epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Směrnice ze dne 8.10.2004, kterou se stanoví jednotná pravidla organizačního uspořádání krizového štábu kraje a obce, jeho uvedení do pohotovosti, vedení dokumentace a některé další podrobnosti

    16.11.2004 | Sbírka:  PO-365/IZS-2004 | Částka:  4/2004ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 462/2000 Sb., 240/2000 Sb., 239/2000 Sb.
    Pasivní derogace: MV-117572-2/PO-OKR-2011
    PO-365/IZS-2004
    Směrnice
    Ministerstva vnitra
    ze dne 8. října 2004
    kterou se stanoví jednotná pravidla organizačního uspořádání krizového štábu kraje a obce, jeho uvedení do pohotovosti, vedení dokumentace a některé další podrobnosti
    Odvětví: krizové řízení
    integrovaný záchranný systém
    Ministerstvo vnitra ke sjednocení organizačního uspořádání a vedení dokumentace krizových štábů, zřizovaných podle § 14 odst. 2 písm. b), § 21 odst. 2 písm. b) a § 23 odst. 2 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění zákona č. 320/2002 Sb., k řešení krizových situací a používaných podle § 11 písm. c) a § 13 písm. a) zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a změně některých zákonů, ve znění zákona č. 320/2002 Sb., ke koordinaci a provádění záchranných a likvidačních prací, v návaznosti na ustanovení § 12, § 13 a § 14 nařízení vlády č. 462/2000 Sb., k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění nařízení vlády č. 36/2003 Sb., vydává tuto směrnici:
    Čl.1
    Použití, účel a společná schůze krizového štábu
    (1) Krizový štáb je pracovním orgánem hejtmana kraje nebo starosty určené obce1) nebo starosty obce (dále jen "vedoucí krizového štábu"), který jej svolává a používá:
    a) při řešení krizové situace a ke zmírnění jejích následků, včetně plnění úkolů orgánů krizového řízení za stavu ohrožení státu vyhlášeného v souvislosti se zajišťováním obrany České republiky a za válečného stavu,2)
    b) při koordinaci záchranných a likvidačních prací hejtmanem nebo starostou obce s rozšířenou působností (určené městské části hl. m. Prahy) v souvislosti s řešením mimořádné události v případech stanovených právním předpisem, 3) pokud nevyužijí možnosti podle čl. 4,
    c) při taktických a prověřovacích cvičeních organizovaných k ověření činností podle písm. a) nebo b), které nařídí k tomu oprávněná osoba.4)
    (2) Základní organizační schéma krizového štábu stanoví vedoucí krizového štábu při jeho zřízení v souladu se zvláštním právním předpisem5) a s přihlédnutím k místním podmínkám, zejména specifickým rizikům a hrozbám v příslušném správním obvodu. Své rozhodnutí zveřejní vhodným způsobem, např. vydáním Statutu krizového štábu (dále jen "zřizovací dokument"). Součástí zřizovacího dokumentu je neveřejná příloha, která je trvale aktualizována a slouží jen pro potřeby krizového štábu. Následně je zpracován jednací řád činnosti krizového štábu při účasti členů6) příslušné bezpečnostní rady kraje nebo určené obce a dalších osob podle odst. 3 (dále jen "společná schůze krizového štábu").
    (3) Společné schůze krizového štábu se zúčastňují vedle členů bezpečnostní rady příslušného orgánu krizového řízení vedoucím krizového štábu určení členové stálé pracovní skupiny krizového štábu (dále jen "stálá pracovní skupina"). Vedoucí krizového štábu může přizvat na společnou schůzi krizového štábu i další osoby, zejména odborníky, kteří nejsou členy krizového štábu. Úkolem společné schůze krizového štábu je projednat návrhy a doporučení ve věcech stanovených zvláštním právním předpisem7) vedoucímu krizového štábu.
    (4) Neveřejná příloha zřizovacího dokumentu obsahuje bližší podrobnosti o složení krizového štábu, které není vhodné zveřejnit nebo které se často mění. Jedná se zejména o dokumenty obsahující:
    a) osobní údaje, např. plán vyrozumění členů krizového štábu, plán svozu členů krizového štábu apod.,
    b) zákonem chráněné údaje (např. dohody a smlouvy) o právnických nebo podnikajících fyzických osobách, které jsou při činnosti krizového štábu využívány,
    c) podrobnosti o místech činnosti krizového štábu, jeho technického vybavení a materiálního nebo personálního zabezpečování.
    (5) Jednací řád společné schůze krizového štábu podle odst. 2 vychází z jednacího řádu bezpečnostní rady zpracovaného podle zvláštního předpisu8) a vhodně jej rozšiřuje pro společnou schůzi krizového štábu. Rozšíření je, mimo jiné, zpracováno pro případy začlenění povodňové komise resp. nákazové komise a jejich členů v krizovém štábu, pokud již nejsou členy krizového štábu, v době vyhlášení stavu nebezpečí nebo nouzového stavu z příčiny povodní resp. veterinárních nákaz.
    (6) Krajský úřad projedná s určenými obcemi svého kraje jejich zřizovací dokumenty podle odst. 2 za účelem sjednocení organizační struktury krizových štábů na území kraje9) potřebné pro vazby mezi krizovými štáby na území kraje.10)
    (7) Starosta obce, která není určenou obcí podle zvláštního předpisu,1 a který již zřídil nebo se rozhodne zřídit svůj krizový štáb, použije tuto směrnici v rozsahu odpovídajícím místním podmínkám a možnostem obce. Při zpracování hlášení nebo žádostí o pomoc použije formáty uvedené v příloze č. 1 této směrnice.
    Čl.2
    Organizace stálé pracovní skupiny
    (1) Stálá pracovní skupina se může členit na odborné skupiny, které plní jednotlivé úkoly stálé pracovní skupiny.11) Činnost stálé pracovní skupiny je zajišťována ve směnách.
    (2) Organizační členění stálé pracovní skupiny a její konkrétní personální složení je součástí dokumentů podle čl. 1 odst. 2. Řídícími pracovníky stálé pracovní skupiny jsou tajemník krizového štábu, vedoucí stálé pracovní skupiny a vedoucí odborných skupin. Jejich úkoly jsou uvedeny v příloze č. 2 této směrnice.
    (3) V rámci zajištění směnnosti jsou do funkce vedoucího stálé pracovní skupiny vždy předurčeny a odborně připraveny nejméně dvě osoby. Obdobné pravidlo zabezpečující zastupitelnost a střídání směn je v rámci personálních možností uplatňováno i u vedoucích zřízených odborných skupin.
    (4) Obce podle čl. 1 odst. 7 mohou
    a) do krizového štábu zařadit pracovníky obce a jejích organizačních složek, zástupce místních občanských sdružení a další fyzické osoby na základě dobrovolnosti,
    b) organizovat a členit stálou pracovní skupinu podle místních podmínek a podle možností obce nebo ji vůbec nezřizovat,
    c) využívat ze základních složek12) integrovaného záchranného systému ve stálé pracovní skupině krizového štábu zástupce své jednotky sboru dobrovolných hasičů obce.
    Čl.3
    Odborná příprava členů krizového štábu
    Odborná příprava členů krizového štábu se zabezpečuje zejména v rámci vzdělávacích programů ústředních orgánů státní správy organizovaných Ministerstvem vnitra a hasičskými záchrannými sbory krajů v souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení.13)
    Čl.4
    Koordinace záchranných a likvidačních prací
    (1) Koordinaci záchranných a likvidačních prací podle čl. 1 písm. b) může hejtman nebo starosta obce s rozšířenou působností provádět bez využití krizového štábu
    a) na místě zásahu s případným využitím štábu velitele zásahu organizovaného a členěného podle zvláštního předpisu,14)
    b) z územně příslušného operačního a informačního střediska hasičského záchranného sboru kraje,
    c) z pracoviště územně příslušného hasičského záchranného sboru kraje a s využitím jeho štábu,
    d) z jiného vhodného místa.
    (2) Koordinační role hejtmana kraje nebo starosty obce s rozšířenou působností při koordinaci záchranných a likvidačních prací3) podle odst. 1 spočívá v zabezpečování součinnosti, jednotnosti a souladu činností orgánů veřejné správy a velitele zásahu složek integrovaného záchranného systému pro splnění cílů stanovených ve zvláštním právním předpisu.15)
    (3) Ustanovení odst. 1 nijak neomezuje právo hejtmana nebo starosty určené obce, která je obcí s rozšířenou působností, využívat ke koordinaci záchranných a likvidačních prací krizový štáb kraje nebo určené obce, do jehož stálé pracovní skupiny hasičský záchranný sbor kraje v takovém případě vysílá svého předem určeného zástupce. Územně příslušný útvar Policie České republiky vysílá k tomu předem určeného zástupce do stálé pracovní skupiny krizového štábu kraje nebo určené obce. Územně příslušné krajské vojenské velitelství Armády České republiky vysílá předem určeného zástupce jen do stálé pracovní skupiny krizového štábu kraje.
    (4) Pokud hejtman nebo starosta určené obce využívají pro společnou schůzi krizového štábu nebo pro výkon činnosti stálé pracovní skupiny krizového štábu kraje nebo určené obce pracoviště štábu hasičského záchranného sboru kraje, je komunikační a logistické zabezpečení krizového štábu zajišťováno hasičským záchranným sborem kraje.
    (5) Využívání pracoviště hasičského záchranného sboru kraje nelze zajistit pro obce podle čl. 1 odst. 7. Je však žádoucí, aby starosta obce úzce spolupracoval s velitelem zásahu složek integrovaného záchranného systému a jeho štábem,16) pokud mimořádná událost zasáhne území obce.
    Čl.5
    Svolání krizového štábu
    (1) Svolání krizového štábu se provádí na pokyn vedoucího krizového štábu, který současně stanoví čas a místo úvodní společné schůze krizového štábu v případech uvedených ve zvláštním právním předpise.17)
    (2) Ústní, písemný nebo zpětným voláním ověřený telefonický pokyn vedoucího krizového štábu ke svolání krizového štábu realizuje územně příslušné operační a informační středisko integrovaného záchranného systému, pokud vedoucí krizového štábu nestanoví jinak, které
    a) neprodleně povolá řídící pracovníky stálé pracovní skupiny, popř. podle pokynů vedoucího krizového štábu některé další osoby,
    b) informuje členy příslušné bezpečnostní rady orgánu krizového řízení o aktivaci krizového štábu, čase a místě úvodní společné schůze krizového štábu a je-li vedoucím krizového štábu vyžadována jejich osobní účast na úvodní společné schůzi krizového štábu,
    c) oznámí nadřízenému operačnímu a informačnímu středisku integrovaného záchranného systému svolání krizového štábu, přičemž za okamžik svolání krizového štábu se považuje zahájení úvodní společné schůze krizového štábu.
    (3) O svolání vybraných členů odborných skupin, zástupců složek integrovaného záchranného systému nebo specialistů do stálé pracovní skupiny rozhodne vedoucí krizového štábu na návrh vedoucího stálé pracovní skupiny. Jejich výběr a svolání provádí vedoucí stálé pracovní skupiny nebo, pokud jsou zřízeny, jednotliví vedoucí odborných skupin podle druhu, charakteru a rozsahu mimořádné události nebo krizové situace.
    (4) Hrozí-li nebezpečí z prodlení může dát podnět ke svolání krizového štábu také řídící důstojník hasičského záchranného sboru kraje, který může také svolat stálou pracovní skupinu krizového štábu kraje,18) k okamžitému zahájení přípravy koordinace záchranných a likvidačních prací a řídí její činnost až do dalšího rozhodnutí hejtmana.
    (5) Způsob provedení svolání krizového štábu obce podle čl. 1 odst. 7 stanoví starosta obce na základě místních podmínek, možností obce a složení krizového štábu.
    (6) Technický a obslužný personál krizového štábu zajišťuje krajský úřad a obecní úřad určené obce. Pokud je místem svolání krizového štábu pracoviště štábu hasičského záchranného sboru kraje, je jím zajišťován i technický a obslužný personál. Pracovníci technického a obslužného personálu nejsou členy krizového štábu ve smyslu právního předpisu.19)
    (7) Svolání krizového štábu a jeho uvedení do pracovního stavu a činnost krizového štábu je nejméně jedenkrát za rok zdokonalována nácvikem. Skutečné svolání krizového štábu při mimořádné události nebo krizové situaci je považováno za náhradu nácviku v daném kalendářním roce.
    Čl.6
    Dokumentace a záznamy společné schůze krizového štábu
    (1) Při společné schůzi krizového štábu se vždy, mimo jiné, pořizují, projednávají a doporučují ke schválení vedoucímu krizového štábu některé z následujících dokumentů
    a) návrhy nařízení kraje nebo obce, případně ve výjimečných případech i obecně závazných vyhlášek kraje nebo obce (dále jen "právní předpisy") v přenesené i v samostatné působnosti kraje nebo obce,
    b) návrhy rozpracování opatření stanovených orgánem krizového řízení vyššího stupně veřejné správy,
    c) návrhy (pouze pro hejtmana kraje) na vyhlášení stavu nebezpečí, které obsahuje důvody vyhlášení stavu nebezpečí, krizová opatření, jejich rozsah a dobu jeho trvání,
    d) návrh doporučených opatření pro řešení krizové situace nebo při řešení mimořádných událostí,
    e) zápis probíhající společné schůze krizového štábu,
    f) informace pro tisk a sdělovací prostředky nebo její návrh.
    (2) Pro zpracování dokumentů uvedených v odst. 1 se využívají vzorové dokumenty z krizových plánů (tzv. předurčená dokumentace) zpracované v písemné nebo elektronické podobě. O schválení a způsobu zveřejnění dokumentů uvedených v odst. 1 písmenech b), d) a e) může rozhodnout vedoucí krizového štábu přímo při společné schůzi krizového štábu. Právní předpisy a rozhodnutí o vyhlášení stavu nebezpečí uvedené v odst. 1 písmeno a) a c) se schvalují a publikují podle zvláštních zákonů.20)
    (3) Všechny na společné schůzi krizového štábu projednané návrhy a schválené dokumenty se archivují po dobu nejméně pěti let.
    (4) Ze společné schůze krizového štábu se pořizuje zvukový záznam, který se ukládá společně se zpracovanými dokumenty.
    (5) Účastníci společné schůze krizového štábu mají právo k zápisu uplatnit písemné výhrady, které se stávají nedílnou součástí zápisu.
    Čl.7
    Pracovní dokumentace krizového štábu
    (1) Při činnosti stálé pracovní skupiny se zpracovávají zpravidla tyto dokumenty:
    a) informace o situaci a prognózách vývoje,
    b) mapové nebo obdobné grafické znázornění okamžité situace,
    c) přehled již splněných nebo rozpracovaných opatření pro potřeby společné schůze krizového štábu,
    d) hodnocení stavu připravenosti kraje nebo určené obce a dalších orgánů kraje nebo určené obce a složek integrovaného záchranného systému,
    e) přehled volných disponibilních lidských a věcných zdrojů a přehled okamžitých a očekávaných potřeb v souvislosti s řešením krizové situace nebo mimořádné události,
    f) návrhy dosud neuplatněných naplánovaných, modifikovaných opatření k projednání při společné schůzi krizového štábu,
    g) návrhy tiskových prohlášení a informací pro veřejnost ze společné schůze krizového štábu,
    h) hlášení a informace jiným krizovým štábům,
    i) dílčí zpráva o řešení mimořádné události nebo dílčí zpráva o hodnocení krizové situace a přijatých opatřeních a zvukové a písemné záznamy o činnosti krizového štábu.
    (2) Dokumenty uvedené v odst. 1 písmenech a) až f) předkládá na společné schůzi krizového štábu vedoucí stálé pracovní skupiny. Zpráva o řešení mimořádné události nebo zpráva o hodnocení krizové situace a přijatých opatřeních jsou projednány a ukončeny na nejbližší schůzi příslušné bezpečností rady orgánu krizového řízení po skončení řešení mimořádné události nebo krizové situace.21)
    (3) Za obsah hlášení a informací vedoucího krizového štábu vedoucím jiných krizových štábů odpovídá vedoucí stálé pracovní skupiny. Vedoucí krizového štábu může písemně pověřit některého člena krizového štábu ke schvalování těchto hlášení v zastoupení.
    Čl.8
    Nakládání s dokumentací
    Při nakládání s dokumenty uvedenými v čl. 6 a v čl. 7 se postupuje podle zvláštních právních předpisů.22) Pokud dokumenty obsahují utajované nebo zvláštní skutečnosti, řídí se zpracování dokumentů a manipulace s nimi zvláštními právními předpisy.23)
    Čl.9
    Spolupráce krizových štábů
    (1) Svolané krizové štáby veřejné správy spolupracují a udržují spojení. Jejich kooperačním nástrojem jsou příslušným vedoucím krizového štábu schválená standardizovaná hlášení. K jejich předávání jsou využívána operační a informační střediska integrovaného záchranného systému.24) Zprávy jsou předávány jako přílohy jednotné standardizované průvodky krizové korespondence uvedené v příloze č. 1 této směrnice.
    (2) Vedoucí krizového štábu vyšší úrovně územní veřejné správy (pokud je svolán) stanoví podle potřeby intervaly, ve kterých vyžaduje hlášení od vedoucích krizových štábů nižších úrovní územní veřejné správy.
    (3) Pokud vedoucí krizového štábu vyšší úrovně územní veřejné správy nestanoví intervaly zasílání hlášení podle odst. 2, odesílají se hlášení vedoucímu krizového štábu na vyšší úrovni územní veřejné správy se stavem situace v 6.00 hod. a v 18.00 hod. do jedné hodiny od těchto termínů.
    (4) Vzory jednotného standardizovaného úvodního hlášení a standardizované žádosti o pomoc v tabulkové formě jsou uvedeny v příloze č. 1 této směrnice. Vedoucí krizového štábu vyšší úrovně územní veřejné správy je oprávněn v průběhu krizové situace stanovit jiný formát hlášení podle druhu a vývoje krizové situace.
    (5) Postup, pravidla a způsob vyžadování věcných zdrojů, včetně jednotné formy požadavku na věcné zdroje, jsou popsány v Metodice pro vyžadování věcných zdrojů za krizové situace.25)
    (6) Postup, pravidla a způsob vyžadování zásob pro humanitární pomoc, včetně jednotné formy požadavku, jsou popsány v Metodice činnosti při plánování a zajišťování nezbytných dodávek v systému hospodářských opatření pro krizové stavy, určené pro krajské úřady, obecní úřady obcí s rozšířenou působností a určené obce.
    Čl.10
    Technické podmínky pro místa společné schůze krizového štábu
    (1) Pro společnou schůzi krizového štábu je využívána vhodná místnost krajského úřadu nebo obecního úřadu určené obce nebo jiné účelově připravované prostory (např. podle čl. 4 odst. 1 písm. c) nebo stanovené záložní pracoviště) určené vedoucím krizového štábu. Minimální technickou vybaveností místnosti je zařízení pro pořízení zvukového záznamu společné schůze krizového štábu.
    (2) Prostory pro práci stálé pracovní skupiny musí zejména umožňovat:
    a) nepřetržitý pracovní cyklus, včetně alespoň provizorního zázemí pro stravování, odpočinek a základní hygienické potřeby členů,
    b) osobní styk jednotlivých vedoucích odborných skupin se členy svých skupin nebo s přizvanými specialisty,
    c) překlenutí výpadku přívodu elektrické energie náhradním elektrickým zdrojem o výkonu zajišťujícím alespoň provoz osvětlení a provoz komunikačních prostředků,
    d) ochranu pracoviště před povětrnostními vlivy a jeho ostrahu.
    (3) Prostory pro práci stálé pracovní skupiny musí být vybaveny:
    a) dostatečnou kapacitou podlahové plochy a dostatečným množstvím přípojek na rozvod elektrické energie pro využívání administrativních, technických a komunikačních prostředků,
    b) zálohovaným komunikačním propojením (telefonní linky a přípojky nebo možnost osobní komunikace) s operačním a informačním střediskem integrovaného záchranného systému a s územně příslušnými operačními středisky základních a ostatních složek integrovaného záchranného systému,
    c) zařízením umožňujícím pořízení zvukových záznamů z práce stálé pracovní skupiny.
    (4) Prostory pro společné schůze krizového štábu a prostory pro práci stálé pracovní skupiny nemusí být nutně dislokovány v jediném objektu. Pokud jsou některé součásti nebo jednotliví pracovníci stálé pracovní skupiny umístěni mimo objekt, ve kterém probíhají společné schůze krizového štábu, musí být zajištěno trvalé spojení a dopravní prostředky pro rychlý přesun řídících pracovníků stálé pracovní skupiny v případě jejich povolání na společnou schůzi krizového štábu nebo zařízení umožňující videokonference se společnou schůzí krizového štábu.
    Čl.11
    Závěrečná ustanovení
    Zrušuje se:
    Směrnice Ministerstva vnitra č.j.: PO-4536/IZS-2001 ze dne 12. prosince 2001 kterou se stanoví organizační uspořádání krizového štábu kraje, okresu a obce, jeho uvedení do pohotovosti a vedení dokumentace vydaná dne 13. prosince 2001 v částce 9 Věstníku vlády pro orgány krajů, okresní úřady a orgány obcí.
    Čl.12
    Účinnost
    Tato směrnice nabývá účinnosti dnem uveřejnění ve Věstníku vlády pro orgány krajů a orgány obcí.
    Ministr vnitra
    Mgr. František Bublan
    Příl.1
                Formát jednotné standardizované průvodky
                          krizové korespondence
    
                        Hlavička kraje nebo obce
    
                    Tel: .........., Fax: ..........,
                                 E-Mail:
    
    
    Datum ............... čas ...............   Č.j.:
                                                Počet listů:
    
    +-------------------------------------+--------------------------------+
            |ODESÍLATEL:                          |     PŘÍJEMCE:                  |
    |(titul, jméno, příjmení, funkce)     |     (název KŠ)                 |
    |Podpis vedoucího krizového štábu     |     Fax:          E-mail:      |
    |nebo zmocněné osoby                  |                                |
    |                                     |                                |
    +-------------------------------------+--------------------------------+
    Vyřizuje:
    (vyplňuje se pouze v případě, že je odesíláno cestou operačního a informačního střediska IZS)
    Hodící se označte křížkem !
    - Zahájení činnosti krizového štábu dne:.......v ......hod.
    - Úvodní hlášení (přiložit formulář "Úvodní hlášení")
    - Pravidelná informace (obsah podle požadavku vyššího štábu)
    - Hlášení závažné změny (přiložit formulář "Úvodní hlášení")
    - Rozhodnutí o vyhlášení krizového stavu (příloha - kopie rozhodnutí)
    - Žádost o poskytnutí pomoci (použít formulář "Žádost o pomoc")
    - Test spojení
    - Jiné informace (vypsat):
    Příjem zprávy potvrďte faxem (e-mailem).
    -------------------------------------------------------------------
    - Potvrzujeme příjem faxu (e-mailu).
    
    Podpis:......................
    Formát úvodního hlášení
    
                        Hlavička kraje nebo obce
                    Tel: .........., Fax: ..........,
                                 E-Mail:
    
                             ÚVODNÍ HLÁŠENÍ
                O MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI NEBO KRIZOVÉ SITUACI
    
                                                  Přílohy:
                                                  Počet listů:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    I. ZÁKLADNÍ ÚDAJE K UDÁLOSTI
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Řešená krizová situace:
    
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Místo:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Doba vzniku          Datum:                  Čas:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Čas zahájení prvotních opatření:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Předpokládaná zasažená/zamořená plocha (km2):
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Událost byla doprovázena jinými reakcemi   - Ne   - Ano:
    - Výbuchem
    - Požárem
    - Chemickou kontaminací - Radioaktivní kontaminací - Biologickou kontaminací
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Počet ohrožených osob v místě krizové situace:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Počet osob  - lehce zraněných:   - těžce zraněných: - mrtvých:  - pohřešovaných:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Klimatické  podmínky v  místě události:  (označit pouze  to, co je známo)
    
    rychlost větru (km/hod):         směr větru: - severní
    teplota (C):                                 - jižní
    - slunečno                                   - východní
    - polojasno                                  - západní
    - zataženo                                   - severozápadní
    - inverze                                    - severovýchodní
    - déšť                                       - jihovýchodní
    - sníh                                       - jihozápadní
    -------------------------------------------------------------------------------------
    
    II. DOPLŇUJÍCÍ ÚDAJE:
    
    1. VYPLNIT V PŘÍPADĚ POVODNÍ:
    
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Vodní tok:                            Správce vodního toku:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Postižené území (obce):
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Jedná se o: - běžnou povodeň - povodeň způsobenou přívalovým deštěm - zvláštní povodeň
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Hrozí další nebezpečí v souvislosti s povodní? - ne   - ano => vyplň bod 4.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Varování obyvatelstva bylo provedeno:   - ne    - ano KDE? (obce):
    Přerušení dopravy                       - ano   - ne
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Příčina: (nesjízdnost silnic, zničení mostů, poškození tratě)
    -------------------------------------------------------------------------------------
    
    2. VYPLNIT V PŘÍPADĚ POŽÁRU:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    - požár pole
    Plocha požáru (km2, ha):
    Vzdálenost od obydlených oblastí (km):
    -------------------------------------------------------------------------------------
    - lesní požár
    Typ lesa:    - nízký        - střední      - vzrostlý
    Plocha požáru cca (km2, ha):
    Ohrožení nebo přerušení dopravy ? ne ? ano KDE?
    Vzdálenost od obydlených oblastí (km):
    -------------------------------------------------------------------------------------
    - požár objektu
    Druh objektu: - obytná budova         - sklad      - jiný objekt
    Počet nadzemních podlaží hořícího objektu:
    Další rizika nebo hrozby:
    Varování obyvatelstva bylo provedeno: . ne . ano KDE? (obce):
    -------------------------------------------------------------------------------------
    
    3. VYPLNIT V PŘÍPADĚ VELKÉ DOPRAVNÍ NEHODY:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Druh dopravní nehody:
    - silniční     - drážní    - letecké        - na vodní cestě
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Místo  nehody (číslo  žel. tratě,  silnice, dálnice,  km, katastr,
    vodní tok):
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Hrozí další rizika a hrozby - ne       - ano => vyplň bod 4.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Přerušení dopravy více jak 1 hodinu: ? ne ? ano) Odhad:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Dlouhodobé omezení dopravy na silnici nebo železnici mezi
    obcemi:................................................
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Varování obyvatelstva bylo provedeno: - ne    - ano KDE? (obce):
    -------------------------------------------------------------------------------------
    
    4. VYPLNIT PŘI ÚNIKU NEBEZPEČNÝCH LÁTEK:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Název uniklé látky:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    UN kód:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Kemlerův kód:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Odhad uniklého množství (případně předpoklad):
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Únik do:   - ovzduší   - půdy        - vody - název vodního toku či zdroje:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Únik při přepravě - železniční    - silniční      - na vodní cestě
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Varování obyvatelstva bylo provedeno: - ne        - ano KDE? (obce):
    -------------------------------------------------------------------------------------
    
    5. JINÁ MIMOŘÁDNÁ UDÁLOST NEBO KRIZOVÁ SITUACE:
    
    Charakter události:
    
    
    6. PROVEDENÁ PRVOTNÍ OPATŘENÍ:
                        Příklad žádosti o pomoc
    
                        Hlavička kraje nebo obce
                    Tel: .........., Fax: ..........,
                                 E-Mail:
    
                       ŽÁDOST O POSKYTNUTÍ POMOCI
    
                                                  Příloha
                                                  Počet listů:
    
    Hodící se označte křížkem!
    -------------------------------------------------------------------------------------
    1. Požadavek na hromadnou přepravu evakuovaných:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Kraj:                   Obec:                 Adresa (popis místa odkud):
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Kam:                    vzdálenost v km:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Přibližný počet osob:          z toho se sníženou pohyblivostí:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Speciální požadavky na přepravu (např. ležících) - počet:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Potřeba lékaře:    - ne             - ano
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Navrhovaný způsob evakuace: - autobusy   - vlak   - lodě   - letecky
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Kontaktní osoba:                         spojení:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    
    2. Požadavek na  evakuaci osob do  sousedního kraje (uvést  obce),
       státu:
    
    Předpokládaný počet evakuovaných osob...........
    
    3. Požadavky nouzového přežití pro evakuované osoby:
    
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Místo pobytu evakuovaných osob:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Počet         osob, pro které je požadováno zabezpečení:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Požadavek na nouzové ubytování: - ne           - ano - počet:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Požadavek na nouzové stravování: - ne          - ano - počet:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Požadavek zásobování pitnou vodou: - ne        - ano - počet:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Chybějící základní potřeby: - hygienické potřeby - druh/počet:
                                - přikrývky - počet:
                                - ošacení - druh/počet:
                                - jiné požadavky
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Kontaktní osoba:            spojení:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    
    4. Požadavek na jinou pomoc (technická pomoc, zvláštní síly apod.)
    Požadovaná komodita nebo služba: .......................................
    
    Místo určení:           Kontaktní osoba:            spojení:
    
    Požadovaný termín:
    
    5. Místo předání a převzetí humanitární pomoci (upřesnění):
    
     .........................................................
    
    6. Styčné osoby KŠ:
    
    Jméno................ tel. číslo:...............
    Jméno................ tel. číslo:...............
    Příl.2
    I. Doporučené rozdělení činností ve stálé pracovní skupině
    1. Tajemník krizového štábu
    Tajemník krizového štábu zabezpečuje součinnost (komunikaci) krizového štábu s organizačními částmi orgánu krizového řízení, jehož je zaměstnancem. Při plnění těchto úkolů je obvykle zmocněn hejtmanem nebo starostou určené obce zabezpečovat, mimo jiných, zejména následující činnosti
    a) porady se zástupci organizačních složek orgánu krizového řízení,
    b) svolávání a řízení porad zástupců obcí, které jsou v územní působnosti orgánu krizového řízení,
    c) koordinaci tiskové skupiny nebo tiskových mluvčích vedoucího krizového štábu a složek integrovaného záchranného systému, styk s médii, zejména přípravu informací pro veřejnost, poskytování informací veřejnosti a organizování tiskových konferencí a styku s hromadnými sdělovacími prostředky.
    2. Vedoucí stálé pracovní skupiny
    Vedoucí stálé pracovní skupiny organizuje činnost stálé pracovní skupiny. Pro plnění úkolů uvedených ve zvláštním právním předpisu10) zabezpečuje ve spolupráci s tajemníkem krizového štábu zejména následující činnosti
    a) organizování práce a výkonu služby ve stálé pracovní skupině, zejména rozpis služeb ve stálé pracovní skupině, rozmístění pracovišť a pracovníků, případné vybavení pracovišť potřebnou technikou a po stránce administrativně materiální,
    b) komunikaci se styčnými představiteli spolupracujících orgánů a krizových štábů,
    c) tvorbu a vyhlašování rozhodnutí vedoucího krizového štábu a přípravu a odesílání hlášení a jiných potřebných informací jiným krizovým štábům,
    d) plnění funkce podatelny krizového štábu,
    e) kontrolu zabezpečení krizového štábu a řízení technického a obslužného personálu pro výkon ostrahy pracoviště krizového štábu, pochůzkové a kurýrní služby, zásobování energiemi, potravinami a vodou včetně provozu dieselagregátů a jiných náhradních zdrojů energií, úklidu prostor,
    f) organizování výjezdů členů krizového štábu na místa událostí,
    g) organizování součinnosti vedoucích odborných skupin, pokud byli svoláni při konkrétní mimořádné události nebo krizové situaci,
    h) zabezpečuje plnění úkolů příslušných odborných skupin, které nebyly svolány.
    3. Vedoucí odborné skupiny
    Plnění úkolů stanovených stálé pracovní skupině4) vyžaduje podle typu mimořádné události nebo krizové situace provádět všechny nebo některé činnosti zřízenými odbornými skupinami, vytvářenými a nazvanými podle místních podmínek, zkušeností a tradic (např. sekretariát, podatelna, skupiny logistiky, spojení, komunální oblasti atd.). Vedoucí odborné skupiny plní zejména následující úkoly
    a) určí konkrétní (ad hoc) složení odborné skupiny z předurčených pracovníků krajského úřadu nebo obecního úřadu určené obce, zástupců složek integrovaného záchranného systému a specialistů podle druhu krizové situace nebo mimořádné události,
    b) osobně provede nebo zabezpečí svolání pracovníků podle písm. a),
    c) v případě naléhavé potřeby požádá o uložení pracovní povinnosti26) nebo osobní pomoci27) spočívající v práci ve štábu, specialistům, kteří jinak nejsou předurčeni k práci v krizovém štábu,
    d) organizuje a řídí činnost odborné skupiny,
    e) v případě potřeby specifického zařízení (např. řízení skladu humanitární pomoci) nebo naléhavé potřeby organizuje vytvoření a svolání specializovaných podskupin, působících mimo prostory stálé pracovní skupiny.
    1) § 15 odst. 4 písm. a) zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění zákona č. 320/2002 Sb., o změně a zrušení některých zákonů v souvislosti s ukončením činnosti okresních úřadů.
    2) § 39 odst. 4 zákona č. 240/2000 Sb.
    3) § 11 písm. c) resp. § 13 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a změně některých zákonů, ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
    4) § 17 odst. 3 zákona č. 239/2000 Sb.
    5) § 13 až 14 nařízení vlády č. 462/2000 Sb., k provedení § 27 odst. 5 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění nařízení vlády č. 36/2003 Sb.
    6) § 7 a § 9 nařízení vlády č. 462/2000 Sb.
    7) § 12 odst. 2 až 3 nařízení vlády č. 462/2000 Sb.
    8) příloha č. 4 nařízení vlády č. 462/2000 Sb.
    9) § 14 odst. 1 zákona č. 240/2000 Sb.
    10) § 21 odst. 2 zákona č. 240/2000 Sb.
    11) § 12 odst. 4 nařízení vlády č. 462/2000 Sb.
    12) § 4 odst. 1 zákona č. 239/2000 Sb.
    13) např. zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
    Koncepce vzdělávání v krizovém řízení, usnesení BRS č. 211/2001
    14) § 3 vyhlášky č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.
    15) § 7 vyhlášky č. 328/2001 Sb.
    16) § 15 odst. 2 písm. b) a § 16 zákona č. 239/2000 Sb.
    17) § 12 odst. 1 nařízení vlády č. 462/2000 Sb.
    18) § 11 vyhlášky č. 328/2001 Sb.
    19) § 13 nařízení vlády č. 462/2000 Sb.
    20) Zákon č. 128/2000 Sb., zákon č. 129/2000 Sb., zákon č. 131/2000 Sb. a § 3 odst. 6 zákona č. 240/2000 Sb.
    21) § 6 odst. 1 písm. k) a § 8 odst. 1 písm. j) nařízení vlády č. 462/2000 Sb.
    22) zákon č. 97/1974 Sb., o archivnictví, ve znění pozdějších předpisů.
    Vyhláška č. 117/1974 Sb., kterou se stanoví kritéria pro posuzování písemností jako archiválií a podrobnosti skartačního řízení.
    23) Zákon č. 148/1998 Sb. o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a § 27 zákona č. 240/2000 Sb.
    Vyhláška č. 137/2003 Sb., o podrobnostech stanovení a označení stupně utajení a o zajištění administrativní bezpečnosti.
    24) § 14 a 20 odst. 2 zákona č. 239/2000 Sb.
    25) usnesení vlády ČR č. 345 ze dne 7. dubna 2003
    26) § 2 písm. c) zákona č. 240/2000 Sb.
    27) § 2 písm. h) zákona č. 239/2000 Sb.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 31.01.2023Novinky v pracovním právu 2023 (online - živé vysílání) - 31.1.2023
    • 15.02.2023Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 15.2.2023
    • 17.02.2023Velká implementační novela zákona o svobodném přístupu k informacím (online - živé vysílání) - 17.2.2023
    • 24.02.2023NIS2: Nová regulace kybernetické bezpečnosti v EU (online - živé vysílání) - 24.2.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    • Spolupráce s dodavateli, aneb jak se vyhnout zastřenému zprostředkování zaměstnání
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 15.02.2023Nové stavební právo - 15.2.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Náhrada škody
    • Odmítnutí poskytnutí informace ve světle Nálezu ÚS sp. zn. IV. ÚS 3208/16
    • Místní koeficient daně z nemovitých věcí stanovený v části obce
    • Jak správně napsat pracovní řád
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Odmítnutí poskytnutí informace ve světle Nálezu ÚS sp. zn. IV. ÚS 3208/16
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Jak správně napsat pracovní řád
    • Dočasné přidělení zaměstnance k jinému zaměstnavateli
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví
    • 10 otázek pro ... Lukáše Nývlta
    • Posuzování podřízenosti pohledávky v insolvenčním řízení ve vztahu k ust. § 1938 odst. 1 občanského zákoníku.
    • Kupní cena jako (ne)podstatná náležitost kupní smlouvy o převodu nemovitosti
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Střídavá péče a posuzování některých parametrů ve světle aktuální judikatury Ústavního soudu
    • Platné sjednání smluvní pokuty pohledem judikatury Nejvyššího soudu
    • K článku Manželství pro všechny z katolického pohledu
    • Přímá odpovědnost jednatele (společníka) SRO za škodu způsobenou třetí osobě
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Náhrada škody

    Ustanovení § 45 zákona o silničním provozu upravuje odstranění vozidel, které představují překážku provozu na pozemních komunikacích, zatímco § 27 odst. 5 zákona o silničním...

    Náhrada škody (exkluzivně pro předplatitele)

    Podle § 24 odst. 6 zákona o pozemních komunikacích vlastník dálnice, silnice, místní komunikace nebo veřejně přístupné účelové komunikace, po níž má být vedena objížďka, je...

    Odpovědnost státu za újmu (exkluzivně pro předplatitele)

    Uspokojování restitučních nároků nelze podřadit pod dispozici státu se svým vlastnictvím v rámci soukromoprávního vztahu. Stát v takovém případě nevystupuje jako vlastník, který...

    Oprava rozhodnutí (exkluzivně pro předplatitele)

    Dojde-li v důsledku opravy rozhodnutí ke změně obsahu opravovaného rozhodnutí, a tím i k možnosti prolomení jeho právní moci, bude nezbytné započíst do celkové doby řízení i ten...

    Společný nájem bytu manžely (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhoduje-li soud k návrhu rozvedeného manžela podle § 768 o. z., v první řadě rozhodne o tom, kterému z rozvedených manželů se zrušuje právo nájmu – bude to ten z bývalých...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.