SOS Praha: Pražské dopravě prospěje omezení silniční výstavby
Dopravě v hlavním městě, ocitající se
po srpnových záplavách na pokraji kolapsu, by prospělo omezení
některých investičně náročných projektů silniční výstavby. Město
by mohlo za ušetřené peníze posílit a zefektivnit veřejnou
hromadnou dopravu, jež by se stala atraktivní i pro lidi, kteří
jezdí raději autem. Na dnešním setkání v budově pražského ČVUT se
na tom shodli zástupci koalice 56 občanských sdružení SOS Praha.
po srpnových záplavách na pokraji kolapsu, by prospělo omezení
některých investičně náročných projektů silniční výstavby. Město
by mohlo za ušetřené peníze posílit a zefektivnit veřejnou
hromadnou dopravu, jež by se stala atraktivní i pro lidi, kteří
jezdí raději autem. Na dnešním setkání v budově pražského ČVUT se
na tom shodli zástupci koalice 56 občanských sdružení SOS Praha.
Například zrušením výstavby části městského okruhu
přivádějícího dopravu z Letné pod Stromovkou a Vltavou na Pelc
Tyrolku by se mohlo ušetřit až 12 miliard korun, řekl ČTK
architekt Petr Preininger. Prostředky by bylo podle něj možné
využít například na posílení tramvajových spojení mezi Prahou 6 a
Prahou 8 či výstavbu tratí mezi čtvrtou a pátou městskou částí.
SOS Praha současně namítá, že projekt této části městského
okruhu vůbec nepočítá s novou situací po srpnových záplavách.
Ústí tunelu přitom leží v zátopové oblasti Trojské kotliny.
Podle Preiningera by bylo rovněž užitečné využít prostředky
ze státem financované výstavby silničního okruhu na výstavbu
železnice v severovýchodní oblasti metropole. Z těchto zdrojů by
mohla být financována například výstavba tratě, která by
spojovala centrum s ruzyňským letištěm, uvedl.
"Tyto návrhy lze samozřejmě prosazovat až po volbách, pokud
na radnici usednou nějací progresivnější lidé, kteří si budou
více uvědomovat problémy, které způsobuje automobilový provoz,"
uvavřel Preininger.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz