epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Nařízení Vlády ze dne 17. prosince 1997, kterým se mění a doplňuje Nařízení vlády č. 79/1994 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ozbrojených sil, bezpečnostních sborů a služeb, orgánů celní správy, příslušníků Sboru požární ochrany a zaměstnanců některých dalších organizací (služební platový řád), ve znění pozdějších předpisů

    Sbírka:  354/1997 | Částka:  115/1997
    31.12.1997

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    354

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 17. prosince 1997,
    kterým se mění a doplňuje nařízení vlády č. 79/1994 Sb., o platových poměrech zaměstnanců
    ozbrojených sil, bezpečnostních sborů a služeb, orgánů celní správy,
    příslušníků Sboru požární ochrany a zaměstnanců některých dalších organizací
    (služební platový řád), ve znění pozdějších předpisů






          Vláda nařizuje podle § 23 písm. b), c), d) a f) zákona č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech, ve znění zákona č. 40/1994 Sb.:

    Čl. I

          Nařízení vlády č. 79/1994 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ozbrojených sil, bezpečnostních sborů a služeb, orgánů celní správy, příslušníků Sboru požární ochrany a zaměstnanců některých dalších organizací (služební platový řád), ve znění nařízení vlády č. 143/1995 Sb., nařízení vlády č. 72/1996 Sb. a nařízení vlády č. 327/1996 Sb., se mění a doplňuje takto:

          1.  § 1 odst. 2 písm. b) zní:
    ,,b)
    příslušník a občanský zaměstnanec Policie České republiky,".

          2.  V § 1 odst. 2 písm. e) se na konci připojují tato slova: ,,s výjimkou občanských zaměstnanců zařazených v Ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky a ve vzdělávacích a technických zařízeních požární ochrany Ministerstva vnitra,".

          3.  § 1 odst. 2 písm. g) včetně poznámky č. 1) zní:
    ,,g)
    občanský zaměstnanec Úřadu pro zahraniční styky a informace a občanský zaměstnanec rozpočtové organizace nebo příspěvkové organizace, ve které se platové poměry řídí zákonem,1) je-li zřizovatelem těchto organizací Ministerstvo obrany.

    ––––––––––––––––––––

    1)  § 1 odst. 1 písm. b) zákona č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech.".

          4.  § 3 odst. 2 se doplňuje písmenem c), které včetně poznámky č. 3) zní:
    ,,c)
    pravidla pro zařazování do platových tříd zaměstnanců, kteří pro řádný výkon požadovaných prací nesplňují 1.  požadavky stanovené zaměstnavatelem podle písmena b),
          2.  kvalifikační předpoklady stanovené zvláštním předpisem,3) pokud tento zvláštní předpis nestanoví jinak.

    ––––––––––––––––––––

    3)  Např. § 53 zákona č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění zákona ČNR č. 548/1991 Sb., § 51 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních škol, středních škol a vyšších odborných škol (školský zákon), ve znění zákona č. 138/1995 Sb., vyhláška Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č. 139/1997 Sb., o podmínkách odborné a pedagogické způsobilosti pedagogických pracovníků a o předpokladech kvalifikace výchovných poradců.".

          5.  V § 4 odst. 2 větě druhé se slova ,,stupeň, zaměření nebo obor vzdělání" nahrazují slovy ,,stupeň vzdělání".

          6.  V § 4 odst. 3 se slova ,,stupeň, zaměření nebo obor vzdělání" nahrazují slovy ,,stupeň vzdělání".

          7.  § 4 odst. 3 písm. d) zní:
    ,,d)
    je zařazen nejvýše do sedmé platové třídy, pokud pro řádný výkon na něm požadované práce převážně manuálního charakteru splňuje předpoklady stanovené zvláštním předpisem nebo požadavek vyučení v oboru stanovený podle § 3 odst. 2 písm. a) zaměstnavatelem.".

          8.  § 4 odst. 3 písm. g) včetně poznámek č. 9) a 9a) zní:
    ,,g)
    splňuje podmínky odborné a pedagogické způsobilosti stanovené zvláštním předpisem9) nebo kvalifikační předpoklady pro výkon funkce stanovené zvláštním předpisem.9a)

    ––––––––––––––––––––

      9)  § 2 odst. 4 vyhlášky č. 139/1997 Sb., o podmínkách odborné a pedagogické způsobilosti pedagogických pracovníků a o předpokladech kvalifikace výchovných poradců.
    9a)  Např. výnos Ministerstva vnitra ČR č. 374/1992 Sb., kterým se provádí zákon České národní rady č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků Policie České republiky, ve znění vyhlášky Ministerstva vnitra ČR č. 33/1993 Sb. a vyhlášky Ministerstva vnitra č. 304/1996 Sb., vyhláška Ministerstva obrany č. 113/1996 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 76/1959 Sb., o některých služebních poměrech vojáků, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška Ministerstva vnitra č. 21/1996 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona České národní rady o požární ochraně.".

          9.  V § 5 odst. 1 písm. b) a c) se vypouštějí slova ,,při prvním zařazení zaměstnance do příslušné platové třídy".

          10.  § 5 odst. 4 zní:

          ,,(4)  Pro účely postupu zaměstnance do vyššího platového stupně se do započitatelné praxe zahrnuje doba výkonu požadované práce v plném rozsahu, pokud zaměstnavatel na základě zhodnocení pracovních výsledků zaměstnance podle vnitřního předpisu (§ 2 odst. 3) nezahrne dobu výkonu požadované práce v nižším rozsahu.".

          11.  V § 10 odst. 12 se za slova ,,při odborném výcviku," vkládají tato slova: ,,a pedagogickému zaměstnanci, který vykonává práci třídního učitele,".

          12.  § 14 odst. 6 včetně poznámky č. 7) zní:

          ,,(6)  Zaměstnavatel, který je zdravotnickým zařízením a poskytuje zdravotní péči hrazenou ze zdravotního pojištění,7) může s předchozím souhlasem zřizovatele sjednat v kolektivní smlouvě způsob určení platového tarifu zaměstnancům zařazeným do čtvrté až dvanácté platové třídy v rámci rozpětí platových tarifů stanovených pro nejnižší až nejvyšší platový stupeň v příslušné platové třídě.

    ––––––––––––––––––––

    7)  § 13 odst. 1 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů.".

          13.  § 18 se vypouští.

          14.  Příloha č. 3 část A. včetně nadpisu zní:

    ,,A. Armáda

    1.  Ústřední orgány Ministerstva obrany, Generální štáb Armády České republiky, Civilní ochrana

    funkce
    příplatek za vedení


    1.1.
    Náměstek ministra obrany,

    náčelník Generálního štábu

    Armády České republiky
    6 000 -- 13 000

    1.2.
    Ředitel Hlavního úřadu Civilní

    ochrany, vrchní ředitel sekce,

    ředitel odboru,

    zástupce náčelníka Generálního

    štábu Armády České republiky
    3 500 --   8 000

    1.3.
    Vedoucí oddělení
    2 000 --   5 000

    1.4.
    Vedoucí skupiny
    1 000 --   4 000.

    2. Hlavní vojenský úřad

    funkce
    příplatek za vedení


    2.1.
    Ředitel Hlavního úřadu
    3 500 --   8 000

    2.2.
    Ředitel odboru, zástupce

    ředitele Hlavního úřadu
    2 000 --   5 000

    2.3.
    Vedoucí oddělení
    1 400 --   3 500

    2.4.
    Vedoucí skupiny
    500 --   2 000.


    3. Vojenský úřad

    funkce
    příplatek za vedení


    3.1.
    Ředitel úřadu
    2 500 --   6 500

    3.2.
    Vedoucí oddělení, zástupce

    ředitele úřadu
    1 400 --   3 500

    3.3.
    Vedoucí skupiny
    300 --   1 500.

    4. Velitelství

    funkce
    příplatek za vedení


    4.1.
    Velitel
    3 500 --   8 000

    4.2.
    Náčelník štábu, zástupce

    velitele
    3 000 --   5 000

    4.3.
    Náčelník sekce
    2 000 --   5 000

    4.4.
    Náčelník odboru,

    zástupce náčelníka štábu
    2 000 --   3 500

    4.5.
    Náčelník oddělení,

    náčelník osobního štábu
    1 400 --   3 500

    4.6.
    Náčelník skupiny
    500 --   2 000.

    5. Vojenské velitelské orgány

    funkce
    příplatek za vedení


    5.1.
    Velitel brigády,

    velitel sektoru
    2 000 --   6 000

    5.2.
    Náčelník štábu,

    zástupce velitele,

    velitel zodolněného pracoviště

    sektoru (dále jen ,,CRC")
    2 000 --   4 000

    5.3.
    Velitel praporu (pluku),

    velitel střediska sektoru,

    zástupce náčelníka štábu

    brigády (sektoru),

    náčelník oddělení štábu

    brigády (sektoru),

    zástupce velitele CRC
    1 000 --   3 500

    5.4.
    Náčelník štábu praporu (pluku),

    zástupce velitele praporu (pluku),

    velitel směny CRC
    1 000 --   2 500

    5.5.
    Velitel roty, zástupce velitele

    střediska sektoru,

    zástupce náčelníka oddělení štábu

    sektoru, zástupce náčelníka štábu

    praporu (pluku), náčelník

    oddělení štábu praporu (pluku),

    náčelník skupiny CRC
    500 --   2 500

    5.6.
    Velitel čety,

    zástupce velitele roty
    500 --   1 500

    5.7.
    Velitel družstva                        300 --   1 500.".

          15.  Příloha č. 3 část D. včetně nadpisu zní:

    ,,D. Celní správa

    1. Generální ředitelství

    funkce
    příplatek za vedení


    1.1.
    Generální ředitel
    5 000 -- 12 000

    1.2.
    Náměstek generálního ředitele
    4 000 --   9 000

    1.3.
    Ředitel odboru
    3 000 --   7 000

    1.4.
    Náměstek ředitele odboru
    2 000 --   5 000

    1.5.
    Vedoucí oddělení
    1 000 --   3 000.

    2. Celní ředitelství a celní úřady

    funkce
    příplatek za vedení


    2.1.
    Ředitel celního ředitelství         3 000 -- 8 000

    2.2.
    Ředitel celního úřadu,

    náměstek ředitele celního

    ředitelství                              2 000 -- 8 000

    2.3.
    Náměstek ředitele celního

    úřadu, vedoucí oddělení na

    celním ředitelství, vedoucí

    referátu na celním úřadu,

    vedoucí celní pobočky,

    vedoucí inspektorátu celní

    a finanční stráže                     1 000 -- 3 000

    2.4.
    Zástupce vedoucího inspektorátu

    celní a finanční stráže, vedoucí

    celní stanice, zástupce vedoucího

    celní pobočky                        1 000 -- 2 000

    2.5.
    Vedoucí služby pátrání a služby

    dohledu inspektorátu celní

    a finanční stráže, vedoucí

    celního pracoviště                      500 -- 1 000.".

          16.  V příloze č. 3 se doplňuje část H., která včetně nadpisu a poznámky č. 17) zní:

    ,,H.  Pro vedoucí zaměstnance policejních škol17) stanoví zaměstnavatel příplatek za vedení v rámci těchto rozpětí

    Stupeň řízení

    ředitel školy s právní subjektivitou
    3 000 -- 7 000

    zástupce ředitele školy s právní
    subjektivitou, který zastupuje
    ředitele v plném rozsahu jeho
    činnosti
    2 000 -- 5 500

    zástupce ředitele školy s právní
    subjektivitou
    1 000 -- 4 000

    vedoucí zaměstnanec,
    který řídí práci podřízených
    zaměstnanců
    500 -- 3 000.

    ––––––––––––––––––––

    17)  § 54 zákona č. 29/1984 Sb., ve znění zákona č. 138/1995 Sb.".

    Čl. II

          Další plat (§ 12) se v roce 1998 poskytne jen ve výši poloviny částky, na kterou by jinak zaměstnanci vznikl nárok.

    Čl. III

          Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1998.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Povinnost složit jistotu na náklady řízení incidenčního sporu a její zánik v reorganizaci
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Vyvlastnění, moderační právo soudu
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • Přístupnost k vybraným výrobkům a službám po implementaci Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb – na koho dopadne nová právní úprava?
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Právní novinky v roce 2025, část třetí – změny v oblasti veřejných zakázek a v trestním právu

    Soudní rozhodnutí

    Vyvlastnění, moderační právo soudu

    Moderační právo soudu nebude mít místa tam, kde nebyly zjištěny (a dokonce ani tvrzeny) žádné mimořádné okolnosti případu týkající se vyvlastňované věci. Účelem...

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.