Žádná ze stran v Olomouci nevede okázalou předvolební kampaň
Žádná z 12 stran a uskupení, které
se ucházejí o hlasy voličů v krajském městě Olomouci, nevede
okázalou kampaň. Ve městě se neobjevují předsedové stran, aby
podpořili kandidáty, mítinky by se daly spočítat na prstech jedné
ruky. Strany se samozřejmě snaží co nejvíce protlačit do novin a
televizí pořádáním tiskových konferencí s občerstvením, politici
chodí na besedy, oslovují lidi na ulicích a dávají jim propagační
materiály. Zejména současní radní pak nevynechají jedinou
příležitost být na každé akci, která přitahuje pozornost médií.
se ucházejí o hlasy voličů v krajském městě Olomouci, nevede
okázalou kampaň. Ve městě se neobjevují předsedové stran, aby
podpořili kandidáty, mítinky by se daly spočítat na prstech jedné
ruky. Strany se samozřejmě snaží co nejvíce protlačit do novin a
televizí pořádáním tiskových konferencí s občerstvením, politici
chodí na besedy, oslovují lidi na ulicích a dávají jim propagační
materiály. Zejména současní radní pak nevynechají jedinou
příležitost být na každé akci, která přitahuje pozornost médií.
Proti předchozím volbám strany nehodlají při kampani
rozhazovat a spíše se drží při zdi. "Máme na komunální volby
200.000. Něco dala centrální kancelář, něco sami kandidáti," řekl
ČTK lídr lidovecké kandidátky Pavel Horák. Stejnou částku budou
stát volby i ČSSD. ODS, jejíž zástupce mohou lidé nejčastěji na
billboardech ve městě, dala půl miliónu. KSČM spojila senátní a
komunální kampaň a na obě věnovala 200.000 korun. Z menších stran
například Nezávislí hradí kampaň z kapes kandidátů a počítají s
80.000, sdružení Zelení a Šance utratí asi 60.000.
Pokud si olomoucký volič přečte volební programy
kandidujících stran, ve všech bez rozdílu politické orientace
najde podobná témata: Výstavba nových bytů, podpora okrajových
částí, rozvoj podnikatelských aktivit, otevřenost radnice
veřejnosti, vyřešení dopravy v centru města. Většina stran si
také uvědomuje, že Česko se má brzy stát členem EU a chce
dosáhnout přílivu dotací z Bruselu a zviditelnění Olomouce, města
s památkou UNESCO, v Evropě.
Občas některé z volebních uskupení slibuje věci méně
standardní: například ODS návrat extraligového hokeje do
Olomouce, Nezávislí prodej městských akciových společností, US-
DEU větší počet nočních tramvajových a autobusových linek a
sdružení strany Naděje a Hnutí občanské sebeobrany výměnu lamp na
centrálním náměstí.
Kampaň vedou strany celkem korektně. Pouze minulý týden se v
médiích objevila zpráva o tom, že jeden z lídrů ODS neplatí
nájemné, za kterou podle kuloárních informací stojí Nezávislí,
jejichž lídři po roztržce od občanských demokratů odešli.
Politici si cestu k voličům hledají různě. Lídr unionistů
Miroslav Pilát například rozdával dětem před mateřskou školou
omalovánky, lidovci vsadili rovněž na nejmladší generaci a
posílají Olomoučanům do schránek pexeso s krásami města i tvářemi
lídrů. ODS zase pořádala každou tiskovou konferenci na jiném
místě, aby udržela pozornost novinářů. Lidovecký radní Vladimír
Procházka, který je ve svém volebním obvodu až druhý, se rozhodl
upoutat pozornost médií i mimo stranickou kampaň a svým jménem
posílá do novin zprávy a pozvánky na akce, kde figuruje.
Většina stran pochopila, že nová doba přináší moderní
technologie i do komunální politiky a svoje programy a kandidáty
představuje na internetu. Například komunisté však raději
zasílají lidem volební propagandu po pošťácích.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz