epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    10. 2. 2004
    ID: 23370upozornění pro uživatele

    Škoda Superb 2.8 V6: to nejlepší (kompaktní test)

    Škoda Superb je nejvyšším modelem českého výrobce, který ji staví do vyšší střední třídy. Dle našeho názoru patří spíše na horní hranici třídy střední. To ale neznamená, že by nebyla v nejlepším provedení dostatečně na úrovni, aby s ní mohl jezdit i prezident.

    O Superbu se hovoří často. O názvu, o technice i omezování produkce – ale v každém případě zůstává největší škodovkou posledních let. Liší se i názor na kategorizaci, ale rozhodující je slovo výrobce a ten zařadil Superb mezi vozy vyšší střední třídy. Zajímavé je, že celkovou délkou přes 4,80 m přesahuje například Mercedes třídy E, a je také o 10 cm delší než sesterský Volkswagen Passat.

    Aktuálními se úvahy o největší škodovce staly i ve chvíli, kdy se Hrad rozhodl, že vůz bude vozit prezidenta. Automobil, který jsme testovali, měl špičkovou výbavu a agregát a převodovku právě takové, jaké slouží v prezidentském autě. Takže už scházejí jen metráky ocelových plátů pancéřování.

      

    To správné místo je vpravo vzadu

    Podle bontonu je nejčestnější místo právě tady. Proto také řada obslužných zařízení směřuje právě dozadu, na rozdíl od běžných vozů, kde nejvíce prvků zvyšujících pohodlí mají k dispozici vepředu a to ještě hlavně na místě řidiče. Vzpomínáte na diskuse, zda se bude vůz jmenovat Vltava, Montreux, Moldavia nebo nějakým podobným názvem, který měl většinou vyjadřovat vztah k domácí zemi? Původní Montreux byl jen výraz úcty k pořadatelské zemi ženevského autosalonu 2001, kde měl tehdy ještě prototyp světovou premiéru.

     
    Superb v nejvyšší výbavě --- Místo pro „krále“ je vzadu

    Škodovka uťala diskuse pojmenováním vycházejícím z historické tradice a tak po Felicii II a Octavii II spatřil světlo světa i Superb II. (Následoval ještě prototyp kupé s názvem Tudor (II), ale ten nikdy nebyl určen k výrobě.) Slovo se poměrně obtížně vyslovuje, moc příznivců si nezískalo, ale dnes už je zcela vžité a nikdo se nad ním nepozastaví.

     Klidně si natáhněte nohy

    O interiéru tohoto auta můžeme mluvit hodně dlouho. Jde o nejvyšší stupeň výbavy zvaný Elegance, pod ním jsou ještě dva. Do základní výbavy patří elektrický posuv sedadel – to řidičovo má tři paměti, ušlechtilé materiály, ale kožené čalounění už je příplatkové. V základu je pochopitelně elektronicky řízená klimatizace, ale jen jednozónová a rádio s CD přehrávačem. Velký displej slouží i navigaci, také příplatkové, kterou poprvé v historii zásobuje data cédéčko s údaji o ČR.

     
    Oficiální obrázky: uvnitř vládne přemíra prostoru

     Palubní deska je na úrovni, ale podle koncernových zvyklostí strohá

    Počítač nebloudí

    Navigaci – jak hardware tak software – připravil Blaupunkt. S mateřským Boschem škodovka už léta spolupracuje a tak volba výrobce navigačních přístrojů byla nasnadě. Funguje stejně dobře jako v kterémkoliv jiném voze. Data na CD obsahují drobné nedostatky, které jsme během provozu hlavně v pražských ulicích odhalili. Občas nutí řidiče odbočit do protisměru jednosměrné ulice nebo odbočit vlevo tam, kde se to nikdy nesmělo (například při přejíždění Palackého mostu na novoměstskou stranu doporučuje odbočit vlevo), ale v principu vždycky dojede do cíle. Třeba ne právě nejkratší cestou – ostatně můžete si zvolit nejkratší nebo nejrychlejší – právě tak se můžete domnívat, že jiná trasa by byla výhodnější, ale důležité je, že navigace pracuje s velkou přesností zhruba dvou metrů a vždycky najde zvolený cíl.

     
    Globální přehled o situaci dává na displeji navigace mapa --- Konkrétní pokyny
    ke směru jízdy vydává příjemný dámský hlas v několika jazycích (česky nikoliv),
    anebo šipky na velkém displeji na palubní desce a také mezi přístroji přímo pod volantem

     

    Nabídka skutečných lahůdek

    Nemáme teď na mysli už poněkud zprofanovaný prostor na deštník v zadních dveřích, ale opravdové technické zajímavosti. Nejsou světově premiérové, ale zase ještě moc v autech nezdomácněly.
    Všechno je podřízeno jedinému účelu – pohodlí. Proto je také položen takový důraz na to, co obklopuje cestující vzadu. Každý má svou lampičku, může si seřídit větrání a topení.

    Na přání můžete mít ve střední opěrce nejen ovladače posuvu sedadel, ale také sedmi a půllitrovou chladničku. Udělejte si pohodlí – k tomu slouží úprava přední pravé sedačky. Vnitřní část jejího opěradla se dá vklopit a vznikne otvor, do kterého může pasažér na pravém zadním sedadle natáhnout nohy a položit je na světlou kůži. Před špínou z bot ji ochrání plastový pytel.

     Chladnička na pivo

    Že je střecha otvírací, není nic zázračného. Ovšem velmi neobvyklé jsou solární články, které ji zvenku pokrývají. Jednak svou vrstvou chrání prostor uvnitř před pálícím sluncem, jednak dodávají energii větrání, případně topení – podle ročního období, takže systém nezatěžuje akumulátor stojícího vozu. Pohodlím tu skutečně nešetřili. Elektrické ovládání kde čeho, hodně prostoru, včetně toho v kufru.  Jeho velikost jsou 462 litry, v tomto případě kus ubírá chladnička.

     

    Největší a nejsilnější

    Superb má na výběr šest motorů. Tady byl ten nejvýkonnější, šestiválec do V s objemem 2.8 litru. Ten účinkoval poprvé ve volkswagenech a stal se první šestiválcem používaným v novodobých dějinách Škody. Třicetiventilový agregát dává výkon 142 kW a točivý moment 280 Nm. Šestiválce se vyznačují měkkým a kultivovaným chodem, je to nejpříznivější typ konstrukce motoru. Nejsou třeba žádné vyvažovací hřídele, agregát je klidný a tichý a jinak tomu není ani v tomto případě.

    Motor nemá nic z ostré přeplňované osmnáctistovky. Ve spojení s pětistupňovým automatem se rozjíždí klidně a plynule. Možná někdy až moc klidně, ve velkém voze působí zrychlení hodně utlumeně. Orientačně jsme naměřili zrychlení nula až sto km/h za 9,7 s a největší rychlost 227 km/h, ale subjektivní pocit byl daleko mírnější. To je ostatně vždycky – čím větší vůz, tím víc potlačuje dojem rychlosti.

     
    Pod kapotou je nějvýkonnější motor --- Řidič nemusí
    řadit, je tu přece automat

    Dojem nedostatku svižnosti podporuje velikost karoserie a charakter motoru. Součástí převodovky je také program tiptronic, tedy možnost řadit sekvenčně. I tady ale zasahuje automat tak vehementně, že při jízdě po městě vám prostě nedovolí dát pětku. Škoda, protože motor se tak točí víc než je nutné a ovlivňuje i spotřebu. Její hodnoty jsme odečítali jak z palubního počítače, tak i propočítávali. Není právě malá. Ve městě při běžné jízdě spotřebuje Superb 2.8 V6 mezi 13 a 14 litry benzinu. Mimo město je to samozřejmě méně – ale jen asi o litr a půl až dva. Na dálnici hodnoty opět rostou, takže v průměru se musí ten, kdo pohonné hmoty financuje, připravit na 12 – 13 litrů.

    Měkká plavnost

    Při srovnání podvozku s octavií, která na první pohled vypadá velmi podobně, musíme hovořit o podstatně měkčí formě. Odlišnost od střední škodovky je velmi výrazná. Každým coulem se hlásí velikost a účel auta, všechno je velké a daleko těžkopádnější než u menší sestry. Slovo těžkopádné můžeme zaměnit také výrazem důstojnější.

    Nedá se říci, že by se Superb nakláněl v zatáčkách nějak moc, ale všechno je vláčnější, měkčí. Octavia reaguje daleko ostřeji a příměji. Příplatková velká 17" kola se 40% pneumatikami přesnost jízdních vlastností zvyšují. Superb je ale už v základu tak měkký, že nízké pneumatiky nevadí ani na ostrých nerovnostech. Snadno si s nimi poradí a dokonce ani nepřenášejí nutně vzniklý hluk do prostoru pro cestující.

    Odhlučněný je velmi dobře, stěží zaslechnete ševelení šestiválce na volnoběh. Horší je, že nízké pneumatiky jsou náchylnější na proražení – a to se nám také stalo. Jako rezerva je k dispozici bohužel jen nouzové kolo na dojetí. Do výbavy aktivní bezpečnosti patří ABS, EDS, ASR,  MSR a ESP, tedy snad všechno co je v této oblasti k dispozici.

     
    Lištu stírače tvoří jen břit, žádná kovová výztuha
    --- Samozřejmostí jsou xenonové výbojky

    Superb s motorem 2.8 V6 a samočinnou převodovkou váží v nejvyšší výbavě 15,5 metráku. To musí být někde znát. Například na brzdách. Není třeba jet ani příliš rychle, ale stačí párkrát zabrzdit a prvním projevem zátěže brzd je výrazný pach spálených destiček a pak i kouř. Zdůrazňujeme, že opravdu není třeba jít do vysokých rychlostí.

    Při řízení je třeba vždycky počítat s tím, že jedeme velkým autem, které se chová trochu těžkopádně. Zejména, zvýší-li pohotovostní hmotnost ještě celá řada prvků doplňkové výbavy. Samozřejmě, že takové auto není zadarmo. Seznam doplňkové výbavy je dlouhý a vůz, který jsme testovali, obsahuje téměř celý.

     

    Základní cena je 1 141 900 korun. K ní je třeba přičíst následující položky:

    • metalíza: 14 000 Kč
    • kožené čalounění: 25 000 Kč
    • výklopné sedadlo: 21 000 Kč
    • hlavový airbag: 13 000 Kč
    • solární střecha: 28 000 Kč
    • kola z lehkých slitin: 4 000 Kč
    • chladnička: 16 000 Kč
    • víceúčelový volant: 5 500 Kč
    • příprava GSM: 15 000 Kč
    • navigace: 57 900 Kč
    • navigační CD: 4 400 Kč
    • tmavá skla: 5 200 Kč
    • vkládané koberce: 3 300 Kč

    Celkem stál testovaný Superb 1 355 700 korun.

      
    Různé typy interiérů: Classic, Comfort a Elegance

    Parametry

    • Škoda Superb 2.8 V6 Elegance
    • Rozměry: 4803 x 1765 x 1469 mm
    • Rozvor: 2803 mm
    • Zavazadlový prostor: 462 l
    • Motor: 2.8 V6 30V (2771 ccm), 142 kW, 280 Nm
    • Zrychlení 0–100 km/h: 9,4 s (tiptronic)
    • Největší rychlost: 232 km/h
    • Průměrná spotřeba: 10,4 l
    • Objem palivové nádrže: 62 l

    Přehled motorů

    Zážehové motory
    motor 1,8 20V Turbo 2.0 MPI 2.8 V6
    počet válců 4 4 6
    objem (cm3) 1781 1984 2771
    výkon (kW/ot./min) 110/5700 85/5400 142/6000
    točivý moment (Nm/ot./min) 210/1750 - 4500 172/3500 280/3200
    palivo Natural 95 Natural 95 Natural 98
    jízdní vlastnosti
    maximální rychlost (km/h) 216 197 237
    zrychlení 0 - 100 km/h (s) 9,5 11,6 8,0
    podvozek
    poháněná náprava přední přední přední
    brzdy vpředu kotoučové kotoučové kotoučové
    brzdy vzadu kotoučové kotoučové kotoučové
    převodové ústrojí
    převodovka pětistupňová pětistupňová pětistupňová
    typ mechanická mechanická mechanická
    spotřeba paliva
    město (l/100 km) 11,5 11,9 14,3
    mimo město (l/100 km) 6,5 6,4 7,3
    kombinovaná (l/100 km) 8,3 8,4 9,9
    objem palivové nádrže (l) 62 62 62
    hmotnosti
    pohotovostní hmotnost (kg) 1438 1412 1501
    užitečné zatížení (kg) 577 577 577

    Vznětové motory
    motor 1,9 TDI 1,9 TDI 2.5 V6 TDI
    počet válců 4 4 6
    objem (cm3) 1896 1896 2496
    výkon (kW/ot./min) 74/4000 96/4000 120/4000
    točivý moment (Nm/ot./min) 250/1900 285/1750 350/1250
    palivo motorová nafta motorová nafta motorová nafta
    jízdní vlastnosti
    maximální rychlost (km/h) 189 205 219
    zrychlení 0 - 100 km/h (s) 13,2 10,4 9,5
    podvozek
    poháněná náprava přední přední přední
    brzdy vpředu kotoučové kotoučové kotoučové
    brzdy vzadu kotoučové kotoučové kotoučové
    převodové ústrojí
    převodovka pětistupňová pětistupňová šestistupňová
    typ mechanická mechanická mechanická
    spotřeba paliva
    město (l/100 km) 7,1 - 7,2 7,7 10,0
    mimo město (l/100 km) 4,6 - 4,7 4,6 5,4
    kombinovaná (l/100 km) 5,5 - 5,6 5,7 7,0
    objem palivové nádrže (l) 62 62 62
    hmotnosti
    pohotovostní hmotnost (kg) 1458 1465 1565
    užitečné zatížení (kg) 585 585 585

    Ceník

    Ceník modelů
    Classic
    2.0 MPI

    689 900 Kč

    1.8 20V Turbo

    736 900 Kč

    1.9 TDI 74 kW

    736 900 Kč

    1.9 TDI 96 kW

    782 900 Kč

    Comfort
    1.8 20V Turbo

    813 900 Kč

    1.9 TDI 74 kW

    813 900 Kč

    1.9 TDI 96 kW

    859 900 Kč

    2.8 V6 142 kW

    924 900 Kč

    2.5 TDI 120 kW

    1 016 900 Kč

    Elegance
    1.8 20V Turbo

    956 900 Kč

    1.9 TDI 74 kW

    956 900 Kč

    1.9 TDI 96 kW

    1002 900 Kč

    2.8 V6 142 kW

    1067 900 Kč

    2.5 TDI 120 kW

    1159 900 Kč

     

    Přečtěte si:

    • Škoda Super je pořádný kus auta (kompaktní test)
    • Škoda Superb se šestiválcovým dieslem (kompaktní test)
    • Škoda Superb s motorem 1.9 TDI 96 kW (minitest)
    • Test navigačního systému a map České republiky ve Škodě Superb

    Zdroj: www.AutoRevue.cz



    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    Vladimír Dolejš
    10. 2. 2004
    pošli emailem
    vytiskni článek

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    • Tweet

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 13.05.2025Jak na náhradu škody při pochybení finančního úřadu (online - živé vysílání) - 13.5.2025
    • 13.05.2025Due Dilligence – jak nechybovat při prodeji firmy (online - živé vysílání) - 13.5.2025
    • 16.05.2025Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 16.5.2025
    • 20.05.2025Náhrada škody ve stavebnictví (online - živé vysílání) - 20.5.2025
    • 21.05.2025Flexinovela zákoníku práce 2025 (online - živé vysílání) - 21.5.2025

    Online kurzy

    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    • Novela insolvenčního zákona – klíčové změny od 1. 10. 2024
    • Evropské právo a jeho vliv na sport
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 15.05.2025Rodina v právu a bezpráví - Děti a jejich právo na participaci - 15.5.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Rozhodnutí NSS podstatně mění zaběhlá pravidla v daňovém řízení: Po lhůtě už jen soudní cestou
    • Zákaz konkurence jednatele s.r.o.
    • Novinky z české a evropské regulace finančních institucí za měsíc březen 2025
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Trestný čin poškození věřitele
    • Odpovědnost dopravce a zasílatele za škodu či ztrátu zboží při nakládce
    • Přeměny obchodních společností v roce 2025: Přehled forem, výhod, rizik a novinek
    • Právní novinky v roce 2025, část druhá – Změna v obsazení soudů, úprava psychoaktivních látek a změny v pracovním právu
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Přeměny obchodních společností v roce 2025: Přehled forem, výhod, rizik a novinek
    • Rozhodnutí NSS podstatně mění zaběhlá pravidla v daňovém řízení: Po lhůtě už jen soudní cestou
    • Právní novinky v roce 2025, část druhá – Změna v obsazení soudů, úprava psychoaktivních látek a změny v pracovním právu
    • Přemístění seychelské společnosti do České republiky
    • 10 otázek pro ... Martina Wintera
    • Zákaz konkurence jednatele s.r.o.
    • Odpovědnost dopravce a zasílatele za škodu či ztrátu zboží při nakládce
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Zápis zániku vozidla bez doložení ekologické likvidace prostřednictvím řízení o přestupku
    • Flexinovela zákoníku práce: sloučení výpovědních důvodů při ztrátě zdravotní způsobilosti
    • Mohou vlastníci nemovitostí zabránit dronům pořizovat fotografie jejich nemovitostí? Rozhodnutí soudu v QR kódu
    • Sugestivní a kapciózní otázky při výslechu v trestním řízení
    • Začala platit první vlna povinností dle AI Aktu
    • Smluvní pokuta versus odpovědnost za újmu: interpretační výzvy § 2050 a § 2898 občanského zákoníku
    • Návraty zaměstnanců z rodičovské dovolené, záskoky a související otázky trvání pracovního poměru

    Soudní rozhodnutí

    Advokátní tarif (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o odměně zmocněnce poškozených musí soudy aplikovat ustanovení advokátního tarifu na případy, na které dopadá. Pokud soudy takové ustanovení neaplikují, musí...

    Bydliště dítěte (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o bydlišti dítěte je soud vždy povinen zohlednit nejlepší zájem dítěte. Z odůvodnění musí být zřejmé, co je v konkrétní situaci nejlepším zájmem, jak (na...

    Dokazování (exkluzivně pro předplatitele)

    Je v rozporu se základním právem na soudní ochranu podle čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, hodnotí-li odvolací soud nalézacím soudem provedené důkazy jinak, aniž by...

    Kontradiktornost řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Nezaslání vyjádření státního zástupce k dovolání k replice obhajobě je porušením základního práva na soudní ochranu.

    Vyšetřování

    Vnese-li stěžovatel hájitelné tvrzení o tom, že byl podroben špatnému zacházení, vzniká státu, který je podle čl. 1 odst. 1 Ústavy České republiky založen na úctě k právům a...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.