epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    27. 10. 2004
    ID: 29348upozornění pro uživatele

    Oficiálně: BMW 3 nové generace (foto, info)

    Trojkové BMW nové generace narostlo ve všech směrech, dostalo silnější a úspornější motory. Design se v detailech liší od ostatních modelových řad, přesto na něm najdete mnoho prvků nového směru zn. „Bangle“. Nechybí také nové technologie. (doplněno)

    Trojka s novými křivkami

    Stejně jako u jedničkové řady neuvedla německá automobilka BMW ani trojku na žádném autosalonu, jednoduše vypustila první fotky a informace více než měsíc po skončení Paříže; jedničku zase představila po skončení Ženevy. Je to asi dobrá strategie - v záplavě autosalonových novinek by trojka zanikla, takto o ní píší doslova všichni na předních místech svých časopisů. A není divu, trojka je posledním „obrozeným“ modelem automobilky; všechny ostatní modelové řady mají nový „Bangle“ kabátek.

    Tip: Test BMW 320i a BMW 330d; stáhněte si video jízdy BMW 3 nové generace na okruhu

    Vzhled trojky přesto není tak šokující, jako byla sedmička nebo pětka, ale spíše doplňuje „starý dobrý“ design o nové prvky - zejména záď zmohutněla a dostala odlišný styling. Jak uvedl Bangle, trojka je jedinečná, nekopíruje žádnou jiný bavorský model. Generální ředitel BMW pro Velkou Británii, Jim O´Donnell, v tiskové zprávě tvrdí: „Nové BMW 3 hraje klíčovou roli na trhu nejen ve svém segmentu. Je to vůz nabitý energii a vyspělou technologií. Stejně jako u předchozí verze bude trojka ve své třídě brána jako srovnávací auto a já věřím v náš úspěch.“

    Oproti staré generaci narostla nová trojka ve všech rozměrech; délka celého auta činí 4 520 mm (+49 mm), šířka je 1 817 mm (+78 mm), výška 1 421 mm (+6 mm) a rozvor 2 760 mm (+35 mm). Díky větším rozměrům exteriéru narostl i vnitřní prostor. Interiér je přehledný a strohý. S většinou ovládání vám bude pomáhat systém i-Drive, startovat se bude pomocí tlačítka a za příplatek otevřete auto bez klíče. Můžete se těšit také na pohodlné sedačky s pamětí nastavené pozice, duální klimatizaci, DVD navigaci či aktivní řízení, které utahuje převod s rostoucí rychlostí. Zkrátka samá moderna.

    Motory

    Od začátku si bude zákazník moci vybrat ze čtyř zcela nových motorů. Ty budou v sobě skrývat lepší dynamické parametry než v předchozí generaci, ovšem ne na úkor spotřeby. BMW 3 bude mít zpočátku tři benzínové varianty: 320i, 325i a nejvýkonnější 330i (stejný motor, jaký má kupé 630i). Čtyřválcový diesel ponese označení 320d a už nyní se nachází v modelu 120d. V základu dostane nová trojka šestistupňový manuál, pro 330i bude připravena také automatická sekvenční šestistupňová převodovka SMG. Mimochodem, všimněte si, že všechny zážehové motory mají přesně 100 Nm na každý litr objemu. Další motory přijdou na řadu později, dá se očekávat slabší benzínový a naftový čtyřválec a rovněž nafťáky 325d a 330d.

    Poznámka: Pod označením 320i skrývá podobně jako u 120i dvoulitrový čtyřválec, zatímco u staré (současné) generace 320i označovalo šestiválec s objemem 2.2 l a výkonem 125 kW (210 Nm). Dvoulitr měl označení 318i (105 kW) a osmnáctistovka 316i (85 kW).

    Motor Počet
    válců
    Výkon
    (kW/ot.)

    Točivý moment
    (Nm/to.)

    Max. rychlost
    (km/h)
    Zrychlení na
    100 km/h (s)
    Spotřeba
    (l/100 km)
    320i 4 110/6200 200/3600 220 9 7,4
    325i 6 160/6500 250/2750-4250 nz 7 nz
    330i 6 190/6600 300/2500-4000 250 * 6,3 8,7
    320d 4 120/2000 340/2000 225 8,3 5,7

    * Maximální rychlost u modelu 330i je elektronicky omezena.

    Tip: Stáhněte si plakáty nové Trojky.

    Fotogalerie

    BMW 320d

      

      

       

      

     

    BMW 330i

      

      

      

       

       

     

    (Tisková zpráva) Automobiloví nadšenci mají velký důvod, aby se mohli těšit na jaro příštího roku. Na trhu se totiž objeví nové BMW řady 3, které si odbude svou světovou premiéru na autosalonu v Ženevě.

    Pátá generace BMW řady 3 vstoupí na trh s mnoha vylepšeními. Již přes 30 let platí BMW řady 3 za nejlepší vůz své třídy a nová generace s sebou přinese celou řadu novinek od impozantních a zdokonalených motorů po vylepšený podvozek se skvělými jízdními vlastnosti.

    Na trhu se novinka objeví 5. března příštího roku se třemi benzínovými  a jedním naftovým motorem. Všechny pohonné jednotky se mohou pochlubit zlepšenými parametry, klidným chodem a hospodárností. Každý z motorů je vrcholem dokonalosti:

    330i: motor z hořčíku

    Řadový šestiválec pro špičkovou verzi BMW 330i nabízí podstatné zvýšení výkonu o 20 kW/27 koní ve srovnání se svých předchůdcem. Výkon nyní dosahuje 190 kW/258 koní. Točivý moment 300 Nm je k dispozici mezi 2500 a 4000 otáčkami. Podtrženo a sečteno, tyto vynikající vlastnosti  dělají z tohoto  třílitrového motoru nejvýkonnější a nejlehčí šestiválec ve své třídě.

    K dosažení nízké hmotnosti využívá BMW u tohoto motoru hořčík. Je to vůbec poprvé, co automobilka tuto technologii využije ve velkosériové výrobě, pokles hmotnosti oproti hliníku činí 30 %.

    Hořčík našel uplatnění hlavně v konstrukci klikové skříně a  hlavy motoru. Dalším novým charakteristickým znakem tohoto šestiválce je systém BMW VALVETRONIC - variabilní zdvih sacích ventilů odpovídající pozici plynového pedálu. Toto řešení přináší větší efektivitu při tvorbě směsi - vzduch palivo - a rychlejší odezvu motoru. Tato prvotřídní technologie přichází spolu se systémem BMW double-VANOS, což je variabilní časování vačkových hřídelí sacích a výfukových ventilů.

    BMW 330i zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,3 vteřiny. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba je 8,7 l na 100 km.

    325i: o 19 kW více

    Další benzínová verze, BMW 325i, vstoupí na trh také na jaře příštího roku s maximálním výkonem 160 kW/218 koní při 6500 otáčkách/min., maximálním točivým momentem 250 Nm mezi 2750 a 4250 otáčkami. Motor s objemem 2,5 litru zrychlí BMW 325i z 0 na 100 km/h za 7,1 vteřiny, nejvyšší rychlost je 245 km/h a průměrná spotřeba dosahuje 8,3 litrů/100 km.

    320i: čtyřválce místo šestiválce

    BMW 320i je nejvýkonnější čtyřválec ve své třídě. Vychází konstrukčně z dvoulitrového motoru dosud určeného pro BMW 318i. Tato prvotřídní motorová jednotka vybavená systémy VALVETRONIC a dlouble-VANOS zaručuje maximální výkon  110kW/150 koní v 6200 otáčkách a maximální točivý moment 200 Nm při 3600 otáčkách. BMW 320i akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,0 vteřin a dává vozu nejvyšší rychlost 220 km/h. Spotřeba benzínu v EU kombinovaném cyklu je 7,4 litrů/100 km.

    Nabídka benzínových motorů v BMW řady 3 se bude rozšiřovat krok za krokem, základní čtyřválec se objeví na podzim roku 2005.

    320d: rovných 120 kW

    Naftový motor v BMW 320d znamená nejvyšší dynamiku v každém ohledu. Nechybí mu druhá generace vstřikování paliva systémem common rail  stejně jako turbodmychadlo s variabilní  geometrií lopatek a bezúdržbový filtr pevných částic. Tento čtyřválec dává výkon jedinečných 120 kW/163 koní a točivý moment 340 Nm ve 2000 otáčkách. Díky svým parametrům patří tento motor k tomu nejlepšímu ve své třídě.

    Zrychlení vozu odpovídá dokonalosti motoru, BMW 320d dosahuje stokilometrové rychlosti za 8,3 vteřiny. Nejvyšší rychlost je 225 km/h, spotřeba  pouhých 5,7 litrů benzínu/100 km. BMW 320d přirozeně splňuje emisní požadavky EU 4.

    Šestikvalt ve standardu

    Standardní výbavou všech verzí BMW řady 3 je šestistupňová převodovka nebo na přání šestistupňová automatická převodovka. Řidič se může spolehnout na perfektně přesné a hladké řazení. Převodovka je nastavena tak, aby řidič nemusel používat příliš vlastní sílu nebo přehnaně tlačit na řadící páku .

    Sečteno a podtrženo, nové BMW řady 3 je na silnici opět více dynamické, zrychluje ještě rychleji než kdy dříve a dosahuje nejvyšší rychlosti za minimální čas. A zaručeně spotřebuje méně pohonných hmot.

    Novinkou střední třídy je komfortní typ startování BMW řady 3. Řidič musí pouze krátce přidržet startovací tlačítko, aby nastartoval motor. Všechny další operace potom pokračují automaticky bez jakéhokoliv dalšího zásahu.

    Moderní nápravy

    BMW pokračuje ve své úspěšné historii, a proto nové BMW řady 3 přichází se všemi charakteristickými znaky této značky - s podélně uloženým motorem, poháněnými zadními koly a hmotností perfektně rozloženou mezi nápravy v poměru 50:50.

    Přední dvouprvková náprava nově vyvinutá pro BMW řady 3 je kompletně vyrobená z hliníku a zajišťuje optimální rovnováhu jízdní dynamiky a jízdního pohodlí. Směrová stabilita je optimální a valivý hluk je snížen na minimum. A přestože má nízkou hmotnost, hliníková přední náprava je velice pevná a stabilní.

    Pětiprvková zadní náprava z lehké oceli se samořídicí schopností zaručuje výbornou agilnost a skvělé ovládání za všech podmínek. Mezi další výhody patří precizní jízdní stopa a velmi dobrý jízdní komfort.

    Aktivní řízení: unikát této třídy

    Ojedinělý doplněk dostupný poprvé ve střední třídě - aktivní řízení BMW – bude patřit k nadstandardní výbavě k šestiválcovým motorům nového BMW řady 3. Aktivní řízení zajišťuje strmější převodový poměr při nízkých rychlostech a méně strmý při vyšších rychlostech. Aktivní řízení nachází soulad mezi agilností, stabilitou a komfortem, což běžné řízení jednoduše nemůže nabídnout.

    V novém BMW řady 3 je aktivní řízení BMW ještě vylepšeno. Kdykoliv začne řidič brzdit na nebezpečném povrchu jako je led, sníh nebo mokrá vozovka, aktivní řízení rychleji stabilizuje automobil, než by jakýkoliv řidič byl schopen zvládnout.

    Nejnovější generace DSC

    DSC (Dynamic Stability Control)  se v novém BMW objevuje v nejnovější generaci a zajišťuje bezpečnost na nejvyšší úrovni. U šestiválcových modelů systém DSC přichází s užitečnými funkcemi jako je např. „suché brždění“. Jde o funkci zaručující, že jsou při dešti automaticky lehkým přibržděním brzdové kotouče zbavovány vody a reakce brzd je tak rychlejší. Start-Off Assistant zamezuje, aby automobil popojel dozadu v momentě, když při rozjezdu stojí v kopci a anti-dive control zabrání při zastavení cuknutí v důsledku napružení brzd, čímž je zastavení sametově měkké i při razantním zpomalení.

    Jako výsledek všech těchto zdokonalení si nový sportovní sedan BMW  upevňuje vedoucí postavení v jízdních vlastnostech,  tedy v oblasti, která vždy byla suverenitou BMW řady 3.

    BMW řady 3 – dynamický i elegantní sedan

    Díky svému jedinečnému designu je BMW řady 3 jedinečným a sebevědomým vozem, který se může pochlubit dynamickým, ale zároveň i elegantním sportovním charakterem. Novinka je zasazena přímo do epicentra moderního designu BMW. BMW řady 3 harmonizuje tvary BMW Z4 a BMW řady 1 s elegancí BMW řady 5 a řady 7. Charakteristickými znaky jsou krátké převisy karosérie, prosklené plochy sahající hodně dozadu a dlouhá kapota motoru.

    Nový model je podstatně větší uvnitř i zvenku. Interiér je prosvětlený, prostorný a odráží životní styl cílových skupin pro nové BMW. Vyjádřeno čísly - celková délka vozu je 4520 milimetrů (49 milimetrů více než předchozí model), šířka 1817 milimetrů a výška činí 1421 milimetrů, rozvor kol dosahuje 2760 milimetrů.

    Vylepšená karosérie: lehčí, tužší, bezpečnější

    Novinka je dokonce ještě tužší, ale zároveň lehčí než předchůdce. Inteligentní odlehčená technika využívá speciálně vyvinutou lisovací technologii. Tuhost karosérie vzrostla ve srovnání s předchůdcem o 25% bez navýšení hmotnosti.

    Při bočním nárazu: nejbezpečnější BMW řady 3 všech dob. BMW řady 3 je navržena tak, aby dosáhla nejlepších výsledků v crash testech EuroNCAP. Jde také o jedno z prvních automobilů na světě plně připravené na extrémní boční crash testy podle metodiky USA a na vysokorychlostní nárazový testy zezadu - také podle Spojených států.

    Kromě vylepšeného systému bezpečnostních pásů nabídne novinka ve standardní výbavě šest airbagů: přední airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové záclonové airbagy.

    Osvědčená technologie pro větší bezpečnost

    Kromě duálních halogenových světel dodávaných v základní výbavě, má zákazník možnost vybrat si bi-xenonová světla s nebo bez adaptivních funkcí.  Dynamicky nastavitelná poloha světel a
    bi-xenonová světla, která se natáčejí spolu s volantem , zaručují perfektní osvětlení vozovky.  Výsledkem je lepší  výhled pro řidiče.

    V základní výbavě se objeví i dvoustupňová brzdová světla, která zvětšují intenzitu brzdových světel s mírou sešlápnutí pedálu nebo při aktivaci systému ABS.  Řidič jedoucí vzadu za vozidlem vnímá intuitivně dvoustupňové svícení jako naléhavý brzdný manévr, zabrzdí s větší silou a zkrátí brzdnou dráhu. BMW řady 3 přichází také standardně s runflat pneumatikami umožňující řidiči dojezd až 250 km/h po propíchnutí pláště rychlostí maximálně 80 km/h.

    Chytré řešení uvnitř automobilu

    Vnitřek nového BMW řady 3 je moderní a harmonický, příjemná atmosféra vytváří pocit dynamiky a světlosti. Cestující doslova cítí dvě charakteristiky harmonicky zkombinované uvnitř BMW řady 3: pocit z jízdy v pohodlném sedanu střední třídy se mísí s řízením sportovního stroje.

    Harmonické spojení prvotřídních funkcí pro řidiče a spolujezdce. Plně v souladu s filozofií BMW je palubní deska jasně strukturovaná a orientovaná na řidiče. Palubní deska dává řidiči nebo řidičce všechny informace, které potřebují, zaručuje jim optimální srozumitelnost po celou dobu jízdy. Středová konzole nabízí komfort, je v perfektním dosahu řidiče i předního spolujezdce.

    Nová trojka kombinuje optimální ovládání s rovněž prvotřídní ergonomií. Ovládání důležitých prvků jako například ventilace a rádia je snadné a bezpečné. Komplexní systém velkého množství informací je dobře zorganizován pomocí systému iDrive, který se dodává v příplatkové výbavě spolu s navigačním zařízením. V tomto případě se displej nachází uprostřed přístrojové desky. Ovladač zvaný Controller umožňuje řidiči výběr z různých funkcí a navádí jej podle individuálního menu.

    Otevíraní vozu a startování bez klíče

    Systém iDrive nahrazuje v kabině běžná tlačítka, bezklíčové otevírání dveří dodávané v příplatkové výbavě odsouvá konvenční klíč do historie. Systém komfortního přístupu zaručuje přístup do vozu a nastartování motoru dokonce bez dotyku ovladače. A ve spojením s pamětí tohoto ovladače v rámci osobního profilu také automatické nastavení polohy sedadel, zrcátek, automatické klimatizace a rádia již při příchodu k vozidlu podle řidičova posledního nastavení.

    Pro maximální komfort a pohodlné ovládání vozu má BMW řady 3 mimořádně rychlé ochlazování a vyhřívání interiéru. Díky duálnímu systému klimatizace si mohou řidič, spolujezdec vpředu i vzadu nastavit individuální teplotu. Široká škála informací a zábavy v novém BMW řady 3 pochází z luxusní modelů BMW. Zákazník má možnost vybrat si navigační systém Business anebo Professional. Volitelný Professional Logic7 HiFi systém zaručuje velice kvalitní zvuk s nastavitelnou mírou pocitu prostorovosti uvnitř vozu.

    V BMW řady 3 je také vestavěný telefon jako nadstandardní výbava. Řidič nebo spolujezdec mohou ovládat BMW Assist, který rozšiřuje bezpečí spojené s vozy BMW. Jedná se o tísňová volání, BMW havarijní službu, BMW Info, informace o dopravě a také mobilní informační službu. 

    Autor: Petr Broža, Roman Daněk
    Zdroj: Autorevue



    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    redakce (kp)
    27. 10. 2004

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 09.09.2025Implementace a servis softwaru (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 09.09.2025Techniky přesvědčivé argumentace – nejen u soudu (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 10.09.2025Postup zaměstnavatele před/při sjednávání pracovního poměru z pohledu práva (pro soukromý sektor) (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 10.09.2025Shareholders' agreement aneb Co by si měli společníci mezi sebou upravit (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 11.09.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 11.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Byznys a paragrafy, díl 17.: Přístup do datové schránky právnické osoby při úmrtí jednatele
    • Sankce Evropské unie proti Rusku a jejich dopad na obchodní smlouvy
    • Odměna advokáta
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Limity nároku poškozeného na náhradu nákladů za nájem náhradního vozidla
    • Náklady exekuce
    • Blíží se konference Next Gen Law Forum 2025
    • Specifika výpovědi podnájemní smlouvy bytu optikou judikatury Nejvyššího soudu
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Vyhoření. Z jiné perspektivy
    • Limity nároku poškozeného na náhradu nákladů za nájem náhradního vozidla
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Oceňování automobilů jako součást ocenění společnosti
    • Smlouva uzavřená mezi studentem a soukromou vysokou školou jako smlouva spotřebitelská – nález Ústavního soudu ze dne 5. února 2025, sp. zn. IV. ÚS 2093/24
    • Nárok na pobídkovou složku mzdy podmíněný dodržováním pracovních povinností a její krácení za jejich nedodržování
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Limity rozhodování ve společenství vlastníků jednotek: výbor vs. shromáždění

    Soudní rozhodnutí

    Odměna advokáta

    Vyjde-li soud při určování nákladů řízení z náhradní tarifní hodnoty podle § 9 odst. 4 vyhlášky Ministerstva spravedlnosti č. 177/1996 Sb., o odměnách advokátů a náhradách...

    Náklady exekuce

    Soudní exekutor má nárok na náhradu nákladů exekuce, které fakticky vymohl na povinném podle pravomocných příkazů k úhradě nákladů exekuce ještě před tím, než bylo zahájeno...

    Eutanázie

    Otázka možnosti svobodného rozhodnutí o ukončení vlastního života, a to i za asistence třetí osoby, spadá do rozsahu práva na respektování tělesné a duševní integrity podle čl. 7...

    Zvýšení důchodového věku

    Povinností obecných soudů při posuzování zákonných náležitostí podání je vycházet z jejich (celého) obsahu, jak jim to v případě civilního řízení výslovně ukládá § 41 odst. 2 o. s. ř.

    Konsolidace veřejných rozpočtů; legislativní přílepky (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní soud se opakovaně vyslovil pro ústavněprávní pravidlo (příkaz), podle kterého nemůže pozměňovací návrh směřovat k samostatné zákonodárné iniciativě, a tedy musí mít...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.