epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 5. dubna 2006 o stanovení některých podmínek poskytování národních doplňkových plateb k přímým podporám pro rok 2006

    Sbírka:  141/2006 | Částka:  48/2006
    14.4.2006

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    141

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 5. dubna 2006
    o stanovení některých podmínek poskytování národních doplňkových plateb
    k přímým podporám pro rok 2006







          Vláda nařizuje podle § 2b odst. 2 zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění zákona č. 128/2003 Sb. a zákona č. 441/2005 Sb., (dále jen ,,zákon") a podle § 1 odst. 3 zákona č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu a o změně některých dalších zákonů (zákon o Státním zemědělském intervenčním fondu), ve znění zákona č. 441/2005 Sb.:

    § 1

    Předmět úpravy

          Toto nařízení1) upravuje v návaznosti na přímo použitelné předpisy Evropských společenství2) (dále jen ,,předpis Evropských společenství") některé podmínky poskytování národních doplňkových plateb (dále jen ,,platba") k přímým podporám pro rok 2006 Státním zemědělským intervenčním fondem3) (dále jen ,,Fond") jako dotací k výsledkům hospodaření v oblasti
    a)
    pěstování lnu na vlákno na zemědělské půdě vedené podle § 3a až 3h zákona v evidenci využití zemědělské půdy podle uživatelských vztahů (dále jen ,,evidence") jako orná půda [§ 3i písm. a) zákona],
    b)
    pěstování chmele na zemědělské půdě vedené v evidenci jako chmelnice [§ 3i písm. d) zákona],
    c)
    chov skotu, ovcí, popřípadě koz (dále jen ,,přežvýkavci") na hospodářství registrovaném v ústřední evidenci podle plemenářského zákona4),
    d)
    pěstování plodin uvedených v příloze č. 1 k tomuto nařízení, případně množitelských porostů druhů uvedených v příloze č. 2 k tomuto nařízení na orné půdě [§ 3i písm. a) zákona] vedené v evidenci podle § 3a až 3h zákona.

    Platba na pěstování lnu na vlákno

    § 2

          Žadatelem o platbu na pěstování lnu na vlákno může být fyzická nebo právnická osoba, obhospodařující zemědělskou půdu, která je na ni vedena v evidenci a pěstuje na ní len na vlákno na výměře nejméně 1 ha.

    § 3

          (1)  Žádost o platbu na pěstování lnu na vlákno se podává Fondu na jím vydaném formuláři do 15. května 2006.

          (2)  Součástí žádosti o platbu na pěstování lnu na vlákno je
    a)
    seznam půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků (§ 3a zákona), žadatelem osetých lnem na vlákno, včetně jejich výměr a zakreslení v mapě půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků, v měřítku 1 : 10 000 nebo podrobnějším,
    b)
    prohlášení s úředně ověřeným podpisem žadatele na formuláři vydaném Fondem o použití uznaného osiva5), doložené

          1.  daňovým dokladem o nákupu uznaného osiva5) nebo jeho úředně ověřenou kopií a uznávacím listem5) nebo jeho úředně ověřenou kopií,

          2.  rozhodnutím o uznání osiva5) nebo jeho úředně ověřenou kopií,

          3.  dokladem o uznání osiva vydaným v jiném členském státě Evropské unie5) nebo jeho úředně ověřenou kopií, nebo

          4.  certifikátem Mezinárodní asociace pro zkoušení osiva (ISTA) u osiv z dovozu ze třetích zemí5) nebo jeho úředně ověřenou kopií,
    c)
    smlouva o odbytu stonku lnu žadatele nebo její úředně ověřená kopie uzavřená s prvním zpracovatelem lnu schváleným Fondem6).

    § 4

          Fond poskytne žadateli platbu na pěstování lnu na vlákno na zemědělskou půdu, která je
    a)
    v evidenci vedena na žadatele po dobu nejméně od 1. května 2006 do 31. srpna 2006 jako orná půda,
    b)
    v evidenci vedena jako způsobilá k poskytnutí platby7),
    c)
    žadatelem trvale zemědělsky obhospodařována po celou dobu, kdy je na něj vedena v evidenci, a je na ní pěstován len na vlákno.

    Platba na pěstování chmele

    § 5

          Žadatelem o platbu na pěstování chmele může být fyzická nebo právnická osoba, obhospodařující zemědělskou půdu, která je na ni vedena v evidenci jako chmelnice [§ 3i písm. d) zákona] a pěstuje na ní chmel na výměře nejméně
    1 ha.
    § 6

          (1)  Žádost o platbu na pěstování chmele se podává Fondu na jím vydaném formuláři do 15. května 2006.

          (2)  Součástí žádosti o platbu na pěstování chmele je seznam půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků (§ 3a zákona), na nichž žadatel pěstuje chmel a které jsou vedeny v evidenci jako chmelnice [§ 3i písm. d) zákona], včetně jejich výměr a zakreslení v mapě půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků, v měřítku 1 : 10 000 nebo podrobnějším.

    § 7

          Fond poskytne žadateli platbu na pěstování chmele na zemědělskou půdu, která je
    a)
    v evidenci vedena na žadatele po dobu nejméně od 1. května 2006 do 31. srpna 2006 jako chmelnice [§ 3i písm. d) zákona],
    b)
    v evidenci vedena jako způsobilá k poskytnutí platby7),
    c)
    žadatelem trvale zemědělsky obhospodařována po celou dobu, kdy je na něj vedena v evidenci, a je na ní pěstován chmel.

    Platba na chov přežvýkavců

    § 8

          Žadatelem o platbu na chov přežvýkavců může být fyzická nebo právnická osoba, která
    a)
    chová přežvýkavce na hospodářství registrovaném v ústřední evidenci podle plemenářského zákona4),
    b)
    pěstuje na obhospodařované zemědělské půdě, která je na žadatele vedena v evidenci jako orná půda, popřípadě jako travní porost (§ 3i zákona), na minimální výměře 1 ha plodiny uvedené v příloze č. 3 k tomuto nařízení, použité v průběhu kalendářního roku jako krmivo pro chov přežvýkavců, s výjimkou plodin určených ke zpracování na sušená krmiva v rámci společné organizace trhu se sušenými krmivy8) (dále jen ,,krmné plodiny").

    § 9

          (1)  Žádost o platbu na chov přežvýkavců se po- dává Fondu na jím vydaném formuláři do 15. května 2006.

          (2)  Součástí žádosti o platbu na chov přežvýkavců je seznam půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků (§ 3a zákona), na kterých žadatel pěstuje krmné plodiny, včetně uvedení souhrnné výměry celkové plochy, na níž jsou pěstovány krmné plodiny na jednotlivém půdním bloku, popřípadě dílu půdního bloku, a vyznačení celkové plochy, na níž jsou pěstovány krmné plodiny v mapě půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků, v měřítku 1 : 10 000 nebo podrobnějším.

          (3)  Žadatel doloží Fondu do 29. září 2006 doklad nebo jeho úředně ověřenou kopii z ústřední evidence podle plemenářského zákona4) prokazující stav chovu přežvýkavců žadatele ke dni 31. července 2006, včetně identifikačních čísel přežvýkavců a data narození podle plemenářského zákona4), a výpočet velkých dobytčích jednotek9). Přepočítávací koeficienty ke stanovení počtu velkých dobytčích jednotek9) k platbě na chov přežvýkavců jsou uvedeny v příloze č. 4 k tomuto nařízení.

    § 10

          (1)  Fond poskytne žadateli platbu na chov přežvýkavců na celkový počet velkých dobytčích jednotek9), stanovených podle počtu chovaných přežvýkavců na základě dokladu nebo jeho úředně ověřené kopie podle § 9 odst. 3, přičemž podmínkou pro poskytnutí platby jsou nejméně 2 velké dobytčí jednotky9).

          (2)  Platba na chov přežvýkavců se žadateli poskytne, pokud intenzita9) chovu přežvýkavců žadatele přepočtená na celkovou plochu, na níž jsou pěstovány krmné plodiny, kterou uvedl žadatel v žádosti, je nižší nebo rovna 1,8 velké dobytčí jednotky9) na 1 hektar. Zjistí-li Fond, že celková plocha, na níž jsou pěstovány krmné plodiny, je ve skutečnosti nižší než plocha, kterou uvedl žadatel v žádosti, intenzita chovu přežvýkavců bude přepočtena na skutečnou celkovou plochu, na níž jsou pěstovány krmné plodiny.

          (3)  Ustanovení odstavce 2 se nepoužije, pokud počet chovaných přežvýkavců v přepočtu na velké dobytčí jednotky9) ke dni 31. července 2006 je nižší nebo roven 15 velkým dobytčím jednotkám9).

    Platba na pěstování plodin na orné půdě

    § 11

          Žadatelem o platbu na pěstování plodin uvedených v příloze č. 1 k tomuto nařízení, nebo množitelských porostů druhů uvedených v příloze č. 2 k tomuto nařízení, na orné půdě (dále jen ,,platba na pěstování plodin na orné půdě") může být fyzická nebo právnická osoba, obhospodařující zemědělskou půdu, která je na ni vedena v evidenci jako orná půda (§ 3i zákona) o výměře nejméně 1 ha, na které jsou pěstovány plodiny, uvedené v příloze č. 1 k tomuto nařízení, případně množitelské porosty druhů uvedených v příloze č. 2 k tomuto nařízení, s výjimkou orné půdy, na které
    a)
    je pěstován len na vlákno podle § 2 až 4,
    b)
    jsou pěstovány krmné plodiny podle § 8 až 10,
    c)
    jsou pěstovány plodiny určené ke zpracování na sušená krmiva v rámci společné organizace trhu se sušenými krmivy8).

    § 12

          (1)  Žádost o platbu na pěstování plodin na orné půdě se podává Fondu na jím vydaném formuláři do 15. května 2006.

          (2)  Součástí žádosti o platbu na pěstování plodin na orné půdě je seznam půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků (§ 3a zákona), na kterých žadatel pěstuje plodiny uvedené v příloze č. 1 k tomuto nařízení, včetně uvedení souhrnné výměry celkové plochy, na níž jsou pěstovány plodiny uvedené v příloze č. 1 k tomuto nařízení na jednotlivém půdním bloku, popřípadě dílu půdního bloku, a vyznačení celkové plochy, na níž jsou pěstovány plodiny uvedené v příloze č. 1 k tomuto nařízení v mapě půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků, v měřítku 1 : 10 000 nebo podrobnějším.

          (3)  Součástí žádosti o platbu na pěstování plodin na orné půdě v případě, že žadatel pěstuje na orné půdě množitelské porosty druhů uvedených v příloze č. 2 k tomuto nařízení, je seznam půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků (§ 3a zákona), na kterých žadatel pěstuje množitelské porosty druhů uvedených v příloze č. 2 k tomuto nařízení, včetně uvedení souhrnné výměry celkové plochy, na níž jsou pěstovány množitelské porosty druhů uvedených v příloze č. 2 k tomuto nařízení na jednotlivém půdním bloku, popřípadě dílu půdního bloku, a vyznačení celkové plochy, na níž jsou pěstovány množitelské porosty druhů uvedených v příloze č. 2 k tomuto nařízení v mapě půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků, v měřítku 1 : 10 000 nebo podrobnějším.

          (4)  Žadatel v případě, že pěstuje na orné půdě množitelské porosty druhů uvedených v příloze č. 2 k tomuto nařízení, doloží Fondu v období od 16. do 31. října 2006 úředně ověřené kopie uznávacích listů množitelských porostů10), vydaných Ústředním kontrolním a zkušebním ústavem zemědělským.

    § 13

          Fond poskytne žadateli platbu na pěstování plodin na ornou půdu, která je
    a)
    v evidenci vedena na žadatele o platbu na pěstování plodin na orné půdě podle § 12 odst. 1 nejméně po dobu od 1. května 2006 do 31. srpna 2006,
    b)
    v evidenci vedena jako způsobilá k poskytnutí platby7),
    c)
    zemědělsky obhospodařována žadatelem podle podmínek pro pěstování plodin uvedených v příloze č. 5 k tomuto nařízení,
    d)
    žadatelem trvale zemědělsky obhospodařována po celou dobu, po kterou je na něj vedena v evidenci.

    § 14

    Výše plateb

          Výši plateb podle § 2 až 13 zveřejní Fond nejpozději do 30. listopadu 2006 způsobem umožňujícím dálkový přístup a nejméně v jednom deníku s celostátní působností způsobem stanoveným předpisem Evropských společenství11).

    § 15

    Poskytnutí platby

          (1)  Podá-li žadatel žádost o poskytnutí platby podle tohoto nařízení po stanovené lhůtě, avšak nejdéle do 25 kalendářních dnů po uplynutí této lhůty, přičemž ostatní podmínky stanovené tímto nařízením splní, Fond mu poskytne platbu sníženou o 1 % z celkové výše příslušné platby za každý pracovní den prodlení s předložením žádosti; podá-li žadatel žádost o platbu až po uplynutí této prodloužené lhůty, Fond žádost o poskytnutí platby zamítne.

          (2)  Nebyla-li žadateli o platbu přiznána jednotná platba na plochu zemědělské půdy12), Fond žada- teli platbu podle tohoto nařízení neposkytne. Nebyla-li žadateli o platbu přiznána jednotná platba na plochu zemědělské půdy12) na určitý půdní blok, popřípadě díl půdního bloku, Fond žadateli platbu podle § 2, 5 a 11 na tento půdní blok, popřípadě díl půdního bloku neposkytne.

          (3)  Zjistí-li Fond, že výměra zemědělské půdy, u níž žadatel splnil podmínky pro poskytnutí platby podle § 2, 5 a 11, je nižší než výměra, kterou žadatel uvedl ve své žádosti o poskytnutí platby, a to
    a)
    o nejvýše 3 % včetně, Fond poskytne žadateli příslušnou platbu na skutečnou výměru zemědělské půdy, na níž tento žadatel splnil podmínky pro poskytnutí platby,
    b)
    o více než 3 % a nejvýše o 20 % včetně, Fond poskytne žadateli příslušnou platbu na skutečnou výměru zemědělské půdy, na níž žadatel splnil podmínky pro poskytnutí platby, sníženou o výši platby odpovídající dvojnásobku výměry zemědělské půdy, u níž žadatel nesplnil podmínky pro poskytnutí platby.

          (4)  Zjistí-li Fond, že výměra zemědělské půdy, u níž žadatel o platbu podle tohoto nařízení splnil veškeré podmínky pro poskytnutí platby, je oproti výměře uvedené v žádosti o platbu nižší o více než 20 %, Fond příslušnou platbu žadateli neposkytne.

          (5)  Pokud jsou výměry zemědělské půdy, které příslušný žadatel uvedl v žádosti o poskytnutí více než jedné z plateb podle tohoto nařízení, tvořeny současně na jednom půdním bloku, popřípadě na jednom dílu půdního bloku, a zjistí-li Fond, že výměra zemědělské půdy, u níž žadatel splnil podmínky pro poskytnutí jedné z plateb, je ve skutečnosti nižší než výměra, kterou žadatel uvedl ve své žádosti o poskytnutí plateb, postupuje Fond podle odstavců 3 a 4 u všech plateb, na které byla podána žádost.

          (6)  Zjistí-li Fond, že počet velkých dobytčích jednotek9) přežvýkavců chovaných žadatelem o platbu na chov přežvýkavců je ke dni 31. července 2006 nižší než počet velkých dobytčích jednotek9) přežvýkavců, na něž tento žadatel požádal o poskytnutí platby, a to
    a)
    o nejvýše 3 % včetně, poskytne Fond tomuto žadateli platbu na počet velkých dobytčích jednotek9) přežvýkavců chovaných tímto žadatelem ke dni 31. července 2006 zjištěný Fondem,
    b)
    o více než 3 % a nejvýše o 20 % včetně, Fond poskytne tomuto žadateli platbu připadající na Fondem zjištěný počet velkých dobytčích jednotek9) přežvýkavců chovaných tímto žadatelem ke dni 31. července 2006, snížený o výši platby odpovídající dvojnásobku rozdílu mezi počtem Fondem zjištěných velkých dobytčích jednotek9) přežvýkavců a počtem velkých dobytčích jednotek9) přežvýkavců, na něž žadatel požádal o poskytnutí platby.

          (7)  Jestliže Fond zjistí, že počet velkých dobytčích jednotek9) přežvýkavců chovaných žadatelem o platbu na chov přežvýkavců je ke dni 31. července 2006 nižší o více než 20 % než počet velkých dobytčích jednotek9) přežvýkavců, na něž žadatel požádal o poskytnutí platby, Fond platbu na chov přežvýkavců tomuto žadateli neposkytne.

          (8)  Jsou-li podmínky pro poskytnutí plateb podle tohoto nařízení splněny, Fond vyplatí žadatelům příslušnou platbu, a to v období od 1. prosince 2006 do 30. června 2007.

    § 16

    Účinnost

          (1)  Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 15. dubna 2006.

          (2)  Toto nařízení pozbývá platnosti dnem 30. června 2007.




    Předseda vlády:


    Ing. Paroubek v. r.





    Ministr zemědělství:


    Ing. Mládek, CSc. v. r.


    Příloha č. 1 k nařízení vlády č. 141/2006 Sb
    .
    Příloha č. 2 k nařízení vlády č. 141/2006 Sb
    .
    Příloha č. 3 k nařízení vlády č. 141/2006 Sb
    .
    Příloha č. 4 k nařízení vlády č. 141/2006 Sb
    .
    Příloha č. 5 k nařízení vlády č. 141/2006 Sb.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    Je vydáno k  provedení a v  mezích zákona, jehož obsah umožňuje provést úpravu v  návaznosti na přímo použitelný předpis Evropských společenství nařízením vlády.
    2)
    Nařízení Rady (ES) č. 1782/2003 ze dne 29. září 2003, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce a kterým se mění nařízení (EHS) č. 2019/93, (ES) č. 1452/2001, (ES) č. 1453/2001, (ES) č. 1454/2001, (ES) č. 1868/94, (ES) č. 1251/1999, (ES) č. 1254/1999, (ES) č. 1673/2000, (EHS) č. 2358/71 a (ES) č. 2529/2001, v  platném znění. Nařízení Komise (ES) č. 1973/2004 ze dne 29. října 2004, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení Rady (ES) č. 1782/2003 ohledně režimů podpor stanovených v  hlavě IV a IVa tohoto nařízení a ohledně využití půdy vyjmuté pro pěstování surovin, v  platném znění. Nařízení Komise (ES) č. 796/2004 ze dne 21. dubna 2004, kterým se stanoví prováděcí pravidla k  podmíněnosti, odlišení a integrovanému administrativnímu a kontrolnímu systému uvedených v  nařízení Rady (ES) č. 1782/2003, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v  rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce, v  platném znění.
    3)
    Zákon č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu a o změně některých dalších zákonů (zákon o Státním zemědělském intervenčním fondu), ve znění zákona č. 128/2003 Sb., zákona č. 41/2004 Sb., zákona č. 85/2004 Sb., zákona č. 237/2004 Sb., zákona č. 482/2004 Sb. a zákona č. 441/2005 Sb.
    4)
    Zákon č. 154/2000 Sb., o šlechtění, plemenitbě a evidenci hospodářských zvířat a o změně některých souvisejících zákonů (plemenářský zákon), ve znění zákona č. 309/2002 Sb., zákona č. 162/2003 Sb., zákona č. 282/2003 Sb. a zákona č. 444/ /2005 Sb.
    5)
    Zákon č. 219/2003 Sb., o uvádění do oběhu osiva a sadby pěstovaných rostlin a o změně některých zákonů (zákon o oběhu osiva a sadby), ve znění zákona č. 444/2005 Sb. Vyhláška č. 175/2004 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o uvádění do oběhu osiva a sadby pěstovaných rostlin, ve znění vyhlášky č. 40/2005 Sb.
    6)
    Nařízení vlády č. 248/2004 Sb., o některých opatřeních k provádění společné organizace trhu se lnem a konopím pěstovanými na vlákno.
    7)
    Čl. 143b odst. 4 nařízení Rady (ES) č. 1782/2003.
    8)
    Nařízení Komise (ES) č. 796/2004, v  platném znění. Nařízení Rady (ES) č. 1786/2003 ze dne 29. září 2003 o společné organizaci trhu se sušenými krmivy, v  platném znění. Nařízení vlády č. 204/2004 Sb., o stanovení bližších podmínek provádění společné organizace trhu se sušenými krmivy, ve znění nařízení vlády č. 198/2005 Sb.
    9)
    Čl. 131 nařízení Rady (ES) č. 1782/2003.
    10)
    § 5 zákona č. 219/2003 Sb.
    11)
    Čl. 143c nařízení Rady (ES) č. 1782/2003, v  platném znění.
    12)
    Nařízení vlády č. 144/2005 Sb., o stanovení některých podmínek poskytování jednotné platby na plochu zemědělské půdy pro kalendářní roky 2005 a 2006.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • DEAL MONITOR
    • Společné jmění manželů
    • Investiční dotazník u právnických osob a test vhodnosti
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • DEAL MONITOR
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • V Mělníce by se chtěl soudit každý aneb úspěšnost návrhů na vydání předběžného opatření u okresních soudů

    Soudní rozhodnutí

    Skladování

    V případě skladování ujednaného na dobu neurčitou je skladovatel povinen vydat skladovanou věc na základě požadavku ukladatele učiněného kdykoli v průběhu skladování. Povinnost...

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.