l. Na střední třídu je to bohužel jen průměrná hodnota, nicméně „měkkých“ zavazadel jako jsou tašky či kufry pozře zavazadlový prostor poměrně dost. S převážením neskladných předmětů jako je třeba televizní přijímač je to o něco horší. Ačkoli je zavazadelník dostatečně objemný, televizi do něj kvůli nízkému průchodu nedostanete a při převážení podobného nákladu musíte ubrat místo jednomu ze zadních cestujících.

       

    Za volantem testovaného mercedesu jsem se cítil ihned příjemně díky vyváženosti tvarů, kvalitě materiálů a proporčnosti rozměrů interiéru a přístrojové desky. Ve voze nikde nic nevrzalo, perfektní zpracování bylo cítit ze všech detailů. Přes bohatou standardní výbavu doplněnou některými prvky navíc mne však překvapilo, že ve dveřích řidiče se nenašlo místo na varovné světýlko nebo alespoň odrazku upozorňující blížící se řidiče na otevřený vůz.

    Turbodiesel uspokojil

    Kdo někdy řídil mercedes vybavený skvostnou pohonnou jednotkou 270 CDI (přečtěte si náš test tohoto motoru v třídě E), podvědomě od těch tří téměř „zázračných“ písmen vždy čeká podobné výkony nehledě na číslice před nimi. Pravda je, že 220 CDI je velmi dobrý přeplňovaný naftový agregát s nejmodernější technikou vstřikování typu common-rail, ale s větší pohonnou jednotkou 270 CDI přece jen srovnání nesnese.


    Motor 220 CDI --- Srovnání výkonových křivek 200 a 220 CDI

    Motor přesto nabízí z objemu 2148 ccm výkon 105 kW/143 k a především 315 Nm točivého momentu v rozmezí 1800 - 2600 otáček za minutu. Výsledkem je maximální rychlost 215 km/h, přičemž tato hodnota je snížená kvůli automatické převodovce. S manuální šestistupňovou, která je součástí základní výbavy, jede 220 CDI až 220 km/h. Zrychlení je ovšem téměř shodné: 10,3-10,5 sekundy z 0 na 100 km/h ve prospěch verze s klasickým ručním řazením převodů.

    Výrobce udává průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km v kombinovaném režimu, mě se ale této hodnoty dosáhnout nepodařilo. I tak považuji průměrnou potřebu nafty 7,3 l na 100 km jízdy za příznivou. Vzhledem k 62 litrům objemu palivové nádrže se dojezd blíží devíti stům kilometrům na jedno natankování. Přiznávám, že s testovaným mercedesem jsem nesoutěžil o co nejnižší spotřebu, ale naopak jsem využíval jeho příznivých dynamických vlastností doprovázené příkladným utlumením a tichostí chodu motoru. Nepochybuji o tom, že při snaze o nízkou spotřebu není problém s vozem na jednou natankování ujet přes tisíc kilometrů.

     

    Bohatý standard

    Za již zmíněných 1 074 000 Kč získává majitel následující prvky sériové výbavy: ABS, ESP, urychlovač brzdného účinku (BAS), dvoustupňový airbag řidiče a spolujezdce, automatickou klimatizaci, boční airbagy vpředu, centrální dálkové zamykání, el. nastavitelnou výšku a opěradlo předních sedadel, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, el. ovládání oken, mlhovky, multifunkční volant, mechanickou šestistupňovou převodovku, okenní/hlavové airbagy pro přední i zadní cestující, palubní počítač, rádio se sedmi reproduktory, imobilizér s plovoucím kódem, servořízení a posilovač brzd, tempomat, ukazatel servisních intervalů, výplně dveří z pravého dřeva a výškově i podélně nastavitelný volant.

    Kromě toho lze získat i tzv. C Plus Paket, který bez navýšení ceny nabízí: metalický lak, hliníkové disky kol, volant a řadicí páku v koženém provedení a pravidelní servisní prohlídky po dobu tří let. Celková hodnota C Plus Paketu činí 85 600 Kč. Testovaný Mercedes-Benz C 220 CDI stál 1 222 881 Kč, přičemž na vyšší pořizovací ceně se podíleli zejména automatická pětistupňová převodovka s tempomatem za 71 061 Kč a bi-xenonové světlomety za 27 780 Kč.

     
    V interiéru jsou hodnotné materiály --- Zadní sedačky lze sklopit, ale otvor není příliš velký

    Technické údaje

    • Mercedes-Benz C220 CDI
    • Rozměry: 4 526 x 1 728 x 1 426 mm
    • Rozvor náprav: 2 715 mm
    • Objem zavazadelníku: 455 l
    • Kola: 195/65 R 15
    • Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec DOHC
    • Objem: 2148 ccm
    • Výkon: 105 kW (143 k) při 4200 ot.
    • Max. točivý moment: 315 Nm při 1800-2600 ot.
    • Maximální rychlost: 215 km/h
    • Zrychlení 0-100 km/h: 10,5 s
    • Spotřeba paliva: 9,4/5,1/6,7 l/100 km
    • Převodovka: automatická, 5 stupňů
    • Palivová nádrž: 62 l

    Zdroj: www.autorevue.cz



    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    Manfred Strnad
    20. 1. 2004

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro … Ronalda Němce
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Vysokorychlostní variace dle smluvních podmínek FIDIC: případová studie z D5507
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Soukromá vysoká škola
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Některá úskalí podání formálně bezvadného návrhu na přezkum úkonů zadavatele k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Jak dlouho po podání žádosti o vydání stavebního povolení musí žadatel udržovat podkladová stanoviska platná a aktuální?
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Soudní rozhodnutí

    Dobrá víra třetích osob

    Právní úprava obsažená v § 444 občanského zákoníku slouží k ochraně dobré víry třetích osob, které jednají v domněnce, že existuje zastoupení za situace, kdy na této domněnce...

    Soukromá vysoká škola

    Povaha činnosti či plnění veřejných úkolů (poskytování vzdělávání) soukromou vysokou školou nevylučuje, aby smlouva o vzdělávání na této vysoké škola měla pro účely ochrany...

    Nesprávné označení relevantní stěžovatelovy námitky (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejvyšší správní soud nedostojí požadavkům na řádné odůvodnění soudního rozhodnutí vyplývajícím z čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, pokud nesprávně označí...

    Předběžná vazba (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o předběžné vazbě podle § 94 zákona o mezinárodní justiční spolupráci musí soudy dostatečně odůvodnit reálné riziko útěku vyžádané osoby, podložené jejím...

    Přeřazení odsouzeného do přísnějšího typu věznice (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o přeřazení odsouzeného do věznice s přísnějším režimem představuje omezení práva na osobní svobodu podle článku 8 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a obecné...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.