epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Nařízení vlády ze dne 26. listopadu 1997, kterým se mění a doplňuje nařízení vlády č. 251/1994 Sb., kterým se stanoví podmínky pro poskytování a finanční vypořádání dotace ze státního rozpočtu na tepelnou energii dodávanou k vytápění domovních objektů

    Sbírka:  308/1997 | Částka:  103/1997
    18.12.1997

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    308

    Nařízení

    vlády

    ze dne 26. listopadu 1997,

    kterým se mění a doplňuje nařízení vlády č. 251/1994 Sb., kterým se stanoví podmínky pro poskytování a finanční vypořádání dotace ze státního rozpočtu na tepelnou energii dodávanou k vytápění domovních objektů


    Vláda nařizuje podle § 11 zákona č. 268/1994 Sb. ČR, o státním rozpočtu České republiky na rok 1995:


    Čl. I

    Nařízení vlády č. 251/1994 Sb. ČR, kterým se stanoví podmínky pro poskytování a finanční vypořádání dotace ze státního rozpočtu na tepelnou energii dodávanou k vytápění domovních objektů, se mění a doplňuje takto:


    1. § 1 odst. 1 včetně poznámky č. 1) zní:

    „(1) Je-li tepelná energie k vytápění a pro ohřev užitkové vody (dále jen „tepelná energie”) dodávána do bytů vytápěných ze systému centrálního zásobování teplem nebo z blokových či domovních kotelen a do rodinných domů1) napojených na centrální zásobování teplem (dále jen „domovní objekt”), poskytuje se při splnění dále stanovených podmínek dotace ze státního rozpočtu.

    1) § 44 odst. 1 vyhlášky Federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 83/1976 Sb., o obecných technických požadavcích na výstavbu, ve znění vyhlášky č. 45/1979 Sb., a vyhlášky č. 376/1992 Sb.”.


    2. § 1 odst. 3 včetně poznámek č. 2), 3) a 3a) zní:

    „(3) Dotace se poskytne, pokud

    a) cena tepelné energie sjednaná mezi dodavatelem a odběratelem nebo cena vytvořená odběratelem, který si tepelnou energii sám vyrábí, bude vyšší než 350 Kč/GJ na vstupu do vytápěného objektu nebo vyšší než 315 Kč/GJ v předávací stanici nebo vyšší než 294 Kč/GJ na vstupu do domu při dodávkách z primární sítě rozvodu,

    b) příslušný územní inspektorát Státní energetické inspekce prověří soulad výroby a dodávek tepelné energie u výrobců (dodavatelů) s podmínkami stanovenými zvláštním předpisem2) a vydá o tom žadateli odborné stanovisko. Zjistí-li tento orgán, že provozu a technologii topení neodpovídají náklady zahrnuté do věcně usměrňované ceny, požádá při vydání svého odborného stanoviska příslušné finanční ředitelství o prověření oprávněnosti kalkulace výše věcně usměrňované ceny výrobce (dodavatele) podle zvláštního předpisu,3)

    c) nejde o byty a k nim příslušné společné prostory v domech postavených bez účasti veřejných prostředků určených zvláštním předpisem3a) s vydaným kolaudačním rozhodnutím po 30. červnu 1996.

    2) § 30, 32 a 38 zákona č. 222/1994 Sb. ČR, o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o Státní energetické inspekci.

    3) Zákon č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění zákona č. 135/1994 Sb. ČR a zákona č. 151/1997 Sb. ČR

    Výměr Ministerstva financí č. 01/98.

    3a) § 3 odst. 8 vyhlášky Ministerstva financí č. 176/1993 Sb. ČR, o nájemném z bytu a úhradě za plnění poskytovaná s užíváním bytu, ve znění vyhlášky č. 30/1995 Sb. ČR a vyhlášky č. 274/1995 Sb. ČR”.


    3. § 1 odst. 5 včetně poznámek č. 3b) a 3c) zní:

    „(5) Dotace se poskytne ve výši rozdílu mezi věcně usměrňovanou cenou tepelné energie sjednanou v souladu se zvláštními předpisy3) při dodávce od výrobce nebo dodavatele anebo určenou odběratelem, který tepelnou energii sám vyrábí pro svůj domovní objekt, (dále jen „cena výrobce”) a cenou tepelné energie pro domácnost 350 Kč/GJ na vstupu do vytápěného objektu nebo 315 Kč/GJ v předávací stanici nebo 294 Kč/GJ na vstupu do domu při dodávkách z primární sítě rozvodu. Do výpočtu dotace se nezahrne podlahová plocha domovního objektu využívaná k podnikání3b) ani plocha ostatních prostor.3c)

    3b) § 2, odst. 1 obchodního zákoníku.

    3c) Vyhláška Ministerstva průmyslu a obchodu č. 245/1995 Sb. ČR, kterou se stanoví pravidla pro vytápění a dodávku teplé užitkové vody včetně rozúčtování nákladů na objekty a mezi konečné spotřebitele.”.


    4. § 2 odst. 2 první věta zní: „Odběratel podává žádost příslušnému finančnímu úřadu nejpozději do 10. ledna běžného roku, a to jednotlivě za každý domovní objekt. Odborné stanovisko územního inspektorátu Státní energetické inspekce předá odběratel do deseti dní po jeho obdržení.”.


    5. V § 2 odst. 2 větě čtvrté se za slovo „připojí” vkládají tato slova: „odborné stanovisko územního inspektorátu Státní energetické inspekce podle § 1 odst. 3 písm. b), dále”.


    6. V § 2 se za odstavec 6 vkládá nový odstavec 7, který zní:

    „(7) Při změně žádosti v průběhu roku uvede odběratel i množství odebrané tepelné energie (GJ) pro podlahovou plochu bytů k datu podání nové žádosti. Pokud tyto údaje nemohl zjistit, uplatňuje se podíl tepelné náročnosti na celoročních nákladech.3c)”.

    Dosavadní odstavec 7 se označuje jako odstavec 8.


    7. V § 3 odst. 4 se slova „daň z přidané hodnoty obsaženou v regulovaných cenách” nahrazují slovy „rozdíl mezi částkami daně z přidané hodnoty obsaženými v ceně od výrobce a v ceně pro domácnost”.


    8. V § 4 odst. 1 větě druhé se za slovo „vzor” doplňují slova „a vysvětlivky k němu jsou uvedeny” a vypouštějí se slova „je uveden”.


    9. § 4 odst. 4 zní:

    „(4) Při finančním vypořádání dotace nelze kompenzovat přeplatky s nedoplatky v rámci jednoho domovního objektu nebo jednoho odběrného místa s výjimkou kompenzace výsledného dopadu z vyúčtování tepelné energie pro vytápění s výsledným dopadem vyúčtování tepelné energie určené pro ohřev užitkové vody.”.


    10. Příloha č. 1 se nahrazuje novou přílohou č. 1 stejného označení včetně vysvětlivek.


    11. Příloha č. 2 se nahrazuje novou přílohou č. 2 včetně vysvětlivek a zní: „Finanční vypořádání dotace na tepelnou energii ze státního rozpočtu za rok 199.”.


    Čl. II

    Přechodná a zrušovací ustanovení

    1. Finanční vypořádání dotací poskytnutých za rok 1997 se provede podle nařízení vlády č. 251/1994 Sb. ČR, ve znění platném do 31. prosince 1997.

    2. Poskytování dotace končí dnem 31. května 1998.

    3. Zrušuje se nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 22/1971 Sb., kterým se stanoví seznam surovin, výrobků, výkonů a služeb, jejichž ceny určuje Federální cenový úřad.


    Čl. III

    Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1998.


    Předseda vlády:
    prof. Ing. Klaus CSc. v. r.
    Ministr financí:
    Ing. Pilip v. r.




    Příloha č. 1 k nařízení vlády č. 251/1994 Sb. ČR

    Žádost o dotaci na tepelnou energii ze státního rozpočtu pro rok 1998


    „SCAN formulář č. 1”

    Vysvětlivky k žádosti

    Sl. 1 - Jmenovitě uvést jednotlivé výrobce nebo dodavatele tepelné energie (název, adresa) podle jednotlivých objektů (adresy jednotlivých kotelen včetně označení objektů, do kterých tepelnou energii dodávají)

    sl. 2 - Vyplnit součet podlahových ploch bytových a nebytových prostorů celkem za domovní objekt. V tomto sloupci se celková podlahová plocha nepřepočítává podle koeficientů uvedených ve vyhlášce MPO č. 245/1995 Sb. ČR, kterou se stanoví pravidla pro vytápění a dodávku užitkové vody včetně rozúčtování nákladů na objekty a mezi konečné spotřebitele.

    sl. 2a - Vyplnit součet podlahových ploch bytů, které slouží k trvalému bydlení. Byt užívá fyzická osoba pro účel bydlení své rodiny. Podlahovou plochou je plocha místností v bytě kromě lodžie a balkonu (vyhláška č. 245/1995 Sb. ČR, § 6 odst. 5), tj. plocha všech prostor uvnitř bytu bez ohledu na to, zda jsou nebo nejsou přímo vytápěny. Do součtu podlahových ploch bytů se nezapočítávají plochy bytových příslušenství umístěných mimo byt (sklepů, skladovacích prostor, které nejsou účelově vytápěny).

    sl. 2b - Vyplnit pouze podlahovou plochu prostor, které slouží k jiným účelům než bydlení. Nebytový prostor užívá fyzická či právnická osoba k jiným účelům (např. kanceláře, prodejny, drobné výrobny, garáže, restaurace, holičství). Podlahovou plochou nebytových prostor je plocha všech místností uvnitř nebytového prostoru (včetně předsíní, hal, chodeb apod.). Plocha bude upravena koeficienty uvedenými v příloze č. 1 vyhlášky MPO č. 245/1995 Sb. ČR. Do tohoto sloupce se zahrnují i podlahové plochy bytů, které nejsou trvale obydleny nebo na které se nevztahuje dotace.

    sl. 2c - Součet podlahové plochy bytů (2a) a podlahové plochy nebytových prostor upravený koeficienty (2b).

    Prostory v domě, které nejsou byty ani nebytovými prostory, jsou prostory ostatní (společné prostory, např. prádelna, sušárna, kočárkárna). Na nákladech k vytápění těchto prostorů se podílejí všichni spotřebitelé úměrně podle svého podílu na úhradě nákladů na vytápění. Proto se plocha těchto prostorů neuvádí.

    sl. 3 - Uvede se cena výrobce tepelné energie za jednotku množství (1 GJ) v příslušném roce podle uzavřené smlouvy mezi výrobcem tepelné energie a jejím odběratelem, v souladu s příslušným cenovým výměrem Ministerstva financí.

    sl. 4 - Uvede se cena Kč 350/GJ, Kč 315/GJ, resp. Kč 294/GJ tepelné energie pro domácnosti uvedená v § 1 odst. 3 písm. a) nařízení vlády.

    V případě, že tepelná energie pro ohřev užitkové vody je měřena na jiném místě než na vstupu do vytápěného domovního objektu, je třeba tuto skutečnost odlišit cenou již v žádosti a dodávku tepelné energie rozdělit.

    sl. 5 - Uvede se podle uzavřené smlouvy mezi výrobcem a odběratelem tepelné energie předpokládané množství tepelné energie pro příslušný rok v GJ. U domovních kotelen se vychází ze spotřeby tepla obsaženého v palivu a účinnosti tepelného zdroje (podle cenového výměru Ministerstva financí platného na příslušný rok).

    sl. 5a - Množství tepelné energie požadované pro byty, na které se vztahuje dotace, se vypočte takto: (sl. 2a: sl. 2c) x sl. 5

    s tím, že u neměřených dodávek ze systémů centrálního zásobování teplem na vstupu do vytápěných objektů se jedná o spotřebu měřenou v předávací stanici.

    sl. 6 - Požadavek na dotaci na rok 1998 se vypočte takto (sl. 3 - sl. 4) x sl. 5a.

    sl. 7 - Příslušný finanční úřad vypočtenou dotaci zaokrouhlí na celé Kč.

    sl. 8 - Ponechává se pro potřeby příslušného finančního úřadu, uvede se např. odečet spotřeby GJ k datu změny žádosti.

    Poznámka:

    1. Všechny číselné údaje s výjimkou sloupce 3 (věcně usměrňovaná cena tepelné energie) se zaokrouhlí na celá čísla (do 0, 5 dolů, od 0, 5 vč. nahoru).

    2. U jednotlivých řádků se doplní, zda jde o dodávku tepelné energie k vytápění nebo k ohřevu užitkové vody či o jejich kombinaci.

    Vlastník nebo správce vytápěného domovního objektu (nehodící se škrtněte, příp. doplňte další vztah k domovnímu objektu podle nařízení vlády).

    I. Uvede

    a) IČO
    b) číslo autorizačního rozhodnutí Ministerstva průmyslu a obchodu posledního dodavatele tepelné energie
    c) zda je plátcem daně z přidané hodnota ANO - NE
    zda poslední dodavatel je plátcem daně z přidané hodnoty ANO - NE

    II. Předložil:

    1. Doklad o vlastnictví k domovnímu objektu, tj. výpis z katastru nemovitostí nebo náhradní doklad (pouze výjimečně v nových případech):

    a) kolaudační rozhodnutí (opis nebo ověřená kopie),
    b) smlouva o převodu nemovitosti,
    c) narovnání nebo osvědčení formou notářského zápisu,
    d) delimitační protokol s výpisem z obchodního rejstříku,
    e) potvrzený doklad, že domovní objekty, na které je požadována dotace, má vedeny v aktivech ve svém účetnictví.

    2. Smlouvu s výrobcem nebo dodavatelem tepelné energie na příslušný rok, v případě domovních kotelen kalkulaci ceny tepelné energie.

    3. Odborné stanovisko Územního inspektorátu Státní energetické inspekce.

    III. Seznámil se:

    s nařízením vlády č. 251/1994 Sb. ČR, kterým se stanoví podmínky pro poskytování a finanční vypořádání dotace ze státního rozpočtu na tepelnou energii dodávanou k vytápění domovních objektů, ve znění nařízení vlády č. 308/1997 Sb. ČR

    IV. Potvrzuje:

    a) správnost, pravdivost a úplnost uvedených údajů,
    b) skutečnost, že mu není známo, že jiným subjektem byla na uváděné domovní objekty podána žádost o dotaci.

    V. Zavazuje se:

    že neprodá domovní objekty, na které požádal o dotaci, bez vědomí příslušného finančního úřadu, aniž by provedl finanční vypořádání dotace a případný přeplatek dotace vrátil do státního rozpočtu.

    podpis vlastníka (správce)




    Příloha č. 2 k nařízení vlády č. 251/1994 Sb. ČR

    Finanční vypořádání dotace na tepelnou energii ze státního rozpočtu za rok 199.


    „SCAN formulář č. 1”

    Vysvětlivky k finančnímu vypořádání

    (všechny číselné údaje s výjimkou ř. 4 se zaokrouhlí na celé jednotky, a to do 0, 5 dolů a od 0, 5 nahoru)

    Hlavička tabulky:

    uvede se
    - výrobce nebo poslední dodavatel tepelné energie
    - datum žádosti předložené finančnímu úřadu a data případných změn.

    V řádcích č. 1a - 11 je nutné vyplnit (pokud není u konkrétního řádku uvedeno jinak) údaje, které byly v předložených žádostech.

    ř. 1a - množství tepelné energie v GJ vztažené k podlahové ploše (ř. 2b) skutečně odebrané
    ř. 1b - množství tepelné energie v GJ podle žádostí rovněž vztažené k podlahové ploše (ř. 2b)
    ř. 2a - podlahová plocha celkem, údaj shodný (nebo nižší) se sl. 2c žádosti
    ř. 2b - podlahová plocha bytů, údaj je shodný (nebo nižší) se sl. 2a žádosti
    ř. 3a - skutečně uhrazená cena tepelné energie (maximálně však do výše uvedené v žádosti); výpočet: ř. 1a x ř. 4
    ř. 3b - skutečné náklady na tepelnou energii maximálně do jejich kalkulované výše uvedené v žádosti v případech, že vlastník domovního objektu je zároveň výrobcem (dodavatelem) tepelné energie
    ř. 4 - věcně usměrňovaná cena výrobce (dodavatele) za 1 GJ. Uvádí se cena, která byla na základě smlouvy mezi výrobcem a odběratelem zapracována do jednotlivých žádostí o dotaci, nebo případně cena nižší v případě, že výrobce cenu oproti smlouvě snížil (varianta vyšší ceny není bez nové smlouvy s odběratelem možná). Cena musí být v souladu s výměrem Ministerstva financí platným pro příslušný rok
    ř. 5 - cena pro uživatele bytu za 1 GJ musí být v souladu s příslušným výměrem Ministerstva financí
    ř. 6 - úhrada nákladů na tepelnou energii od uživatelů bytů, uživatel bytu je povinen se podílet do výše ceny na úhradě nákladů na to množství tepelné energie, které skutečně odebral; výpočet: ř. 1a x ř. 5
    ř. 7a - tento řádek vyplní plátce i neplátce DPH. Částka dotace včetně DPH, která měla být skutečně vyplacena; výpočet ř. 3a (nebo ř. 3b) - ř. 6
    ř. 7b - vyplňuje pouze plátce DPH. Částka dotace bez DPH, která měla být skutečně vyplacena; výpočet: ř. 7a - DPH
    ř. 8a - celoroční požadavek na dotaci podle žádostí, nemůže být uveden jiný údaj, než byl uveden v předložených žádostech
    ř. 8b - skutečně poskytnutá dotace ze státního rozpočtu poukázaná finančním úřadem
    ř. 9 - vyčíslení přeplatku dotace; výpočet: ř. 8b - ř. 7 (7a nebo 7b, v případě plátce DPH)
    ř. 10 - vyčíslení nedoplatku dotace; výpočet: ř. 8b - ř. 7 (7a nebo 7b, v případě plátce DPH)
    ř. 11 - vyplňuje pouze plátce DPH.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 09.09.2025Implementace a servis softwaru (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 09.09.2025Techniky přesvědčivé argumentace – nejen u soudu (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 10.09.2025Postup zaměstnavatele před/při sjednávání pracovního poměru z pohledu práva (pro soukromý sektor) (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 10.09.2025Shareholders' agreement aneb Co by si měli společníci mezi sebou upravit (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 11.09.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 11.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Byznys a paragrafy, díl 17.: Přístup do datové schránky právnické osoby při úmrtí jednatele
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Sankce Evropské unie proti Rusku a jejich dopad na obchodní smlouvy
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Odměna advokáta
    • Limity nároku poškozeného na náhradu nákladů za nájem náhradního vozidla
    • Blíží se konference Next Gen Law Forum 2025
    • Strategická transformace: Jak odštěpení do SPV posílí váš projekt a ochrání vaše podnikání
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Specifika výpovědi podnájemní smlouvy bytu optikou judikatury Nejvyššího soudu
    • Vyhoření. Z jiné perspektivy
    • Limity nároku poškozeného na náhradu nákladů za nájem náhradního vozidla
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Oceňování automobilů jako součást ocenění společnosti
    • Smlouva uzavřená mezi studentem a soukromou vysokou školou jako smlouva spotřebitelská – nález Ústavního soudu ze dne 5. února 2025, sp. zn. IV. ÚS 2093/24
    • Nárok na pobídkovou složku mzdy podmíněný dodržováním pracovních povinností a její krácení za jejich nedodržování
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Limity rozhodování ve společenství vlastníků jednotek: výbor vs. shromáždění

    Soudní rozhodnutí

    Odměna advokáta

    Vyjde-li soud při určování nákladů řízení z náhradní tarifní hodnoty podle § 9 odst. 4 vyhlášky Ministerstva spravedlnosti č. 177/1996 Sb., o odměnách advokátů a náhradách...

    Náklady exekuce

    Soudní exekutor má nárok na náhradu nákladů exekuce, které fakticky vymohl na povinném podle pravomocných příkazů k úhradě nákladů exekuce ještě před tím, než bylo zahájeno...

    Eutanázie

    Otázka možnosti svobodného rozhodnutí o ukončení vlastního života, a to i za asistence třetí osoby, spadá do rozsahu práva na respektování tělesné a duševní integrity podle čl. 7...

    Zvýšení důchodového věku

    Povinností obecných soudů při posuzování zákonných náležitostí podání je vycházet z jejich (celého) obsahu, jak jim to v případě civilního řízení výslovně ukládá § 41 odst. 2 o. s. ř.

    Konsolidace veřejných rozpočtů; legislativní přílepky (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní soud se opakovaně vyslovil pro ústavněprávní pravidlo (příkaz), podle kterého nemůže pozměňovací návrh směřovat k samostatné zákonodárné iniciativě, a tedy musí mít...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.