Škoda Octavia II konečně odhalena? (speciál)
Protože je Octavia II jednoznačně nejočekávanějším vozem tohoto roku, rozhodli jsme se jí věnovat malý speciál, v němž shrnujeme veškeré dosavadní informace a obrázky. Článek budeme postupně doplňovat. Poslední aktualizace 2. ledna 2004
Na internetu se objevily další obrázky nové generace Octavie II, která vypadá docela reálně; tentokrát už v reálném provozu. Oproti jedničce mnoho rozdílů není, mezi ty nejvýraznější patří protažení přední masky více do kapoty a záď ve stylu Superbu a samostatné přední mlhovky. Odpovídá to tomu, co napsal jeden ze zaměstnanců Škody do naší diskuse – jde o větší facelift. Na obrázku je patrné, že zadní dveře nejsou tak „vykousnuté“, za což Octavia II vděčí nepatrně většímu rozvoru (2 578 mm).
Co říká o nové Octavii zaměstnanec Škodovky?
V diskusi v naší Garáži (diskusní fórum) se objevil příspěvěk jednoho ze zaměstnanců Škodovky, který popisuje Octavii II takto:
- „kapota do lichoběžníku a blatníky díky tomu vpředu zasahují do míst, kde byla u minulého modelu kapota“
- „bude mít asi menší kufr (asi - neměřil jsem to) a více místa na zadních sedadlech“
- „oproti Octavii mnoho změn zvnějšku není, spíše bych to označil za větší facelift“
- „nový bude motor 1.6 FSI, na 2.0 TDI si počkáme“
- „zajímavější bude nový model pod povrchem, dočkáme se např. měření tlaku v pneu či signalizace nefunkční žárovky apod.“
- „nechci vás zklamat, prostě a jednoduše se někde přidalo, něco se roztáhlo apod.“
- „jestli se vám líbí A4, budete s designem A5 na 100 procent spokojení“
- „A5 bude mít čtvercový otvor nádrže, tak ho snadno rozlišíte od A4“
-
„odlišností je spousta, ale spíše ve způsobu výroby, které nejsou viditelné - např. přední podlaha u A4 je svařená, kdežto u A5 se jedná o jeden výlisek apod.“
Doplňující informace
Nová Octavia II vyjede na nové koncernové platformě s rozvorem náprav 2578 mm, s níž se jako první objevilo Audi A3. Následoval Volkswagen Touran, pro nějž ale byl rozvor zvětšen na 2677 mm. Nejnovějším přírůstkem je pak Volkswagen Golf páté generace, následovat bude Octavia II, Seat Leon a Toledo. Díky většímu rozvoru tak nabídne Octavia II více místa na zadních sedačkách, 6,5 cm už je slušný nárůst. Octavia se tak zbaví svého největšího nedostatku, i když mohlo to být ještě o něco lepší. Standard nižší střední třídy je dnes 2600 až 2640 mm.
Velikost Octavie se příliš nezmění, takže lze předpokládat, že větší množství místa vzadu bude přidáno na úkor zavazadlového prostoru, který by ale měl i nadále zůstat etalonem v třídě. Nový podvozek pak zajistí výborné jízdní vlastnosti, místo vlečených ramen je totiž vzadu použita víceprvkové zavěšení kol, které podstatným způsobem zlepšuje stabilitu v zatáčkách. Nový bude rovněž interiér (pravděpodobně ve stylu Golfu V), zlepšit se má také bezpečnost a výrobní technologie.
A co motory? Zcela zmizí 1.9 SDI, který se už nenabízí ani v současné v Octavii a benzínové motory 2.0 85 kW a 1.8T 110 kW. Základní motorizací bude benzíňák 1.4 55 kW, následovat bude 1.6 75 kW, novinkami budou motory 1.6 FSI a 2.0 FSI; ty se ale objeví až časem. Z naftových motorů lze počítat s 2.0 SDI, 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Nejvýkonnější diesel se rovněž nebude nabízet hned od začátku uvedení do prodeje. Mezi motory by se mohl objevit i motor 1.4 FSI.
Celý text článku a foto zde.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz