epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    9. 6. 2023
    ID: 116489upozornění pro uživatele

    Zákon o ochraně oznamovatelů klepe na dveře

    Již 17.12.2021 uplynula lhůta, během níž byla Česká republika povinna transponovat směrnici Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1937 ze dne 23. října 2019 o ochraně osob, které oznamují porušení práva Unie („Směrnice“), upravující problematiku whistleblowingu a ochrany oznamovatelů na unijní úrovni.

    Vládní návrh zákona o ochraně oznamovatelů, který Směrnici do českého právního řádu transponuje a představuje první komplexní zákonnou úpravu ochrany oznamovatelů v České republice, byl nyní postoupen Senátu. Lze očekávat, že zákon se stane účinným v řádu nižších jednotek měsíců.

    Není proto lepší doba, kdy s přípravou na whistleblowing začít, než nyní.  

    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE

    Vládní návrh zákona stanoví pro některé subjekty (tzv. povinné subjekty) řadu nových (a významných) povinností. Jaké novinky vládní návrh zákona přináší pro zaměstnavatele, kteří budou ve smyslu vládního návrhu zákona tzv. povinnými subjekty, níže rozebíráme v našem článku.

    Whistleblowing – co to vlastně je a proč je užitečný?

    Reklama
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    17.6.2025 09:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    Whistleblowing, který, jak jsme již psali v článku Z/C/H Legal z 07.03.2022 „Připravte se na whistleblowing již nyní“, v doslovném překladu znamená „pískání na píšťalku“, v zásadě znamená možnost oznámit protiprávní či neetické chování v rámci firmy (případně jiného subjektu), aniž by oznamovatel byl vystaven riziku, že bude vůči němu z důvodu podání oznámení použit postih v podobě tzv. odvetného opatření.

    Whistleblowing bývá vnímán různě. Konsenzus se nicméně ustáluje na tom, že se jedná o fenomén, který je spíše přínosný, jelikož přispívá k ochraně veřejného zájmu na rovném dodržování práv a povinností vyplývajících z platných právních předpisů, a tedy k zajištění toho, aby všichni „hráli podle stejných pravidel“ a nepoctivost se nevyplácela.

    Dochází-li v rámci firmy k protiprávnímu jednání, které uvedená firma kryje, dochází tím ke křivení trhu a zpravidla i zvýhodnění takové firmy před jejími poctivými konkurenty. Ochrana oznamovatelů v takovém případě může přispět k tomu, aby se ti, kteří o nekalostech vědí, ze strachu z odvetného opatření nebáli na tyto nekalosti upozornit.

    Dochází-li v rámci firmy k protiprávnímu jednání, o kterém nemá firma žádné povědomí a sama je takovým protiprávním jednáním poškozována, představuje ochrana oznamovatelů účinný nástroj, jak se o této skutečnosti, kterou by se firma sama pravděpodobně jinak nedozvěděla vůbec nebo jen náhodou, dozvědět a přijmout účinná opatření.

    Cíl vládního návrh zákona o ochraně oznamovatelů

    Výše uvedenému (tj. celospolečenskému zájmu na odhalování nepravostí) odpovídá též cíl navrhované úpravy, kterým je poskytnout oznamovatelům možnost učinit oznámení a garanci, že když oznámení učiní, nebudou čelit sankcím a současně zajistit, že přijatá oznámení budou účinně vyšetřena.

    Prostředky k dosažení cíle

    Uvedeného cíle vládní návrh zákona dosahuje tím, že stanovenému okruhu zaměstnavatelů (povinných subjektů) ukládá povinnost zavést vnitřní oznamovací systém, který splňuje požadavky vládního návrhu zákona, prostřednictvím kterého budou oznamovatelé oprávněni činit oznámení, jejichž důvodnost bude posuzovat nestranná tzv. příslušná osoba, která bude povinnému subjektu navrhovat přijetí opatření, přičemž zaměstnavatel – povinný subjekt je povinen zajistit, že oznamovatel v souvislosti s učiněním oznámení nebude vystaven tzv. odvetnému opatření.

    Oznámení a oznamovatel

    Oznámení vládní návrh zákona vymezuje jako sdělení informace o možném protiprávním jednání, které má znaky (i) trestného činu, (ii) přestupku, za který zákon stanoví sazbu pokuty, jejíž horní hranice je alespoň 100.000,- Kč, (iii) jiného protiprávního jednání tak, jak jej vymezuje vládní návrh zákona a ke kterému došlo nebo má dojít u osoby,

    • a. pro niž oznamovatel přímo či zprostředkovaně vykonával nebo vykonává práci nebo jinou obdobnou činnost, nebo
    • b. se kterou oznamovatel byl nebo je v kontaktu v souvislosti s výkonem práce nebo jiné obdobné činnosti.

    Vládní návrh zákona tak „práci nebo jinou obdobnou činnost“ vymezuje poměrně široce – vedle výkonu závislé práce zahrnuje i výkon funkce člena orgánu právnické osoby, stáž nebo i dobrovolnickou činnost.

    Učiní-li oznamovatel oznámení v souladu s vládním návrhem zákona, přísluší oznamovateli ochrana před tzv. odvetným opatřením. Oznámení musí obsahovat údaje o jménu, příjmení a datu narození, nebo jiné údaje, z nichž je možné dovodit totožnost oznamovatele, ledaže vládní návrh zákona stanoví jinak. Neobsahuje-li oznámení tyto náležitosti a nevyjde-li totožnost oznamovatele najevo ani dodatečně, nelze oznamovateli ochranu před odvetnými opatřeními poskytnout.

    Odvetné opatření

    Za odvetné opatření vládní návrh zákona označuje jednání nebo jeho opomenutí v souvislosti s prací nebo jinou obdobnou činností oznamovatele, které bylo vyvoláno učiněním oznámení a které oznamovateli může způsobit újmu, jako např. (i) rozvázání pracovního poměru, (ii) zrušení právního vztahu založeného dohodou o provedení práce nebo dohodou o pracovní činnosti, (iii) odvolání z místa vedoucího zaměstnance, (iv) snížení mzdy, platu nebo odměny nebo nepřiznání osobního příplatku, (v) přeložení nebo převedení na jinou práci.

    Pozor, odvetnému opatření nesmí být vystaven jen oznamovatel! Vládní návrh zákona stanoví, že odvetnému opatření nesmí být vedle oznamovatele vystaven ani další okruh osob stanovených vládním návrhem zákona, které zpravidla nějakým způsobem oznamovateli v souvislosti s učiněním oznámení poskytovaly pomoc.

    Vnitřní oznamovací systém a povinný subjekt

    Oznámení lze učinit způsoby stanovenými ve vládním návrhu zákona, který mezi ně zahrnuje i možnost podání oznámení prostřednictvím tzv. vnitřního oznamovacího systému. Povinnost zavést vnitřní oznamovací systém mají tzv. povinné subjekty a z hlediska povinných subjektů představuje v zásadě největší novinku stanovenou vládním návrhem zákona.

    Vnitřní oznamovací systém má sloužit k:

    • přijímání oznámení;
    • nakládání s přijatým oznámením;
    • ochraně totožnosti oznamovatele a dalších osob;
    • ochraně informací uvedených v oznámení; a
    • komunikaci s oznamovatelem.

    Nezavedení vnitřního oznamovacího systému nebo jeho chybné fungování vládní návrh zákona sankcionuje (viz dále níže).

    Zaměstnavatel je povinen zajistit, aby podání oznámení prostřednictvím vnitřního oznamovacího systému bylo možné písemně, ústně nebo na žádost oznamovatele i osobně.

    Jak již bylo uvedeno výše, povinnost zavést vnitřní oznamovací systém mají tzv. povinné subjekty vymezené dle vládního návrhu zákona. Povinnost zavést vnitřní oznamovací systém mají mimo jiné zaměstnavatel zaměstnávající k 1. lednu příslušného kalendářního roku nejméně 50 zaměstnanců, není-li povinnou osobou podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu (tzv. AML-zákona).

    Vládní návrh zákona stanoví povinnost firem s více jak 250 zaměstnanci zavést vnitřní oznamovací systém s účinností vládního návrhu zákona. Firmy s nejméně 50 a zároveň méně než 250 zaměstnanci jsou povinny zavést vnitřní oznamovací systém do 15. prosince 2023.

    Zaměstnavatelům, kteří již vnitřní oznamovací systém dobrovolně zavedli, lze proto doporučit prověřit, zda jimi užívaný vnitřní oznamovací systém aktuálním požadavkům vládního návrhu zákona odpovídá.

    Zaměstnavatelům, kteří zatím žádný vnitřní oznamovací systém zavedený nemají, ale tuto povinnost jako povinné subjekty mít budou, doporučujeme začít s přípravou na účinnost vládního návrhu zákona nyní.

    Příslušná osoba

    Povinný subjekt je povinen určit tzv. příslušnou osobu. Příslušná osoba mimo jiné přijímá a posuzuje důvodnosti přijatých oznámení a navrhuje povinnému subjektu opatření k nápravě. Též je povinna vést evidenci údajů o přijatých oznámeních. Při výkonu funkce je příslušná osoba povinná zachovávat mlčenlivost, postupovat nestranně a nesmí být v souvislosti s výkonem funkce příslušné osoby ze strany povinného subjektu jakkoli sankcionována.  

    Příslušnou osobou může být pouze fyzická osoba, která je zletilá, svéprávná a bezúhonná ve smyslu vládního návrhu zákona.

    Příslušnou osobou může být osoba „interní“ i „externí“, tj. např. zaměstnanec zaměstnavatele-povinného subjektu, ale i někdo jiný za předpokladu, že jsou dodrženy požadavky vládního návrhu zákona, které vládní návrh zákona klade na zaměstnavatele-povinné subjekty při zajištění podmínek výkonu činnosti příslušné osoby.

    Postup po a při přijetí oznámení

    Jak jsme již uvedli výše, vládní návrh zákona stanoví povinnost povinného subjektu oznámení dle vládního návrhu zákona přijmout. Uvedené oznámení přijímá příslušná osoba, která je povinna oznamovatele do 7 dnů ode dne přijetí oznámení o přijetí oznámení vyrozumět, ledaže vládní návrh zákona stanoví jinak.

    Příslušná osoba je povinna důvodnost přijatého oznámení posoudit, a to do 30 dnů ode dne přijetí oznámení.

    Vyhodnotí-li příslušná osoba oznámení jako důvodné, navrhne povinnému subjektu opatření k předejití nebo nápravě protiprávního stavu.

    Nepřijme-li povinný subjekt opatření navržené příslušnou osobou, přijme k předejití nebo nápravě protiprávního stavu jiné vhodné opatření.

    Povinný subjekt je povinen příslušnou osobu o přijatém opatření neprodleně vyrozumět. Ta o něm zase písemně vyrozumí oznamovatele.

    Vyhodnotí-li příslušná osoba oznámení jako nedůvodné, vyrozumí písemně oznamovatele o tom, že (i) neshledala podezření ze spáchání protiprávního jednání, nebo (ii) shledala, že oznámení se zakládá na nepravdivých informacích. Současně poučí oznamovatele o právu podat oznámení u orgánu veřejné moci.

    V praxi je častá obava zaměstnavatelů-povinných subjektů, že zaměstnanci budou vnitřní oznamovací systém zneužívat a podávat do něj vymyšlená či šikanózní oznámení či podanými oznámeními zaměstnavatele-povinný subjekt zahltí.

    Dle informací, které máme k dispozici z naší činnosti, bývají tyto obavy zpravidla zbytečné, byť samozřejmě nelze generalizovat. Naopak zavedení vnitřních oznamovacích systémů mívá v praxi pro zaměstnavatele nečekaný přínos. V praxi dochází k tomu, že zaměstnanci sice nenotifikují např. protiprávní jednání, ke kterému dochází ve firmě (např. protože ve firmě k žádnému protiprávnímu jednání nedochází nebo o něm zaměstnanci nevědí), ale v oznámeních tématizují, co jim například ve firmě chybí nebo co by si přáli změnit a jedná se o skutečnosti, které například firemní interní průzkumy spokojenosti neodhalí.

    V případě, že se zaměstnavatel-povinný subjekt těmito podněty zabývá, bývá to ze strany zaměstnanců-oznamovatelů vnímáno jako pozitivní signál a zájem o spokojenost zaměstnanců, tedy tak, že „jim firma naslouchá“. To ve výsledku přispívá ke snižování fluktuace zaměstnanců a s tím spojených (značných) vícenákladů.

    Sankce

    Upozorňujeme, že za řadu porušení povinností uložených vládním návrhem zákona vládní návrh zákona současně stanoví citelné sankce – peněžité pokuty v rozmezí horní hranice od 20.000,- Kč až 1.000.000,- Kč podle toho, která povinnost uložená vládním návrhem zákona byla porušena - a to jako povinným subjektům, tak příslušným osobám. Příslušným ke kontrole dodržování povinností dle vládního návrhu zákona budou orgány inspekce práce.

    Závěr

    Úpravu ochrany oznamovatelů na zákonné úrovni lze bezesporu přivítat. Vládní návrh zákona však zaměstnavatelům – povinným subjektům stanoví celou řadu nových povinností, jejichž splnění budou v souvislosti se zavedením vnitřního oznamovacího systému povinni zajistit (přijetí vnitřních předpisů, stanovení interních postupů, školení zaměstnanců atd.), nelze proto než doporučit věnovat přípravě na whistleblowing náležitou pozornost právě teď.



    Mgr. Lenka Gomez Tomčalová,
    advokátka, zapsaná mediátorka
     

    Mgr. Sylva Slezáková,
    advokátka



    Z/C/H Legal v.o.s., advokátní kancelář

    Národní 973/41
    110 00 Praha 1

    Tel.:        +420 225 020 500
    Fax:        +420 225 020 555
    e-mail:    office@zchlegal.cz


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    Mgr. Lenka Gomez Tomčalová, Mgr. Sylva Slezáková (Z/C/H Legal)
    9. 6. 2023

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Byznys a paragrafy, díl 9.: Flexinovela zákoníku práce
    • Právní novinky v roce 2025, část druhá – Změna v obsazení soudů, úprava psychoaktivních látek a změny v pracovním právu
    • Návraty zaměstnanců z rodičovské dovolené, záskoky a související otázky trvání pracovního poměru

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Povinnost složit jistotu na náklady řízení incidenčního sporu a její zánik v reorganizaci
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • 10 otázek pro ... Filipa Seiferta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka

    Soudní rozhodnutí

    Vyvlastnění, moderační právo soudu

    Moderační právo soudu nebude mít místa tam, kde nebyly zjištěny (a dokonce ani tvrzeny) žádné mimořádné okolnosti případu týkající se vyvlastňované věci. Účelem...

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.