Mercedes-Benz třídy B: více prostoru a komfortu
Větší bratr kompaktního Áčka používá stejnou techniku, stejné motory, nabízí ale podstatně více prostoru a větší zavazadelník. Je to prakticky první skutečné kompaktní MPV této značky, pokud nepočítáme starší Vaneo. (první fotografie a informace)
Větší Áčko
Nový Mercedes-Benz třídy B je kompaktní MPV patřící do stejné třídy jako Opel Zafira, Renault Scénic nebo Volkswagen Golf Plus. Vychází z dříve prezentované studie CST Vision B, cena bude odpovídat třídě C. Oproti ní je ale auto stavěné pro rodinu, které potřebuje kromě pěti lidí odvézt také množství zavazadel. Technicky je třída B derivátem loni uvedeného Áčka. S délkou 4,27 m je o 43 cm delší než třída A a rozvor se protáhl o 21 cm - to už je slušná porce prostoru. Áčko má totiž rozvor „jen“ 2 568 mm, Béčko dostane téměř 2,8 m, což je v této třídě nevídané (např. nová Zafira má 2,7 m). Ostatně na fotografiích je velikost prostoru vzadu více než patrná.
Zavazadelník má základní objem 544 l, což musí stačit i rodině, která veze na na dovolenou třeba i klec s andulkami. Dno je samozřejmě dvojité a je možné ho rozdělit přepážkami na více částí. Po vyjmutí zadních sedadel a sedadla spolujezdce (za příplatek) se zavazadlový prostor zvětší až na 2 245 l. Maximální délka nákladní plochy je v tomto případě 2,95 m. Pro srovnání: Áčko má zavazadelník o objemu 435 l, Volkswagen Touran v pětimístném uspořádání 695 l.
Bohatá bezpečnostní výbava
V bezpečnostní výbavě Béčka najdete dvoustupňové přední airbagy, boční airbagy, přitahovače a omezovače tahu pásů, aktivní opěrky hlavy a uchycení pro dětské sedačky Isofix. ESP, které je rovněž ve standardu, spolupracuje s elektormechanickým posilovačem řízení a dle situace upravuje účinek serva, aby pomohlo řidiči udržet vůz na silnici. ESP rovněž pomáhá při brzdění, kdy jsou jednotlivá kola na površích s rozdílnou přilnavostí. Ve výbavě nechybí multifunčkní volant, klimatizace, loketní opěrka, kontrola tlaku v pneumatikách či el. ovládání oken. Za příplatek si můžete pořídit bi-xenonové světlomety či panoramatickou střechu.
Šest motorů
Pod kapotu Béčka směřují čtyři benzínové a dva naftové motory - ty kopírují Áčko, chybí jen základní nafťák 160 CDI. Nejvýkonnějším motorem je B200 turbo, který má výkon 142 kW. S ním se Béčko rozjede na stovku za 7,6 s a dosáhne maximálky 225 km/h. Oba naftové motory splňují emisní normu Euro 4 a je možné je doplnit filtrem pevných částic. Nejslabším motorem je naopak B150, s nímž se vůz rozjede na stovku za 13,2 s. Spotřeby jednotlivých motorů zatím nebyly zveřejněny.
Parametry |
B150 |
B170 |
B200 |
B200T |
B180 CDI |
B200 CDI |
Motor | R4 | |||||
Objem (ccm) | 1 498 | 1 699 | 2 034 | 2 034 | 1 991 | 1 991 |
Výkon (kW/k) | 70/95 | 85/116 | 100/136 | 142/193 | 80/109 | 103/140 |
při otáčkách | 5 200 | 5 500 | 5 750 | 5 000 | 4 200 | 4 200 |
Točivý moment | 140 | 155 | 185 | 280 | 250 | 300 |
při otáčkách | 3 500 | 3 500 | 3 500 | 1 800 | 1 600 | 1 600 |
Převodovka | 5 st. | 5 st. | 5 st. | 6 st. | 6 st. | 6 st. |
Zrychlení na stovku (s) | 13,2 | 11,3 | 10,1 | 7,6 | 11,3 | 9,6 |
Max. rychlost | 174 | 184 | 196 | 225 | 183 | 200 |
Spotřeba | neuvedeno | neuvedeno | neuvedeno | neuvedeno | neuvedeno | neuvedeno |
Zavazadlový prostor (l) | 544 l | |||||
po vyjmutí sedadel (l) | 2 245 | |||||
Hmotnost (kg) | 1 300 | 1 310 | 1 345 | 1 370 | 1 435 | 1 435 |
Užitečná hmotnost (kg) | 535 | 520 | 535 | 510 | 445 | 445 |
Pneumatiky | 195/65 R15 | 195/65 R15 | 205/55 R16 | 205/55 R16 | 205/55 R16 | 205/55 R16 |
Velikost disků (palce) | 6Jx15 | 6Jx15 | 6Jx16 | 6Jx16 | 6Jx16 | 6Jx16 |
Délka (mm) | 4 270 | |||||
Šiřka (mm) | 1 777 | |||||
Výška (mm) | 1 603 | 1 604 | ||||
Průměr otáčení (m) | 11,95 |
Fotogalerie
Zdroj: AutoRevue
Autor: Petr Broža
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz