epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Roční předplatné
  • Více
    3. 5. 2016
    ID: 101337

    Na návštěvě u advokátní kanceláře Rödl & Partner

    Na návštěvě u advokátní kanceláře Rödl & Partner
    Zdroj: Rödl & Partner

    eFocus

    Rödl & Partner je mezinárodní poradenská kancelář poskytující právní, daňové, auditorské a podnikové poradenství. Její česká část se během 25 let, které na trhu působí, rozrostla z malé pobočky až do dnešní podoby - společnosti s 300 pracovníky. Jak si firma stojí dnes a čemu se věnuje, nám v rozhovoru řekla Monika Novotná, advokátka a partnerka Rödl & Partner.

    Jak se vlastně vůbec začala psát historie Rödl & Partner v České republice?
    V roce 1989 začal pan doktor Rödl spolupracovat s jednou advokátní poradnou. To ale trvalo jen krátce, protože Městské sdružení advokátů zaniklo, advokátní poradny byly zrušené. Rozhodl se proto jít vlastní cestou a v roce 1991 založil v Praze vlastní kancelář. Byla to vůbec první zahraniční pobočka jeho firmy.

    Vy zde působíte od začátku?
    Ano, já i manžel jsme zde od začátku. V té době šlo ale jen o malou firmu. Tady bylo deset lidí, tedy malinká pobočka, která spolupracovala s norimberskou kanceláří Rödl & Partner. Postupem dalších let rostla celá společnost Rödl & Partner a s ní i česká pobočka.

    Rödl & Partner

    Jak si stojí Rödl & Partner v Česku dnes?
    Myslím si, že naše kanceláře v Praze a Brně byly vždy významnými poradenskými místy především pro klientelu z německy mluvících zemí. Pozvolný růst naší kanceláře byl před nedávnem výrazně posílen díky spojení s kanceláří Vorlíčková & Partners. Tím jsme získali přibližně dalších sto kolegů, dnes nás je tak více než 300. Tuto velikost kanceláře osobně považuji za optimální.

    Proč?
    Pokud bychom rostli dál, tak by kancelář mohla ztratit rodinnou atmosféru, kterou se odlišuje od jiných velkých poradenských společností. A to jak ve vztahu k zaměstnancům, tak klientům.

    Celkově má dnes Rödl & Partner 102 poboček ve 46 zemích. Jaké to má výhody být součástí takto velké sítě?
    Díky rozvinuté síti našich poboček máme zaručenou potřebnou míru spolupráce při mezinárodních transakcích. To je významné, pokud zastupujeme klienta, který má svoje dceřiné společnosti nebo pobočky i v jiných zemích nebo chce realizovat přeshraniční transakci. My jsme schopni pro něj celou transakci zastřešit ve všech státech, kterých se dotýká. To je nesporná výhoda.

    Vaše kancelář je poradenská, nesoustředí se jen na právo, ale i na poradenství daňové, podnikové a auditorské. Jaký to má bonus?
    Komplexní poradenství vychází z filozofie Dr. Rödla. Říkal tomu poradenství z jedné ruky, a byl přesvědčen, že podnikatel, který potřebuje poradit, tak potřebuje zohlednit aspekty nejen právní, ale i finanční a daňové. Musí znát právní rizika i vědět, jaký finanční efekt bude mít jeho transakce, jaké bude mít daňové dopady. Dr. Rödl sám byl právníkem, auditorem i daňovým poradcem, takže pro něj to bylo přirozené. Se stejnou filozofií budoval i všechny ostatní pobočky.

    A je to výhoda?
    Nabídka komplexního poradenství je jednoznačně nesporná konkurenční výhoda. Správnost této filozofie koneckonců potvrzuje také to, že dnes i velké daňové a auditorské kanceláře, tzv. „velká čtyřka“ si zřizují své partnerské advokátní firmy, aby mohly poskytovat něco podobného jako my.

    Promítá se nějak ta skutečnost, že jste součástí mezinárodní kanceláře do skladby vašich klientů?

    Určitě, protože řada našich klientů s námi nespolupracuje jen v České republice, ale i v zahraničí, hlavně v Německu. Naším typickým klientem je rodinný podnik z německy mluvící země. Ovšem rodinným podnikem myslím i velké společnosti, kde je ale na konci vždy vidět, jaké rodině firma patří. U nás mají nejčastěji dceřiné společnosti, mívají zde docela velký podnik nebo továrnu.

    Jak s klientem, který působí v několika zemích, pracuje?
    Uplatňujeme osobní přístup, založený na poznání klienta, poznání jeho problému. Naše spolupráce musí být založena na přátelském přístupu a důvěře. Právě tím osobním a přátelským přístupem se podle mnohých odlišujeme od „velké čtyřky“.

    Rödl & Partner

    Jak konkrétně?
    Pro klienta se vždy snažíme sestavit stabilní poradenský tým, který bude řešit všechny jeho problémy – právní i daňové. Klient se pak obrací stále na stejné kolegy. Zbavujeme ho tím zátěže vysvětlovat obchodní historii stále novým a novým poradcům.

    Jak se Vám toho daří dosáhnout, vezmeme-li v potaz, že klient působí v několika zemích? Vztahuje se to, o čem jste hovořila jen na českou dceřinou společnost nebo pracujete pro firmy i jako pro celek?
    Pracujeme na obou dvou úrovních. Ale ono je to tak, že i ty dceřiné společnosti - když má například jeden německý koncern dceřinou firmu v Česku, na Slovensku a v Polsku - spolu spolupracují. Obchodují spolu, vyvíjejí výrobu, může se stát, že v jedné zemi se vyrábí, v druhé prodává, nebo se v každé zemi dělá jedna část výroby. A stejně tak, jako spolupracují tyto dceřiné společnosti, tak spolupracujeme i my v rámci našich poboček Rödl & Partner.

    Vaše kancelář se pyšní mnoha oceněními. V soutěži Právnická firma roku jste získali ocenění v oblasti daňového práva již čtyřikrát. Co pro vás to ocenění znamená?
    Velmi to mě i moje kolegy těší. Znamená to, že jsme si vybudovali uznání v oblasti daňového práva na českém trhu. Je to nesmírně příjemné, velmi si toho ceníme. Pro mě osobně je to i oceněním profesního oboru, tedy daňového práva. Jde o oblast práva, která je stále víc a víc složitá. Tím pádem vyžaduje vyšší odbornost, a dle mého názoru je právě díky tomu i velmi zajímavou.

    Všímají si tohoto ocenění i klienti?
    Určitě. Například k nám jde řada ryze českých klientů, kteří nemají vazbu přímo na kancelář Rödl & Partner, ale přesvědčí je právě to, že jsme byli oceněnou firmou. Vnímají to i naši kolegové z jiných kanceláří, kteří nás díky našemu ocenění doporučí svým klientům.

    Je daňové právo vaší klíčovou oblastí?
    Jednou z klíčových ano, ale určitě ne jedinou. Vedle daňového práva se musíme samozřejmě věnovat i standardním poradenským oblastem, obchodnímu a občanskému právu, pracovnímu právu a podobně.

    Na co se v oblasti daní zaměřujete? Projevuje se i zde mezinárodní prvek?
    Klientům pomáháme s celým účetnictvím, děláme daňový audit, kdy prověřujeme daňová rizika jednotlivých obchodních případů, zpracováváme daňové přiznání ke všem druhům daní. To je standardní činnost. Specifickou odbornost daňové právo vyžaduje v tzv. daňových sporech, které jsou čím dál složitější. Řešíme je nejen na úrovni finančních úřadů, ale především na úrovni správních soudů. V minulém roce jsme dosáhli velkého úspěchu, když jsme vyhráli daňový spor u Evropského soudního dvora. Mezinárodní prvek a s tím spojená spolupráce s ostatními pobočkami je významná především v oblasti daně z přidané hodnoty. Potřebujeme, aby měl klient správně ošetřenou DPH nejen v České republice, ale třeba při exportu do zahraničí i v dalších státech.

    Rödl & Partner

    Legislativa kolem daní se stále mění, přibývají nové povinnosti. Jak se tyto změny promítají do vaší práce?
    Hrozně moc. Když jsme začínali v 90. letech, tak daňové právo bylo spíše daňovým poradenstvím, a pokud přišly kontroly finančního úřadu, tak se kontrolovala kniha jízd, potom stravenky a technické zhodnocení. Kontrola je dnes významně sofistikovanější, zaměřuje se na daleko komplikovanější problémy. Složitá daňová legislativa komplikuje práci i nám – složité daňové zákony totiž neumožňují jednoznačnou interpretaci, a proto je velmi obtížné klientovi říct na sto procent, že naše posouzení daňové transakce je naprosto správné, přitom však za naše poradenství neseme odpovědnost. Se stále větší komplikovaností daňových předpisů pak souvisí i vývoj v oblasti přístupů k daňovému řízení, jak ze strany soudu, tak správců daně.

    Ty se měnily jak?
    V 90. letech vycházel správce daně z dogmatu, že veškeré důkazní břemeno nese toliko poplatník. Finanční úřad se omezil na to, že vyjadřoval pochybnosti o správnosti důkazů a vyžadoval další a další. Do této neudržitelné situace se naštěstí vložil Ústavní soud. Konstruoval jednak rozdělení důkazního břemene mezi správce daně a poplatníka. To znamená, že prvotně prokazuje správnost daně poplatník, ale pokud s jeho důkazy správce daně nesouhlasí, musí je vyvrátit – pouhá pochybnost mu dnes již nestačí. Druhým krokem pak byla formulace zásady in dubio pro mitius – v pochybnostech ve prospěch poplatníka. Znamená to, že při možném dvojím výkladu daňového předpisu se musí aplikovat ten, který je pro poplatníka výhodnější. Díky judikatuře Ústavního soudu jsou teď daňové procesy zajímavější.

    Z toho, co jste řekla, je jasné, že se změnami musíte neustále zabývat, pořád se dále a dále vzdělávat. Jak je to náročné?
    My už jsme si na to zvykli. Spíš je to náročné pro klienty. Snažíme se jim to ulehčit třeba i tím, že vždy v listopadu uděláme seminář, kde je seznámíme s tím, co se bude měnit příští rok. Problém ovšem nastává, když ještě na konci listopadu neví ani ministerstvo financí, jaké změny budou schváleny a budou pro následující rok platit.

    S daněmi souvisí oblast auditu. Týkají se časté změny i této oblasti?
    Aktuálně sice došlo ke změně zákona o účetnictví, ale ověření účetní závěrky a výroční zprávy zůstává standardní součástí poradenské činnosti na trhu. Situace se mění spíš v přístupu klientů. Dnes se už i středně velké podniky nespokojí jen s letmým auditem, kterým splní zákonnou povinnost, ale očekávají důkladné prověření účetní závěrky. Hledají proto odborníky, kteří jsou profesně schopni do detailů prověřit, že ve firmě nedochází k žádným problémům, například k zásahům ze strany zaměstnanců, protože bohužel i takové věci odhalujeme.

    Rödl & Partner

    Kromě ocenění za daňové právo máte i nejedno zahraniční ocenění v oblasti fúzi a akvizic, transakcí. Můžete nám osvětlit tuto část Vaší činnosti? Jak se tato oblast vyvíjí?
    Tato oblast se samozřejmě vyvíjí společně s ekonomikou. V tomto oboru je asi nejvíc patrné, jestli je recese nebo je ekonomika nastartovaná. V době, která byla označovaná za krizovou, tak prakticky k těmto transakcím nedocházelo. Dnes se M&A transakce zase rozvíjí. Souvisí to s příchodem nových investorů, nebo s tím, jak se dosavadní majitelé stahují ze svých pozic. V naší kanceláři je tato oblast takovým specifikem.

    Specifikem?
    Ano. Protože dnes vstupují ti naši klienti, s nimiž jsme pracovali celých 25 let, do penzijního věku. Na začátku naší spolupráce jim bylo kolem 50, dnes jsou o čtvrt století starší a z byznysu se již pomalu snaží odejít, snaží se svoje společnosti prodat nebo je předat mladším generacím.

    Daří se předávání na mladší generaci nebo spíše dochází k prodejům?
    U nás v Česku spíše dochází k prodejům. Souvisí to s typem naší klientely, kterou je převážně německý rodinný podnik. Česká republika není pro děti našich klientů vždy cílovou zemí, snaží se orientovat na vzdálenější trhy a nemají k českým podnikům takový nostalgický vztah, jako jejich rodiče. S rodinným majetkem ale také souvisí poradenství v oblasti dědického práva, to je další oblast, ve které spolupracujeme se zahraničními pobočkami. Hodně našich klientů má totiž majetek umístěný v různých zemích a potřebují své pořízení komplexně ošetřit, a to jak právně, tak i daňově.

    Klientům poskytujete poradenství i v oblasti administrativní. Co si pod tím můžeme představit?
    Je to třeba administrace datových schránek. Při jejich zavádění se totiž v podstatě vůbec nemyslelo na to, že některé firmy mají představenstvo nebo jednatele, který nehovoří česky. A jelikož je celá aplikace jen v češtině, je pro takové klienty prakticky vyloučeno, aby se o tuto agendu starali sami.

    Rödl & Partner

    Čemu dalšímu se Vaše kancelář ještě věnuje?
    Určitou novinkou je dotační poradenství. Loni v létě jsme se spojili s kanceláří Optimus Consult, která dotační poradenství poskytuje již dlouhou dobu.
    Mezi další oblasti naší poradenské činnosti patří již uváděné pracovní právo, občanské a obchodní právo nebo poradenství v oblasti nemovitostí. Stále více nabývá na významu oblast litigace.

    Kromě klasických poradenských věcí ale máte i další aktivity. Jaké?
    Moji kolegové se věnují pedagogické a vědecké činnosti na Vysoké škole ekonomické i na Právnické fakultě UK. Pořádáme celou řadu seminářů, u klientů je velmi oblíbená forma kulatých stolů. Při těch se věnujeme určitým konkrétním problémům a pozveme si tam klienty, kteří se s daným problémem setkali v praxi. V průběhu roku vydáváme rovněž vlastní periodikum Mandantenbriefve, ve kterém klienty seznamujeme s novinkami v oblasti práva, daní a účetnictví. Nezanedbatelná je naše publikační činnost, ať jde o odborné články nebo knižní komentáře.

    Vaše kancelář je známá postojem k společenské odpovědnosti. Jaké aktivity podnikáte na tomto poli?
    Podporujeme vybrané projekty – myslíme na děti i na ty, jejichž život se chýlí ke konci. V loňském roce jsme proto podpořili Nadaci Naše dítě finančním darem a domácí hospic Cesta domů, kterému poskytujeme právní a překladatelské služby. Zapojili jsme se do různých sportovně charitativních akcí – Volkswagen maratonu, který podporuje Výbor dobré vůle - Nadace Olgy Havlové a Klub nemocných s cystickou fibrózou, spolupracujeme s domovem Sue Ryder, který poskytuje sociální služby seniorům.

    A společenská odpovědnost směrem dovnitř firmy vůči zaměstnancům?
    Snažíme se, aby se tady lidi cítili dobře. Je to dědictví toho, že jsme začínali jako malá kancelář. Chceme, aby se sem naši zaměstnanci těšili. Takže se setkáváme i mimo kancelář, jezdíme společně lyžovat, cestujeme. A snažíme se je také dále vzdělávat. Podporujeme i kolegyně, které mají malé děti – umožňujeme jim jak práci na zkrácený úvazek, tak i home office.


    Rödl & Partner

    Platnéřská 2
    110 00 Praha 1

    Tel.:    +420 236 163 111
    Fax:    +420 236 163 799
    e-mail:    prag‎@‎roedl.cz


    Foto: Lukáš Bíba


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů , judikatura, právo | www.epravo.cz

    Mgr. Dana Jakešová
    3. 5. 2016
    pošli emailem
    vytiskni článek
    • Tweet

    Další články:

    • Alexander Kadela: „Mezi klienty neděláme žádné rozdíly, každému se dostává stejné péče.“
    • Na návštěvě u advokátní kanceláře NIELSEN MEINL
    • Na návštěvě u advokátní kanceláře KŠD LEGAL
    • Na návštěvě u advokátní kanceláře Achour & Partners
    • Na návštěvě u advokátní kanceláře MT Legal
    • Na návštěvě u advokátní kanceláře Rödl & Partner
    • Na návštěvě u advokátní kanceláře Kříž a partneři
    • Na návštěvě u DBK PARTNERS
    • Na návštěvě u Bříza & Trubač
    • Na návštěvě u Hartmann, Jelínek, Fráňa
    • Na návštěvě u Nedelka Kubáč advokáti

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 18.10.2023Značka a další duševní vlastnictví v podnikání - využití, ochrana, marketing (online - živé vysílání) - 18.10.2023
    • 19.10.2023Novela ZZVZ se zaměřením na IT veřejné zakázky - Co je v dané oblasti nového? (online - živé vysílání) - 19.10.2023
    • 20.10.2023Jak se dělá skvělá smlouva o dílo – na veřejné zakázky (nejen) na stavební práce (online - živé vysílání) - 20.10.2023
    • 24.10.2023Mezigenerační předání (rodinného) bohatství (ideálně dobře připravené) (online - živé vysílání) - 24.10.2023
    • 25.10.2023Od nápadu k exitu: Právní život start-upu (online - živé vysílání) - 25.10.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 29.11.2023TAX FORUM 2024 – daňové a účetní novinky roku 2024 - 29.11.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Jak postupovat při zjištění vady nemovitosti
    • Dohoda o práci na dálku "home-office"
    • Pracovněprávní vztahy mezi českými zaměstnanci a zaměstnavateli ze zemí ESVO
    • Nájem bytu
    • Náhrada nemajetkové újmy
    • DIP - Dlouhodobý investiční produkt
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Odpovědnost orgánů státu za normotvornou činnost
    • Daruji versus odkazuji aneb formulační chyba, která Vás může přijít draho
    • Dohoda o práci na dálku "home-office"
    • Problematika střetu zájmů u orgánů obchodní korporace
    • Odmítnutí další práce vykonávané zaměstnancem během jeho pracovní neschopnosti - Může být následkem výpověď?
    • 10 otázek pro … Veroniku Šemberovou
    • Další významné rozhodnutí NSS v oblasti vnitroskupinových služeb
    • Kdy lze považovat nájemní smlouvu za konkludentně uzavřenou?
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Jak má objednatel postupovat, odmítá-li od zhotovitele převzít nedokončené či vadné dílo?
    • Smluvní pokuta ve smlouvě o realitním zprostředkování
    • Doručování elektronicky i do vlastních rukou po novele zákoníku práce
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • Vybrané změny v zákoníku práce podepsané prezidentem
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?
    • Nad jedním výběrovým řízením

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Nesprávný úřední postup

    Na požadavek obligatorního předběžného projednání nároku na náhradu škody (újmy) proti státu upravený v § 14 a 15 zákona č. 82/1998 Sb., navazuje § 35 odst. 1 zákona č. 82/1998...

    Nájem bytu

    Při stanovení výše úhrady za užívání bytu po skončení družstevního nájmu do jeho vyklizení se nepoužije § 2295 o. z., výši úhrady je třeba stanovit podle principů bezdůvodného...

    Vegetativní stav – náklady na výživu

    Princip plného odškodnění nevyjadřuje nárok poškozeného či jeho sukcesora na absolutní výši náhrady, ať již poskytnuté mimosoudně nebo soudem přiznané. Odráží povinnost...

    Právo na život

    Byť mají stát a zdravotníci ve smyslu čl. 2 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod ve spojení s čl. 31 Listiny základních práv a svobod povinnost poskytovat zdravotní...

    Daň z nemovitých věcí (exkluzivně pro předplatitele)

    Pojem „jednotlivá část obce“ (§ 12 zákona č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí) je třeba ústavně konformně vyložit tak, že touto částí nemusí být pouze souvislá část...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.