Návrh zvýšit rozsah reklamy v ČT asi narazí ve sněmovně na odpor
Předseda mediální komise sněmovny
Jaromír Talíř (KDU-ČSL) si myslí, že rozsah reklamy v České televizi (ČT) by se neměl zvyšovat, ale výhledově spíš snižovat. Vláda se při debatě o novele příslušného zákona sice přiklonila k
navýšení reklamy ve veřejnoprávní televizi, i místopředseda komise Petr Pleva (ODS) ale ve středu ČTK řekl, že je proti. Další místopředseda mediální komise Ladislav Skopal z ČSSD ovšem zvýšení podílu reklamy za určitých podmínek podporuje.
Jaromír Talíř (KDU-ČSL) si myslí, že rozsah reklamy v České televizi (ČT) by se neměl zvyšovat, ale výhledově spíš snižovat. Vláda se při debatě o novele příslušného zákona sice přiklonila k
navýšení reklamy ve veřejnoprávní televizi, i místopředseda komise Petr Pleva (ODS) ale ve středu ČTK řekl, že je proti. Další místopředseda mediální komise Ladislav Skopal z ČSSD ovšem zvýšení podílu reklamy za určitých podmínek podporuje.
Vláda ve středu souhlasila s navýšením televizních poplatků
na 95 korun a rozhlasových na 45 korun měsíčně. Současně
podpořila návrh ministra kultury Pavla Dostála (ČSSD), aby ČT
mohla zvýšit podíl reklamy ve vysílacím čase z jednoho na tři
procenta. Pokud návrh novely schválí parlament, finance bude
muset veřejnoprávní televize použít na digitalizaci vysílání.
Talíř dnes připustil, že najít peníze na digitalizaci je
problém. "Ale zvedat reklamu ve veřejnoprávním médiu mi taky
nepřipadá vůbec šťastné," řekl ČTK. Dodal, že reklama ve
veřejnoprávních médiích by se měla spíš "limitně blížit nule".
Dosud ji prý v ČT toleruje hlavně kvůli tomu, že na českém
televizním trhu není v tomto ohledu příliš velká konkurence, a
její úplné zrušení v ČT by tedy vytvořilo situaci, kdy bude ještě
více dominovat Nova, s menším podílem by to pak byla Prima.
Skopal uvedl, že dřív byl proti navyšování reklamy v ČT, nyní
ale s ohledem na hrozící monopol své stanovisko přehodnotil.
Dodal, že předtím než zvedne ruku pro navýšení reklamy a
koncesionářských poplatků, ho ale televize musí přesvědčit, že
zlepšila hospodaření. Měla by podle něj také prokázat, že dokáže
zvýšené koncesionářské poplatky od lidí efektivně vybrat. Po
průhlednějším hospodaření veřejnoprávní televize volá řada
poslanců již několik let.
I ministr Dostál dal ve středu najevo, že přijetí změn v
zákoně nebude jednoduché.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz