Česká republika má svou první reklamní kampaň
Vylepšit image naší země v zahraničí by měla historicky první televizní reklamní kampaň na Českou republiku, kterou z rozhodnutí Ministerstva pro místní rozvoj připravila agentura CzechTourism - Česká centrála cestovního ruchu.
Od 4. dubna do 20. května bude 5 celoevropských televizních kanálů lákat potenciální zahraniční turisty k návštěvě České republiky. Reklamu na stanicích CNN, BBC, Discovery, National Geographic a Eurosport opakovaně shlédne cca 150 miliónů diváků.
"Odstartování spotů, propagujících ČR jako zajímavou turistickou destinaci v zahraničí, právě v této chvíli, není náhodné. Oblast cestovního ruchu byla předchozími vládami poněkud opomíjena, a tak prezentaci vlastní země touto formou již stačila s velkým úspěchem použít řada evropských zemí," říká ministr pro místní rozvoj JUDr. Pavel Němec a dodává: „Výhodou je, že si můžeme být stoprocentně jisti účinností takové formy prezentace, a následně i zhodnocením investic vložených do tohoto projektu. Druhým faktem, hrajícím v náš prospěch, je načasování kampaně do období našeho vstupu do EU, kdy lze o přistupující země očekávat zvýšený zájem ze strany občanů již sjednocené Evropy."
Na reklamní kampaň navazuje řada akcí pořádaných zahraničními zastoupeními agentury CzechTourism v 15 evropských zemích.
"Jsem přesvědčen, že televizní kampaň přinese očekávaný efekt a povede k dalšímu nárůstu příjezdové turistiky do České republiky, a to nejen do Prahy, ale i do ostatních měst a krajů a celkově podpoří rozvoj cestovního ruchu v regionech," říká první náměstek ministra pro místní rozvoj Mgr. Ivo Hartmann. CzechTourism celkem vypsal 6 výběrových řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Na základě těchto výběrových řízení zajišťovala výrobu spotů jedna z největších reklamních agentur na světě, McCann-Erickson. Nákup médií je z důvodu finančních úspor prováděn přímo v Londýně a zajišťuje jej (také na základě výběrových řízení) britská společnost McCann Universal.
„MMR se snaží vynakládat prostředky do efektivních programů a projektů a já jsem přesvědčen, že projekt VISIT NEW NEIGHBOUR je jedním z nich. O oprávněnosti našich kroků nás přesvědčuje znatelný nárůst příjezdové turistiky v loňském roce. Nejcitelnější nárůst jsme zaznamenali v měsíci říjnu, kdy do České republiky přijelo o 300 tisíc návštěvníků více než ve stejném období v roce 2002. Za celý rok 2003 pak jde v průměru o 5 % nárůst oproti roku předchozímu. Nehledě k tomu lze předpokládat, že se vstupem České republiky do EU atraktivita naší země pro cizince ještě vzroste. Mohu potvrdit, že proto budeme i nadále pokračovat v intenzivní marketingové kampani," dodává první náměstek ministra pro místní rozvoj Mgr. Ivo Hartmann.
Reklama je ukončena odkazem na internetové stránky www.czechtourism.com, na kterých se mohou turisté ve 14 jazycích dozvědět více o dovolené v naší zemi.
Zdroj: Czech tourism, idnes, MMR ČR |
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz