epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Metodika ze dne 27.3.2017 systému zajištění transfuzních přípravků a krevních derivátů při mimořádných událostech a krizových stavech

    27.3.2017 | Sbírka:  ZD08/2017 | Částka:  3/2017ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 374/2011 Sb., 372/2011 Sb., 378/2007 Sb., 241/2000 Sb., 240/2000 Sb., 239/2000 Sb., 222/1999 Sb., 219/1999 Sb.
    ZD08/2017
    Metodika
    systému zajištění transfuzních přípravků a krevních derivátů při mimořádných událostech a krizových stavech
    1.
    Úvod
    „Metodika systému zajištění transfuzních přípravků a krevních derivátů při mimořádných událostech a krizových stavech“ (dále jen „Metodika“) stanovuje systém a postupy zajištění transfuzních přípravků a krevních derivátů pro potřeby civilního a vojenského zdravotnictví při hromadných příjmech postižených osob a stanovuje úkoly subjektům zahrnutým do systému. Metodika vychází z platných právních předpisů1.
    Systém stanovený Metodikou je vytvořen k využití při mimořádných událostech a za krizových stavů, včetně stavu ohrožení státu a válečného stavu, s hromadnými příjmy postižených osob, kdy je nutné zajistit dostatečné zásoby transfuzních přípravků a krevních derivátů a jejich dostupnost pro adekvátní hemoterapii.
    Současně tvoří Metodika základ pro rozpracování řídících mechanismů a předběžných opatření v rámci přechodu na válečný stav spojený s vnějším napadením státu, která budou vyžadovat užší součinnost jednotlivých rezortů a ústředních správních úřadů.
    Pro tyto případy je na základě Rámcové dohody o spolupráci uzavřené dne 16. 6. 2008 mezi Ministerstvem obrany (dále jen „MO“) a Ministerstvem zdravotnictví (dále jen „MZ“) vytvořen systém pro celostátní zajištění zásobování transfuzními přípravky a krevními deriváty, včetně možnosti zajištění dodávek kryokonzervovaných transfuzních přípravků.
    Plánem operační přípravy státního území ČR je stanoveno zajistit distribuci transfuzních přípravků a krevních derivátů prostřednictvím krizových transfuzních center, která jsou zřízena u poskytovatelů akutní lůžkové péče, jejichž zřizovatelem je MZ a MO. Souhrnný požadavek na dodávku transfuzních přípravků může být až 1500 transfuzních jednotek erytrocytů, 1500 transfuzních jednotek plazmy a 300 transfuzních jednotek trombocytů denně.
    2.
    Systém
    Systém zajištění transfuzních přípravků a krevních derivátů pro potřeby civilního a vojenského zdravotnictví při hromadných příjmech postižených osob při mimořádných událostech a krizových stavech (dále jen „Systém“) je realizován prostřednictvím sedmi krizových transfuzních center (dále jen „KTC“). Pro koordinaci evidence zásob u jednotlivých KTC je ustanoveno Ústřední informační a logistické centrum (dále jen „ÚILC“) u Ústřední vojenské nemocnice - Vojenské fakultní nemocnice v Praze (dále jen „ÚVN“). Seznam všech KTC včetně jejich spádové oblasti je uveden v Příloze č. 1 k této Metodice2.
    Systém zahrnuje:
    - Stanovení pravidel pro činnost KTC a jejich spádových oblastí,
    - Stanovení pravidel pro činnost ÚILC,
    - Zajištění vytvoření a hospodárné obměny garantovaných zásob transfuzních přípravků a krevních derivátů,
    - Zajištění skladování garantovaných zásob transfuzních přípravků a krevních derivátů,
    - Zajištění a skladování kryokonzervovaných transfuzních přípravků v kryobance3,
    - Přepravu transfuzních přípravků a krevních derivátů v případě vzniku mimořádné události nebo vyhlášení krizového stavu s hromadným příjmem postižených osob,
    - Vytvoření informačního systému o aktuálním stavu zásob volných transfuzních přípravků u jednotlivých KTC,
    - Prověřování funkčnosti systému.
    ÚILC aktivuje Systém na základě žádosti kteréhokoliv KTC, za dodržení následujícího postupu:
    KTC požádá o aktivaci na základě vyhodnocení konkrétní situace vzniklé v jeho spádové oblasti, která vyžaduje dodání vyššího množství transfuzních přípravků a krevních derivátů, než je KTC schopno pokrýt svými zásobami.
    KTC s ohledem na předpokládaný vývoj situace, požadované množství transfuzních přípravků a krevních derivátů a současně s ohledem na nutnost zajištění rezervní zásoby transfuzních přípravků a krevních derivátů pro ostatní poskytovatele akutní lůžkové péče ve spádové oblasti, rozhoduje o množství transfuzních přípravků a krevních derivátů, které vydá poskytovateli akutní lůžkové péče na základě jeho žádosti.
    3.
    Postup zařízení transfuzní služby při aktivaci systému
    a) úroveň místní:
    - operační a informační středisko integrovaného záchranného systému (dále jen „IZS“) vyhlašuje odpovídající stupeň poplachu4, informaci předává zdravotnickému operačnímu středisku zdravotnické záchranné služby kraje,
    - zdravotnické operační středisko zdravotnické záchranné služby kraje informuje příslušného poskytovatele zdravotních služeb (jeho kontaktní místo) o vzniku mimořádné události, stupni vyhlášeného poplachu a po vyhodnocení situace na místě události informuje o počtech zraněných osob a typu zranění,
    - poskytovatelé zdravotních služeb v případě potřeby a na základě získaných informací aktivují svůj traumatologický plán, jehož součástí je aktivace místně příslušného zařízení transfuzní služby5,
    - v případě potřeby zařízení transfuzní služby telefonicky a následně písemně s podpisem odpovědného zástupce zařízení transfuzní služby (např. faxem, datovou schránkou nebo e-mailovou poštou se zaručeným elektronickým podpisem odpovědného zástupce) informuje spádově příslušné KTC o aktivaci traumatologického plánu a o odhadovaných požadavcích na transfuzní přípravky a krevní deriváty, které není schopno zajistit svými zásobami,
    - zařízení transfuzní služby si zajišťuje přepravu vyžádaných transfuzních přípravků a krevních derivátů z místa jejich uložení na vlastní náklady,
    b) úroveň spádové působnosti KTC:
    - KTC na základě žádosti zařízení transfuzní služby rozhoduje o množství vydaných transfuzních přípravků a krevních derivátů ze svých zásob, a to zejména s ohledem na aktuální situaci a odhadovanou potřebu, a současně s ohledem na nutnost zajištění rezervy transfuzních přípravků a krevních derivátů k zabezpečení případných potřeb ostatních poskytovatelů lůžkové zdravotní péče ve spádové oblasti,
    - KTC vždy telefonicky a následně písemně s podpisem odpovědného zástupce KTC (např. faxem, datovou schránkou nebo e-mailovou poštou se zaručeným elektronickým podpisem odpovědného zástupce) informuje ÚILC o požadavku zařízení transfuzní služby, o požadovaném množství transfuzních přípravků a krevních derivátů a návrhu jejich zajištění. Podle vývoje situace KTC předává ÚILC některé z následujících sdělení:
    1) aktivován traumatologický plán zdravotnického zařízení, místně příslušné zařízení transfuzní služby zvládne zajištění hemoterapie postižených osob vlastními zásobami,
    2) aktivován traumatologický plán zdravotnického zařízení, zajištění hemoterapie postižených osob je zvládnuto dodávkou transfuzních přípravků a krevních derivátů z garantovaných zásob spádového KTC,
    3) aktivován traumatologický plán, spádové KTC nepokryje zajištění hemoterapie postižených osob vlastními silami a prostředky s ohledem na odhadovanou potřebu i nutnost rezervy potřebné k zabezpečení potřeb ostatních poskytovatelů zdravotních služeb ve spádové oblasti, a tedy žádá o aktivaci Systému. Spádové KTC definuje požadavky na dodávku transfuzních přípravků a krevních derivátů od jiných KTC. Zajištění dodávky z jiných KTC je koordinováno prostřednictvím ÚILC,
    - přeprava transfuzních přípravků a krevních derivátů je zajišťována z poskytujícího KTC do žádajícího KTC. Do zařízení transfuzní služby/nebo krevní banky cílového zdravotnického zařízení si dodávku zajišťuje žádající zařízení transfuzní služby,
    c) činnost ÚILC pro situace kdy spádové KTC nepokryje zajištění hemoterapie z vlastních zásob:
    - ÚILC aktivuje telefonicky a následně písemně s podpisem odpovědného zástupce ÚILC (např. faxem, datovou schránkou nebo e-mailovou poštou se zaručeným elektronickým podpisem odpovědného zástupce) ostatní KTC na základě informací podaných žádajícím KTC a sdělených požadavků na dodávku transfuzních přípravků a krevních derivátů,
    - ÚILC koordinuje v případě aktivace Systému dodávky transfuzních přípravků a krevních derivátů z jiných KTC do žádajícího KTC,
    - ÚILC v případě, že dojde k vyčerpání dostupných zásob transfuzních přípravků v rámci Systému a není zajištěno plynulé doplňování zásob transfuzních přípravků u jednotlivých KTC, může nabídnout KTC za účelem zajištění hemoterapie nebo překlenutí akutního nedostatku zásoby transfuzních přípravků, zásoby transfuzních přípravků uložené v kryobance ÚVN. Dopravu rekonstituovaných kryokonzervovaných transfuzních přípravků do žádajícího KTC zajišťuje ÚVN.
    4.
    Přeprava transfuzních přípravků a krevních derivátů
    Přeprava transfuzních přípravků a krevních derivátů je zajišťována v souladu s právními předpisy, a to zdravotnickou dopravní službou6,7 anebo na základě předem uzavřených smluv se smluvními dopravci majícími oprávnění k přepravě transfuzních přípravků a krevních derivátů.
    Hrozí-li nebezpečí z prodlení a nestačí-li předurčené síly a prostředky je vyžádána spolupráce integrovaného záchranného systému v souladu se zákonem č. 239/2000 Sb.8
    5.
    Úkoly ÚILC a KTC ÚVN:
    ÚILC
    - ÚILC aktivuje Systém, na základě žádosti kteréhokoliv KTC,
    - ÚILC koordinuje v případě aktivace Systému dodávky transfuzních přípravků a krevních derivátů z jiných KTC do žádajícího KTC,
    - je správcem jednotné informační databáze volných transfuzních přípravků provozované mezi KTC a ÚILC, kontroluje databázi volných transfuzních přípravků a dohlíží na její denní aktualizaci podle hlášení jednotlivých KTC,
    - v případě zjištění zhoršení dostupnosti volných transfuzních přípravků zajistí neprodleně řešení situace,
    - jedenkrát ročně, vždy k 15. lednu následujícího roku, zašle MZ zprávu o způsobu čerpání účelově vázaného přiděleného příspěvku ze státního rozpočtu na činnost ÚILC v rozsahu „Metodiky pro zpracování Závěrečné zprávy o využití přidělených finančních prostředků vyčleněných ze státního rozpočtu organizacím v přímé řídící působnosti Ministerstva zdravotnictví za účelem zajištění jejich krizové připravenosti“ zveřejněné na webu MZ,
    - jedenkrát ročně, vždy k 31. lednu následujícího roku, zašle MZ zprávu o činnosti ÚILC podle schválené osnovy stanovené MZ.
    KTC ÚVN
    - splňuje personální požadavky podle vyhlášky č. 99/2012 Sb., o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb, ve znění pozdějších předpisů,
    - zabezpečuje, naplňuje a obnovuje sklad kryokonzervovaných transfuzních přípravků,
    - denně aktualizuje data v jednotné informační databázi o volných transfuzních přípravcích a o případných aktuálních potížích s dostupností transfuzních přípravků a krevních derivátů neprodleně informuje ÚILC,
    - garantuje zajištění okamžité dodávky 200 transfuzních jednotek erytrocytů na den na základě smluvních vztahů se zařízeními transfuzní služby ve stanovené spádové oblasti,
    - garantuje zajištění okamžité dodávky 200 transfuzních jednotek plazmy na den na základě smluvních vztahů se zařízeními transfuzní služby ve stanovené spádové oblasti,
    - garantuje zajištění okamžité dodávky 50 transfuzních jednotek trombocytů na den na základě smluvních vztahů se zařízeními transfuzní služby ve stanovené spádové oblasti,
    - zabezpečuje skladování a obnovu zásob fibrinogenu v množství 50 g,
    - zabezpečuje zajištění skladování a obnovu zásob odběrových krevních vaků (odběrových souprav) a diagnostických setů pro množství odběrů uvedených v Tab. č. 1,
    - zabezpečuje smluvními přepravci přepravu transfuzních přípravků a krevních derivátů v případě aktivace Systému do žádajícího KTC,
    - jedenkrát ročně, vždy k 15. lednu následujícího roku, zašle MZ zprávu o způsobu čerpání účelově vázaného přiděleného příspěvku ze státního rozpočtu na činnost KTC ÚVN v rozsahu „Metodiky pro zpracování Závěrečné zprávy o využití přidělených finančních prostředků vyčleněných ze státního rozpočtu organizacím v přímé řídící působnosti Ministerstva zdravotnictví za účelem zajištění jejich krizové připravenosti“ zveřejněné na webu MZ,
    - jedenkrát ročně, vždy k 31. lednu následujícího roku, zašle MZ zprávu o činnosti KTC ÚVN podle osnovy stanovené MZ.
    6.
    Úkoly KTC MZ:
    - splňuje personální požadavky podle vyhlášky č. 99/2012 Sb., o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb, ve znění pozdějších předpisů,
    - denně aktualizuje data v jednotné informační databázi o volných transfuzních přípravcích a o případných aktuálních potížích s dostupností transfuzních přípravků a krevních derivátů neprodleně informuje ÚILC,
    - garantuje zajištění okamžité dodávky 200 transfuzních jednotek erytrocytů na den na základě smluvních vztahů se zařízeními transfuzní služby ve stanovené spádové oblasti,
    - garantuje zajištění okamžité dodávky 200 transfuzních jednotek plazmy na den na základě smluvních vztahů se zařízeními transfuzní služby ve stanovené spádové oblasti,
    - garantuje zajištění okamžité dodávky 50 transfuzních jednotek trombocytů na den na základě smluvních vztahů se zařízeními transfuzní služby ve stanovené spádové oblasti,
    - zabezpečuje skladování a obnovu zásob fibrinogenu v množství 50 g,
    - zabezpečuje zajištění skladování a obnovu zásob odběrových krevních vaků (odběrových souprav) a diagnostických setů pro množství odběrů uvedených v Tab. č. 1,
    - zabezpečuje smluvními přepravci přepravu transfuzních přípravků a krevních derivátů v případě aktivace Systému do žádajícího KTC,
    - spolupodílí se podle svých možností na naplňování a obměně zásob kryokonzervovaných transfuzních přípravků uložených v kryobance KTC ÚVN,
    - jedenkrát ročně, vždy k 15. lednu následujícího roku, zasílá zprávu o čerpání účelově vázaného přiděleného příspěvku ze státního rozpočtu na činnost KTC v rozsahu „Metodiky pro zpracování Závěrečné zprávy o využití přidělených finančních prostředků vyčleněných ze státního rozpočtu organizacím v přímé řídící působnosti MZ za účelem zajištění jejich krizové připravenosti“ zveřejněné na webu MZ,
    - jedenkrát ročně, vždy k 31. lednu následujícího roku, předkládá MZ zprávu o činnosti KTC podle osnovy stanovené MZ.
    Tabulka č. 1: Garantované zásoby odběrových souprav pro hromadné příjmy u jednotlivých KTC
    -------------------------------- -----------------------
    Název KTC                             Množství zásob
    -------------------------------- -----------------------
    OHKT ÚVN Praha                        na 2 000 odběrů
    TO FN KV Praha                        na 2 000 odběrů
    TO FN Plzeň                           na 2 000 odběrů
    TO FN Hradec Králové                  na 2 000 odběrů
    TTO FN Brno                           na 2 500 odběrů
    TO FN Olomouc                         na 2 000 odběrů
    KC FN Ostrava                         na 2 500 odběrů
    -------------------------------- -----------------------
    
    7.
    Financování Systému zajištění transfuzních přípravků a krevních derivátů Náklady hrazené z rozpočtu MZ:
    MZ na zajištění přípravy na řešení mimořádných událostí a krizových situací poskytuje neinvestiční finanční prostředky jednotlivým KTC, KTC ÚVN a ÚILC každoročně individuálně jako účelově vázaný příspěvek ze státního rozpočtu na základě podaných žádostí a v souladu se schválenou Metodikou na zajištění krizové připravenosti zveřejněnou na webu MZ anebo v případě ÚVN rozpočtovým opatřením.
    Cílem poskytnutých finančních příspěvků je standardizace krizové připravenosti a zajištění akceschopnosti, včetně provádění taktických a prověřovacích cvičení. Příspěvek je přidělován s ohledem na aktuální priority vyplývající z bezpečnostní situace ČR, priorit Vlády ČR a MZ v oblasti krizové připravenosti.
    Náklady hrazené z rozpočtu MO:
    Výdaje na běžný provoz KTC ÚVN a ÚILC spolu s provozními a investičními výdaji, včetně nákladů spojených s kryobankou, budou hrazeny v rámci schváleného rozpočtu kapitoly 307 - MO.
    Příloha č. 1 k Metodice
    Spádová území jednotlivých krizových transfuzních center
    1. Oddělení hematologie a krevní transfuze, Ústřední vojenská nemocnice - Vojenská fakultní nemocnice Praha (OHKT ÚVN)
    Působnost: Praha, severní část Středočeského kraje (okresy Beroun, Kladno, Rakovník, severní část okresů Praha východ a Praha západ, Mělník, Příbram), Ústecký kraj
    2. Transfuzní oddělení, Fakultní nemocnice Královské Vinohrady, Praha
    Působnost: Praha, jižní část Středočeského kraje (okres Nymburk, Benešov, Kolín, Kutná Hora, Mladá Boleslav, jižní část okresů Praha východ a Praha západ), Jihočeský kraj
    3. Transfuzní oddělení, Fakultní nemocnice Plzeň
    Působnost: Plzeňský kraj, Karlovarský kraj
    4. Transfuzní oddělení, Fakultní nemocnice Hradec Králové
    Působnost: Královéhradecký kraj, Pardubický kraj, Liberecký kraj
    5. Transfuzní a tkáňové oddělení, Fakultní nemocnice Brno
    Působnost: Jihomoravský kraj, Kraj Vysočina
    6. Transfuzní oddělení, Fakultní nemocnice Olomouc
    Působnost: Olomoucký kraj včetně okresu Šumperk a Jeseník, Zlínský kraj
    7. Krevní centrum, Fakultní nemocnice Ostrava
    Působnost: Moravskoslezský kraj
    Příloha č. 2 k Metodice
    Použité zkratky a pojmy:
    AČR
    Armáda České republiky
    FN
    fakultní nemocnice
    FN KV
    Fakultní nemocnice Královské Vinohrady
    IZS
    integrovaný záchranný systém
    KTC
    krizové transfuzní centrum
    KC
    krevní centrum
    MZ
    Ministerstvo zdravotnictví
    MO
    Ministerstvo obrany
    OHKT ÚVN
    oddělení hematologie a krevní transfuze Ústřední vojenské nemocnice - Vojenské fakultní nemocnice Praha
    Plán OPSÚ ČR
    Plán operační přípravy státního území České republiky
    TO
    transfuzní oddělení
    TTO
    transfuzní a tkáňové oddělení
    ÚILC
    Ústřední informační a logistické centrum
    ÚVN
    Ústřední vojenská nemocnice - Vojenská fakultní nemocnice Praha
    1 Metodika je v souladu s zákonem č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany ČR, ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 219/1999Sb., o ozbrojených silách ČR, ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o IZS“), zákonem č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „krizový zákon“), zákonem č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy, zákonem č. 387/2008 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (zákon o léčivech) ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů, zákonem č 374/2011 Sb., o zdravotnické záchranné službě, ve znění pozdějších předpisů, a vyhláškou č. 143/2008 Sb., o stanovení bližších požadavků pro zajištění jakosti a bezpečnosti lidské krve a jejich složek (vyhláška o lidské krvi), ve znění pozdějších předpisů.
    2 Krizová transfuzní centra nejsou centry vysoce specializované péče ve smyslu § 112 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů.
    3 Kryobanka je určena pro uchovávání transfuzních přípravků při velmi nízké teplotě ve stavu hlubokého zmražení
    4 Zákon 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, v znění pozdějších předpisů.
    5 Zařízením transfuzní služby se rozumí poskytovatel zdravotních služeb, u kterého se provádí odběr a vyšetření lidské krve nebo jejích složek, pokud jsou určeny pro transfuzi nebo zpracování za jakýmkoli účelem, a ve kterém se dále provádí zpracování lidské krve nebo jejích složek za účelem získání transfuzních přípravků nebo surovin pro další výrobu léčivých přípravků, včetně kontroly a propouštění, dále jejich skladování a distribuce. Za zařízení transfuzní služby se nepovažuje krevní banka (§ 4 zákona o léčivech).
    6 §2 odst. 2 zák. č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů zákon č. 378/2007 Sb., zákon o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
    7 § 28 zák. č. 374/2011 Sb., o ZZS, poskytovatel zdravotnické záchranné služby může poskytovat i jiné zdravotní služby a provozovat další činnosti, pokud tím nebude ohroženo poskytování zdravotnické záchranné služby nebo nebudou ohroženy činnosti k připravenosti na mimořádné události nebo krizové situace.
    8 Zák. č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném sytému a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 15.02.2023Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 15.2.2023
    • 17.02.2023Velká implementační novela zákona o svobodném přístupu k informacím (online - živé vysílání) - 17.2.2023
    • 24.02.2023NIS2: Nová regulace kybernetické bezpečnosti v EU (online - živé vysílání) - 24.2.2023
    • 24.03.2023Aktuální judikatura k procesnímu právu (online - živé vysílání) - 24.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    • Spolupráce s dodavateli, aneb jak se vyhnout zastřenému zprostředkování zaměstnání
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 15.02.2023Nové stavební právo - 15.2.2023
    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Odepření plnění (zlatého padáku) ze smlouvy o výkonu funkce
    • 10 otázek pro ..Filipa Seiferta
    • Přichází směrnice NIS 2 a s ní revoluce v oblasti kybernetické bezpečnosti
    • Nenechte se obalit obalovou novelou
    • Co můžeme očekávat od nařízení o zelených dluhopisech?
    • Valorizace limitních příjmů uchazečů o zaměstnání (podpory a výdělku v nekolidujícím zaměstnání) od 1. 1. 2023 a další související změny
    • Vládní pomoc velkým podnikům na zvýšené náklady cen energií (zastropování cen energií a dotační program)
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Dočasné přidělení zaměstnance k jinému zaměstnavateli
    • Místní koeficient daně z nemovitých věcí stanovený v části obce
    • Jak správně napsat pracovní řád
    • Glosa - Veřejné právo aktuálně - Prezident zákony nenavrhuje
    • Již nejen dávka otcovské poporodní péče dle zákona o nemocenském pojištění, ale od 1. 12. 2022 v zákoníku práce výslovně i otcovská dovolená
    • Posuzování podřízenosti pohledávky v insolvenčním řízení ve vztahu k ust. § 1938 odst. 1 občanského zákoníku.
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Kupní cena jako (ne)podstatná náležitost kupní smlouvy o převodu nemovitosti
    • Platné sjednání smluvní pokuty pohledem judikatury Nejvyššího soudu
    • Střídavá péče a posuzování některých parametrů ve světle aktuální judikatury Ústavního soudu
    • K článku Manželství pro všechny z katolického pohledu
    • Přímá odpovědnost jednatele (společníka) SRO za škodu způsobenou třetí osobě
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Incidenční spory, započtení pohledávky

    Právní jednání, jímž bylo poté, co nastaly účinky spojené se zahájením insolvenčního řízení na majetek dlužníka, nakládáno s majetkovou podstatou a s majetkem, který do ní...

    Dvojí řízení trestněprávní povahy

    Podle judikatury ESLP rozhodujícím pro posouzení přípustnosti dvojího řízení trestněprávní povahy ve smyslu zásady ne bis in idem, je test „dostatečně úzké souvislosti v podstatě...

    Náhrada škody

    Ustanovení § 45 zákona o silničním provozu upravuje odstranění vozidel, které představují překážku provozu na pozemních komunikacích, zatímco § 27 odst. 5 zákona o silničním...

    Náhrada škody (exkluzivně pro předplatitele)

    Podle § 24 odst. 6 zákona o pozemních komunikacích vlastník dálnice, silnice, místní komunikace nebo veřejně přístupné účelové komunikace, po níž má být vedena objížďka, je...

    Odpovědnost státu za újmu (exkluzivně pro předplatitele)

    Uspokojování restitučních nároků nelze podřadit pod dispozici státu se svým vlastnictvím v rámci soukromoprávního vztahu. Stát v takovém případě nevystupuje jako vlastník, který...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.