Mercedes Benz třídy C: nová generace v roce 2007
Nástupce současného Céčka bude nejen přehled nejnovější techniky, ale Mercedes-Benz by měl také výrazně zapracovat na kvalitě. Pod kapotou najdeme benzínové motory s přímým vstřikem, spekuluje se také o nafťáku s dvoustupňovým přeplňováním a třemi turby.
Nové Céčko v roce 2007
Současná jednička na trhu s manažerskými sedany je bezesporu BMW řady 3, což se automobilce Mercedes-Benz příliš nelíbí. V roce 2007 přijde na trh nová generace C-klasse a má v plánu pokořit vše, co svět do té doby vyprodukuje. Vedle čtyřdveřového sedanu bude v nabídce také pětidveřové kombi a CLK kupé; podle nejnovějších informací bude ale chybět Sportcoupé a kupé-kabrio. Na stejném podvozku vyjede i nová řada X (MLK), menší SUV jako přímý konkurent pro BMW X3.
Při bližším pohledu na exteriér si nové Céčko ponechá dle Autocaru typickou mřížku chladiče s vodorovným žebrováním, lichoběžníkové světlomety podobné těm z S-klasse nahradí dvojice kulatých světlometů ze stávající generace a ponese prvky čtyřdveřového kupé CLS. Základ vozu bude tvořit nový podvozek, který bude mít delší rozvor náprav a širší rozchod kol. Přední kola budou mít čtyřprvkové zavěšení, vzadu se objeví víceprvek. Pro lepší jízdní vlastnosti ale dojde ke změně kotvících bodů, vůz bude mít novou geometrii a delší dráhu tlumičů.
Podvozek, motory
Rozporuplné elektronicky řízené brzdy Sensotronic vystřídá klasický hydraulický systém, pro maximalizaci snížení konečné ceny budou muset zákazníci oželet vzduchové odpružení podvozku AirMatic a systém Active Body Control. Co ale zákazník ocení, bude široká paleta kvalitních a silných pohonných jednotek. Přímé vstřikování bude standardní u všech čtyřválcových motorů, protože se zvyšuje výkon a snižuje spotřeba. Základní agregát s výrobním označením M271 o objemu 1.8 bude mít 110 kW (150 k) nebo 125 kW (170 k). Stejný, turbodmychadlem přeplňovaný, čtyřválec bude disponovat 140 kW (190 k).
Základní šestiválec s označením M272 bude mít 24 ventilů a bude se nabízet ve variantách: 2.5 l (150 kW/204 k), 3.0 l (170 kW/231 k) a 3.5 l (200 kW/272 k). V dnešní době celá Evropa chce kvalitní a výkonné turbodieselové motory a pro tyto zákazníky bude mít Mercedes motory: common-railový čtyřválec 2.2 l s piezoelektrickými vstřikovači paliva bude mít 120 kW (163 k), šestiválec 3.0 l bude naladěn na dvě varianty: 140 kW/190 k a silnější 165 kW/224 k.
Ostré AMG
Pro sportovně laděné řidiče tu bude samozřejmě také verze od divize AMG. Ta bude mít pod kapotou kompresorem přeplňovaný osmiválec 5.4 l, naladěný zhruba na 300 kW (410 k) oproti stávajícím 270 kW. Spekuluje se také o nasazení nového nafťáku s dvoustupňovým přeplňováním a třemi turby, který vyprodukuje výkon 210 kW (286 k) a brutální točivý moment 650 Nm.
Nové céčko bude mít opět poháněná zadní kola, u verzí C350 a C320 CDI bude k dispozici i náhon na všechna kola 4Matic. V nabídce bude vedle základního šestistupňového manuálu i sedmirychlostní automat 7G-tronic. V interiéru Mercedes zapracuje na kvalitě zpracování a objeví se i nový multifunkční ovládací systém, který bude letos debutovat v nové generaci S-klasse. V dlouhém seznamu příplatkové výbavy nebude chybět bezklíčový vstup, vícezónová klimatizace, sportovní sedačky nebo tempomat Distronic.
Starší špionážní fotografie
Zdroj: AutoRevue, Roman Daněk
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz