epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    25. 2. 2004
    ID: 23724upozornění pro uživatele

    Honda Accord Tourer vs. Nissan Primera kombi (srovnavací test)

    Dnes otestujeme koráb jménem Honda Accord Tourer. Bez pětadvaceti centimetrů měří pět metrů, patří tedy mezi nejdelší vozy své kategorie. Porovnáme ho s Nissanem Primerou Kombi. Ten je o sedm centimetrů kratší. Vzhůru na palubu.

    Obě auta mají základ v sedanu. Všechny tři typy karoserie byly představeny najednou. Designéři prokázali větší odvahu při navrhování Primery, u Hondy pracovali střízlivěji a lehce konzervativněji. Ovšem zejména záď Accordu Tourer je velmi působivá, hlavně díky velkým a nápadným koncovým světlům.

       

    Japonské vozy vycházejí v poslední době vstříc zejména evropským zákazníkům, oba konkurenti jsou toho důkazem. Názvy typů – tedy Honda Accord a Nissan Primera – jsou pro značky tradiční, třebaže se v další generaci výrazně liší. U Primery můžeme dokonce mluvit o revoluci v názorech Nissanu na současný automobil. Ten představil novou generaci osobních vozidel, která bychom vzhledově zařadili ještě před časem spíše do řady experimentálních konceptů.

     
    Honda Accord Tourer ---  pohled na záď je vskutku
    zajímavý

    Primeru brzy následoval například Opel Vectra a některé další, zejména menší vozy. Primera si ale svou jedinečnost premiéry zachovala. Ne všichni tradiční zákazníci nové tvary přijali, mnozí se od značky odvrátili. Milovníci konzervativního vzhledu jsou nepochybně zklamáni, na druhé straně přibyli japonské značce sympatizanti svěžího názoru. Honda Accord si zepředu zachovala víceméně tradiční vzhled a to, co si přinesla od staršího sedanu.

       

    Zadní partie nemá ze základního typu vůbec nic. Přepracované tvary vytvářejí dojem mohutného, ale atraktivního auta jak při pohledu z boku, tak zezadu.

    V interiéru nic nechybí

    Honda patřila vždycky spíše k dražším autům, ne nadarmo se jí říká japonský bavorák. I tady poněkud ustoupila od sportovního naturelu a přeorientovala se k pohodlí a komfortu. Tomu odpovídá interiér – samozřejmě velmi kvalitně zpracovaný a bohatě vybavený. Z toho sportovního tu zůstaly velké klasické kruhové budíky a krátká řadicí páka. Ne zcela obvyklá je v této kategorii dvouzónová klimatizace, která patří ke standardu u všech accordů.

     
    Hlavní světlomety se skládají z řady projekčních nebo
    konvenčních zdrojů --- Hlavní informační panel s
    centrální polohou. Tři budíky se lehce natáčejí směrem
    k řidiči.

    Do sady pasivní bezpečnosti patří i dvojice bočních a okenních airbagů. Zdánlivá extravagance Primery dochází největšího uplatnění právě v interiéru. Nissan se už před časem rozhodl umístit přístroje doprostřed palubní desky pod čelní sklo. Takový systém přináší obrovskou výhodu: jestliže řidič sleduje cestu před sebou a potřebuje pohlédnout na budíky, je cesta pohledu podstatně kratší než při poloze pod volantem.

     
    Všechny funkce audiosoustavy se řídí na tomto panelu.
    Ty nejdůležitější ovládá centrální joystick a dva otočné
    ovladače --- údaje počítače mají nejen výraznou, ale i
    výtvarně zvládnutou podobu

    Takto pojatý konstruktérský a designérský prvek nemá zdaleka jen efekt estetický, ale především praktický. Něco podobného bylo uplatněno v Nissanu X-Trail, ale není to jen doména nissanů, uprostřed umístěné přístroje se najdou i jinde. Například v některých velkých MPV a podobně. Další zajímavostí je velký centrální multifunkční displej. Podobné zařízení se objevuje v různých vozech, ale v Primeře bylo první a má více funkcí než bývá zvykem.

    Bohaté funkce

    Ovládání takových zařízení bývá většinou poměrně komplikované, a tak se konstruktéři snažili pomoci integrací několika tlačítek, joysticků a otočných prvků. Ani tak není ovládání všech funkcí jednoduché, po několikadenním používání však přejde řidiči do krve. Pomocí minipočítače se ovládají veškeré funkce audiosoustavy, ta má na volantu ještě separátní možnost regulace. Stejnými prostředky se řídí klimatizace a samotný palubní počítač. 

     
    Budíky si zachovaly klasický kruhový tvar --- i tady je
    společný displej pro řízení rádia a klimatizace, pod ním
    separátní ovladače dvouzónové klimatizace

    Ten má všechny obvyklé funkce a k nim – tady byla Primera zase první – přibyla i registrace historie spotřeby. Právě tak se objevují intervaly zbývající do servisních prohlídek a podobně. Displej slouží i jako monitor kamery umístěné nad číslem vzadu. Okamžitě při zařazení zpátečky se objeví pohled za vůz a po krátkém ověřování rozměrů a perspektiv je řidič schopný podle něj i couvat. Má to jeden háček – musí mít zapnutý pás, jinak se na displeji místo prostoru za autem objeví varování.

       

    Při couvání s kamerou se dívá dopředu, ale je téměř vyloučen pohled dozadu okénkem, protože se zapnutými pásy to jde v Primeře jen obtížně. Měřítkem užitnosti kombíků je především velikost a využitelnost zavazadlových prostorů. Základní objem je u Hondy Accord Tourer úctyhodných 576 l. A to se  ještě pod podlahou skrývají další praktické přihrádky. Drobnou zajímavostí je, že víko spodního prostoru a tedy dno kufru, drží ve vzpřímené poloze samo.

     
    Řazení funguje ukázkově --- pod podlahou zavazadlového
    prostoru se dá do plastové vany umístit celá řada drobností

    Kufr se dá ještě zvětšit. Honda vymyslela zajímavý systém sklápění zadních sedaček a opěradel. Není třeba nejprve vztyčit sedáky a poté položit opěradlo, ale jediným pohybem – zatažením za táhlo – udělá kloubový mechanismus oba pohyby současně sám. Primera má kufr o něco menší 465 l, sklopením, ale klasickým způsobem, se zvětší na 1670 l. Také tady se vešel do spodního patra prostor na drobnosti, ale pro přístup k němu už dno kufru nedrží ve vzpřímené poloze samo, musí se zavěsit šňůrkou.

    Velké vozy se vším všudy

    Jízdní komfort odpovídá rozměrům a určení obou vozidel. V Hondě Accord Tourer zůstalo cosi ze sportovnější minulosti, a tak v naladění podvozku najdeme jisté zbytky naprosté přesnosti ovládání. Stačí jen nepatrný náznak pohybu volantem a vůz ochotně reaguje. Najdeme jen velmi slabé náznaky nedotáčivosti, vyvážené vlastnosti výrazně posilují neutrální chování v zatáčkách. Nissan Primera sází na komfort a blíží se odpružením a pérováním vozům vyšší kategorie.

     
    V základní poloze je dno kufru úplně rovné --- zavazadlový
    prostor se může chlubit impozantními rozměry

    Zejména tak, že při projíždění po silnici s terénními vlnami a horizonty se velmi důstojně houpá. Předchozí Primery s typovým označením P 10 a P 11 měly i své sportovnější deriváty GT s tvrdším podvozkem. To dnes nepřichází v úvahu. Současná Primera se vyznačuje spíše měkčím charakterem tlumení a pérování.
    Netřeba zdůrazňovat, že jízdním vlastnostem obou vozů nelze vytknout nic výrazně negativního. V této cenové kategorii je ostatně něco podobného naprostou samozřejmostí.

    Dlouhé rozvory napomáhají podélné stabilitě, rychlou změny směru v zatáčkách s malým poloměrem zvládá o malinko lépe honda. A to i přes použití systému multilink u Primery. Systém víceprvkové zadní nápravy byl poprvé použit u Maximy, pak postupně přešel i do Almer a teď ho má i Primera. Jeho kouzlo spočívá v tom, že zadní pevná náprava udržuje obě kola ve svislé poloze, která se ani během projíždění zatáček nemění. Nemění se tedy odklon a vzájemná poloha kola a karoserie.

     
    Podobný dálkový ovladač rádia a CD přehrávače
    najdeme i v jiných nissanech, tlačítko Info slouží k
    přepínání funkcí palubního počítače --- sedačky jsou
    spíše měkčí

    Multilink se osvědčil zejména při projíždění táhlých zatáček. Tady se vůz chová velmi stabilně a ve vysokých rychlostech dává najevo, jako by se chtěl přetočit. To je ovšem jen pocit vyvolaný velkou ochotou zatočit. Multilink snese velmi vysoké rychlosti. Nissan ve svých technických podkladech píše i o tom, že náprava pomáhá zdolávat nerovný povrch. Tady už takovou výhodu multilinku neshledáváme, ale rychlé zatáčky jsou velmi příjemné.

     

    Dva zajímavé motory

    V agregátech testovaných vozů je podstatný rozdíl – jeden je zážehový a druhý vznětový. Honda donedávna tvrdošíjně setrvávala u zážehových motorů, diesel – nebo turbodiesel – pod kapotou Accordu neexistoval. Situace se obrátila k lepšímu, nafta už Accord pohání. My jsme testovali automobil s benzínovým dvoulitrem. Má výkon 114 kW, tedy 155 k a točivý moment 190 N.m. Motor používá rozvod systému i-VTEC.

     
    Dvoulitrový čtyřválec se vejde pod kapotu napříč
    --- technika i-VTEC je velkou chloubou

    Technika VTEC tedy proměnné časování a zdvih ventilů znamená, že v nízkých a vysokých otáčkách pracují sací i výfukové ventily v odlišných režimech. Řidič v tak tichém autě, jako je Accord Tourer, změnu vůbec nepozná, ale měl by to poznat na dynamice a peněžence. To mají být hlavní výhody použití proměnných rozvodů VTEC. Orientačně jsme naměřili zrychlení z 0 – na 100 km/h za 10,3 s, což je na rozměrné kombi výborný výsledek. Největší rychlost pak 199 km/h.

    U Nissanu Primery kombi je pod kapotou motor 2.2 dCi. Také u něj jsme orientačně měřili akceleraci a největší rychlost. Zrychlení z 0 na 100 km/h bylo úplně stejné jako u hondy – 10,3 s, největší rychlost nám vyšla o 1 km nižší, tedy 198 km/h. Zdaleka nebylo třeba řadit až na šestku. I spotřeba je příznivá – po městě do devíti litrů, mimo město kolem šesti, na dálnici osm. Spojení tohoto agregátu se šestistupňovou převodovkou je skoro zbytečné.

    Jednotka je natolik pružná, že disponuje velkým točivým momentem v širokém spektru otáčet a vůbec není třeba často řadit. Na šestku se dá dokonce jezdit i v městském provozu a motor nijak v nízkých otáčkách neprotestuje, naopak zrychluje velmi ochotně. Zážehové motory nejsou tak úsporné, městský provoz si v hondě vyžaduje přes deset litrů, mimo město osm, na dálnici devět. Dvoulitr v patnáctimetrákové hondě stačí.

      --- Nejnovějším agregátem 2.2 dCi se Nissan chlubí právem

    Přicházejí chvíle, kdy je třeba akcelerovat opravdu svižně a pak spotřeba narůstá. Obecně se však chová motor i-VTEC poměrně úsporně, pokud se využívá převážně první program rozvodů. Jakmile se vačky přepnou, teče palivo do vstřikování o poznání rychleji. Porovnali jsme dvě příbuzná auta. Honda Accord Tourer je už v základu velmi dobře vybavená, takže z toho, co bylo ve testovaném voze k dispozici, se musejí připlatit jen lyžiny na střeše – všechno ostatní patří do standardu.

    Důstojné svezení

    Nissan Primera kombi  v provedení Tekna je rovněž v této podobě standardní, připlácí se jen metalický lak. Kombi od Hondy je velké a přitom nepostrádá jistý sportovnější nádech – ovšem už jen z dálky. Karosářský derivát kombi je v poslední generaci především pohodlný automobil s řadou dosud netradičních prvků zejména vnitřní výbavy. Takže závěrem obvyklé cenové porovnání. Oba vozy patří pochopitelně do vyšší cenové kategorie. V porovnání s evropskou konkurencí požívají výhody tříleté garance.      

    Základní technické údaje            

    Honda Accord 2.0 Tourer Nissan Primera kombi 2.2 dCi
    Objem motoru cm3 1998 2184
    Výkon kW/k 114/155 102/138
    Točivý moment N.m 190 314
    Zrychlení 0 – 100 km/h (s) 9,9 10,1
    Největší rychlost km/h 205 203
    Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 8,3 6,1
    Délka mm 4750 4675
    Šířka mm 1760 1998
    Výška mm 1470 1488
    Objem palivové nádrže (l) 65 62
    Kompletní technické údaje naleznete na stránkách Nissanu a Hondy

    Ceník - Nissan Primera

      Primera, 1.6 Visia Primera, 1.8 Visia Primera, 2.0 Visia Primera, 2.0 Acenta Primera, 2.0 Tekna Primera, 1.9 dCi Visia Primera, 2.2 dCi Acenta Primera, 2.2 dCi Tekna
    Cena v Kč vč. DPH - kombi - 680 000 710 000 804 000 837 000 730 000 854 000 859 000
    Příplatek za metalízu 12 000 12 000 12 000 12 000 12 000 12 000 12 000 12 000
    Příplatek, 4stupňová automatická převodovka - 45 000 - - - - - -
    Příplatek, sekvenční převodovka MCVT - - - 50 000 50 000 - - -
    Příplatek, kožené čalounění vč. el. ovládání - - - 50 000 - - 50 000 -
    Příplatek, tempomat - - - 15 000 - - -
    Seznam výbavy naleznete na stránkách Nissanu

    Ceník - Honda Accord

      2.0 Comfort 2.0 Comfort AT 2.4 Executive 2.4 Executive AT 2.2 i-CTDi Sport 2.2 i-CTDi Executive
    Cena v Kč 789000 819000 949000 989000 829000 949000
    Motor
    Zdvihový objem (cm3) 1998 1998 2354 2354 2204 2204
    Maximální výkon kW (k) 114 (155) 114 (155) 140 (190) 140 (190) 103 (140) 103 (140)
    Převodovka
    manuální (MT) / automatická (AT) MT AT MT AT MT MT
    Seznam výbavy naleznete na stránkách Hondy

    Zdroj: www.autorevue.cz



    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    Vladimír Dolejš
    25. 2. 2004

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025
    • 03.09.2025Korporace – rozdělování zisku a jiných vlastních zdrojů v kapitálových společnostech (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 03.09.2025NIS2 a nový zákon o kybernetické bezpečnosti: praktický průvodce povinnostmi a implementací (online - živé vysílání) - 3.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nemožnost snížení hranice pro usnášeníschopnost shromáždění vlastníků aneb příběh zklamaného společenství
    • Fashion Upcycling? „Non, merci“ vzkazuje Hermès
    • Novela trestního zákoníku
    • Auditor
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • 10 otázek pro ... Adama Šimice
    • Režimy povinností dle nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • Otevřel Ústavní soud zákonodárci dveře k uzákonění eutanazie v České republice?
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak na konkurenční doložku
    • Režimy povinností dle nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Byznys a paragrafy, díl 15.: Změny závazků ze smlouvy uzavřené ve veřejné zakázce
    • Nemožnost snížení hranice pro usnášeníschopnost shromáždění vlastníků aneb příběh zklamaného společenství
    • Smlouva o realitním zprostředkování – na co si dát pozor z pohledu realitního makléře
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Jak správně elektronicky doručovat zaměstnanci
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • Zrušení platebního účtu ze strany banky
    • Zaměstnanecké dílo a jeho praktické aspekty
    • Dodání elektronického systému spisové služby po 1.7.2025
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu

    Soudní rozhodnutí

    Auditor

    Právní úprava § 6 odst. 3 zákona č. 93/2009 Sb., o auditorech a o změně některých zákonů (zákon o auditorech), ve znění pozdějších předpisů, na jejímž základě dochází k...

    Advokátní tarif

    Pokud trestní soudy při stanovení odměny ustanoveného obhájce bez řádného odůvodnění vyloučí použití § 12 odst. 4 advokátního tarifu v případě, kdy toto ustanovení použít...

    Bezplatná obhajoba

    Po žadateli o bezplatnou obhajobu nebo obhajobu za sníženou odměnu nemohou soudy požadovat naplnění podmínek, které nemají oporu v právní úpravě. V případě, že se žadatel nachází...

    Elektronický podpis (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li podání ve věci samé opatřeno uznávaným elektronickým podpisem (§ 6 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce) a zasláno e-mailem...

    Opomenuté důkazy (exkluzivně pro předplatitele)

    Navrhne-li účastník řízení provedení důkazů svědeckým výslechem ošetřujících lékařů k prokázání, že obsah jimi vydaných lékařských zpráv (jejich interpretace) byl jiný,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.