Plzeňané budou mít nejdéle v roce 2010 o třetinu více obchodů
Ze současných 167 tisíc na 250 tisíc
metrů čtverečních má do roku 2010 vzrůst plocha maloobchodní sítě
v krajském městě Plzni. Uvádí to aktuální analýza, kterou pro
radnici zpracovala firma Incoma Research.
metrů čtverečních má do roku 2010 vzrůst plocha maloobchodní sítě
v krajském městě Plzni. Uvádí to aktuální analýza, kterou pro
radnici zpracovala firma Incoma Research.
Zatímco dnes na jednoho Plzeňana připadá jeden metr čtvereční
prodejní plochy (v ČR je to 0,8 m2/obyvatele), o osm let později
to má být 1,43 m2. Do tří let radnice předpokládá nárůst plochy o
45 tisíc metrů čtverečních. V roce 2005 budou ve městě čtyři
velké obchodní zóny: centrum, Doubravka-Rokycanská, Černice a
Borská pole. Pro období 2005 až 2010 je v rezervě minimálně 33
tisíc prodejních ploch, z toho třetinu mají zaujímat potraviny.
Z celkového nárůstu maloobchodních ploch do roku 2010 mají
právě potraviny reprezentovat 29 procent. "Přestože prodejní
plocha sortimentu potravin roste, její aktuální podíl poklesl na
jednu třetinu, což odpovídá aktuálním evropským trendům," uvádí
Analýza maloobchodní sítě města Plzně.
Plzeňský kraj je vzhledem ke své velikosti jediný, kde jsou
hypermarkety umístěny přímo v krajském městě. "Územní plán Plzně
je koncipován tak, aby v každé čtvrti byl pouze jeden
hypermarket, vždy na vjezdu do města," řekl ČTK primátor Jiří
Šneberger. "Nikdy jsme nechtěli koncentrovat tato střediska na
jednom místě." Střed města má Kaufland, Lochotín Hypernovu, v
městské části Doubravka stojí Tesco a na Borech Carrefour.
Vedení města nedávno rozhodlo, že už nepovolí stavby dalších
obchodních center s plochou nad 10.000 m2. Poslední hypermarket s
prodejní plochou 15.000 metrů čtverečních vznikne poblíž čtvrti
Slovany, podél silnice na Nepomuk a budovaného úseku dálničního
obchvatu Černice-Ejpovice. Centrum s 85 obchody a celkovou
plochou 54.000 m2 tam chce stavět firma Olympia Centrum, která ho
má otevřít v dubnu 2004. Po výstavbě tohoto centra už bude
radnice podle primátora povolovat pouze menší markety s prodejní
plochou do 3000 metrů čtverečních.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz