epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    7. 3. 2018
    ID: 107119upozornění pro uživatele

    Stanovení předmětu veřejné zakázky odkazem na dodavatele nebo výrobek

    Při zadávání veřejné zakázky je zadavatel povinen stanovit zadávací podmínky veřejné zakázky v podrobnostech nezbytných pro účast dodavatele v zadávacím řízení, přičemž za správnost a úplnost těchto zadávacích podmínek nese zadavatel odpovědnost[1]. Zadávací podmínky nadto nesmí být zadavatelem stanoveny tak, aby určitým dodavatelům bezdůvodně přímo nebo nepřímo zaručovaly konkurenční výhodu nebo vytvářely bezdůvodné překážky hospodářské soutěže[2]. Tento zákonný požadavek je konkrétním projevem zásad zadávání veřejných zakázek, především zásady rovného zacházení a zákazu diskriminace[3].

    V této souvislosti zavádí zákon 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ“), nový pojem podmínky účasti v zadávacím řízení, který v sobě zahrnuje veškeré požadavky zadavatele, které mají povinnost jednotliví dodavatelé splnit, aby se vůbec mohli účastnit zadávacího řízení, resp. aby jejich nabídky byly zadavatelem vůbec vyhodnoceny[4]. Tyto podmínky účasti v zadávacím řízení může zadavatel mimo jiné stanovit jako technické podmínky vymezující předmět veřejné zakázky včetně podmínek nakládání s právy k průmyslovému nebo duševnímu vlastnictví vzniklými v souvislosti s plněním smlouvy na veřejnou zakázku[5].

    Technické podmínky jsou blíže definovány v ustanovení § 89 a násl. ZZVZ. Podle ustanovení § 89 odst. 1 ZZVZ jsou technické podmínky požadavky na vlastnosti předmětu veřejné zakázky, které zadavatel stanoví prostřednictvím a) parametrů vyjadřujících požadavky na výkon nebo funkci, popisu účelu nebo potřeb, které mají být naplněny, b) odkazu na normy nebo technické dokumenty, nebo c) odkazu na štítky. Jedná se tedy o požadavky týkající se vlastností předmětu veřejné zakázky. S ohledem na skutečnost, že citované ustanovení ZZVZ je transpozicí čl. 42 Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/24/EU ze dne 26. února 2014 o zadávání veřejných zakázek a o zrušení směrnice 2004/18/ES (dále jen „zadávací směrnice“), je možné jej vykládat za pomoci Přílohy VII. zadávací směrnice.

    Podle bodu 1 Přílohy č. VII. zadávací směrnice se technickými specifikacemi rozumí „v případě veřejných zakázek na stavební práce veškeré technické požadavky obsažené zejména v zadávací dokumentaci, které definují požadované vlastnosti materiálu, výrobku nebo dodávky, aby byl splněn účel užívání zamýšlený veřejným zadavatelem; tyto vlastnosti zahrnují úroveň vlivu na životní prostředí a klima, uzpůsobení pro všechny požadavky (včetně přístupnosti pro osoby s postižením) a posouzení shody, výkon, bezpečnost nebo rozměry, včetně postupů zajištění kvality, terminologie, symbolů, přezkoušení a zkušebních metod, balení, značení a štítkování, návodu k použití a výrobních postupů a metod v jakékoli fázi životního cyklu stavby; tyto vlastnosti dále zahrnují pravidla pro projekt a výpočet nákladů, testy, podmínky pro inspekci a převzetí staveb, metody a způsoby konstrukce a všechny ostatní technické podmínky, které je veřejný zadavatel schopen stanovit podle obecných nebo odborných předpisů, pokud jde o dokončené stavby a materiály nebo díly, které jsou jejich součástí“.

    V případě veřejných zakázek na na dodávky nebo služby se technickými specifikacemi rozumí „specifikace v dokumentu, které definují požadované vlastnosti výrobku nebo služby, například úroveň kvality, úroveň vlivu na životní prostředí a klima, uzpůsobení pro všechny požadavky (včetně přístupnosti pro osoby s postižením) a posouzení shody, výkon, užitné vlastnosti, bezpečnost nebo rozměry, včetně požadavků týkajících se obchodního názvu výrobku, terminologie, symbolů, přezkoušení a zkušebních metod, balení, značení a štítkování, návodu k použití, výrobních postupů a metod v jakékoli fázi životního cyklu dodávky nebo služby a postupů posuzování shody“.

    Zadavatel při stanovení technických podmínek nesmí, není-li to odůvodněno předmětem veřejné zakázky, zvýhodnit nebo znevýhodnit určité dodavatele nebo výrobky tím, že technické podmínky stanoví prostřednictvím přímého nebo nepřímého odkazu na určité dodavatele nebo výrobky, nebo patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu[6]. Obecný zákaz užívat odkazu pro stanovení technických podmínek nutných pro dostatečné vymezení předmětu veřejné zakázky je prolamován za situace, kdy stanovení technických podmínek způsoby uvedenými ve výše citovaném ustanovení § 89 odst. 1 ZZVZ nemůže být dostatečně přesné nebo srozumitelné, přičemž u každého takového odkazu zadavatel uvede možnost nabídnout rovnocenné řešení[7]. Jedná se tedy o výjimečné situace, kdy specifika předmětu plnění veřejné zakázky vylučují obecný popis jeho technických parametrů a specifikací, tedy obecný popis použitého zboží či materiálu by pro zajištění řádného plnění veřejné zakázky nebyl dostatečný (srov. rozhodnutí Krajského soudu v Brně ze dne 4.8.2011, č.j. 62 Af 30/2010-53).

    Obdobně se k použití odkazu, sice ve vztahu k již neúčinnému zákonu 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“), který však upravoval podmínky použití odkazu pro vymezení předmětu veřejné zakázky v zásadě totožně, vyjádřil ve svém rozhodnutí ze dne 16.11.2010, č.j. 9 Afs 30/2010-182, i Nejvyšší správní soud, když uvedl, že „[k] technické specifikaci prostřednictvím stanovení a provázání předmětu veřejné zakázky s určitým výrobcem či výrobkem, což je obecně velkým problémem zadávání veřejných zakázek, lze tedy přistoupit pouze a výhradně při splnění určitých striktně vymezených podmínek spočívajících ve zvláštnosti předmětu veřejné zakázky a v tom, že jeho popis stanovený obecnými technickými podmínkami plnění by nebyl přesný a srozumitelný. Pouze za těchto podmínek zadavatel může v zadávací dokumentaci odkázat na určitý konkrétní typ výrobku nebo značky např. pro bližší určení standardu jakosti či dalších vlastností výrobků.“

    Pokud by zadavatel použil odkazu na určité dodavatele, výrobky, patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu bez kumulativního splnění uvedených podmínek, tedy 1) odůvodňuje-li to předmět veřejné zakázky, 2) zadavatel není schopen předmět veřejné zakázky specifikovat pomocí technických podmínek ve smyslu ustanovení § 89 odst. 1 ZZVZ tak, aby taková specifikace byla dostatečně přesná a srozumitelná, a 3) výslovně umožní nabídnutí rovnocenného řešení u každého takového odkazu, dopustil by se takovým postupem nepřípustného omezení konkurence a hospodářské soutěže. Takový postup by tedy byl v rozporu se zásadou zákazu diskriminace zakotvenou v ustanovení § 6 odst. 2 ZZVZ (k tomu srov. rozhodnutí Nejvyššího správního soudu ze dne 5.6.2008, č.j. 1 Afs 20/2008-152).

    K zákazu stanovení technických podmínek prostřednictvím přímého nebo nepřímého odkazu Krajský soud v Brně ve svém rozhodnutí ze dne 4.8.2011, č.j. 62 Af 30/2010-53, uvedl, že se jedná o pravidlo bránící „používání skrytých nástrojů a prostředků diskriminace dodavatelů. Jednou ze součástí samotného účelu ZVZ je snaha o umožnění co nejširší skutečné soutěže v boji o získání veřejné zakázky, což se promítá kodifikací zásad, jež zadávací řízení musí respektovat a jež jsou podávány z § 6 ZVZ. Jakkoli zadavatelem deklarovaná formální otevřenost zadávacího řízení může být z tohoto pohledu zmařena v důsledku dopadu specifických formulací použitých zadavatelem při sestavování zadávací dokumentace, které budou přímo nebo nepřímo zvýhodňovat jednoho nebo více dodavatelů před ostatními, a to stanovením či doporučením konkrétního zboží či konkrétních materiálů, kterých má být při plnění veřejné zakázky použito. … Zadavatel by se tak, pokud je to objektivně možné a pokud to nezpůsobuje nejednoznačnost zadávacích podmínek, měl vyvarovat odkazů na konkrétní obchodní firmy, názvy nebo jména a příjmení a specifická označení zboží a služeb, které platí pro určitou osobu za příznačné.“

    V praxi zadávání veřejných zakázek tak půjde typicky o případy, kdy zadavatel bude poptávat softwarové vybavení, které musí být kompatibilní se stávajícím operačním systémem konkrétní obchodní značky nebo dokonce konkrétního typu, který zadavatel už reálně používá. Také se bude jednat o situace, kdy předmět zadávané veřejné zakázky navazuje na již existující zařízení a předpokladem správného fungování stávajícího a nového zařízení je dostatečně přesná identifikace původního zařízení, včetně uvedení výrobce, typu, případně i další specifikace. Dále bude možné použít odkazu na specifická označení v případech, kdy zadavatel není schopen objektivně popsat předmět veřejné zakázky s použitím obecných technických podmínek dle § 89 odst. 1 ZZVZ, na straně jedné neumožňujících přinejmenším přímou identifikaci konkrétního dodavatele, technologie či výrobku, na straně druhé dostatečně přesných a srozumitelných všem dodavatelům[8].

    Za předpokladu, že budou při zadávání veřejné zakázky kumulativně splněny výše uvedené tři podmínky, je zadavatel oprávněn stanovit technické podmínky prostřednictvím odkazu na určité dodavatele, výrobky, patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu. Nicméně stále má povinnost postupovat v souladu s ustanovením § 36 odst. 3 ZZVZ, tedy stanovit technické podmínky v podrobnostech nezbytných pro účast dodavatele v zadávacím řízení.

    Při posuzování splnění povinnosti dle ustanovení § 36 odst. 3 ZZVZ je nutné vycházet ze skutečnosti, že účelem odkazu na konkrétního dodavatele nebo výrobky má především být výstižnější a přesnější vymezení předmětu veřejné zakázky. Je tedy naprosto nezbytné, aby odkaz potenciálním dodavatelům poskytoval potřebné parametry předmětu veřejné zakázky v rozsahu nezbytném pro účast dodavatele v zadávacím řízení, tedy k vyjádření předběžného zájmu podle ustanovení § 58 odst. 5 nebo § 129 odst. 4 ZZVZ, podání žádosti o účast, podání nabídky nebo zahájení jednání se zadavatelem[9].

    Po obsahové stránce má odkaz pro dodavatele plnit funkci jakéhosi nosiče informací, který má usnadnit, resp. umožnit dostatečně přesné vymezení předmětu veřejné zakázky tak, aby na straně jedné byli dodavatelé schopni zpracovat své nabídky a na straně druhé zadavatel obdržel plnění, které bude maximálně vyhovovat jeho specifickým požadavkům.

    Nicméně i při splnění tohoto obsahového požadavku na odkaz vymezující předmět veřejné zakázky, tedy splněním povinnosti podle ustanovení § 36 odst. 6 ZZVZ, může postupem zadavatele dojít k porušení ustanovení § 89 odst. 5 ZZVZ, konkrétně ke zvýhodnění či znevýhodnění určitých dodavatelů. Dalším důležitým aspektem při stanovení předmětu veřejné zakázky prostřednictvím odkazu tak je i samotná dostupnost informací a technických parametrů, které mají být prostřednictvím odkazu vymezeny, pro dodavatele, tedy potenciální uchazeče o veřejnou zakázku.

    Taková situace by nastala zejména v případě, kdy by parametry předmětu veřejné zakázky, které mají být odkazem vymezeny, nebyly dostupné všem potenciálním dodavatelům, na příklad z důvodu autorskoprávní ochrany těchto údajů. V takovém případě by zadavatelem nebyla splněna jedna z podmínek pro použití takového odkazu podle ustanovení § 89 odst. 5 ZZVZ a zároveň porušeny zásady zadávání veřejných dle ustanovení § 6 ZZVZ.

    Zadavatel tak musí nejen pečlivě zvážit, zda jsou naplněny zákonné podmínky pro výjimečný postup spočívající ve stanovení technických podmínek prostřednictvím odkazu na určité dodavatele, výrobky, patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu, ale i toho, zda odkaz budou splněny i podmínky dle ustanovení § 36 odst. 3 ZZVZ, tedy zda jeho prostřednictvím bude předmět veřejné zakázky stanoven v podrobnostech nezbytných pro účast dodavatelů v zadávacím řízení a současně jeho užitím nedochází v rozporu s ustanovením § 89 odst. 5 ZZVZ ke zvýhodnění nebo znevýhodnění určitých dodavatelů tím, že jim technické parametry stanovené prostřednictvím odkazu nebudou přístupné.

    Kamil Jelínek

    Mgr. Kamil Jelínek


    _____________________________________________
    [1] § 36 odst. 3 zákona 134/2006 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
    [2] § 36 odst. 1 zákona 134/2006 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
    [3] § 6 odst. 2 zákona 134/2006 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
    [4] PODEŠVA, Vilém. Zákon o zadávání veřejných zakázek: Zákon o registru smluv: komentář. Praha: Wolters Kluwer, 2016. s. 142.
    [5] § 37 odst. 1 zákona 134/2006 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
    [6] § 89 odst. 5 zákona 134/2006 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
    [7] § 89 odst. 6 zákona 134/2006 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
    [8] RAUS, David. Zákon o veřejných zakázkách: komentář. Praha: Linde, 2007. s. 350.
    [9] § 47 odst. 1 zákona 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek.


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    Mgr. Kamil Jelínek
    7. 3. 2018

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • FSR EU o zahraničních subvencích a více než rok jeho aplikace v oblasti veřejných zakázek
    • Právní novinky v roce 2025, část třetí – změny v oblasti veřejných zakázek a v trestním právu
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, KVĚTEN 2025
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, DUBEN 2025
    • Aktivní legitimace k podání námitek proti zadávacím podmínkám v jednacím řízení s uveřejněním
    • Mimořádně nízká nabídková cena ve veřejných zakázkách: Aktuální soudní rozhodnutí a jeho dopady
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, BŘEZEN 2025
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, ÚNOR 2025
    • Byznys a paragrafy, díl 4.: Náhrada škody a újmy ve veřejných zakázkách
    • Předkládání návrhu smlouvy v nabídce v zadávacím řízení
    • JIŘÍ HARNACH - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY LIVE! - ÚOHS, LEDEN 2025

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Povinnost složit jistotu na náklady řízení incidenčního sporu a její zánik v reorganizaci
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka

    Soudní rozhodnutí

    Vyvlastnění, moderační právo soudu

    Moderační právo soudu nebude mít místa tam, kde nebyly zjištěny (a dokonce ani tvrzeny) žádné mimořádné okolnosti případu týkající se vyvlastňované věci. Účelem...

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.