epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Zákon ze dne 27.3.1990 o státním rozpočtu federace na rok 1990

29.3.1990 | Sbírka:  82/1990 Sb. | Částka:  19/1990ASPI

Vztahy

Aktivní derogace: 129/1989 Sb., 68/1989 Sb., 194/1988 Sb.
Pasivní derogace: 625/1992 Sb.
82/1990 Sb.
ZÁKON
ze dne 27. března 1990
o státním rozpočtu federace na rok 1990
Federální shromáždění Československé socialistické republiky se usneslo na tomto zákoně:
ČÁST PRVNÍ
Státní rozpočet federace na rok 1990
§ 1
(1) Celkové příjmy státního rozpočtu federace
se stanoví částkou                           137 304 800 000 Kčs.
Celkové výdaje státního rozpočtu federace
se stanoví částkou                           131 920 600 000 Kčs.
Celkový přehled státního rozpočtu federace je uveden v příloze č. 1.
(2) Z celkových výdajů státního rozpočtu federace činí:
A. Účelové dotace do státních rozpočtů
   republik
   - České republice                          31 697 345 000 Kčs
   - Slovenské republice                      20 113 205 000 Kčs
   z toho:

   I. dotace na vybrané investiční akce
      s dosahem pro celou federaci a další
      rozvoj republik
      - České republice                       10 631 500 000 Kčs
      - Slovenské republice                    6 478 900 000 Kčs

  II. dotace na vybrané neinvestiční akce
      - České republice                       21 065 845 000 Kčs
      - Slovenské republice                   13 634 305 000 Kčs
    v tom:
      a) dotace na družstevní bytovou výstavbu
         - České republice                     3 060 000 000 Kčs
         - Slovenské republice                 2 800 000 000 Kčs
      b) dotace na individuální bytovou výstavbu
         - České republice                     2 310 000 000 Kčs
         - Slovenské republice                 1 380 000 000 Kčs
      c) dotace na modernizaci bytového fondu
         - České republice                     1 008 000 000 Kčs
         - Slovenské republice                    75 000 000 Kčs
      d) dotace na státní programy technického rozvoje
         - České republice                       343 100 000 Kčs
         - Slovenské republice                   157 100 000 Kčs
      e) vybrané druhy cenových dotací a intervencí
         - České republice                     6 821 000 000 Kčs
         - Slovenské republice                 4 414 700 000 Kčs
      f) dotace na ekonomické nástroje v zahraničním obchodě
         - České republice                     6 796 300 000 Kčs
         - Slovenské republice                 4 475 100 000 Kčs
      g) dotace na potřeby branné povahy včetně výzkumných
         a vývojových úkolů
         - České republice                       727 445 000 Kčs
         - Slovenské republice                   332 405 000 Kčs
B. Globální dotace
   - České republice                           2 582 355 000 Kčs
   - Slovenské republice                       1 257 795 000 Kčs
C. Rozpočtová rezerva vlády Československé socialistické
   republiky a ostatní účelové rezervy se stanoví
   částkou                                     2 329 000 000 Kčs.
Přehled o účelových rezervách státního rozpočtu federace je uveden v příloze č. 2.
(3) Přebytek státního rozpočtu federace se stanoví
částkou 5 384 200 000 Kčs.
§ 2
Podíl na výnosu daně z obratu se stanoví ve výši 21 % pro Českou republiku a ve výši 29 % pro Slovenskou republiku.
§ 3
Limit výdajů státního rozpočtu federace na vládní úvěry se stanoví částkou 4198 mil. Kčs.
§ 4
Vláda Československé socialistické republiky nebo na základě jejího zmocnění ministr financí může upravit ukazatele státního rozpočtu federace pouze v souladu s opatřeními vlády týkajícími se cenových, organizačních a metodických změn spolu s věcnými změnami ve vazbě na změny státního plánu a při uvolňování prostředků z rozpočtové rezervy vlády Československé socialistické republiky. Těmito opatřeními nesmí dojít ke zhoršení výsledného salda příjmů a výdajů státního rozpočtu federace.
ČÁST DRUHÁ
§ 5
Zákon č. 68/1989 Sb., o organizaci Československé státní dráhy, se v § 21 doplňuje o odstavec 3, který zní:
"(3) Federální ministerstvo financí upraví obecně závazným právním předpisem způsob financování podnikové společenské spotřeby Československých státních drah.".
ČÁST TŘETÍ
§ 6
(1) Pro organizace federálního ministerstva spojů se stanoví mimořádný odvod volných zdrojů ze zisku do státního rozpočtu federace v roce 1990 ve výši 1,0 mld Kčs.
(2) Odvod se provádí nejpozději třetí den před koncem kalendářního měsíce ve výši jedné dvanáctiny stanovené roční odvodové povinnosti. V měsíci dubnu se provede za měsíce leden až duben ve výši čtyř dvanáctin stanovené roční odvodové povinnosti.
ČÁST ČTVRTÁ
§ 7
Ustanovení zákona č. 194/1988 Sb., o působnosti federálních ústředních orgánů státní správy, a zákona č. 129/1989 Sb., o rozpočtové soustavě Československé socialistické republiky a o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky (rozpočtová pravidla), pokud pojednávají o komplexním státním plánu hospodářského a sociálního rozvoje ČSSR, rozpočtových výhledech a přehledu o souhrnu rozpočtových výhledů, jakož i o úhrnném finančním plánu, se nepoužijí do doby jejich nové právní úpravy.
Účinnost
§ 8
Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. dubna 1990.
Havel v. r.
Dubček v. r.
Čalfa v. r.
Příl.1
Celkový přehled
státního rozpočtu federace
-----------------------------------------------------------------
     Příjmy                                    (v tisících Kčs)
-----------------------------------------------------------------
Příjmy federálních organizací
    z hospodářství                             116 263 688
    z vědy a techniky                              369 879
    z peněžních a technických služeb            17 694 231
    ze společenských služeb a činností pro
    obyvatelstvo                                   128 028
    z obrany a bezpečnosti                       2 157 000
Správní poplatky od organizací                     160 000
Ostatní příjmy                                     531 974
-----------------------------------------------------------------
     Úhrnem                                    137 304 800
-----------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------
     Výdaje                                    (v tisících Kčs)
-----------------------------------------------------------------
Výdaje federálních organizací na
    hospodářství                                26 884 949
    vědu a techniku                              4 401 069
    peněžní a technické služby                   5 582 716
    společenské služby a činnosti pro
    obyvatelstvo                                 2 678 163
    obranu a bezpečnost                                 34 206 752
    správu                                       2 516 251
    Celkem                                      76 269 900
    z toho: Kancelář Federálního shromáždění       100 536
            Státní komise pro vědeckotechnický
            a investiční rozvoj                    153 784
            vojenské výdaje                     31 180 000
Dotace ze státního rozpočtu federace
do státních rozpočtů republik celkem            55 650 700
-----------------------------------------------------------------
     Úhrnem                                    131 920 600
-----------------------------------------------------------------
     Přebytek                                    5 384 200
-----------------------------------------------------------------
Příl.2
Přehled
o účelových rezervách státního rozpočtu federace
                                               (v tisících Kčs)
Rozpočtová rezerva vlády ČSSR                      500 000
z toho účelová rezerva pro Kancelář
Federálního shromáždění                            100 000
Ostatní účelové rezervy celkem                   1 829 000
v tom:
- rozvoj vědy a techniky                           100 000
- investice organizací výzkumné a vývojové
  základny                                          29 000
- ekologické investice                             500 000
- platové úpravy ve školství a zdravotnictví       900 000
- politické strany a volby do zákonodárných
  orgánů                                           300 000
Rezervy celkem                                   2 329 000

Novinky v eshopu

Online konference

  • 23.04.2021Compliance (online - živé vysílání) - 23.4.2021
  • 28.04.2021Trestné právo daňové (online - live) - 28.4.2021
  • 30.04.2021Změny v akciové společnosti po novele ZOK (online - živé vysílání) - 30.4.2021
  • 07.05.2021Vývoj judikatury k náhradě újmy v letech 2020 a 2021 (online - živé vysílání) - 7.5.2021
  • 12.05.2021Problémy a rizika spojená s prací z domova – praktický seminář na home office (online - živé vysílání) - 12.5.2021

Online kurzy

  • Aktuality z práva veřejných zakázek (březen 2021)
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2021 - 2. díl)
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2021 - 1. díl)
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2021)
  • Dohoda o vině a trestu
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)
  • Monitoring judikatury (6 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Okamžité zrušení pracovního poměru pro neomluvené absence v celkové délce 3 dnů (3 pracovních směn)
  • Bez diverzity v advokacii časem neobstojíme
  • Souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely zasílání obchodních sdělení
  • Soud řeší několik případů mezinárodních únosů dětí ročně. Jak může rozhodnout?
  • Nová úprava evidence skutečných majitelů: četné změny a vysoké sankce
  • Komplikace pro zahraniční investice: zákon o prověřování zahraničních investic
  • Krácení dovolené nově od 1. 1. 2021
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Nová úprava evidence skutečných majitelů: četné změny a vysoké sankce
  • Okamžité zrušení pracovního poměru pro neomluvené absence v celkové délce 3 dnů (3 pracovních směn)
  • Digitální právní jednání a písemná forma
  • Krácení dovolené nově od 1. 1. 2021
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Novinky ve stavebním právu v roce 2021
  • Neplatné rozvázání pracovního poměru a vznik nároku na dovolenou. Posouzení předběžné otázky obecnými soudy
  • Novela zákoníku práce zavádějící konečně pravidla pro home office
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Krácení dovolené nově od 1. 1. 2021
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Pracovněprávní důsledky odmítnutí zaměstnance podrobit se testu na Covid-19
  • Exekuce na obhajné vůči státu
  • Předmět vydržení vlastnického práva
  • Vytýkací dopis aneb nástroj zaměstnavatelů k podávání výpovědí?

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Cizinci a ohrožení veřejného zdraví (exkluzivně pro předplatitele)

Ohrožení veřejného zdraví nelze podřadit pod pojem závažné porušení veřejného pořádku, protože zákon o pobytu cizinců v § 119 rozlišuje ohledně důvodů pro správní...

Daňový podvod (exkluzivně pro předplatitele)

Zpochybňuje-li daňový subjekt význam zjištěných objektivních okolností tvrzeními opírajícími se o to, že na nich neshledává nic nestandardního či podezřelého, není povinností...

Dlouhodobý pobyt (exkluzivně pro předplatitele)

Skutečnost, že cizinec naplňuje účel, pro který mu byl dlouhodobý pobyt udělen, nevylučuje, aby správní orgán shledal jinou závažnou překážku, kterou může být v obecné rovině i...

Jmenování děkana do funkce

Tytéž důvody, ať již spočívají v závažném neplnění povinností děkana či v závažném poškozování zájmů vysoké školy nebo fakulty, se v závislosti na okamžiku, kdy se o nich...

Odpovědnost za spáchaný správní delikt (exkluzivně pro předplatitele)

K porušení čl. 40 odst. 6 věty druhé Listiny dojde i tehdy, když by pachatel byl potrestán za spáchání přestupku přesto, že by odpovědnost za přestupek podle nové právní úpravy...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů